Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Saints Row

Ostin mutta lataa jokin meni pieleen?
Voisitko selventää, mikä menee pieleen? Tuleeko esim. jokin virhekoodi? Mikä konsoli kyseessä?

Joskus nuo DLC:t ovat sellaisia, ettei niitä tarvitse oikeasti edes ladata, vaan ostaminen ainoastaan avaa niihin käyttöoikeuden, ja varsinainen data on tullut pelin päivityksen mukana.
 
Voisitko selventää, mikä menee pieleen? Tuleeko esim. jokin virhekoodi? Mikä konsoli kyseessä?

Joskus nuo DLC:t ovat sellaisia, ettei niitä tarvitse oikeasti edes ladata, vaan ostaminen ainoastaan avaa niihin käyttöoikeuden, ja varsinainen data on tullut pelin päivityksen mukana.
ce-107880-4 lukee yläkulmassa tuon lisäksi mitä äsken kerroin konsoli siis PS5 olisko siel päässä joku häiriö store kauppassa siis
 
Viimeksi muokattu:
ce-107880-4 lukee yläkulmassa tuon lisäksi mitä äsken kerroin konsoli siis PS5 olisko siel päässä joku häiriö store kauppassa siis
Perinteiset konstit näissä tapauksissa:

1. Koeta ladata se lisäsisältö suoraan pelin kautta.
2. Koeta käynnistää lataus puhelimen PlayStation-sovelluksella.
3. Käytä käyttöoikeuksien palautusta ja yritä sitten vielä uudestaan joka tavalla.

Jos nämäkään ei tepsi, silloin se on tilapäinen ongelma Storen päässä, ja ratkaisu on odottaa kärsivällisesti.
 
Steam-version julkaisun kunniaksi tuli myös kaikille muille alustoille v1.6-päivitys.

· The player is now able to change hair color when customizing character when wearing certain hats.
· Players are now able to download the SteelSeries DLC on the PlayStation Store.
· Fixed an issue with Doc Ketchum’s voice lines and subtitles being out of sync.
· Fixed an issue with players unable to edit hair style when using the mouse to click on the hair menu in the Head Clothes Option menu.
· Fixed an issue with upper underwear item from store being seen on player in the style app even if it isn’t purchased.
· Players can now continue through pranking tutorial when being joined by a co-op player while looking at the empire table.
· Fixed an issue with players not being able to enter vehicles when entering a garage in the same vehicle in co-op.
· Enemies will no longer despawn in co-op when doing a Wingsuit Sabotage.
· Removed debug text from multiple collectables.
· Fixed an issue with Chaps, Gunslinger and Bandoliers disappearing.
· Henley shirts will no longer display the nudity mosaic.
· Fixed an issue with UI not updating during the “Defend the Dustfaire” objective.
· Players will no longer crash when placing multiple ventures without teleporting to them from the empire table after completing the game.
· Controller layout on PC will no longer reference the PlayStation controller’s touchpad.
· Fixed an issue with the Producer Credit achievement not awarding properly.
· Fixed a crash when players are driving towards the Rojas Desert North Choplifting activity.
· Kevin will now launch when using the ballista in Unto the Breach.
· Players will no longer hit an infinite load while attempting to start Riding Shotgun instances.
· Players will now properly die when falling off the train in The Great Train Robbery.
· Players can now manually save while dirty cheats are active. Autosaving still remains disabled while dirty cheats are active.

Samaan syssyyn tuli myös nk. re-launch trailer, eli tekijät ovat sitä mieltä, että peliä on vuodessa korjattu ja parannettu niin paljon, että sitä voi kutsua suoranaiseksi uudelleenjulkaisuksi.



Lähde: Saints Row
 
Harmi sinänsä vaikka peli oli melko pökäle alussa eikä nyt mikään mestariteos vieläkään. Semmoista leppoisaa yksinkertaista tekemistä jos ei ole muuta akuuttia pelattavaa.. onhan tuossa nyt reilun kuukauden aikana tullut tahkottua kymmeniä tunteja.
 
Se oli kyllä ihan loistava gta pastissi
Itsekin tykkäsin nimenomaan kolmosesta. Onhan se aika hullua menoa, mutta toimi kuitenkin erittäin hyvin tällaiselle ajoittaiselle kreisikomedian ystävälle.

Nelonen meni sitten tuossa aspektissa jo välillä liikaakin yli, mutta kyllä sitäkin silti pelasi.

Tämä uusin on jotenkin kökkö, enkä pääse oikein kunnolla kiinni siihen miksi. Sellainen huono pelisuunnittelu ainakin väijyy koko ajan niskassa. Ja hahmot ovat jotenkin typeriä tai ärsyttäviä - ja nimenomaan väärällä tavalla.

Kai tämäkin joskus tulee paremman puutteessa läpi vielä pelattua, mutta ei tuo alun perusteella kovin hyvin otteessaan pidä, jos on jotain oikeasti mielenkiintoista pelattavaa samaan aikaan tarjolla muiden pelien merkeissä.
 
Arvosteluja katsoessa ajattelin tykkääväni tästä kunhan peli saadaan teknisesti parempaan kuntoon ja ostin viime black fridayna 28e hintaan.
No pari päivää sitten aloitin ja tässä välissähän tämä ehti tulla jo ps+ peliksikin joten päätin olla ostamatta yhtään black friday peliä tänä vuonna kun sama kuitenkin tulee toistumaan :D

Mutta kyllähän mä tykkäsin, jopa niin paljon, että koukutuin tekemään niitä kaikkia pikku hommia eli otin kuvia, keräsin huumepaketteja ja muuta vastavaa kun aina oli jotain melkein vieressä.
Lopulta mulla oli jo 15 tuntia pelattuna kun tarinassa pääsin siihen pisteeseen, että porukka muutti sinne kirkkoon ja otti nimen saints :D
Tuli huomattua ettei tekijät ole ottaneet tuota huomioon sillä aika usein ihmiset sanoi "I get all my fashion tips from the saints" vaikka koko jengiä ei vielä ollut edes olemassa.

Myös tarina on pitänyt otteessaan enkä ole varmaan yhdenkään sarjan pelin parissa nauranut niin paljon kuin tämän kanssa.
Joku videolla siitäkin valitti kuinka paskaa "pelaamista" se alun kohtaus oli kun oli just saatu potkut ja hahmo on ihan masentunut ja mun mielestä toi oli helvetin hauska kun ensin tiputaan sängystä, sitten vaivalloisesti laahustetaan keittiöön ja pakastimesta löytyy yks jäinen vohveli ja sitäkään ei perkele voi syödä kun leivänpaahdin ei toimi vaan lopulta heittää sen lattialle.

Tänään pääsin jopa siihen pisteeseen, että sain alkaa rakentamaan niitä bisneksiä ja viimeisenä tänään tuli pelattua se larppaus tehtäväsarja ja taas sai nauraa ihan jatkuvasti kun kaikki hahmojen asuista dialogiin oli ihan helvetin loistavaa. Löydät arkun jonka yläpuolella lukee "mimic", "Hey Eli whats a mimic?" "DON*T FUCKING TOUCH THAT. IT'S NOT LOOT"
Jopa takedown hyökkäyksissä vaan huidotaan ilmaa, koska ketään ei oikeasti satu kun se on larppausta.

Tähän mennessä ainoa asia josta en ole tykännyt oli se aiemmista osista tuttu vakuutuspetos aktiviteetti jossa hypitään autojen eteen.
Se oli ekassa pelissä ihan hauska, mutta sen jälkeen se on ollut enemmänkin pakkopullaa jotta saa rahaa, parempia aseita tai mitä sitten saikaan kun ne kaikki teki.
Paljon mieluummin mä ajoin niitä ydinjäte rekkoja tai tein vaikka wingsuit saboteur tehtäviä, koska ne oli vaivattomia eikä tartte kirota arvaamattomia ragdoll fysiikoita.
Samoin vanhojen pelien mayhem tehtäviä en kaipaa ollenkaan, mutta kai nekin tässä vielä mukana on.

Mitä hahmoihin tulee niin mulla ei ole mitään valittamista.
Joku edellisten pelien Shaundi ei mun mielestä ole mitenkään sen erikoisempi hahmo mitä Neenah.
Oikeasti ainoat hyvät hahmot vanhoissa oli oma hahmo ja Johnny Gat sekä Kinzie ja se oma hahmo on tässäkin helvetin hyvä ja hauska.
Eli vaikutti aluksi aika turhalta, mutta sitten se innostui ampumisesta hieman liikaakin.
Joillekin tuntuu sekin olevan joku iso ongelma kun Kev on jatkuvasti ilman paitaa ja rakastaa kokkausta. Entä sitten?
Mä olen myös äärimmäisen tyytyväinen siitä millainen omasta hahmosta lopulta tuli vaikka aluksi tuntui ettei mikään näytä hyvältä.
Nyt on sama onko tuo alasti vai liian iso paita päällä niin se näyttää aina hyvältä.

Saints Row_20230930082307.jpg

Peli näyttää muutenkin visuaalisesti varsin kivalta varsinkin silloin kun on kirkas päivä, mutta tuo ajanjakso on valitettavan lyhyt ja pian alkaakin auringolasku värjäämään kaiken punertavaksi ja sitten tulee varsin lattean valaistuksen yö juka tuntuu kestävän ikuisuuden.
Mutta kun valaistus on parhaimmillaan niin en voi tajuta miten kukaan voi väittää tätä rumaksi. Toisaalta mä pelaan myös 4k resolla jolloin ruudunpäivitys kylläkin on vain jossain 30 tuntumassa.
Ajaminen kyllä vaati tottumista sillä pelin drift mekaniikassa ei ole oikein mitään logiikkaa ja monilla autoilla kannattaakin vaan tehdä quick turn eli napauttaa jarrua ja drift namiskaa nopeasti jolloin auto tekee napakan 90 asteen käännöksen ja pikku sladin.

Räiskintä toimii vähintään yhtä hyvin mitä ennenkin ja ne eri flow skillsit on ihan jees vaikka monet niistä turhia onkin.
Nyt mulla on käytössä kranaatin heittäminen, kranun tunkeminen jonkun housuihin ja sen heittäminen, sekä quick draw jossa hahmo vetää revolverin esiin ja automaattisesti tähtää ja ampuu neljä tyyppiä ja viimeisimpänä death blossom jossa se vaan ampuu villisti joka suuntaan.
Death blossom on myös viittaus the last starfighter leffaan.
Aavikolta muuten löytyi myös helvetin iso kampa ja tutun näköinen ilmalla täytetty hahmo siitä vierestä joka tietenkin on viittaus spaceballs leffaan jossa presidentti käski tyyppien käydä aavikon tiheällä kammalla läpi.

Ainakin tähän mennessä ollut siis ihan helvetin hyvä ja harmittaa kun en ostanut season passia kun se pari päivää sitten maksoi 13e.
Ei siinä vissiin paljoa pelattavaa ole, mutta tuolla rahalla ei tarttekkaan olla kuin muutama tunti.
 
Saints Row, plussasta hommattu.

Hahmon tekemiseen aikaa varmaan +30min. Pelin alkaessa (single campaign?) homma sujuu kivasti jokusen minuuutin, mutta kun pitää siirtyä panssariajoneuvon yläampujaksi L2 ja R2 eivät enää toimi, koita siinä suhia sitten. Resetti aiempaan checkkiin ei palauta näppäimiä toimimaan. Kiva alku pelille, jota kiinnosti pelata kunnolla, siirtyi kategoriaan jos vielä joskus.

Varmaan ihan yksittäinen bugi, mutta paras into pelata peliä loppui äkisti.
 
Saints Row, plussasta hommattu.

Hahmon tekemiseen aikaa varmaan +30min. Pelin alkaessa (single campaign?) homma sujuu kivasti jokusen minuuutin, mutta kun pitää siirtyä panssariajoneuvon yläampujaksi L2 ja R2 eivät enää toimi, koita siinä suhia sitten. Resetti aiempaan checkkiin ei palauta näppäimiä toimimaan. Kiva alku pelille, jota kiinnosti pelata kunnolla, siirtyi kategoriaan jos vielä joskus.

Varmaan ihan yksittäinen bugi, mutta paras into pelata peliä loppui äkisti.

Mulla kävi aika samanlainen bugi tänään kun kävin ottamassa koristeesta kuvan ja autoon palatessa options nappi oli ainoa josta tapahtui jotain.
Sitten oli pari visuaalista bugia joista toisessa hahmosta tuli aina läpinäkyvä kun se kastui ja kuivuttua palautui taas normaaliksi.
Pari kertaa sillä on myös ollut kummassakin kädessä perus konepistoolit eikä ne katoa mihinkään kun asetta vaihtaa vaan sitten aseet on sisäkkäin.
Nuo korjaantui ihan vaan lataamalla tallennus uudestaan sitten kun oli sopiva kohta kun itse pelaamiseen nuo ei vaikuttaneet.

Tunteja 31.
 
Nyt puuttuu platinasta enää se co-op "prank" trophy, mutta koska tämä oli plussa pelinä niin onneksi tuon saa tehtyä kaverin kanssa joskus.
Oli tämä kyllä loppuun asti ihan helvetin hyvä.
Ehkä oma tykkääminen johtuu myös siitä kun ensin tuli kesällä pelattua se kolmisen kuukautta retropelejä, sitten meni pari viikkoa red dead onlinen parissa ja taas yli kuukausi vr pelejä pelatessa joten tällainen tavallaan perus varma open world setti tuntui taas mukavalta vaihtelulta.
Trophyt on myös siitä hyvin tehty ettei kaikkea mahdollista ole pakko tehdä ja kerätä. Jos tässä olisi vaikka pakko kerätä ihan kaikki koristeet kämppään niin olisi saattanut jäädä keräämättä. Nyt niitä piti kerätä "vain" 85 ja mä sain trophyn vasta kun niitä oli yli 90 kerättynä.

Kyllä tähän tulee vielä heist & hazardous sekä se uusin lisäri ostettua kun se uusin on nyt 7.5e ja vaikka H&H maksaa kympin niin minä itsepetoksen mestarina ajattelen tuota 17e pakettina. H&H kun ilmeisesti kestää vain 30 minsaa pelata, mutta tuo uusin kestää videoiden perusteella yli 1.5 tuntia ja se on lisää larppausta jota rakastin perus pelissäkin.
Murder circus olisi mulle ihan turha kun siinä ei pelata edes omalla hahmolla vaan siinä on neljä eri hahmoa joilla pelataan siellä sillan vieressä olevalla saarella ja kun hahmon saa tasolle kahdeksan niin pääsee taistelemaan sen hahmon pomoa vastaan.
Eli tylsää grindausta.

Ja nyt kun tarina on läpi niin tuli katsottua muutama video tubesta ja suorastaan huvitti kun joku valitti siitä kuinka tuo larppaus tehtävä ei tunnu ollenkaan saints row:lta.
Okei kolmosessa oli virtuaalitodellisuus jossa se hakkeri muutti sut vessanpöntöksi ja seksinukeksi ja nelosessa koko peli oli pelkkää simulaatiota ja siinä oli avaruusolioita ja gat out of hell sijoittuu ihan kirjaimellisesti helvettiin ja lopussa jutellaan jumalan kanssa, mutta tämän pelin larppaus on liikaa.

1409e3ada1a79e69a10de7155492d7a2.jpg
Monet keräiltävät rahajutut vaan on suoraan ruudulla, juuri mitään vaivaa ei tarvitse nähdä, ne vaan otetaan, sama valokuvaksissa. Mistään ei oikein yllättäen löydy mitään löytämisen arvoista.

No minkä kukin tuntee löytämisen arvoiseksi.
Esim kaikki valokuvaukset, huumepaketit, historia kuuntelut ja autonosat ilmestyy karttaan vasta kun olet tarpeeksi lähellä.
Just tänään meni muutama tunti kun helikopterin kanssa etsein puuttuvat asiat.
Lisäksi mä ainakin tunsin suurta löytämisen iloa kaikkien easter egg löytöjen kohdalla.
Aiemmin mainitsin pari esimerkkiä ja niiden jälkeen yhdeltä saarelta löytyi vielä viittaus three amigos leffaan kera laulavan pensaan ja samalla saarella oli turtles viittaus.
Sitten kun osti pesula bisneksen niin samassa rakennuksessa on kauppa jonka kohdalla roikkuu lakana jossa lukee "we assure you, we are open joka on viittaus clerks 2 leffaan.
Tänään katsoin videon jossa oli 30 eri viittausta eri asioihin ja sekin oli missannut tuon clerksin ja last starfighterin.
 
Viimeksi muokattu:
No minkä kukin tuntee löytämisen arvoiseksi.
Esim kaikki valokuvaukset, huumepaketit, historia kuuntelut ja autonosat ilmestyy karttaan vasta kun olet tarpeeksi lähellä.
Just tänään meni muutama tunti kun helikopterin kanssa etsein puuttuvat asiat.
No joo, noiden parin lisäksi toki jos haluaa koristella päämajaa niin varmasti kuluu aikaa niiden tavaroiden valokuvaamiseen ja samoin hiukan vaivaa joutuu näkemään niiden "auton osa tuulimyllyjen tms." löytämisessä.
Historia kohteetkin oli siellä vain xp keräykseen, oli niin joutavia höpinöitä muka kiinnostavasta historiasta että mietin monesti että miksi edes kerään kun ei monta pistettä heru.
Noi muuten minusta koko alue tuossa on vaan läiskästy kasaan vailla suurempaa ideaa tai suunnittelua, rakennukset vain pahvilaatikoita ilman merkitystä.. jos vertaa tuoreimpaan gta peliin niin kontrasti on valtava. (ja ei, ei tarkoita että pitäisi olla samanlainen mutta potentiaali nyt hyödyntämättä.)
 
No joo, noiden parin lisäksi toki jos haluaa koristella päämajaa niin varmasti kuluu aikaa niiden tavaroiden valokuvaamiseen ja samoin hiukan vaivaa joutuu näkemään niiden "auton osa tuulimyllyjen tms." löytämisessä.
Historia kohteetkin oli siellä vain xp keräykseen, oli niin joutavia höpinöitä muka kiinnostavasta historiasta että mietin monesti että miksi edes kerään kun ei monta pistettä heru.
Noi muuten minusta koko alue tuossa on vaan läiskästy kasaan vailla suurempaa ideaa tai suunnittelua, rakennukset vain pahvilaatikoita ilman merkitystä.. jos vertaa tuoreimpaan gta peliin niin kontrasti on valtava. (ja ei, ei tarkoita että pitäisi olla samanlainen mutta potentiaali nyt hyödyntämättä.)
Mikäs siinä GTA:n suunnittelussa on muka niin hienoa? Itse koin juurikin, että viimeisimmät GTA:t on vain läiskitty täyteen kaikenlaista epämääräistä, epäkiinnostavaa ja yleensä itse tarinan tai hahmon kannalta merkityksetöntä tekemistä. En vaan pääse kiinni siihen mikä tekee monille GTA-peleistä jotenkin huikeita jumalpelejä? Itselleni ne ovat varsin geneerisiä ja sen verran tylsiä rakenteeltaan, että olen saanut niistä aitoa hupia vain hetkellisesti, ja sitten onkin iskenyt pian tylsistyminen ja pitänyt laittaa peli tauolle.

Lähes jokainen Saints Row peli on ollut mielekkäämpi itselleni kuin GTA-pelit. Tai no, ainakin SR3, SR2 sekä SR1. SR4 on sen verran kahjoa ja sekavaa menoa, että siinä ollaan jo kintaalla, että onko parempi kuin GTA:t. Ja Gat out of Hell, nyt oli aika kuraa. Uusinta Saints Rowta en ole kuin jonkin verran alkua pelannut, ja en sen perusteella kovin paljoa innostunut, mutta en toki halua peliä arvioida sen enempää ennen kuin olen sen kampanjan osalta loppuun pelannut. Vaikeaa on joka tapauksessa laittaa ainakaan itselleni SR3:ea paremmaksi.
 
Mikäs siinä GTA:n suunnittelussa on muka niin hienoa? Itse koin juurikin, että viimeisimmät GTA:t on vain läiskitty täyteen kaikenlaista epämääräistä, epäkiinnostavaa ja yleensä itse tarinan tai hahmon kannalta merkityksetöntä tekemistä. En vaan pääse kiinni siihen mikä tekee monille GTA-peleistä jotenkin huikeita jumalpelejä? Itselleni ne ovat varsin geneerisiä ja sen verran tylsiä rakenteeltaan, että olen saanut niistä aitoa hupia vain hetkellisesti, ja sitten onkin iskenyt pian tylsistyminen ja pitänyt laittaa peli tauolle.
Sitä ympäristöä tässä vertailin, gta:ssa tuntuu että suurin osa maastosta, teistä, rakennuksista, pihalla olevasta tavarasta vaan on laitettu sinne "oikein".. siellä voi melkein mihin vaan mennä ihastelemaan näkymää, pääpiirteittäin kaikki on sijoitettu ja sommiteltu hyvin. Tässä saintsissa ei tule yhtään samaa tuntua, enemmän tuntuu että joku aloittelija on laitettu läiskimään karttaa täyteen "jotain" sen enempiä ajattelematta..
 
Ylös Bottom