Omenanraato
Well-Known Member
Vastaus: SBK X [PS3]
Demo antaa hyvän kuvan pelistä, mutta itse peli on jopa vaikeampi.
Ajan ihan pädillä, demoa koiton myös ratilla joka oli yllättävän mukavaa mut ei ollut prätkä fiilistä.
Ikinä en oo ajanu oikeaa prätkää mutta kyllä ton jarrutuksen oppii. Etujarrullahan käytännössä pyörä pysäytetään.
Pelissähän on arcade tila jota osaa ajaa kuka vaan. Sit on simulaatio puoli jossa on low medium ja full asetukset joten jokainen löytää ihan taatusti sopivan hallittavuuden itselleen.
Edit: Nyt on koko eka kausi ajettu noin kuudessa tunnissa
Hiukan lisää mietteitä.
Täällä oli puhetta et moto gp:ssä on kauden puolivälissä pyörä jo aivan ylivoimainen..no tässä ei.
Kehitystä tapahtuu moottorissa, ECU:ssa, jarruissa ja alustassa. Uran alussa kun joutuu pikkutalliin niin lähdetään liikenteeseen siitä et kaikki on päivitysnumeroltaan 1.0.
sit ne kehittyy siitä 1.1:een ja mulla kerki ekan kauden aikana moottori ja alusta kehittymään 2.0:aan, siltinkään ei suora nopeus kärkitalleille riittänyt alkuunkaan.
No kauden päätyttyä tuli aika päättää jatkosopimuksista (oli 1v soppari). Ducati ois toki halunnu mun jatkavan tallissa koska ajoin yli odotusten, mutta vaihtelu virkistää eli ei kiitos...
Tämän lisäksi oli tarjolla kaksi muuta paikkaa tuolta samaisesta superstockista (jota siis voidaan verrata 125 kuutioisiin moto gp:ssä luokkana, sillä erolla et täs on 1000 kuutioisia
, mut tehotomin luokka siis) tuli kaksi muuta tarjousta, hondalta ja yamahalta, nämä kaks tallia olikin sit jo ihan eri maata, tavoitteet sarjassakin oli kolmas ja neljäs, ja pyörä sarjan parhaimmistoa, toisen kauden alkuun oli pyörä jo edellisellä kaudella kehittynyt 2.0:aan monelta osin, ja siitä mentäis vielä eteenpäin!...todella houkutteleva tarjous kummaltakin, yhden vuoden sopparitkin vielä niin vois edetä kauden jälkeen isompiin luokkiin.
Tarjolla oli kuitenkin kaksi eri Triumhin tallia Supersport luokasta, molemmat aivan häntäpään talleja ja kummatkin kahden vuoden sopimuksia. Eli joutuis kehittää taas pyörän alusta, ajamaan kisoissa häntäpäässä ilman mainetta ja mammonaa, ja vieläpä pyörällä jota on raivostuttavan vaikea ajaa ja hallita.
Olin jo ruksaamassa sopparia superstokkiin hondalle, kun muistin että ainiin, superstock on "halpis luokka", eli ne ei aja kuin euroopassa, pelissä on 10 radan sijasta 14 rataa, joten vaaka kallistui kuitenkin Triumphiin ja supersport luokkaan koska siellä tuli 4 rataa lisää kalenteriin.
Noilla triumphin talleillakin oli eroja, kummatkin oli edellisellä kaudella kehittäneet aivan eri juttuja, joten toinen oli parempi ajaa ja paremmat jarrut, kun taas toisessa oli keskitytty moottorin tehoihin.
Seuraava kausi siis alkaa luokkaa korkeammalta, mutta häntäpäästä. En tiedä sitten, että jos olisin mennyt vielä vuodeksi superstockkiin kärkitalliin ja voittanut mestaruuden, niin olisinko päässyt supersporttiin suoraan parempaan talliin, nyttenhän kidun kaksi kautta huonossa tiimissä :S
Muuta pikkuhuomiota, kun pelaajalle antaa luodessa myös lempinimen niin se näkyy persuksessa kuten Rossilla on "the doctor", siistiä
ja kuskia luodessa voi viidestä eri ajoasennosta valita mieleisensä, en tiedä onko sillä pienintäkään merkitystä ajoon, mutta kuski kaarteissa on siis eri asennossa, löytyy max biaggin ajo asentoa, viimevuoden mestarin ben spiessin ajoasentoa jne, itse ajan "90-luvun" tyylillä jossa roikutaan kokonaan maassa.
Kerätääs nyt ekan kauden jälkeiset plussat ja miinukset:
+pyörät näyttää upeilta
+ajomallinnus loistava, on todella vaikea
+uratila on todella todella monipuolinen ja kiintoisa ja luokseen vetävä
+monet vihaamani radat ja tylsät radat tuntuvat mielenkiintoisilta ja vaikeilta tässä
+sadekeli ja kuivuva rata, ja rengasvalinnan merkitys tässä (välikelin renkailla on lopussa kuivalla radalla todella nopea, mutta aluks on liukasta)
+lisenssin kattavuus
+kerrankin jotain muuta kuin arcadea
+vauriomallinnus kun kaatuu, pyörä ei kulje läheskään niin kovaa ja lopulta voi joutua keskeyttämään kuskin loukkaantumiseen tai pyörän hajoamiseen
+pyörän säätömahdollisuudet
+jos et halua itse säätää niin kisainssin kanssa neuvottelulla se onnistuu
-ratojen grafiikat todella vanhentuneita
-ei lentäviä katteita vaikka vauriomallinnus onkin
-lataustauot, periaatteessa itse lataus quick raceen on aivan äärimmäisen nopea (demossa 15sek menu->lähtöviiva), mutta urassa lataillaan vähän joka välissä lyhyitä aikoja
eipä oikeen muuta moitittavaa löydy, on kerrassaan mahtava peli...
edittiä lisää..
Että oli äsken upee fiilis, ekaa kautta nyt supersporteissa surkeimmas tallis mitä on...ekassa kisassa aika-ajoissa 18:sta ja kisassa 21. Talli oli tyytyväinen ku tavote oli 26. Toises kisas olin koko viikonlopun perässä qatarissa enkä vaa saanu kulkemaan pyörää ja tosi vaikee ajaa, kisa inssin kans kävin monta keskustelua ja viel warm upissa sain paremmaks pyörää. Lopulta aika-ajojen viiminen, eli 28:s ja kisassa 26, eli tallin tavote sija ja talli oli tyytyväinen. Käytin kaiken ajan harjotuksissa ja jopa aika-ajoissa siihen et sain pyörää säädettyä paremmaks. Kokoajan huomas erot ja aika parani, mut ei vaan riittäny, jäin toisiks viimisesta 0,1sek ja kärkeen 2sek, pääsuoralla tuli jo se sekuntti melkeen ja ekas mutkas toinen ku ei meinannu taittua.
toi säätäminen on kyl kivaa ku meen sanoo inssil et "pyörä ei oo oiken hyvä suorilla" miksi?.."no se on liian hidas"..johtuuko se nopeudesta vai siit ettei se oo stabiili?..."ei riitä nopeutta"..sit ne säätää pyörän noiden kysymysten jälkeen. Tai sitte et "mul on ongelmia mutkasta ulostulon kanssa"..mistä se johtuu?....sit vaihtoehtona on et se menee sladiin liian herkästi, tai sit on epästabiili jne"
siel on mutkiin tulosta, mutkakäyttäytymisestä, mutkasta ulos tulosta ja suoralla ajosta noit kohtia, jokases sit tulee noin 4 eri vaihtoehtoa mihin vastaillaan ,ja sit ne kyselee pari lisä kyssäriä mihen on kans tollee vaihtoehtoja, ja sit ne säätää pyörän. toki aikaa menee noin 15-25min ku ne säätää, et harjotuksista puolet heti, et jos ite osaa säätää ni jää aikaa ajaa
Ihan eri fiilis säätää pyörää ku tuntuu et on kuski, eikä mekaanikko
Onks siitä demosta mihinkään? Nyt kun sulla peli on niin, osaatko sanoa? Ajatko muuten "perusohjaimella"? Entäs, oletko oikean prätkän omistaja? Mä mietin noita kontrolleja (etu- ja takajarrut erikseen) että onko esim. jarrutus vaikea oppia, kun ei ole kokemusta prätkällä ajosta.
Demo antaa hyvän kuvan pelistä, mutta itse peli on jopa vaikeampi.
Ajan ihan pädillä, demoa koiton myös ratilla joka oli yllättävän mukavaa mut ei ollut prätkä fiilistä.
Ikinä en oo ajanu oikeaa prätkää mutta kyllä ton jarrutuksen oppii. Etujarrullahan käytännössä pyörä pysäytetään.
Pelissähän on arcade tila jota osaa ajaa kuka vaan. Sit on simulaatio puoli jossa on low medium ja full asetukset joten jokainen löytää ihan taatusti sopivan hallittavuuden itselleen.
Edit: Nyt on koko eka kausi ajettu noin kuudessa tunnissa

Täällä oli puhetta et moto gp:ssä on kauden puolivälissä pyörä jo aivan ylivoimainen..no tässä ei.
Kehitystä tapahtuu moottorissa, ECU:ssa, jarruissa ja alustassa. Uran alussa kun joutuu pikkutalliin niin lähdetään liikenteeseen siitä et kaikki on päivitysnumeroltaan 1.0.
sit ne kehittyy siitä 1.1:een ja mulla kerki ekan kauden aikana moottori ja alusta kehittymään 2.0:aan, siltinkään ei suora nopeus kärkitalleille riittänyt alkuunkaan.
No kauden päätyttyä tuli aika päättää jatkosopimuksista (oli 1v soppari). Ducati ois toki halunnu mun jatkavan tallissa koska ajoin yli odotusten, mutta vaihtelu virkistää eli ei kiitos...
Tämän lisäksi oli tarjolla kaksi muuta paikkaa tuolta samaisesta superstockista (jota siis voidaan verrata 125 kuutioisiin moto gp:ssä luokkana, sillä erolla et täs on 1000 kuutioisia

Tarjolla oli kuitenkin kaksi eri Triumhin tallia Supersport luokasta, molemmat aivan häntäpään talleja ja kummatkin kahden vuoden sopimuksia. Eli joutuis kehittää taas pyörän alusta, ajamaan kisoissa häntäpäässä ilman mainetta ja mammonaa, ja vieläpä pyörällä jota on raivostuttavan vaikea ajaa ja hallita.
Olin jo ruksaamassa sopparia superstokkiin hondalle, kun muistin että ainiin, superstock on "halpis luokka", eli ne ei aja kuin euroopassa, pelissä on 10 radan sijasta 14 rataa, joten vaaka kallistui kuitenkin Triumphiin ja supersport luokkaan koska siellä tuli 4 rataa lisää kalenteriin.
Noilla triumphin talleillakin oli eroja, kummatkin oli edellisellä kaudella kehittäneet aivan eri juttuja, joten toinen oli parempi ajaa ja paremmat jarrut, kun taas toisessa oli keskitytty moottorin tehoihin.
Seuraava kausi siis alkaa luokkaa korkeammalta, mutta häntäpäästä. En tiedä sitten, että jos olisin mennyt vielä vuodeksi superstockkiin kärkitalliin ja voittanut mestaruuden, niin olisinko päässyt supersporttiin suoraan parempaan talliin, nyttenhän kidun kaksi kautta huonossa tiimissä :S
Muuta pikkuhuomiota, kun pelaajalle antaa luodessa myös lempinimen niin se näkyy persuksessa kuten Rossilla on "the doctor", siistiä

Kerätääs nyt ekan kauden jälkeiset plussat ja miinukset:
+pyörät näyttää upeilta
+ajomallinnus loistava, on todella vaikea
+uratila on todella todella monipuolinen ja kiintoisa ja luokseen vetävä
+monet vihaamani radat ja tylsät radat tuntuvat mielenkiintoisilta ja vaikeilta tässä
+sadekeli ja kuivuva rata, ja rengasvalinnan merkitys tässä (välikelin renkailla on lopussa kuivalla radalla todella nopea, mutta aluks on liukasta)
+lisenssin kattavuus
+kerrankin jotain muuta kuin arcadea
+vauriomallinnus kun kaatuu, pyörä ei kulje läheskään niin kovaa ja lopulta voi joutua keskeyttämään kuskin loukkaantumiseen tai pyörän hajoamiseen
+pyörän säätömahdollisuudet
+jos et halua itse säätää niin kisainssin kanssa neuvottelulla se onnistuu
-ratojen grafiikat todella vanhentuneita
-ei lentäviä katteita vaikka vauriomallinnus onkin
-lataustauot, periaatteessa itse lataus quick raceen on aivan äärimmäisen nopea (demossa 15sek menu->lähtöviiva), mutta urassa lataillaan vähän joka välissä lyhyitä aikoja
eipä oikeen muuta moitittavaa löydy, on kerrassaan mahtava peli...
edittiä lisää..
Että oli äsken upee fiilis, ekaa kautta nyt supersporteissa surkeimmas tallis mitä on...ekassa kisassa aika-ajoissa 18:sta ja kisassa 21. Talli oli tyytyväinen ku tavote oli 26. Toises kisas olin koko viikonlopun perässä qatarissa enkä vaa saanu kulkemaan pyörää ja tosi vaikee ajaa, kisa inssin kans kävin monta keskustelua ja viel warm upissa sain paremmaks pyörää. Lopulta aika-ajojen viiminen, eli 28:s ja kisassa 26, eli tallin tavote sija ja talli oli tyytyväinen. Käytin kaiken ajan harjotuksissa ja jopa aika-ajoissa siihen et sain pyörää säädettyä paremmaks. Kokoajan huomas erot ja aika parani, mut ei vaan riittäny, jäin toisiks viimisesta 0,1sek ja kärkeen 2sek, pääsuoralla tuli jo se sekuntti melkeen ja ekas mutkas toinen ku ei meinannu taittua.
toi säätäminen on kyl kivaa ku meen sanoo inssil et "pyörä ei oo oiken hyvä suorilla" miksi?.."no se on liian hidas"..johtuuko se nopeudesta vai siit ettei se oo stabiili?..."ei riitä nopeutta"..sit ne säätää pyörän noiden kysymysten jälkeen. Tai sitte et "mul on ongelmia mutkasta ulostulon kanssa"..mistä se johtuu?....sit vaihtoehtona on et se menee sladiin liian herkästi, tai sit on epästabiili jne"
siel on mutkiin tulosta, mutkakäyttäytymisestä, mutkasta ulos tulosta ja suoralla ajosta noit kohtia, jokases sit tulee noin 4 eri vaihtoehtoa mihin vastaillaan ,ja sit ne kyselee pari lisä kyssäriä mihen on kans tollee vaihtoehtoja, ja sit ne säätää pyörän. toki aikaa menee noin 15-25min ku ne säätää, et harjotuksista puolet heti, et jos ite osaa säätää ni jää aikaa ajaa
Ihan eri fiilis säätää pyörää ku tuntuu et on kuski, eikä mekaanikko
Viimeksi muokannut moderaattori: