Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SBK X [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: SBK X [PS3]

Toi ei hyvältä kuulosta et vaikeustaso hyppää liian helposta liian vaikeeseen! Tää on todettu jo monien pelien kohdalla.

Asiasta toiseen,Superbike-sarja on jääny aikalail MotoGP:n varjoon. Silti se vetää puoleensa entisiä MotoGP-kuskeja ja Superbikeistä menee väkeä Moto-ryhmään. Tehot vaan taitaa olla prätkissä heikommatku MotoGP:eissä.

Toi ei hyvältä kuulosta et vaikeustaso hyppää liian helposta liian vaikeeseen! Tää on todettu jo monien pelien kohdalla.

Asiasta toiseen,Superbike-sarja on jääny aikalail MotoGP:n varjoon. Silti se vetää puoleensa entisiä MotoGP-kuskeja ja Superbikeistä menee väkeä Moto-ryhmään. Tehot vaan taitaa olla prätkissä heikommatku MotoGP:eissä.

Itse olen ihan tyytyväinen vaikeustasoon, se vaan vaatii todella paljon sitä "perhana nyt jätän viel myöhäsemmäks jarrun"

Harjotuksis tms ei pysy mukana, mut ajaa quick raceja silleen et kattoo missä AI jarruttaa jne ni oppii pysymään vauhdissa suht hyvin.

Kierrosennätyksistä itekkin viel jään todella paljon (jotka on toistaseks siis oikean elämän aikoja), ja luulen et vaikein taso vetelee niitä aikoja, et sinne ei itelläkään oo asiaa.

Tehoja SBK luokan pyörissä on 200-220heppaa ja wikipedian mukaan motogp:ssä "yli 210heppaa" et aika samois lienee.

Itse olen ihan tyytyväinen vaikeustasoon, se vaan vaatii todella paljon sitä "perhana nyt jätän viel myöhäsemmäks jarrun"

Harjotuksis tms ei pysy mukana, mut ajaa quick raceja silleen et kattoo missä AI jarruttaa jne ni oppii pysymään vauhdissa suht hyvin.

Kierrosennätyksistä itekkin viel jään todella paljon (jotka on toistaseks siis oikean elämän aikoja), ja luulen et vaikein taso vetelee niitä aikoja, et sinne ei itelläkään oo asiaa.

Tehoja SBK luokan pyörissä on 200-220heppaa ja wikipedian mukaan motogp:ssä "yli 210heppaa" et aika samois lienee.

Joo lunta tuli tupaanku kokeilin Race Weekendiä Professionalilla. Jäin paaluajasta semmoset -5-6 sekuntia ja pyörän säätäminen on täyttä hepreaa. Engineerit tekee kai jotain parannuksia jos valittaa mut empä huomannu suurta eroa. Lisäks pyörä tuntu aika raskaalta ajaa ja käännökset vaikeita mutkissa.

Kyl ne vaikeimmat tasot melkeen vaatii jo omaa taitoa pyörän säätöihin, oikeilla säädöillä kun lähtee helposti jopa se 4-5sek pois kierrosajoista. Engineerin kanssa juttelu kyl auttaa, mut muutokset ovat todella pieniä...ne tarttis monen monta kisaviikonloppua ajaa samalla radalla ja tallentaa säädöt et ne oikeesti ois hyvät. Mut kyl huonoil pyöril itse sain engineerin avulla keskustelemallakin 2 sek kierrosajoista pois parhaimmillaan.

Mut tosiaan kun on oikeat säädöt niin voi jarruttaa huomattavasti myöhäisempää, pyörä pysyy mutkassa paremmin oikealla linjalla ja voi kaasua avata huomattavasti aikaisemmin.

Mutta joo, todella vaikea peli tuo on jopa niille jotka tota tahkoo ihan tosissaan monta tuntia päivässä, niin ne milestonen pelit on aina ollut. Mut ei ne mahdottomia ole kuitenkaan, mutta siinä mielessä on simulaatiota tässä pelissä et säädöillä on iso merkitys kun vaikeustaso kasvaa..

Itse harjoittelen tosiaan niin et en aika-ajoissa yritä edes kärkeen tms, vaan säädän koko viikonlopun pyörää kisasäätöihin ja tallennan säädöt...sit lähden sielt vikasta ruudusta ja katson muiden jarrupaikkojen jne perusteella et miten ajetaan ja kierrosajat paranee todella paljon kyllä. ja pikkuhiljaa alkaa pärjäämäänkin :)

Kyl ne vaikeimmat tasot melkeen vaatii jo omaa taitoa pyörän säätöihin, oikeilla säädöillä kun lähtee helposti jopa se 4-5sek pois kierrosajoista. Engineerin kanssa juttelu kyl auttaa, mut muutokset ovat todella pieniä...ne tarttis monen monta kisaviikonloppua ajaa samalla radalla ja tallentaa säädöt et ne oikeesti ois hyvät. Mut kyl huonoil pyöril itse sain engineerin avulla keskustelemallakin 2 sek kierrosajoista pois parhaimmillaan.

Mut tosiaan kun on oikeat säädöt niin voi jarruttaa huomattavasti myöhäisempää, pyörä pysyy mutkassa paremmin oikealla linjalla ja voi kaasua avata huomattavasti aikaisemmin.

Mutta joo, todella vaikea peli tuo on jopa niille jotka tota tahkoo ihan tosissaan monta tuntia päivässä, niin ne milestonen pelit on aina ollut. Mut ei ne mahdottomia ole kuitenkaan, mutta siinä mielessä on simulaatiota tässä pelissä et säädöillä on iso merkitys kun vaikeustaso kasvaa..

Itse harjoittelen tosiaan niin et en aika-ajoissa yritä edes kärkeen tms, vaan säädän koko viikonlopun pyörää kisasäätöihin ja tallennan säädöt...sit lähden sielt vikasta ruudusta ja katson muiden jarrupaikkojen jne perusteella et miten ajetaan ja kierrosajat paranee todella paljon kyllä. ja pikkuhiljaa alkaa pärjäämäänkin :)

Joo tuli todettua et jopa Amateurilla olin aika-ajon vikana. Ei hyvää päivää, Arcade-asetuksilla tuntuma pyörään oli jo loistava mut Simulationissa (mikä sisältää mm.Career-muodon) on tuskaa.

Pelaatteko full simulationilla vai mediumilla? Aika vaikeelta tuntui meikäläisen rähmäkäpylöillä tuo fulli, ei ollut enään mitään hauskaa kun joka toisessa mutkassa nutullaan... ja oikeesti, kyllä sillä nyt vähän pystyy nurmikollakin kurvaamaan kaatumatta

Kokeilin tuota arcadeakin... ja sitähän se oli isolla A:lla.

Ite aloitin heti suoraan full simulaationilla, en oo muuta edes koittanut, aloitin myös suoraan uran ja olin muutamat ekat kisat ihan hännillä, mutta eipä tallin tavoitekkaan ollut kuin viimiset sijat, joten ihan realistisesti sijoituin siinä aluks :) Harjoittelua vaan

Kai noit säätöi pitäs rukata sit ite..saa nähä tuleeko pelaamisesta mitään, niin takkuista on ajelu pyörällä.

Amateurilla on nyt tullu napattua jo ekat paalupaikat jollai tunnetuimpien tallien pyörillä/kuskeilla. Sensijaan Magny Coursissa olin surkeasti hitain, pyörä ei ollut tunnetuimpia mutta tehot 220bhp eli kovimmat tehot. Vaikea sanoa onko se siltikään mikään huippupyörä. Radassa oli vaikeita kohtia joten sekin saattoi verottaa aikaa.

Säädöissä muokkasin steering ja brake powerin maksimiin ja jousituksen alimpaan

Miksi SBK luokassa on vain 12 osakilpailua, kun supersporteissa on 14?

Ite Portimaossa tos ajelin täyden kisaviikonlopun siten et ajelin jokaisessa sessiossa maximi ajan, kierrosajat pysyi ihan 0,2sek sisällä toisistaan, kunnessa toisessa superpolessa yks kaks yli 6sek parempi kierrosaika kuin kertaakaan aikaisemmin...siis _6sek_, ja sen jälkeen en päässyt siitä ajasta enää kuin 2sek päähän, mutta tajusin kyllä paikat mistä se ero tuli, on vaan jarrutus, ajolinjat ja kiihdytys niin nappiin osuttava et se onnistuu.

Tuostakin voi johtua se et jos tuntuu et vaikeempi taso on liian kova....jossain kohtaa vaan tajuaa et "aa, ton piti mennä noin" ja ajasta tippuu sekunteja pois. Itekki ajan ku autolla ajais, niin se on väärä tapa, eikä oikein tajua prätkän vaatimia linjoja jne

Jos oli MotoGP:ssä lähes ylisujuva ajettavuus niin tässä prätkä tuntuu raskaalta ja jähmeeltä jopa

Mielestäni mopo rupes taittumaan huomattavasti paremmin kun pääsi parempaan talliin toisella kaudella..

Nyt on näköjään tullut ladattavaksi PSN:ään tuo Legends -lisämuoto! Kai tästä on pakko lähipäivinä lähteä hakemaan tämä peli, vaikka mietin ensin että ostan seuraavan kerran pelejä vasta syksyllä mut ei taida pystyä tätä peliä skippaamaan.

Kolme kisaa takana ja tunnelmat ovat vallan mainiot! ;) Vaikeustasona on tosin vielä helpoin ja simulation modena medium. Voittoja on tullut tosin liian helposti, joten ajattelin aloittaa uuden uran full simulationilla ja toiseksi helpoimmalla vaikeusasteella. ;)

Muutamia ajatuksia:
+ Ajotuntuma on todella hyvä ja pyörä käyttäytyy uskottavasti
+ Säiden vaihtelu tuo kisoihin haastetta. Tuntuu aika kauhealta lähteä kisaan kaatosateessa, jos kaikki aika-ajot ja harjoitukset on tullut ajettua kuivalla säällä.
+ Sateessa ajaminen on haastavaa ja rata kuivaa hiljalleen eniten ajetulta linjalta. Pari ensimmäistä kierrosta on yleensä sellaista jäällä luistelua ja koko ajan saa olla tarkkana.
+ Tekoäly ei huijaa. Tai ainakaan en ole vielä sellaista nähnyt. Toki paremmat pyörät menevät suorilla ohi huonommista helposti, mutta näinhän se vain on.

- Pyöriä lukuunottamatta peli on aika vaatimattoman näköinen. Tosin rata näyttää minusta ihan asialliselta, vaikka sitä on joissain arvosteluissa morkattu.
- Musiikki on aivan hirveää. :p

Ja aiheen vierestä:

Mietin tämän pelin jälkeen, että pitäisikö nyt hankkia vielä uusin F1 -peli, niin olisi kaksi hyvää ajopeliä. Taitaa tosin tuo F1 nyt jäädä, kun siitä on löytynyt aika paljon vikoja. Varsinkin teleporttailevat vastustajat kuulostavat aika kauheilta. :eek: Nehän romuttavat ajopelien idean ihan täysin.

Aloitin eilen uuden uran full simulation -asetuksilla ja ajamisesta tuli kertaheitolla reilusti hankalampaa. Keskimäärin yksi kaatuminen tulee per ajo ja jokainen mutka pelottaa todella paljon. :D Vaatii kyllä tarkkaa keskittymistä ja harjoittelua, ennen kuin alkaa ajaminen kunnolla sujumaan. Ehkä nyt täytyy hieman noita pyörän säätöjäkin välillä muutella. ;)

Vaikeustasoakin nostin pykälällä (eli nyt toiseksi helpoin), joten ehkä noita voittoja ei tule nyt niin helposti.

Onkos kukaan kerennyt tutustua ensi kuussa ilmestyvään 2011 versioon?

Lupaavalta näyttää: SBK 2011 HOME PAGE | SBK 2011 - Black Bean Games.

Random Youtube testi.

Menee kyllä takuuvarmasti omalle hankintalistalle.

Pelailin tämän pelin 2009 vuoden versioo pitkään kun silloin lopetin kisaamisen ihan oikeassa superbikessa, ja pakko oli saada edes virtuaalisesti ajonälkää tyydytettyä :) Ilman renkaiden kulumista oli pienellä treenillä kohtuu helppo vetää rataenkkojakin, mutta heti kun renkaiden kulumisen laittoi päälle, niin nehän meni ihan särki jo kahden kiekan aikana. Kovin mä sen insinöörin kanssa jutustelin ja säätöjä tehtiin, mutta ei ne kyllä vaikutanu yhtään renkaiden kestävyyteen. Kyllä ne slicksit oikeessakin elämässä vähintään 7 kierrosta huippupidolla kestää seoksella kuin seoksella, vaikka miten runttais kaasua ulostuloissa. Tuo mua ainoastaan jäi kalvamaan muuten äärimmäisen hienossa ja hyvässä tekeleessä. Oliko toi nyt vaan joku mun oma moka jossain säätökohdassa ja miten se tuossa 2010 Superbike X:ssä on toteutettu tuo renkaiden kuluminen?

Siinä 2009 versiossa tosiaan siellä valikoissa oli kohta, jossa pystyi vaan rastilla valkkaamaan kuluuko ne renkaat vai ei.

Kyllähän tuota odotellaan, mutta en usko et uutena ostan ku noita pelejä tos on liiaksikin, eikä oo tää viimevuoden versioiden menny kaupaksi. Lisäksi ei taida kauheesti uutta olla luvassa?

Niinpä niin. :/ just noita todella tarpeellisia uudistuksia. :) uraa monipuolisemmaksi, todella hyvää ajomallia vielä hienosäädettäis, ääniä paremmaksi ja kaikkeen muuhun viilausta ni riittäis. Nyt saattaa paperilla lukee et kaik on rakennettu tyylin alusta asti uusiks, oikeasti erona vain se photo mode, jolla ei tee mitään noin rumassa pelissä. :D

^Niimpä, pitäs varmaa PD:tä pyytää tekee kaikki moottoriurheilu pelit, ni voi jotkut pelit jopa parantuakki... :D

Ylös Bottom