Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SBK X [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: SBK X [PS3]

Itselle jäi motogp10 hyllyyn juuri karsean ohjattavuuden takia, tämä on loistava, samoin simulaatioasetuksilla ajaminen on äärimmäisen haastavaa ettei ole heti kumossa :)
 
Vastaus: SBK X [PS3]

Itselle jäi motogp10 hyllyyn juuri karsean ohjattavuuden takia, tämä on loistava, samoin simulaatioasetuksilla ajaminen on äärimmäisen haastavaa ettei ole heti kumossa :)

Kuulostaa pelottavan lupaavalta! Käsittääkseni pitäs ilmestyä myös Xbox 360:sellekin. :cool:
 
Vastaus: SBK X [PS3]

Nyt tähän alkuun virtuaalisesti kolme sivullista kirosanoja.....nimittäin koko tän viestin kirjotin, kunnes tuli yv popuppi jonka kanssa jotain sähläsin ja viesti katos kokonaan....huoh.


Sit (taas) asiaan. Nyt ku uralla pääsin Supebikeen niin ajattelin et käyn ottamassa tuntumaa pyörään yksittäisessä kisaviikonlopussa..Brno:n radan valitsin koska lempirata pelissä.

Otin 100% kisalla, hullu kun olen

Yllätyksiä kyl tuli taas kisamuodoissa...Nimittäin pikkuluokissahan meni näin:
Superstock: 10 kisaa ja yks aika-ajo
Supersport: 14 kisaa ja yksi aika-ajo

No nyt ajoin ensin vapaat harjoitukset, jonka jälkeen aika-ajoihin, sieltä paalupaikka, öö, vaiko sittenkään? No ei! Tuli vielä aika-ajo 2 ja olin siinä toinen. Meni kuitenkin ilmeisesti niin että näiden aika-ajojen nopein aika lasketaan, joten olin paalulla! (molemmista on aika saatava, koitin meinaan eka skipata tuon ja tuli hylky joten aloitin alusta)

Sit toisiin vapaisiin harjoituksiin ja pyörään jo tietysti kisasäädöt alle pakko heittää tässä välissä.
Ajattelin sen jälkeen skipata Warm Upin ja lähteä kisaan, mutta mitä ihmettä...en olekkaan paalupaikkamies _vieläkään_ kahden aika-ajon jälkeen :D

Nimittäin sitten alkoi Superpole, jonka olen luullut olleen se itse 2 osainen aika-ajo :D Olin tässä kolmas ja voitte uskoa mikä pettymys oli siinävaiheessa kun tajusin et paalupaikka meni nyt sivu suun. Tässä Superpolessa muuten oli mukana vain 16 kuskia, ja tämä kesti 12minuuttia, kun harjoitukset ja aika-ajot oli kaikki tunnin.

Tämänjälkeen kuitenkin totesin että jaahas, täällä on vielä Superpole 2, tähän osallistui 8 nopeinta kuskia...otin paalun.

Sitten Warmp Up??? No ei! Vaan Superpole 3!!! Jälleen 8 kuskia mukana, siitäkin paalu...tiedä sit et onko tässä niinkuin aika-ajoissakin et näistä kahdesta 12minuutin sessiosta nopein aika on paalulla? Ei tullut nähtyä kun olin molemmissa paalulla.

Vihdoin Warm Up, ja siitä sitten kisaan.

Kisassa oli Brno:n radalla 20 kierrosta, huh. Taistelin sijoista 3-5 kierrokselle 17 asti, kunnes otin kuluneilla renkailla oikeen kunnon Highsiderin ja pyörä hajalle ja keskeytys, voitte uskoa mikä pettymys kun käyttänyt jo yli 2h aikaa kisaviikonloppuun (yhteensä ois varmaan 5h paikkeilla jos kaik ajais kokonaan) ja tommonen tulos...

Yllätti peli sit vielä kerran, nimittäin Race 2, Lähdin siitäkin paalulta?? Onko kuitenkin niin, että niistä 8 hengen Superpoleista ensimmäinen on ekan kisan lähtöjärjestys ja toinen toisen lähdön?
Noh jokatapauksessa, kaaduin heti alkukierroksilla ja tipuin keskikastiin, pyörä vaurioitui ja kaamealla sivuluisu jarrutuksilla uhkarohkeasti ohittelemaan, renkaat kului samaa tahtia mut pääsin sijalle 7, kunnes kierroksella 15 pyörä nurin kovasta vauhdista kun osuin toiseen pyörään omasta virheestä, keskeytys taas...


Mutta siis:

2 x vapaat harjoitukset (60min)
2 x aika-ajot (60min)
1 x 16 hengen Superpole (12min)
2 x 8hengen Superpole (12+10min)
1 x Warmp Up (20min)
2 x Kisa (radasta riippuen noin 20-25kierrosta)

Siinä on jo kuulkaa pojat tekemistä! ja loppusaldo 0 pistettä :D

Joku joka tietää lajista niin vois hieman valoittaa noita aika-ajo kuvioita...ekasta kahdesta tosiaan paras aika riittää, mut miks molemmista on saatava aika, tai muuten tulee hylky? Ja miksi näitä on kaksi?

16h superpolen ymmärrän, sehän on kuin formuloiden kakkos sessio, siitäkin ymmärrän vielä kun tulee 8hengen versio..mut miksi niitäkin on kaks? Ja onko niistä nopein aika paalulla, vai onko molempiin kisoihin tavallaan oma Superpole? jos olen ekassa paalulla, ja toisessa viides, niin ekaan kisaan lähden paalulta ja toiseen viidenneltä?

Uran puolelta en tätä kerinnyt katsomaan miten siellä on, kun olen ajanut niin lyhyitä kisoja, niin johtuuko siitä että pikkuluokissa ei ole vastaavaa ollut, vai eikö ole oikeastikkaan? Jos ne tuleekin pelissä vasta kun on tarpeeksi pitkät kisat, lyhyemmissä on vain yks aika-ajo+kisa??


Kyllä tosta se nyt jäi käteen et taidan alkaa ajamaan 100% kisoja, ja ajaa vaikka yhden kisan viikossa slleen sessio kerrallaan tms, on siinä paljon enemmän kyl mieltä ku jossain 6kierroksen kisassa.


ps...nyt otan tästä copyn ettei taas katoa :D
 
Vastaus: SBK X [PS3]

Joku joka tietää lajista niin vois hieman valoittaa noita aika-ajo kuvioita...ekasta kahdesta tosiaan paras aika riittää, mut miks molemmista on saatava aika, tai muuten tulee hylky? Ja miksi näitä on kaksi?

Itse olen pelannut tätä PC:llä mutta voin valottaa vähän noita.

Kahden ekan (qualifying 1 ja 2) yhdistetty aika tarvitaan, eli tarvitset luonnollisesti ajan molemmista. Tämän jälkeen 20 parasta ajaa Superpole 1, siitä 16 parasta -> Superpole 2, siitä 8 parasta -> Superpole 3.

Pelihän on todellakin simulaation ystäville ihan mukiinmenevä ja varmastikin genressään parasta mitä on tarjolla. Varsin hienoa kun lähtee 100% kisaan jossa alussa rata on märkä mutta ei sada enää ja huomaa kuinka 5-6 kierroksen jälkeen alkaa kuivaa uraa muodostua ja kierrosajat alkavat parantua. Itse menin kanssa tuon careerin vähän "oikotietä" kun pelasin alkukaudet amateurilla ja lyhyillä kisoilla vain päästäkseni Superbikeen nopeasti. Nyt sitten Kawasakin puikoissa SBK:ta Pro levelillä ja 100% kisoilla:)
 
Vastaus: SBK X [PS3]

hmm, olikohan bugi vai silmät ristissä kun oli nimenomaan Superpoleissa 16->8>8 nuo kuskien määrät, täytyy tarkkailla
 
Vastaus: SBK X [PS3]

Täs pelis kyl kuulostaa erittäin hyvältä toi et pyörissä on tehoeroja. MotoGP 09/10:ssahan tuntu olevan aika sama ajoko Stonerin Ducatilla vai jonku Kallion satelliittipyörällä kun kulkivat lähes yhtä lujaa.

MotoGP4:ssa PS2:sella oli aikoinaan makeeta kun ajo kuin hyvin tahansa ni jäi häntäpäähän jos ei alla ollu huipputehokasta pyörää!
 
Vastaus: SBK X [PS3]

Jossain brno:n radalla toi tehoero erottuu paljon paremmin ku eka pikkuluokan pyörä mikä oli ni ei se siellä jyrkimmässä mäessä jaksanu ees kiihtyä :D Sil radallahan on oikeessaki elämäs jotai 130metrii kait korkeuseroa, et aikamosiet mäet on
 
Vastaus: SBK X [PS3]

Jossain brno:n radalla toi tehoero erottuu paljon paremmin ku eka pikkuluokan pyörä mikä oli ni ei se siellä jyrkimmässä mäessä jaksanu ees kiihtyä :D Sil radallahan on oikeessaki elämäs jotai 130metrii kait korkeuseroa, et aikamosiet mäet on

Joo ja hain vertailukohtaa tosiaan jostai samasta luokasta et niinku Ducati-->joku satelliittitalli ni niissähän pitäis olla selvä ero, ajo sitten kuin hyvin tahansa. Capcomin MotoGP:ssä ei tuntunu olevan eroa.
 
Vastaus: SBK X [PS3]

Testasin muuten sen vert et pikkuluokissa on vain yksi aika-ajo ja yksi kisa, eli en ole mitään menttänyt uralla, huh...nyt vaikeustasoa sit kovemmaks ja 100% kisat
 
Vastaus: SBK X [PS3]

Joo ja hain vertailukohtaa tosiaan jostai samasta luokasta et niinku Ducati-->joku satelliittitalli ni niissähän pitäis olla selvä ero, ajo sitten kuin hyvin tahansa. Capcomin MotoGP:ssä ei tuntunu olevan eroa.

Kyllä tässä on todellakin eroja noissa, aloitin oikeastaan toisen urankin sen takia, kun ekassa tulin valinneeksi jonkin huonon Ducati tallin,ja sillä pyörällä ei Pro tasolla vaan pärjännyt ollenkaan. Esimerkkinä tämä nykyinen Kawasaki on noin 1.5 sekuntia nopeampi kierroksella omissa käsissä Phillip Islandina ympäri mikä mahdollistaa pärjäämisen kymmenen joukkoon Pro tasolla.

Pienenä harmituksena täytyy sanoa että AI kuskit eivät oikein märällä radalla osaa ajaa, tai sitten pelaajan ajamista on helpotettu liikaa (liikaa pitoa). Esimerkkinä Phillip Islandissa kuivalla taistelin itseni yhdeksänneksi aika-ajoissa vähän vajaa sekunti kärkeen. Märällä radalla kisassa olin kuitenkin 1,5-2 sekuntia kierroksella AI kuskeja nopeampi.

Pieni omituisuus on myös starteissa, tuntuu että etupään kuskeilla on jotain boostia jotta saataisiin jonoa pidemmäksi ja vältyttäisiin isoilta ruuhkilta ensimmäiseen mutkaan. Ratojen väliset tekoälykuskien suoritukset eivät myöskään ole ihan balanssissa pelaajaan verrattuna, jollain radalla voitat kisat erittäin helposti ja toisilla radoilla en erittäin tiukkaa. Eivät nuo peli-iloa oikeastaan syö ja varsin mukavaa kisailua tässä saa aikaiseksi myös tekoälyn kanssa kunhan saa vaikeustason kohdilleen omaan ajamiseen nähden.
 
Vastaus: SBK X [PS3]

Ai en oo ainut joka on startin kanssa tuskastellu...jos paalulta lähdet niin ei toivoakaan etteikö tippuis neljänneks lähdös
 
Vastaus: SBK X [PS3]

En paljoa ole kerennyt pelailemaan, mutta ainakin näin alkuun kaipaisin hieman tieheämmin porrastettuja (AI)vaikeustasoa.

Ajelin uramoodissa pari kisaa Simulation: Medium ja Difficulty: Amateur
Voitin suht ylivoimaisesti joten nostin vaikeustasoa professionaliin ja kappas, jäin kierrosajoissa samantien 6-10sekkaa...

Muuten kyllä vaikuttaa ihan hyvältä, en vielä täys-simua uskaltanut kokeilla...


Play.com:sta tuli vajaassa parissa viikossa...

Edit: Jaa, ekat kisat olikin märkäkisoja, olisiko johtunut siitä?
 
Vastaus: SBK X [PS3]

Tuli testattua 360:sen demo tästä. Vaikutti aivan saatanan hyvältä toi pelattavuus verrattuna MotoGP 09/10:sen pettymykseen. Nyt on lähel et ostan pelinku pelissä on tommone uramuotokin mist ootte kirjottanu tänne. Propsit vielä podium-juhlista kisan jälkeen! Max Biaggi&Italian kansallislaulu! :D:cool:
 
Vastaus: SBK X [PS3]

Kuullostaa todella kiinnostavalta pyöräilypeliltä umpisurkean MotoGP 09/10:n jälkeen ja harkitsen vakavasti hankintaa. Yksi pieni kysymys vaan olisi: uramuoto on siis tietenkin se pelin päämuoto, mutta voiko tässä ajella yksittäisiä täysmittaisia kisaviikonloppuja? Ei uraa varmaan täysillä kisapituuksilla ajella, mutta suosikkiradalla voisi ajella ihan täysmittaisia yksittäiskisojakin. Ja jos tämä on mahdollista, niin voiko kisaviikonloppuun valita heti alussa minkä luokan ja kuskin itselleen vain, vai pitääkö kaikki avata ensin uramuodossa?

Kiitos jo etukäteen vastanneille.
 
Vastaus: SBK X [PS3]

Kuullostaa todella kiinnostavalta pyöräilypeliltä umpisurkean MotoGP 09/10:n jälkeen ja harkitsen vakavasti hankintaa. Yksi pieni kysymys vaan olisi: uramuoto on siis tietenkin se pelin päämuoto, mutta voiko tässä ajella yksittäisiä täysmittaisia kisaviikonloppuja? Ei uraa varmaan täysillä kisapituuksilla ajella, mutta suosikkiradalla voisi ajella ihan täysmittaisia yksittäiskisojakin. Ja jos tämä on mahdollista, niin voiko kisaviikonloppuun valita heti alussa minkä luokan ja kuskin itselleen vain, vai pitääkö kaikki avata ensin uramuodossa?

Kiitos jo etukäteen vastanneille.

Voit ajaa täysmittaisia tai minkä pituisia kisoja haluat, ja tosiaan koko viikonloppu on sillon ajettavana :) Myös luokat ovat valittavissa suoraan, eli voit vaikka heti lähteä päristelemään max biaggin pärrällä :)

sen jälkeen kun uraan olet tehnyt oman kuskin, niin sillä voit ajella myös yksittäisiä kisaviikonloppuja
 
Vastaus: SBK X [PS3]

Sanperi kun ei tuolla PSN:ssa ole demoa tästä. Kuulostaa erinomaiselta peliltä ja himottaisi käydä hakemassa mutta olisi tosiaan kiva kokeilla kuitenkin ennen ostoa. Pitää kai sit ottaa pieni riski ja ostaa ilman kokeilua? :rolleyes:
 
Vastaus: SBK X [PS3]

Tuli kanssa tämä peli ostettua ihan sokkona ja kokeilematta mutta ei kyllä tarvinnut pettyä. Hauskaa päristelyähän tämä on. Tosin nuo taso erot tuntuvat olevan aikamoisia, helpoimmalla tasolla voitan kisat helposti mutta seuraavalla taas tulee takkiin reilusti... no lisää harjoittelua vaan...
 
Ylös Bottom