Vastaus: SBK X [PS3]
Nyt tähän alkuun virtuaalisesti kolme sivullista kirosanoja.....nimittäin koko tän viestin kirjotin, kunnes tuli yv popuppi jonka kanssa jotain sähläsin ja viesti katos kokonaan....huoh.
Sit (taas) asiaan. Nyt ku uralla pääsin Supebikeen niin ajattelin et käyn ottamassa tuntumaa pyörään yksittäisessä kisaviikonlopussa..Brno:n radan valitsin koska lempirata pelissä.
Otin 100% kisalla, hullu kun olen
Yllätyksiä kyl tuli taas kisamuodoissa...Nimittäin pikkuluokissahan meni näin:
Superstock: 10 kisaa ja yks aika-ajo
Supersport: 14 kisaa ja yksi aika-ajo
No nyt ajoin ensin vapaat harjoitukset, jonka jälkeen aika-ajoihin, sieltä paalupaikka, öö, vaiko sittenkään? No ei! Tuli vielä aika-ajo 2 ja olin siinä toinen. Meni kuitenkin ilmeisesti niin että näiden aika-ajojen nopein aika lasketaan, joten olin paalulla! (molemmista on aika saatava, koitin meinaan eka skipata tuon ja tuli hylky joten aloitin alusta)
Sit toisiin vapaisiin harjoituksiin ja pyörään jo tietysti kisasäädöt alle pakko heittää tässä välissä.
Ajattelin sen jälkeen skipata Warm Upin ja lähteä kisaan, mutta mitä ihmettä...en olekkaan paalupaikkamies _vieläkään_ kahden aika-ajon jälkeen
Nimittäin sitten alkoi Superpole, jonka olen luullut olleen se itse 2 osainen aika-ajo

Olin tässä kolmas ja voitte uskoa mikä pettymys oli siinävaiheessa kun tajusin et paalupaikka meni nyt sivu suun. Tässä Superpolessa muuten oli mukana vain 16 kuskia, ja tämä kesti 12minuuttia, kun harjoitukset ja aika-ajot oli kaikki tunnin.
Tämänjälkeen kuitenkin totesin että jaahas, täällä on vielä Superpole 2, tähän osallistui 8 nopeinta kuskia...otin paalun.
Sitten Warmp Up??? No ei! Vaan Superpole 3!!! Jälleen 8 kuskia mukana, siitäkin paalu...tiedä sit et onko tässä niinkuin aika-ajoissakin et näistä kahdesta 12minuutin sessiosta nopein aika on paalulla? Ei tullut nähtyä kun olin molemmissa paalulla.
Vihdoin Warm Up, ja siitä sitten kisaan.
Kisassa oli Brno:n radalla 20 kierrosta, huh. Taistelin sijoista 3-5 kierrokselle 17 asti, kunnes otin kuluneilla renkailla oikeen kunnon Highsiderin ja pyörä hajalle ja keskeytys, voitte uskoa mikä pettymys kun käyttänyt jo yli 2h aikaa kisaviikonloppuun (yhteensä ois varmaan 5h paikkeilla jos kaik ajais kokonaan) ja tommonen tulos...
Yllätti peli sit vielä kerran, nimittäin Race 2, Lähdin siitäkin paalulta?? Onko kuitenkin niin, että niistä 8 hengen Superpoleista ensimmäinen on ekan kisan lähtöjärjestys ja toinen toisen lähdön?
Noh jokatapauksessa, kaaduin heti alkukierroksilla ja tipuin keskikastiin, pyörä vaurioitui ja kaamealla sivuluisu jarrutuksilla uhkarohkeasti ohittelemaan, renkaat kului samaa tahtia mut pääsin sijalle 7, kunnes kierroksella 15 pyörä nurin kovasta vauhdista kun osuin toiseen pyörään omasta virheestä, keskeytys taas...
Mutta siis:
2 x vapaat harjoitukset (60min)
2 x aika-ajot (60min)
1 x 16 hengen Superpole (12min)
2 x 8hengen Superpole (12+10min)
1 x Warmp Up (20min)
2 x Kisa (radasta riippuen noin 20-25kierrosta)
Siinä on jo kuulkaa pojat tekemistä! ja loppusaldo 0 pistettä
Joku joka tietää lajista niin vois hieman valoittaa noita aika-ajo kuvioita...ekasta kahdesta tosiaan paras aika riittää, mut miks molemmista on saatava aika, tai muuten tulee hylky? Ja miksi näitä on kaksi?
16h superpolen ymmärrän, sehän on kuin formuloiden kakkos sessio, siitäkin ymmärrän vielä kun tulee 8hengen versio..mut miksi niitäkin on kaks? Ja onko niistä nopein aika paalulla, vai onko molempiin kisoihin tavallaan oma Superpole? jos olen ekassa paalulla, ja toisessa viides, niin ekaan kisaan lähden paalulta ja toiseen viidenneltä?
Uran puolelta en tätä kerinnyt katsomaan miten siellä on, kun olen ajanut niin lyhyitä kisoja, niin johtuuko siitä että pikkuluokissa ei ole vastaavaa ollut, vai eikö ole oikeastikkaan? Jos ne tuleekin pelissä vasta kun on tarpeeksi pitkät kisat, lyhyemmissä on vain yks aika-ajo+kisa??
Kyllä tosta se nyt jäi käteen et taidan alkaa ajamaan 100% kisoja, ja ajaa vaikka yhden kisan viikossa slleen sessio kerrallaan tms, on siinä paljon enemmän kyl mieltä ku jossain 6kierroksen kisassa.
ps...nyt otan tästä copyn ettei taas katoa