Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Vastaus: PS3-kysymyksiä

"Not For Supply In The UK" lukee pelikotelon takana, joka on peräisin suomen kaupan hyllyltä. Mitähän tämä mahtanee käytännössä tarkoittaa?
Että kyseistä painosta ei ole tarkoitettu UK-markkinoille. Kyseessä lienee jokin nk. Nordic Edition, joka on nimensä mukaisesti tarkoitettu tänne pohjoisemmille markkinoille.

PS. Mistä pelistä kyse? Kerro se pelin tuotekoodikin (BCES/BLES-#####) samalla.
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

Darksiders BLES-00705

Haiskahtaisi siis samalta sirkukselta mitä oli esim. Uncharted 2 kanssa.
Ei ihan sama tilanne ole sentään. Briteistä tilaamassani Darksidersissa on tismalleen sama tuotekoodi, mutta ei tuollaista "Not For Supply In The UK" -merkintää. Eli eroa lienee vain kansien ja/tai manuaalin verran.

Valitettavasti tuollainen oikuttelu taitaa ihan oikeasti siis merkitä sitä, että Pleikkarisi BD-asema alkaa vedellä viimeisiään.
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

"Not For Supply In The UK" lukee pelikotelon takana, joka on peräisin suomen kaupan hyllyltä. Mitähän tämä mahtanee käytännössä tarkoittaa? PS3seni on amazon.uk tuotantoa, ja siispä olen pähkäillyt kaikkia mahdollisia asioita, koska koneeni ei lue levykettä pelattuani muutaman tunnin. Kun peli jäätyy, saan sammutettua ps3 normisti, mutta tämän välissä minun on sammutettava plösöni takana olevasta virtakytkimestä n.2 tunniksi, jotta levyke suostuu edes pyörimään koneessa. Voiko olla mahdollista, ettei plege lue joitain levyjä jos se kuumenee liikaa(pelaa pitkään kerralla)?

Tutkimalla netistä noita virhekoodeja (esim. 8001002B,80010017) joita tuo kone heittelee, tulee tuttuja vastauksia: "BD-lukijasi on huonossa kunnossa". Mutta epäilen tätä, koska kaikkia muita BD leffoja ja pelejä se lukee hyvin.

Hiukan vaikuttaa samalta ongelmalta mikä minullakin oli 40Gb vanhassa pleikassa.Mulla ei toimineet hyvin BFBC ja ninja gaiden,tilttailivat koko ajan ja mun piti katkaisimesta pistää virta poikki,mutta kaikki muut pelit toimi.Lähetin silloin koneen huoltoon kun oli takuuta ja sen jälkeen kaikki toimi moitteetta kun palasi,BD-lukija oli siis ollut rikki.kunnes sitten noin puolitoista vuotta sen jälkeen koko masiina sai keltaista valoa ja hajosi.
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

Olen joskus pohtinut, että johtuisiko tuo "Not For Supply In The UK" merkintä ikärajamerkinnöistä? Briteissähän on erilainen merkintäsysteemi (ainakin vielä toistaiseksi) kuin muaalla euroopassa?

Tai sitten olen ihan pihalla. :D
 
Vastaus: Kevään suuri PSN-katko (Status: ei toimi, ei aikatauluarviota)

Olen päättänyt tehdä pleikkarin formatoinnin ja aloittaa kaikki puhtaalta pöydältä katkon jälkeen. Se mietityttää että tunnistaako psn formatoinnin jälkeenkin minut? Eli onko jokaisessa konsolissa jokin ip-osoitteen tyyppinen juttu. Samalle konsolille voi luoda 5 tunnusta, mutta mitä olen huomannut, niin esim. kaveri pyyntöjä ei voi ottaa samalla konsolilla vastaan kuin yhdellä tunnuksella, jos toinen tunnus on sen jo hyväksynyt.
Tästä luulisi olevan kokemuksia ainakin käytettynä konsolin ostaneilla?
En nyt paremmin osannut selittää, kun ei tuo tekniikka ole vanhalla hanskassa.
 
Vastaus: Kevään suuri PSN-katko (Status: ei toimi, ei aikatauluarviota)


Näin vähän arvelinkin, että ikuinen sormenjälki jää koneesta. Ei aivan taivu minun oikeus tajuun, mutta ymmärrän palvelun tuottajaakin (tekisin samoin). On vissiin vähän sama juttu kuin kännykässä.
Eli jos oikein ymmärsin, niin formatoinninkaan jälkeen en voi ottaa ystävää kaveri listalle uudella tunnuksella?
 
Vastaus: Kevään suuri PSN-katko (Status: ei toimi, ei aikatauluarviota)

Samalle konsolille voi luoda 5 tunnusta, mutta mitä olen huomannut, niin esim. kaveri pyyntöjä ei voi ottaa samalla konsolilla vastaan kuin yhdellä tunnuksella, jos toinen tunnus on sen jo hyväksynyt.

Nyt en ymmärrä mistä puhut. Ensinnäkin, tunnuksia vai yhdelle koneelle luoda enemmän kuin 5, muistaakseni maksimimäärä on 16. Toisekseen, miten niin ei voi hyväksyä kaveripyyntöä toisella tunnuksella? Minulla ainakin on pleikallani kolme eri tunnusta, jotka ovat kaikki erään toisen kaverilistalla.

Eikä formatoinnista kai mitään jäljelle jää, PS Networkiin kirjautuessa voi valita tekeekö uuden tunnuksen vai käyttääkö vanhaa. Jos käyttää vanhaa, pleikka hakee tiedot serveriltä, ei omalta kovalevyltään.

Ymmärtääkseni, jos formatoit pleikan, luot sille uuden käyttäjän ja avaat tälle käyttäjälle uuden PSN-tilin, ei vanhalla tililläsi ole tähän mitään vaikutusta.
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

Olisin kysynyt tälläistä että mitä eroa on brittiläisellä ps3 slim konsolilla ja eurooppalaisella ps3 slim konsolilla olisi kiva tietää ja saisko kuvia :confused:
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

Olisin kysynyt tälläistä että mitä eroa on brittiläisellä ps3 slim konsolilla ja eurooppalaisella ps3 slim konsolilla olisi kiva tietää ja saisko kuvia :confused:
Itse laitteilla ei ole mitään eroa sarjanumeron aluetunnistetta lukuun ottamatta. Britti-Pleikkarin mukana tuleva virtajohto tosin on erilainen, mutta sen voi korvata ihan meikäläisten töpseleihin sopivalla piuhalla.
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

Vielä yksi kysymys että toimiiko suomesta ostetut pelit normaalisti britti ps3 slimissä onko mitään tietoa:cool:
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

Onko konsoli syytä sulkea, jos tuuletin alkaa pyörimään sen verran kovaa, että melu vastaa melkein imuria?
Miten vanhan mallisen konsolin saa puhdistettua sisältä pölystä, ja olisiko näin suotavaakin tehdä?
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

Onko konsoli syytä sulkea, jos tuuletin alkaa pyörimään sen verran kovaa, että melu vastaa melkein imuria?
Ei. Konsoli kyllä varoittaa, jos se on oikeasti ylikuumenemassa.

Miten vanhan mallisen konsolin saa puhdistettua sisältä pölystä, ja olisiko näin suotavaakin tehdä?
Parhaan tuloksen saamiseksi puhalla (elektroniikan puhdistamiseen tarkoitettua puhdistettua) paineilmaa Pleikan etupuolen säleiköstä sisään ja samaan aikaan imuroi takapuolen ritilää. Sen sijaan Blu-ray-asemaan ei missään nimessä saa puhaltaa paineilmaa, eikä sen kanssa myöskään saa käyttää mitään CD-"puhdistuslevyä". Mitä vähemmän Pleikan sisuksissa on pölyä, sitä paremmin laitteen oma jäähdytys toimii, ja sitä vähemmillä kierroksilla tuulettimen tarvitsee pyöriä. Puhtaanapito myös oletettavasti kasvattaa konsolin elinikää.

Vielä yksi kysymys että toimiiko suomesta ostetut pelit normaalisti britti ps3 slimissä onko mitään tietoa:cool:
Kyllä toimii. PS3-peleissä ei ole aluerajoituksia.
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

Tätä on varmaan joku jo kysynytkin, mutta kun noita ilmaisia pelejä tulee ton psn avauksen yhteydessä ladattavaksi, niin pystynkö lataamaan kaksi peliä euroaccountilla ja sitten kylkeen vielä pari peliä jenkkiaccountilla? Onko joku miettinyt tätä?
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

Tätä on varmaan joku jo kysynytkin, mutta kun noita ilmaisia pelejä tulee ton psn avauksen yhteydessä ladattavaksi, niin pystynkö lataamaan kaksi peliä euroaccountilla ja sitten kylkeen vielä pari peliä jenkkiaccountilla? Onko joku miettinyt tätä?
On mietitty, mutta varmaa tietoa asiasta ei toistaiseksi ole. Sony on ilmoittanut kertovansa tuonnempana, millä ehdoilla Welcome Back -hyvitykset saa. On mahdollista, että ehdoissa jollain tapaa rajataan "feikkitunnukset" pois tai sitten ei.
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

Miksi GT5 ei toimi? Olen koittanut omaa ja kaverin levyä aina sama homma, kisaa voi ajaa vähän matkaa ja sitten tökkää.
 
Miksi GT5 ei toimi? Olen koittanut omaa ja kaverin levyä aina sama homma, kisaa voi ajaa vähän matkaa ja sitten tökkää.

Taitaa olla vikaa GT5: n asennuksessa, joten pois vaan ja uusi installointi tilalle. Kyse ei ole pelin tallennustiedostosta.
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

No eipä toiminut tuo. Vika taitaa sitten olla jossain ihan muussa?
 
Ylös Bottom