Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Vastaus: PS3-kysymyksiä

Tälläinen nyt mietityttää: Olen tilannut inFamous 2 hero editionin jenkeistä ja siinä tulee mukana joitakin dlc-koodeja. Jos lunastan koodit ja lataan dlc:t jenkki-tililläni niin ovatko ne käytössä, jos pelaan itse peliä EU-tilin puolella?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kun se mun vanha 40GB kuoli n.2kk sitten YLODiin, niin eilen konsoli oli herännyt henkiin! Ei nyt tietenkään itsestään, vaan mun serkku korjas sen jollain tahnoilla. Joten kävin heti hakemassa Pleikan ja juuri äsken kopioin tallennukset muistitikulle ja siitä uudelle Slimilleni. Huomenna pitää sitten testailla toimiiko tallennukset niiin kuin pitää. Nyt näyttää ainakin hyvältä.

Ajattelin myydä tämän 40GB konsolin jollekkin, joten mitä suosittelisitte myyntihinnaks? Konsoli on n.3v vanha ja YLOD korjattu tahnoilla. Ite ajattelin 100€.
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

Tämä on omastamielestäni ehkä arvuuttavin kysymys: Millaista on pelidata jota tallennetaan kiintolevylle?
Siis tarkoitan että esim GTA IV tallentaa 3 GB dataaa kiintolevylle, Heavy Rain 6 gb, Fallout 3 GOTY 6 gb yms.
Onko tuolla jotain välinäytöksiä yms nopeuttamassa lukemista vai?
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

Millaista on pelidata jota tallennetaan kiintolevylle?
Ei sitä sen tarkemmin voi tietää, eli se riippuu täysin pelistä. Periaatteessahan se on ihan samaa dataa kuin BD-levylläkin, mutta kiintolevyltä sitä on nopeampi lukea.
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

Elikkäs olis tämmönen kysymys:

Jos omistaa kaksi ps3-konsolia ja pelaa toisella konsolilla jotain peliä johonkin asti. Onko mahdollista jatkaa sillä toisella samasta kohdasta peliä johon on toisella jäänyt?
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

Elikkäs olis tämmönen kysymys:

Jos omistaa kaksi ps3-konsolia ja pelaa toisella konsolilla jotain peliä johonkin asti. Onko mahdollista jatkaa sillä toisella samasta kohdasta peliä johon on toisella jäänyt?

Tietääkseeni esim. USB-tikulla tai ulkoisella kiintolevyllä voit siirtää tallennuksia toisille konsoleille.
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

Onko mahdollista jatkaa sillä toisella samasta kohdasta peliä johon on toisella jäänyt?
Kyllä, kunhan a) kopioit pelitallennuksen esim. USB-tikulle ja sieltä toiselle Pleikkarille ja b) pelaat samalla PSN-tunnuksella kummallakin konsolilla.

Huomioi myös, että läheskään kaikkien pelien tallennuksien ei ole mahdollista kopioida ulkoiselle medialle, eli ne ovat nk. lukittuja tallennuksia. Ne voi kopioida toiselle konsolille olemalla PlayStation Plus -jäsen ja käyttämällä Online Storage -palvelua.
 
Jos haluan pelata eri verkkopelejä eri nimimerkillä täytyykö minun tehdä uusi psn-tili vai miten pitää menetellä?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

Jos haluan pelata eri verkkopelejä eri nimimerkillä täytyykö minun tehdä uusi psn-tili vai miten pitää menetellä?
Kyllä. PSN-tunnusta ei voi vaihtaa taikka nimetä uudelleen, joten ainoa tapa on tehdä kokonaan uusi PSN-tunnus. Huomaa, että silloin kaikki Trophyt, pelin omat saavutukset jne. alkavat luonnollisestikin ihan puhtaalta pöydältä.
 
PSN Viestit

Iltaa vaan kullekkin mutta ois tällänen pieni probleema että voisiko joku valasta mua että pystyykö mistään poistamaan noita Playstasionille tulleita viestejä tuolta Postilaatikosta. Eli jos voi niin kertoo myös sen ihmeessä! Kiitos jo etukäteen.
 
Vastaus: PSN Viestit

Koltta: Paina viestin kohdalla kolmionäppäintä ja valitse Poista.
 
Vastaus: PSN Viestit

Iltaa vaan kullekkin mutta ois tällänen pieni probleema että voisiko joku valasta mua että pystyykö mistään poistamaan noita Playstasionille tulleita viestejä tuolta Postilaatikosta. Eli jos voi niin kertoo myös sen ihmeessä! Kiitos jo etukäteen.

Meet siihen postilaatikkoon ---> Sitten painat kolmiota siinä "Saapuneet" tai "Lähetetyt" kohdassa ja sieltä aukeaa valikko mistä voi valita, että poista kaikki. ;)

E: Riippuen viestien määrästä ja esim. siitä onko joukossa säilyttämisen arvoisia viestejä, niin kannattaa varmaan käyttää tuota TT-2k:n mainitsemaa toimintoa. (Ei poista siis kaikkia viestejä, vaan voit itse yksitellen poistaa haluamasi viestit).
 
Vastaus: PSN Viestit

Koltta: Paina viestin kohdalla kolmionäppäintä ja valitse Poista.

Jooh valittevasti sekoilin ja tämän tiedänkin mutta meinasin sitä että mistä saa poistettua kaikki. Mutta tossa nyt tulikin se vastaus joten kiitä ja kumarran ;D
 
Katsomo ja muita vastaavia TV:n lla XMB menussa.

Olen saannut Yle Areena TV:n alla XMB menussa, mutta kuinka saan muita vastaavia
kuin esim. Katsomo samaan paikkaan, kuin Yle Areena? Toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitin.
 
Vastaus: Katsomo ja muita vastaavia TV:n lla XMB menussa.

Olen saannut Yle Areena TV:n alla XMB menussa, mutta kuinka saan muita vastaavia kuin esim. Katsomo samaan paikkaan, kuin Yle Areena?
Et mitenkään. YLE Areena tulee Suomessa kaikille automaattisesti, kunhan konsolilla on verkkoyhteys. Muita vastaavia palveluita ei toistaiseksi PS3:lle ole Suomessa tarjolla.
 
Vastaus: Katsomo ja muita vastaavia TV:n lla XMB menussa.

Et mitenkään. YLE Areena tulee Suomessa kaikille automaattisesti, kunhan konsolilla on verkkoyhteys. Muita vastaavia palveluita ei toistaiseksi PS3:lle ole Suomessa tarjolla.

Sen verran lisään että selaimella voi katsoa muistaakseeni ruutua mutta katsomo ei toimi koska vaatii silverlightin. Ylellä oli muistaakseeni jonkinlainen yhteistyösopimus Sonyn kanssa.
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Mitenkäs saisin Slimini puhdistettua sitten kun sen aika tulee. Tietääkseni tuo TT-2k:n ohje on tarkoitettu Fat-mallisille PS3:sille kun tuossa slimissä ei ole sitä etusäleikköä.
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Onko nyt lähiaikoina tiedossa mitään muutoksia pleikkarin hardwareen? Ainakin Gigantin sivuilla on 7.7. myyntiin tulossa 320Gb PS3. Onko tuohon malliin kiintolevyn lisäksi tulossa muuta uutta, esim. piirit pienemmällä viivanleveydellä, alennettu virrankulutus tai jotain?
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Onko nyt lähiaikoina tiedossa mitään muutoksia pleikkarin hardwareen?
On, mutta ...

Ainakin Gigantin sivuilla on 7.7. myyntiin tulossa 320Gb PS3.
... tuo Gigantin mainostama CECH-2500-malli* on ollut markkinoilla jo kohta vuoden. Ellei tuotekuvauksessa ole väärä mallinumero, tuo viitannee korkeintaan johonkin uuteen erää samoja malleja.

* Gigantin ilmoituksessa PS3CECH2504B lukee, mutta se on ihan samaa 2500-sarjaa. Nelonen viittaa konsolin alueeseen eli Europe / Middle-East / Africa, ja B puolestaan erottaa sen A-versiosta, jossa on 160 gigan kiintolevyn. Lisätietoja PS3-malleista voi lukea lähdelinkistä.

Onko tuohon malliin kiintolevyn lisäksi tulossa muuta uutta, esim. piirit pienemmällä viivanleveydellä, alennettu virrankulutus tai jotain?
Tulossa on kyllä 3000-sarjan mallit, mutta siinäkään ei pitäisi olla mitään varsinaisia toiminnallisia eroja. Mahdolliset erot ovat juuri noita mainitsemiasi, eli liittyvät vain komponenttien uusimiseen sekä uusiin tietoturvaominaisuuksiin. (Ts. vanhojen PS3-mallien custom firmwaret eivät tule toimimaan.) 3000-sarjan mallien toimitusajankohdasta ei kuitenkaan ole vielä mitään virallista tietoa, sillä kyseistä mallia ei ole vielä virallisesti edes julkistettu.

On toki mahdollista, että Gigantti juuri lipsautti uuden mallin julkaisuaikataulun, eli tuolla tarkoitetaan sittenkin jo sitä 3000-sarjalaista.

Lähde: eDepot
 
Ylös Bottom