Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sekiro: Shadows Die Twice

Bandicoot

Well-Known Member
1653

Alkuperäinen julkaisupäivä: 22. maaliskuuta 2019
Kehittäjä: From Software
Ohjaaja: Hidetaka Miyazaki
Lajityyppi: Toimintaseikkailupeli
Julkaisijat: From Software, Activision, 方块游戏 (Asia), Activision (Excluding Japan and Asia)
Käyttöympäristöt: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows

Sekiro: Shadows Die Twice on From Softwaren kehittämä toimintaseikkailupeli, jossa on hiiviskelypelien, sekä roolipelien elementtejä. Pelin julkaisusta vastaa From Software itsenäisesti Aasian mantereella, sekä Activision Aasian ulkopuolella.



 
Mitä nyt tuubista kattonut tota pelattavan niin vaikka ihan pätevältä peliltä vaikuttaa, ei se oikeen nappaa koska tuntuu liian tutulta. Souls pelien jäljet näkyy selvästi ja niihin on kyllä tullut ähky jo liiallisen tarjonnan takia.,
 
Kuinkas moni on täpinöissään tästä From Softwaren uutukaisesta? Mulle tuli vähän puskista, koska en ole souls-pelien suurin fani. Bloodborne ja DS3 olivat kuitenkin sen verran vakuuttavia, että hankintaan taitaa mennä.
 
Kuinkas moni on täpinöissään tästä From Softwaren uutukaisesta? Mulle tuli vähän puskista, koska en ole souls-pelien suurin fani. Bloodborne ja DS3 olivat kuitenkin sen verran vakuuttavia, että hankintaan taitaa mennä.
Sama juttu, BB ja DS3 olivat rautaa niin kyllähän tämän vois ennakkotilata. Ei enään kaua tartte opetella :)
 
Vaikuttaa kovasti siltä, että huomenissa osaan kertoa miltä pelaaminen tuntuu ja näyttää ihan käytännössä. :)
 
Tästähän kai puuttuu online-pelaaminen, vaikka aina tähän mennessä on soulsborne-peleissä se ollut haluttaessa mahdollista. Suuri takapakki ainakin minulle. Muutenkaan en ole syttynyt ainakaan toistaiseksi sille, mitä olen pelistä nähnyt ja kuullut. Haiskahtaa itselleni korkeintaan alelaarikamalle.
 
Jep, tässä ei tosiaan online-muotoa ainakaan julkaisussa ole. Eli toisinkuin Souls-peleissä, pitää tässä soolona pärjätä. Tiiä sitten onko pelin sisällä NPC-apuja tarjolla vai ei.

Mutta kyllä tämä on itselläni vuoden suurimpia odotuksia tämä peli, niin hyvässä kuin pahassakin.
 
Kuinkas moni on täpinöissään tästä From Softwaren uutukaisesta? Mulle tuli vähän puskista, koska en ole souls-pelien suurin fani. Bloodborne ja DS3 olivat kuitenkin sen verran vakuuttavia, että hankintaan taitaa mennä.

Oon kyllä ihan hemmetin täpinöissäni. SoulsBorne-pelien fanina pakko-ostos ja peli onkin ollut jo ennakkotilattuna tovin.

Tiiä sitten onko pelin sisällä NPC-apuja tarjolla vai ei.

Muistan nähneeni videon jossa pelaaja sai avukseen npc hahmon. Jos en ihan väärin muista niin pelaajan piti täyttää jokin tietty ehto jotta sai apuja.
 
Noniin, noniin, pari tuntia Sekiroa koettu! Jotain kertoo vaikeustasosta, että vaikka kovinkaan pitkää pätkää peliä ei ollut pelattavana, niin silti ei päässyt koko hoitoa läpi.

Mukavan ilmavaa toi liikkuminen. Hyppynappi ja toi talojen katoilla sekä puissa tempoilu olivat hauskoja ominaisuuksia. Mutta pataan kyllä siis tuli oikein kunnolla. Ihan alussa koko hoito oli haussa ja turpaan tuli suhteellisen helposti (ja nolosti) ihan suht köpöisiltäkin vastustajilta. Kun meno alkoi sujua, niin tuo oli kyllä hauskaa puuhaa. Mutta sitten! Sitten vastaan tuli tuon demopätkän viimeinen koitos, varsin yliluonnollinen munkki, joka pitää käytännössä teloittaa kolmesti. Varmaan parikymmentä, ellei enemmänkin, kertoja tuli tuota matsia koetettua, eikä vaan mennyt läpi. Ei sitten millään. Hauskaa, mutta pirun haastavaa!

Niiiin ja hieno oli kuin sika pienenä PC:llä pelattaessa. Tätä odottaa kyllä mieluusti saapuvaksi. Tässä ihan vaan ensiajatukset, mitä mieleen tulee. Enemmän raapustelen mitä todennäköisimmin just-heti-kohta artikkelin muotoon. Ja kattoo, jos tuosta videotakin saisi.
 
Onks tää vähä niiku Tenchu. Feat Bloodbourne&Souls pelit? Siinä tapauksessa kyse olisi melko kovasta tekeleestä, pidetään tätä silmällä.
 
Onks tää vähä niiku Tenchu. Feat Bloodbourne&Souls pelit? Siinä tapauksessa kyse olisi melko kovasta tekeleestä, pidetään tätä silmällä.

Tenchu on vertauksena siinä mielessä ihan kohdillaan, että pelistä kaavailtiin aikoinaan uutta Tenchua. Tulikin sitten jotain muuta.
 
Hyvältä peliltä vaikuttaa, mutta onko tämä vaikeustasoltaan perus From Software, eli Tenchu ym? Jos on niin jää varmaan kaupan hyllylle.
 
Pelaajalehdeltä peluvideo kommentoinnilla varustettuna. Ei spoilaa.

Ettei nyt vain ole menty liian helpon suuntaan? Tuo katolla flengaillu ja kuoleman takaa hyökkääminen vähän arveluttaa. From Softwaren pelien parhaimpia piirteitä on niiden ahdistavan vaikea vaikeustaso, joka pakottaa ylittämään itsensä. Lisäksi tästä ilmeisesti puuttuu yhteistyömuoto?

 
Kun kuolet oikeasti, niin menetät puolet keräämistäsi pisteistä ja rahoista, etkä niitä takaisin saa edellisten pelien tapaan. Ja mitä enemmän kuolet sitä enemmän se vaikuttaa maailmaan ja npc hahmoihin. Eikä kavereita helpottamaan pomotaisteluita, toki jotkut npc:t jeesaa. Pelottaa.

Onneksi on kaksi uuden karheeta ohjainta laatikossa, koska niillä on tapana lentää tuonne eteiseen, kun oikein alkaa tappi kasvaan otsaan.
 
Minusta tuo on kyllä pelin tekijöiltä tosi köykäinen ratkaisu, että online-pelaaminen on jätetty kokonaan pois. Vaikuttaa suorastaan pelin tekijöiden laiskuudelta, ettei onlineä tällä kertaa löydy. Tämä olisi ollut täysihintaisenakin ihan mahdollinen ostos itselleni, jos onlinena voisi pelata. Nyt takuuvarmaa alelaarikamaa sitten joskus aikanaan ostettavaksi. Huikean hauskoja elementtejä tuoneet kaikkiin soulsborne-peleihin tuo online sekä sen omintakeiset toteutusmuodot. Hauskaa on riittänyt niin co-oppina pelaamisessa, inveidauksissa sekä myös ventovieraiden auttamisessa. Täysin anteeksiantamatonta ja löysää meininkiä Fromsoftilta jättää online kokonaan pois. Ärsyttää ihan helvetisti.
 
Onkos tässä yhtä selkeästi selitetty juoni kuin vaikka Bloodbornessa? Vai pitääkö kaikki taas itse selvittää ja mennä suunnilleen keskustelufoorumeille selvittämään tarinaa. Vai sekotankohan minä nyt dark soulseihin tuon. Oli miten oli semmoinen on täyttä paskaa.
 
Kannattaa muistaa että Sekiro ei edes yritä mennä samaan kategoriaan Soulsborne pelejen kanssa vaan Fromsoft haluaa selkeästi tehdä jotain muuta ja alleviivata pesäeroa tietyillä ominaisuuksilla tai ennemminkin niiden puutteella. Jopa Bloodborne sai aikoinaan paljon rupua niskaan koska sitä verrattiin liikaa Dark Soulsiin. Tuommoinen vertailu on ymmärrettävää mutta loppujen lopuksi sillä aiheuttaa vaan todennäköisesti itselleen pettymyksen vaikka itse pelissä ei olisi mitään vikaa.

Joka tapauksessa, itse näen sen vain positiivisena että verrattuna esim. Dark Soulsiin, on jätetty online puoli kokonaan pois sekä tietyt roolipeli elementit. Juu, ehkä vähemmän monipuolisuutta mutta se tarkoittaa myös sitä että resurssit on voitu käyttää puhtaasti äärimmäisen hiottua yksinpelikokemusta silmällä pitäen. Vaikeustaso saadaan varmasti runkattua juuri sopivaksi koska enää ei ole "easy modea" eikä (toivottavasti ainakaan) enää lukuisia eri tapoja "juustota" pomoja. Vaikka online on ihan hauskaa Soulseissa niin mielestäni esim. jo Bloodbornesta sen olisi voinut jättää suoraan pois ja käyttää samat resurssit pariin lisäalueeseen ja pomoon, se tuntui enemmänkin jälkiajatukselta (toisin kuin Dark Soulssissa) kuin että olisi mietitty sitä oikeasti hyvin integroituneena juttuna pääpeliin.

Feudaali ajan Japani ei ole hirveän lähellä sydäntä, joten ihan niin tohkeissaan en Sekirosta ole kuin esim. BB:stä tai DS:stä mutta Fromsoft on osoittanut jo useamman kerran olevansa toiminta(rooli)pelien kuninkaita, joten ei ole epäilystäkään etteikö kyseessä olisi viihdyttävä peli. Ja julkaisun lähestyessä tekisi mieli päästä jo kyllä pelaamaan!
 
Ylös Bottom