Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Seuraava Rautanyrkki-miitti

Niin.. en kyllä omista Bushido Bladea.. Pyysin jotakuta sitä tuomaan, mutta nyt se onkin ilmestynyt sinne tarvikelistalle nimeni alle. En ole siis tuomassa sitä, ellen sitten wareta .... :confused:

Tuota snessiä pitää viellä miettiä. Ei sen nyt pitäisi olla ongelma... jos nyt löydän sen street fighterin.
Niin ja Mortal Kombat 2 löytyy myös Snes:ille.
 
Sanon sitten sen että VF4Evo-turnauksen voittaja saa hienon pienen pokaalin.. Haen sen perjantaina. Turnauksessahan ei ollut osallistumismaksua..

Olisi tosin kiva tietää kuinka monta halukasta VF-turnaukseen olisi tulossa? Hesasta varmaan ainakin viisi, eli Gazzaa lukuunottamatta kaikki minun luonani käyneet (Minä, thr, Pexi, Juhana, West). Entäpä muut? Sanokaa jotain. Entomo muistaakseni uhkaili osallistumisella ;)

Turnaus käydään Entomon hienolla tosi-tuplaeliminaatiolla.
Yksi matsi pelataan paras viidestä erästä -systeemillä.
Finaali paras kolmeen matsivoittoon,
ja semit (neljä parasta pelaajaa, kolme ottelua) pelaavat paras kahteen matsivoittoon.
Lifebar = 200 pts, Dural on kielletty. Stage on random.

Käyttäkää omaa ohjainta. Ohjaimettomat voivat valita joko minun Hori SC2-tikuistani (2 kpl) tai perinteisestä dualshock-padista (2 kpl).
Nappulat voi määritellä omikseen kunhan tekee sen mielekkäässä ajassa ennen ottelua. shortcut-näppäimet (P+K+G etc) ovat sallittuja.

EDIT: Hahmoa saa vaihtaa matsien välillä.

Turnauksen alkuerät alkavat varmaankin lauantaina siinä kolmen aikaan, pelataan kahdella koneella. Semit ja finaalit pelataan yhdellä koneella ja isolla ruudulla.

Aikatauluahan ei olla vielä lyöty kokonaan lukkoon.. Vaikea arvioida ennenkuin tietää osallistujamäärästä jotain.
Entomo, onko sinulla arviota kuinka kauan kannattaa varata tekken-turnaukselle (tai VF-turnaukselle) ja kumman alkuerät pelataan ensin? Mihin kellonlyömään pelataan kummankin turnauksen semit/finaalit ym?

- ManjiMaru
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ai niin. Päätimme pitää (Varmaan yöturnauksena) hupiluonteisen
VF4 Evo Hyper action battle-turnauksen (sain unlockattua battle moodin viimein). Tietämättömille tämä tarkoittaa sitä että
pelissä minkä tahansa liikkeen palautumisen voi canceloida mihin tahansa liikkeeseen. (ei paljoa mielikuvitusta tarvita että honaa pelin olevan HIEMAN erilaista kuin normaali VF, eikä välttämättä tasapainoista. Tosin se on niin hullua ettei sitä voi vakavalla mielellä ottaa)

Se että kuinka monta erävoittoa (todennäköisesti paras seitsemästä tai jotain) tarvitaan en ole vielä päättänyt.

Mahdollisesti muita VF-ihmeturnauksia.


EDIT: Entomo, oliko miittipaikalla tarpeeksi tuoleja?

- ManjiMaru
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Minä voisin osallistua VF4 Evo turnaukseen vaikka viimeksi on tullut pelattua VF2:sta. Eipähän siine osallistumisessa mitään häviäkkään.

Kai Tekken 4 tourneessa saa käyttää shortcut nappeja? Olen vaan niin tottunut käyttämään R2=LP+RP, L2=LK+RK. Eipä ne nyt erikoisemmin auta mutta olen vaan tottunut käyttämään tuota LP+RP:tä.
 
Juuh, tervetuloa vain.. Kuten sanottu, ovesta pääsee sisään ilmaiseksi, pelaamaan pääsee ilmaiseksi, turnaukseen voi osallistua ilmaiseksi, paikalla voi yöpyä ilmaiseksi, keskustasta pääsee Soukkaan seutulipulla, ja kun on tuollaiset puitteet niin miksi kummassa EI osallistuisi?

Itse aion osallistua surutta kaikkiin oleellisiin turnauksiin ainakin jos ei päällekkäin mene. Tekkenissä olen heikoilla, taidan huorata Stevellä tällä kertaa härskisti ja kylmäverisesti. (Viime kerralla yritin kikkailla/combottaa Kazuyalla mutta ei siitä minun taidoillani mitään tullut. Sain tosin kerran perus 50% DGP-combon tehtyä, juhuu.) Todennäköisesti GGX2:ssa olen heikoimpia pelaajia vaikka Johnnyllä joitain comboja ja cancel-kikkoja osaankin. Johnny vain on niin vaikea tapaus.

Ja ainakin VF4E-turnauksen jälkeen vaihdan aika lailla täysin vapaalle ja voin pelata mitä peliä vain..
EDIT: paitsi ehkä tanssipeliä :rolleyes:

- Manji
 
west: Taisin tulkita vähän väärin sen sun viestin Bushido Bladesta, pitääpä poistaa listasta. Mutta tuo SNES, SF2 ja MK2.

McJake: Eiköhän takanapit ole ihan sallitut kun itsekin niitä käytän. ;)

ManjiMaru: Tuskinpa noiden turnausten välttämättä jo kolmelta tarvitsee alkaa. Kuten sanottu aika turha valmistella mitään tarkkaa aikataulua tässä vaiheessa, turnaukset alkuillasta iltaan riittäköön. "Paras kolmesta erästä" tarkoittaisi muuten kahteen erävoittoon pelaamista, mikä ei varmaankaan ole tarkoitus? Mutta näihinkin voi palata turnauksen kynnyksellä, tuskinpa kellään on kuitenkaan mitään urputtamista. :p Kysymyksiin vastaan siten että paikassa vaikutti olevan tuoleja ihan riittämiin ja että saatan osallistua VF-turnaukseen riippuen sen luonteesta (vain hyviä pelaajia / joka toinen jamppa osallistuu).
 
Manji:
No, Mezattelta saat ainakin opetusta sitten paikanpäällä, jos vain vaivaudut pelaamaan ja kuuntelemaan.

Ja SC2 Ivystä en tiedä paljoakaan, parempi etten sano mitään väärää. :(
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tsiisus
Manji:
No, Mezattelta saat ainakin opetusta sitten paikanpäällä, jos vain vaivaudut pelaamaan ja kuuntelemaan.

Ja SC2 Ivystä en tiedä paljoakaan, parempi etten sano mitään väärää. :(

Itse et siis ollut tulossa?

- Manji
 
Hain SNES:in kellarista mutta yllätykseni SF:sta löytyi pelkkä kotelo :eek: MK2 sentään löytyi. Luulen että SF on jäänyt serkulle lainaksi, kuten myös Star Fox:ini. Jos se todella on hänellä en sitä tähän hätään ehdi saamaan. Pexillä oli Super SF2 :confused: Apua!


Ps. Etsinnän lomassa löysin myös vanhat StarWars leluni 80 luvulta. Olisiko niillä keräily arvoa? :D Darth Vader on niin äijä... Zuum djuum ( valomiekka ääni) Kuole Ewok!.. siis joo.:rolleyes:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Entomostracan
uutisesta saamme kiittää feldonia.
Any time, ystävät. Koitan tehdä oman osuuteni tapahtuman onnistumisen puolesta, vaikken sattuneesta syystä pääse itse tilaisuuteen osallistumaan.

Ja mikäli joku tahtoo kirjoittaa turnausraporttia, jutuntynkää tai vastaavaa aiheeseen liittyvää tarinaa, niin ottakaa rohkeasti vaan yhteyttä!
 
Minulla olisi SF2:n jenkkiversio (ja Killer Instinct kans). Saatte ne paikan päälle jos maksatte minun matkani. :p
 
Miitin laajuus alkoi kiinnostaa minuakin. Uudemmat taistelupelit ovat huonosti edustettuja, mutta (PAL-)Saturnille löytyisi läjä tappelupelejä: Street Fighter Alpha 2, Marvel Super Heroes, X-Men Children Of The Atom, Night Warriors Darkstalkers' Revenge, Virtua Fighter 2, Fighters Megamix, Last Bronx ja Guardian Heroes. Voisin nämä pelit, koneen ja ohjaimet tuoda paikanpäälle jos jotakuta muutakin kiinnostaa näillä pelaaminen? Itse olen tutustunut erittäin heikosti ym. peleihin, joten vastusta kokeneemmalle pelaajalle ei varmasti löydy, mutta onpahan nuokin kuriositeetit esillä.

Toisaalta pelejä taitaa jo nyt olla tulossa sen verran iso kasa tapahtumaan, että löytyyköhän aikaa edes osalle niistä? :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Miitin laajuus alkoi kiinnostaa minuakin. Uudemmat taistelupelit ovat huonosti edustettuja, mutta (PAL-)Saturnille löytyisi läjä tappelupelejä: Street Fighter Alpha 2, Marvel Super Heroes, X-Men Children Of The Atom, Night Warriors Darkstalkers' Revenge, Virtua Fighter 2, Fighters Megamix, Last Bronx ja Guardian Heroes. Voisin nämä pelit, koneen ja ohjaimet tuoda paikanpäälle jos jotakuta muutakin kiinnostaa näillä pelaaminen? Itse olen tutustunut erittäin heikosti ym. peleihin, joten vastusta kokeneemmalle pelaajalle ei varmasti löydy, mutta onpahan nuokin kuriositeetit esillä.

Toisaalta pelejä taitaa jo nyt olla tulossa sen verran iso kasa tapahtumaan, että löytyyköhän aikaa edes osalle niistä? :)
Tuo ihmeessä, meikä on kaikkiruokainen :cool:
Mitkät padit, jenkkirupuset (peukku tulee iha kipeeksi kun yrittää vääntää Bahn shoryuken counterii :rolleyes: ) tai uberjapsi?
Retroa kehii!
 
Joo Kirby ei sitten pääse tulemaan kun sillä on koeviikko. Mutta minä ja Lynx kyllä tullaan, seo varmaa.

Ja Last Bronx ois ihan mainio lisä sinne juu, mikäettei.
 
Kyllä me olemme tulossa. Kutkuttaa jo nyt! :D
Minä en vain tiedä Johnnysta yhtään mitään (paitsi tunnistan systeemit joilla Mez pelaa minua vastaan).

Minäkin menin myymään snessin tossa kuukausi sitten, ja siinä meni sekin SF2...
 
Entomo: Juu, CD:t löytyy. Eiköhän tuo kymmenen pakkaus juuri ja juuri riitä. :p
Voi sitten ottaa nauhalle myös ManjiMarun ja Westin settiä (jos Westi suostuu pelaan). :)

Tässä taitaa olla vähän nyt myöhäistä saada turnaukseen osallistumisilmoituksia aikaiseksi, joten ne näkee enemmänkin sitten paikanpäällä. Itse aion osallistua ainakin vähintään tosiaan niihin X/2, CvS2 ja 3rd strike turnauksiin (jos tapahtuvat), mutta aion luultavasti myös ottaa osaa SC2 turneeseen (jos sitä tapahtuu).
SC2 turnauksessa suosittelisin että pelkästään "perushahmot" (tai siis kolikkopelihahmot) olisivat käytössä. Eli Mitsurugi, Yunsung, Taki, Talim, Cassandra, Raphael, Kilik, Xianghua, Maxi, Nightmare, Ivy, Astaroth, Cervantes, Voldo ja Yoshimitsu. Charadekin on vielä mahdollinen olla, hän kun randomoi vain hahmojen kesken, mutta jos hänellä on sama ominaisuus kuin SC:n Inferno/Edge Masterilla, niin olisi varmaan parempi jättää sekin pois (6% lisää damagea, useimmilla hahmoilla nopeampi).
Käytännössä tämä olisi "realistinen" (arcade) turnaus, hahmojen tasapainokin kun on perushahmoilla hyvä.
Paras viidestä erästä (eli kolme erävoittoa). Alkuerissä kaksi matsivoittoa, semit ja finaalit kolme matsivoittoa (finaaleissa voi kyllä peräti pitää neljäkin... on ne sen verran nopeita kuitenkin).
Varmaan on parempi sitten nuo kaikki turnaukset pitää siten, ettei finaalissa tarvitse losers bracketin champin voittaa kahta kertaa, vaan yhdestä poikki kumminkin päin.
Se on kyllä se "oikea" versio, mutta itse en suosittelisi sitä, jotta loserillakin olisi yhtä reilu mahdollisuus voittaa.
En ainakaan noissa 2d-turnauksissa sitä ota käyttöön, jos niitä edes tulee.

Toisinsanoen, osallistun näihin turnauksiin: X/2, CvS2, 3rd Strike ja SC2.
X/2 - paras kolmesta erästä = kaksi erävoittoa, kaksi matsia, semit ja finaalit kolme matsia, Justice/Robo-Ky/Kliff bannattu, Gold/Shadow/Ex bannattu.
CvS2 - Ratio match, kolmen tiimi, kaksi matsia, Shin Gouki/God Rugal bannattu, Roll cancel sallittu, Ex-gauget bannattu.
3rd Strike - Gill bannattu, paras kolmesta erästä, kaksi matsia, finaalit EHKÄ kolme matsia, Kara cancel sallittu.

Voi olla vähän tiukkaa noiden turnausten aikaansaamisen kanssa, mutta sanotaan nyt että minä, Tsiisus ja Huppumies ollaan osallistumassa ainakin X2 turneeseen. Ilmeisesti ManjiMarukin on? Entäpä Westiä kiinnostaisiko?
Saadaan ehkä parhaimmillaan kova viiden miehen X2-turnaus! Yoshaa! :eek:

Ja koska kukaan ei nyt ehdottanut että mitä otan mukaan... niin en ota sitten mitään.
Ei vaan, otan mukaan nyt sitten tuon DC arcade stickin, X, CvS2 (DC, poltettu), 3rd Strike (poltettu) ja pari DC-ohjainta (jos ne vaikka vielä toimisivat).
Sitten sen X2, PS2 ja television.

ManjiMaru: Opettelet vaan bufferoimaan SS:n ja CS:n joka tilanteesta, niin hyvää tulee. ;)
Ainakin SC 1:ssä Ivy oli yksi vaikeimpia hahmoja ja pääideana oli saada se SS mitä hämärimmistä tilanteista perille (tai toisinpäin, lurettaa vastustaja arvailemaan koska teet SS:n ja tehdäkin jotain aivan muuta).
Onko sinulla muuten yleensä aina noin tapana valita mahdollisimman vaikeat hahmot millä aloittaa pelaamaan? :D

EDIT: Nyt kyllä huomasin tässä että mulla on tuo vasemmanpuoleisen lapaluun yksi kohta kipeänä, niin voi olla ettei nyt päästäkään tulemaan...
Tsiisuksellakin on hiuksia päässä ja kaikkea, niin ei kyllä varmaan voida lähteä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Joo hitto tietty kiinnostas kyllä tulla mukaan ku ei enää tää flunssakaa paina ja mullahan noita ps2:n mättöpelejä ois vaikka millä mitalla. En vain haluis Sepiä nokkaan vetästä jos se ei maksa niitä velkoja sielläkään, koska lupas taas keskiviikoksi maksaa, mutta eihän noita rahoja näy, joten vähä tyhmää sen takia tulla. Joo no matkat maksas sellaset 40 euroo että tulishan tossa taas vähä maksuja, mutta en tiedä. Xboxikin löytys ja sille 3 taistelupeliä doa 3, mk- deadly allience ja Soul Calibur 2. Ps2:lle joku 15 varmaan. Mutta katellaan. Näillä näkymin en oo kuitenkaa tulossa. Harmi vaan. Oishan sitä tekkeniä ollu taas iha kiva pelata. :(
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mezatte
Voi olla vähän tiukkaa noiden turnausten aikaansaamisen kanssa, mutta sanotaan nyt että minä, Tsiisus ja Huppumies ollaan osallistumassa ainakin X2 turneeseen. Ilmeisesti ManjiMarukin on? Entäpä Westiä kiinnostaisiko?
Saadaan ehkä parhaimmillaan kova viiden miehen X2-turnaus! Yoshaa! :eek:
Kuten sanoin, osallistun mielelläni kaikkiin mahdollisiin turnauksiin kunhan ne ei häiritse keskittymistäni Evo-turnaukseen. En kyllä tiedä mistä me revimme aikaa näiden kaikkien pelien pelaamiseen? :eek:

ManjiMaru: Opettelet vaan bufferoimaan SS:n ja CS:n joka tilanteesta, niin hyvää tulee. ;)
Ainakin SC 1:ssä Ivy oli yksi vaikeimpia hahmoja ja pääideana oli saada se SS mitä hämärimmistä tilanteista perille (tai toisinpäin, lurettaa vastustaja arvailemaan koska teet SS:n ja tehdäkin jotain aivan muuta).
Onko sinulla muuten yleensä aina noin tapana valita mahdollisimman vaikeat hahmot millä aloittaa pelaamaan? :D

Tuota en minä kyllä erityisemmin yritä valita vaikeita hahmoja mutta niin siinä jostain syystä aina käy. VF:ssä tosin asia on eri kun olen pelannut sitä jo 7 vuotta.

Ei minulla ollut aavistusta kuinka vaikea Johnny on ennenkuin olin aloittanut sillä pelaamisen. Sitäpaitsi Ivy on seksikäs ja sillä täytyy pelata sen vuoksi.

Minulla muuten on suuria vaikeuksia saada CS tehtyä lainkaan mutta SS lähtee silloin tällöin. Täytyy tutkia asiaa tarkemmin.

EDIT: Nyt kyllä huomasin tässä että mulla on tuo vasemmanpuoleisen lapaluun yksi kohta kipeänä, niin voi olla ettei nyt päästäkään tulemaan...
Tsiisuksellakin on hiuksia päässä ja kaikkea, niin ei kyllä varmaan voida lähteä.
LOL :D

- ManjiMaru
 
Ylös Bottom