Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
En löydä tätä Xbox Livestä! Pelkkiä videoita vain...
Ilmeisesti moni pelin lyhyyttä ihmettelevä ei ole ainakaan kovin tuttu metroidvania-genren kulmakivien kanssa. Toki läpipeluu voi olla hyvinkin nopea, se on tyypillisesti vielä ylimääräinen haastekin (esim. Super Metroidin parhaan lopun ja puvustaan riisuutuvan Samusin saa pelaamalla läpi alle kolmen tunnin), mutta ensimmäinen läpipeluu ja erityisesti kaiken etsiminen vie moninkertaisen ajan. Genren pelit on todellakin ajateltu jos ei nyt todella monta kertaa läpi pelattavaksi niin vähintään niin tarkkaan tutkittavaksi että se realistinen peliaika on kyllä kevyesti ainakin 15-20 tunnin tuolla puolen jos peli yhtään kolahtaa. Paitsi jos on niin kiire nähdä kaikki että pitää kaikki katsoa jostain FAQista, tai jos ainoa pointti pelissä on vain pelata se nopeasti läpi. Shadow Complexissa on muuten jopa achievement Metroid-piireissä suositusta lisähaasteesta, eli läpi pelaaminen hyvin pienellä prosenttilukemalla.Ennen kaikkea toi pelin pituus rassaa pahasti ja miksi ei ole coop mikä sopisi mainiosti tälläseen peliin Ja vaikka uudelleen peluuarvoa löytyy ilmeisesti mikä on hyvä, mutta jostain syystä itse ei oikeestaan ikänä jaksa pelata yksinpeliä paria kertaa läpi.
Does this single new idea make Shadow Complex worth playing? Well, no, not on its own. But, the fact that this single new idea is draped across a shape that looks suspiciously like one of the greatest games of all time... well, that's pretty nice. Shadow Complex earns its name: It never quite steps out of the long shadow cast by the games it cribs from, and you'll definitely find yourself making unflattering comparisons to Nintendo's original work. The game world may be huge, but it's also unwieldy and discourages hunting for alternate paths; you fight the same five foes through the entire adventure; of all the Metroid elements to draw on they decided to copy the stupid key hunt from Metroid Prime.
But the game has enough redeeming moments -- like the insane final battle and the unexpected, delicate piano music that follows a one-time event that causes the indirect slaughter of dozens of enemies -- to demonstrate that beneath Shadow Complex's copy-and-paste design are some fresh new ideas waiting to bubble forth. With luck, we'll see them explored someday in a work that more effectively establishes its own identity. For now, though, Shadow Complex is a nice (if in no way surprising) diversion for Metroid fans.
It was longer than I had anticipated, although that's due in part to the frustrating lack of shortcuts in the game. You know how awesome it was when you realized you could bomb the glass cylinder in Maridia to open a quick path between the deep underwater areas and the familiar rocky paths of Brinstar? Yeah, there's none of that in Shadow Complex. Which is weird, you know, since it's a game that apes Super Metroid in every other way possible.
Ei mulle ainakaan ole tullut oikoreittejä vastaan.
Tuli vedettyä huvin vuoksi speedruni Casualilla, samalla Minimalistin saalistaen. Kellot pysähtyivät aikaan 1:23:05 ja item% oli tasan 13%.
Pelasin vieläpä vähän kehnosti, törmäillen ja vahingossa muutaman ylimääräisen esineen napaten, joten en epäile hetkeäkään etteikö peliä olisi mahdollista selvittää alta tunnissa. Minimi Item% taitaa olla 10, sen alle ei peliä taida päästä läpi.