Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Eilen tuli Shift 2 pleikkarille korkattua. Eteenpäin on selvästi menty edellisestä. Grafiikka ei sinänsä ole parantunut, mutta ainakin PS3-versiota aiemmin riivannut epätasainen ruudunpäivitys ja muut omituisuudet on saatu hiottua paljon paremmiksi. Myös ajettavuus tuntuu niin ratilla kuin ohjaimellakin huomattavasti paremmalta, eikä meno ole niin kiikkerää. Valikoissa surffailusta lähtien kaikkea on siis selvästi viilattu.

Tekoäly tuntuu kyllä melko aggressiiviselta, ja varmasti aiheuttaa harmaita hiuksia myöhemmissä väännöissä. Toisaalta kuminauhaefektiä taitaa olla aiempaa vähemmän, sillä koko kööri ei enää aja yhtä tiivissä nipussa.

Nettiin en vielä uskaltautunut, mutta ainakin Hot Pursuitissa Autologin päälle rakennettu moninpeli toimi hienosti. Ensifiilikset ovat hyvät ja tässähän odottaa iltaa jo innolla, että pääsee virittelemään silityslaudan taas töllön eteen ja baanalle. :)
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Tekoäly tuntuu kyllä melko aggressiiviselta, ja varmasti aiheuttaa harmaita hiuksia myöhemmissä väännöissä. Toisaalta kuminauhaefektiä taitaa olla aiempaa vähemmän, sillä koko kööri ei enää aja yhtä tiivissä nipussa.

On välillä ollut konetta vastaan oikein intensiivisiä kamppailuja, harvempi ajopeli tälläistä tarjoaa yksinpelin puolella.

Driftailua tänään yrittänyt ja on edellään tajuttoman vaikeaa ratilla. Noh, padi kouraan ja steering assist päälle ja johan alkoi niitä pisteitä kertyä. Pitää vielä koettaa saako driftailusta ratin kanssa iloa irti, jos jättää tuon ohjausavustuksen päälle.

Tuo pelin sisäinen youtube-toiminto tuntuu kohtuu köykäiseltä. 10-sekunnin pätkiä kauhealla kuvanlaadulla.. Tuossa pätkä äskeisestä driftaus-sessiosta.
[video=youtube;sqb2CXcxBOU]http://www.youtube.com/watch?v=sqb2CXcxBOU[/video]
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

On välillä ollut konetta vastaan oikein intensiivisiä kamppailuja, harvempi ajopeli tälläistä tarjoaa yksinpelin puolella.
Samaa mieltä!Ja gt5 on kyl kaukana AL:n toiminnasta.Kolarit aina harmittaa,mut täs on mukava tunne,ku auto pyörii muutaman kerran katon kautta ympäri ja osat vain lentelee ja auto on aivan romuna.:)Ni ku Mäksä mainitsi jo aikasemmin,täs on paljon semmosia asioita joita gt5:ssa kaipasin.:)
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Kyllä tuntuu olevan vaikea saaja ihteä miellyttävät säädöt tohon DFGT rattiin. Testailin jotain asetuksia jotka netistä löysin vaan silti tuntuu ettei miellytä, paremmaksi se toki meni. Noh pitää kai jatkaa tätä kehitystyötä vielä parisen tuntia ennenku viihtii alotella tosissaan uraa pelaileen = ) Muuten peli kyllä vaikuttaa lupaavalta, ja varsinki AI:lle plussaa, vaikkakin melko röyhkeältä vaikuttaakin. Tuppaavat meikäläisen kiilaamaan vähän väliä. Vaikeustaso vielä mediumina kun ei ole hirveesti kokemusta autopeleistä tuon F1-lisäksi.
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Kyllä tuntuu olevan vaikea saaja ihteä miellyttävät säädöt tohon DFGT rattiin. Testailin jotain asetuksia jotka netistä löysin vaan silti tuntuu ettei miellytä, paremmaksi se toki meni. Noh pitää kai jatkaa tätä kehitystyötä vielä parisen tuntia ennenku viihtii alotella tosissaan uraa pelaileen = ) Muuten peli kyllä vaikuttaa lupaavalta, ja varsinki AI:lle plussaa, vaikkakin melko röyhkeältä vaikuttaakin. Tuppaavat meikäläisen kiilaamaan vähän väliä. Vaikeustaso vielä mediumina kun ei ole hirveesti kokemusta autopeleistä tuon F1-lisäksi.

Itsekin säätelin eilen asetuksia DFGT:hen ja seuraavat tuntuivat toimivilta ensi hätään. Ura vasta aluillaan kun on tätä alkusäätöä, mutta AI:ssä ihmetytti (level 4 kisa) kun alkukiihdytyksessä jäävät seisomaan ja pääsi lentämällä ohi. Vaikka laittoi vaikeudeksi hardin ei muutosta. Muuttuukohan tämä kun leveliä tulee lisää?

Force Feedback 95%
Steering deadzone 0%
Steering sensitivity 95%
Throttle deadzone 0%
Throttle sensitivity 50%
Break deadzone 0%
Break sensitivity 50%
Speed sensivity 0%
Steering lock 900

Driftausta en ole ehtinyt kokeilla enkä sen säätöjä.

edit: 900 asteella ei tahdo kääntyä jyrkissä mutkissa. steering lock 470 astetta ja steerin sensitivity 50% toimii paremmin jyrkkämutkaisilla radoilla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Itsekin säätelin eilen asetuksia DFGT:hen ja seuraavat tuntuivat toimivilta ensi hätään. Ura vasta aluillaan kun on tätä alkusäätöä, mutta AI:ssä ihmetytti (level 4 kisa) kun alkukiihdytyksessä jäävät seisomaan ja pääsi lentämällä ohi. Vaikka laittoi vaikeudeksi hardin ei muutosta. Muuttuukohan tämä kun leveliä tulee lisää?
Kyl tulee semmosia kisoja vielä,ett joudut tosissaan vääntää rattia ja toivot,ett AL jäis kokonaan lähtöruutuun.:)
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Kyl tulee semmosia kisoja vielä,ett joudut tosissaan vääntää rattia ja toivot,ett AL jäis kokonaan lähtöruutuun.:)

Viimestään siinä vaiheessa kun rivalit hyppää mukaan radalle. Hattua nostan jos hardilla voittaa ensimmäisellä yrityksellä.
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Viimestään siinä vaiheessa kun rivalit hyppää mukaan radalle. Hattua nostan jos hardilla voittaa ensimmäisellä yrityksellä.
Jep,ja kyl saa"muutaman" kerran yrittää ennenku voittaa,pieniki ajovirhe ni AL on jo kaukana.GT5 on naurettavan helppo ku vertaa tähän peliin.:)
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Hauskan oloinen peli on, mitä nyt ratin asetukset aiheuttaa harmaita hiuksia täälläkin. Kokoajan mennään parempaan suuntaan, mutta suurinta tuskaa tuottaa nämä kohtuu hyvin kulkevat takavetoiset jotka lähetävät suoralla vatkaamaan.

Kuinkas monelle tulee näitä start grid -bugeja? Itsellä kohtuu useinkin. Yleisin on, että selostus käy vielä, että "be ready" jne jne, mutta autot liikkuvat jo itsestään ja, kun rattiin pääsee saattaa auto olla jo nurmikolla tai toinen auto poikittain edessä.

Äsken oli huvittava, kun alkuselostukset olivat menossa niin autot olivat jo ensimmäisessä kurvissa kunnon ketjukolarissa. Kun itse pääsi rattiin niin sai puskea autojen keskeltä radalle ja suoraan kärkeen. Kaikki oli hyvin siihen asti, kun seuraavalla kierroksella tulin samaiseen kurviin --> auto törmäsi näkymättömään romukasaan ja katolleen. Game over. ^^
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Auto törmäsi näkymättömään romukasaan ja katolleen. Game over. ^^

Mulla kävi kerran samalla lailla. Oli aika ihmetys kun auto oli yhtäkkii seinässä suoralla tiellä. Moneen kertaan kelaili replaytä ja totesin ettei auton eteen tullu muuta ku näkymätön seinä.

On kyllä ollu todella positiivinen yllätys. Erityisesti se miten hyvä tekoäly on (tekee virheitä, käyttää mun virheet hyväks, peittää, riittävän nopee jne...). Ratin kanssa oli aluks vaikeeta, mutta asetuksia säätämällä on nyt ihan hyvä. Driftaillu oon padilla ja steering assist päällä. Ratilla driftauksesta ei tuu mulla mitään.

On muuten yks ensimmäisistä ajopeleistä, jossa välillä on tyytyväinen myös toiseen sijaan.

Pelattavaa riittää kun kaikissa kisoissa ei pääse ihan heittämällä ykköseks.

Siinä sekavat mietteet pelistä.
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Ittellä jotenki pien kyllästyminen tuli ylättävän nopeasti kun miettii että on kuitenkin autopeli (ovat lähellä sydäntä) kyllä tän pariin varmaan vielä palaa jonkin kerran ajelemaan ja välillä tää peli saakin starttaamaan pleikan ja ruuvaamaan ratin kiinni mutta niinku sanoin sitten se kyllästyminen iskee ihan 1-2h pelaamisen jälkeen ja toivoo että sais jotain muuta..

Tuli tossa hommattua WRC 2010 alelaarista ja sekin maistuu jotenkin paljo paremminkuin tämä vaikka hieman kesken kasvusen olonen onkin :)
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Onko kukaan saanu ps3:lla rattia ja padia toimimaan samaan aikaan?
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

tuli testattua onlineä ja se veikin mukanaan moneksi tunniksi. tiukkaa kisailua ja tahattomat kolaritkin jotenkin sopii tämän pelin luonteeseen. yllätti positiivisesti kun harvemmin tulee jostain syystä mentyä verkkoon.
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

En ole muuhun tarvinnu padia kun pelin ja konsolin sammuttamiseen.Ratillahan peliä vain ajellaan.

Ratillahan sitä pelaillaan vaan itsekin toivoisin että tuo pleikkarin kapula toimisi samalla kun ratti on käytössä niin olisi esim. tuo autojen värittämine helpompaa ja driftaus. Mutta eihän se suuri vaiva ole vaihtaa rattia pois ja ottaa ohjain kauniiseen karvakäteen .. :rolleyes:
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

En ole muuhun tarvinnu padia kun pelin ja konsolin sammuttamiseen.Ratillahan peliä vain ajellaan.

Niin pelaillaan. Sellasessa kohtaa oisin tarvinnu kun olisin kesken kisan ottanu kuvan. Täytyy tuoda jatkojohdolla se ratin usb-liitäntä lähemmäs. Ettei vaan tarvi turhaan nousta. ;)
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Rupesin tässä testaileen tuota Driver Duel Championshippiä ja vaikutti ihan mukavalta. Voitinkin ensimmäisen kierroksen 2-0. Noh toinen kierros, vein ekan erä ja toinen startti --> ajo kesti 2 sekunttia ja mulle merkattiin tappio?! wtf-fiilis oli aika vahva. Noh, ei siinä vien kyllä kolmannen ja ratkaisevan. Starting Grid -bug strikes again ja kaveri oli lähdössä 50m edellä ja autot pienessä liikkeessä (ykkös viahde punasella).

GG

Edit: jaaha, se siitä hauskasta. Kolaroinnista ei oo mitään penaltyjä. Ekan kierroksen "mini-Daytonassa" jengi puskee seinää vasten ja pyöräyttää... v**tu, vaikutti jo hauskalta

Edit 2: saa lisätä meikäläistä friend listille niin saa vertailla aikoja ja vaikka haastaakkin johonkin ajoihin jne.
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Tuli taas ajeltua ja oli kyllä kovaa vääntöä..oikeasti AI:ta vastaan kisaamista.

Ensin ostin sen Seatin, siihen pistin paremmat renkaat, kytkimen ja alustan ja kyllä on upeeta vetää quick kisoja siten et AI:lla on sama auto...10kiekan kisoja ja huikeaa vääntöä kokoajan.

Sit ajelin niitä ensimmäisiä gt kisoja..gt1? Laguna Segassa Porschella aivan uskomattomalla väännöllä kakkoseksi. Sai kyllä mennä hampaat irvessä. Sit sama auto ja Donnington ratana. Loppusijoitus oli kolmas, mutta en ole koskaan edes ihmistä vastaan taistellut ajopelissä noin paljoa. Pientä puskua tuli pariinotteeseen ja koko olohuone oli käsiä täynnä kun veivasin possua suoraksi radalla. Tipuin siinä neljänneksi jo, mutta imusta pääsuoralla ohi ja takaisin kolmanneksi. Sit kaks vikaa kierrosta hiki vaan virtasi kun AI hiillosti niin puskurissa. Upea kolmas sija...missä tahansa muussa pelissä olisin kironnut kun en voittanut ja ottanut uusiksi, tästä olin todella ylpeä jopa et olin peräti kolmas. :D

Viel tarttis 3kpl ottaa palkintokoroke sijoituksia niin pääsen ekaan Gt sarjan Championshipiin..



Täytyy lisäksi sanoa et upeita kisoja ne missä on kaks eri autoa ja voi valita kummal ajaa, sit täytyy toinen merkki voittaa. Siinä tekee mieli ajaa uusiksi aina ne sil toisel autol myös.

Sit ostin yhteen autoon nitrot ja pelkäsin et ne ois semmosta need for Speed huttua ja ihan överiksi vedetty...Mutta ei, se on vähän kuin formuloissa "kers". Sitä tekee mieli säästää ja käyttää juuri oikeassa paikassa ja se kiihtyvyys tuntuu realistiselta lisältä.

Samoin huomasin, että kytkimissä on tosi iso ero ja täytyy huonommalla kytkimellä vaihtaa paljon rauhallisemmin, ja kytkin onkin melkein ensimmäinen viriosa jota ostan autoon.

Päättyipä muuten yks kisa moottoririkkoon...piti lambolla ajaa nopeakierros katuradalla. Pitkän suoran päässä lähes 250km/h vauhtia ja aloin jarruttamaan..vaihdoin liian nopeasti liian pienelle vaihteelle ja moottori mourusi oikein kunnolla..sit tuli et kisa loppui siihen...syynä "you blow the engine" tms.

Täytyy noita ääniäkin kehua vielä..aivan mieletön fiilis tulee kyllä noista äänistä, corvetessa aikamoiset pauhut ja seatissa alko olee virin jälkeen ihan wtcc auto meininkiä...niillä ois kiva ajaa sarjaa netissä kyl..

Samoin on hienoa edelleen miten iso ero vauhdintunteessa on. Ensin Seatti alla, tuntuu "normiautolta", mutta on hienoa ajaa. Sit hockenheimin yöhön..stirling moss tms. avo mese alle ja kyllä hirvitti ajaa sillä...vauhtia riitti, mut ei miltään rata-autolta vaikuttanut. Sit GT Porsche alle ja vauhdintuntu on mieletön, mutta auto tuntuu oikeasti kisavehkeeltä. Siltin tuon jälkeen on upeaa palata normaali autoihinkin.

Se on myös hyvä, että normi autosta voi rakennella auton moniin eri luokkiin. D-luokan autosta voi virittää hyvän auton siihen, mutta myös hyvän C luokan menopelin. Toisaalta lopulta siitä saa Worksin kautta a-luokan kilpurin.


Tossa pelissä on kyllä paljon pieniä yksityiskohtia jotka sitä fiilistä pelaamiseen nostaa..

Auton mittarit ja ratti jne vaihtuu viritysten myötä kun mennään lähemmäksi kilpa-ajoa. Samoin jos ajaa ohjaamon ulkopuolelta, niin joka autolla on sielläkin omat mittaristonsa jotka ovat esikuvia oikeasta ohjaamon mittarista, ja nekin vaihtuvat viritysten myötä.

Lisäksi kumi joka lentää edelläolevasta autosta tuulilasiin, ja samalla vauhtia on +200 ja alkaa ohjaamo blurraantua, sit radan kuopat näkyy ruudulla todella loistavasti, niin siinä vain tulee fiilis et ei herranjumala, olen 500 heppasen kilpaPorschen ratissa ja ajan kilpaa Spa:ssa.

On muuten myös eka PS3 peli missä ratin kytkin ihan oikeasti toimii niin kuin haluis pelissä toimivan, tämmöisiä kytkin pelejä lisää!

Kokoajan kyllä vain paranee tämä peli. :)
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Onko kellään tätä "limited editionia"

Pelin erikoisversio sisältää:

Kolme heti saatavissa olevaa autoa:
Nissan Silvia spec.R Aero (S15)
Alfa Romeo Giulietta QV
Lamborghini Murciélago LP640.
40 uutta uratapahtumaa

Noi uratapahtumat houkuttelis mut meneeköhän vähän maku jos pääsee heti aluks Lambon rattiin
 
Onko kellään tätä "limited editionia"

Pelin erikoisversio sisältää:

Kolme heti saatavissa olevaa autoa:
Nissan Silvia spec.R Aero (S15)
Alfa Romeo Giulietta QV
Lamborghini Murciélago LP640.
40 uutta uratapahtumaa

Noi uratapahtumat houkuttelis mut meneeköhän vähän maku jos pääsee heti aluks Lambon rattiin

Itellä on toi, mut en oo metriäkään ajanu noilla autoilla..eikä ne edes oo autotallissa suoraan vaan ne täytyy "ostaa"..hintana vaan pyöreät nolla.

Mut kyl nyttenkin ajelen GT luokan kilpureilla ja siltin on todella kiva ajella välillä jollain tehottomalla seatilla tai audilla tms. Eli ei kyl sinällään maku edes mene. Samoin kun uralla on pakko aloittaa niillä huonoilla autoilla, ei sinne lambolla pääse osallistumaan.
 
Ylös Bottom