Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Silent Hill 2 keskustelut

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mnc
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Re: No eipä kuule oo!

No today mä tulen näkemään sen livenä eli se Jeppe tuo SH2:sen mulle testiin.Sit nähdään mikä mättää kun näitä ristiriitaisia puheita tulee, mkay?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ilkkaha
Kaverillasi näyttää olevan ongelma:
Hän ei tajua grafiikasta mitään. :confused:

Käyppä itse katsomassa miltä peli näyttää,
äläkä usko kaveriasi.

Hän ei ehkä ymmärrä, että filtteri nimeltään "Noise effect"
Tekee grafiikasta "suttuisen" näköistä.
Se sattuu kuulumaan pelin ideaan. :rolleyes:
Ja tekee pelin tunnelmasta yhä synkemmän...
 
PIILOVIDEOT

Onko siinä extra dvd-levyssä enenmmänkin piilovideoita.
Oon löytänyt kaksi
1.Ranskalaiset siellä talossa
2.Dracula
3...?
 
Grafiikka ei ehkä ulkotiloissa ole kaikein kauneinta, sumu peittää liian paljon. Tunnelmallista kylläkin.

Sisätiloissa grafiikan laatu paranee kolmanteen potenssiin. Todella hienoja yksityiskohtia!
 
Re: PIILOVIDEOT

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mike
Onko siinä extra dvd-levyssä enenmmänkin piilovideoita.
Oon löytänyt kaksi
1.Ranskalaiset siellä talossa
2.Dracula
3...?



Mistä sen Draculavideon löytää??? Vai tarkoitatko Castlevania pätkää?

Tuleeko webbilinkistä muuta kuin normaalit Konamin sivut?
 
No minun mielestäni grafiikka on todella uskomatonta - pelitilassakin voi nähdä hahmojen ilmeenvaihtelut ... wau - ja se sumu... sehän siirtyy ihan aidosti pois tieltä... ja varjot on todella hienot vaikka välillä vähän värähteleekin oudosti kun vaihtuu varjon suunta tai jotain... just vasta tätä alotin pelaamaan ja pääsin jo huoneeseen missä on ostoskärry ja ostoskärryssä käsiase mutta en saa käsiasetta otettua millään... miksi en ? kuuluuko tämä asiaan vai... häh?

Noh, kohta takaisin pelaamaan - alotin vaan normaalilla joten peli on tähänmennessä tuntunut aika vaikealta - eipä ole nimittäin löytynyt vielä kun yksi health puteli.... jepz - loisto peli ei siitä voi muuta sanoa :D
 
Peli tuli eilen ja sen jälkeen olen sitä rämpännyt --- niin paljon kuin olen siis uskaltanut ;)
Enivei, laitetaanpas tähän alle nyt mietteitä Silent Hill 2:sta kolmen tunnin pelisession ajalta.

Sisältää mahdollisia spoilereita.

Ensin laitoin Extra-DVD:n sisälle ja virittäydyin tunnelmaan katsomalla kaikki sälät mitä löysin. Making of-dokumentti oli oikeasti kiinnostava (siitähän olisi voinut tehdä TODELLA tylsän) ja itse pelin trailerit olivat yksinkertaisesti loistavia (Skeewiffin musiikkivideo nostatti hiuskarvat pystyyn oikein kunnolla). Tämä nosti jo alkujaan *erittäin* korkealla olleita odotuksia ja vapisevin käsin asetin Peli-DVD:n mustaan laatikkooni...

Alkuvaikutelma oli pettymys. Grafiikat näyttivät melko karuilta, juoni tuntui liian epäuskottavalta ja tietty fiilis oli poissa. Päätin kuitenkin jatkaa latteasta alusta huolimatta, ja peli alkoikin saada hohtoaan takaisin hautausmaakohtauksessa joka oli tehty hyvin, kuten kaikki muukin. Tässä vaiheessa huomasin että karu grafiikka onkin tarkoituksellista ja Silent Hill 2 menettäisikin osan hohdostaan ellei sitä olisi. Kyseessä on siis lopuksi loistava efekti. Angelan repliikki "This town... There's something wrong with it " nostaa varmasti kaikille ykkösosaa pelanneille huvittavan virneen naamalle; olemme tulleet takaisin :)

Peli kulkee eteenpäin melko hitaasti ja saikin näin minut yhä syvemmälle sairaaseen maailmaansa. Pyramid headin ensiesiintymisessä huomasin sydämeni poukkoilevan ulos kurkusta. Väkivalta ei ole Silent Hill 2:sen pelottavin osuus. Kyseinen kohtaus ei poistu silmistäni varmasti hetkeen ja suuri osa ajasta pelin ulkopuolellakin menee sen ajattelemiseen: Jokainen uusi vastaus tuo pari uutta kysymystä lisää...

Silent Hill 2 on siis juuri sitä mitä odotin; Kauhupelien uusi mittatikku. Se on addiktiivinen, audiovisuaalisesti tyrmäävä ja ennen kaikkea kusi sukassa-oireita aiheuttava.
K15-leima on eräänlainen kunnianloukkaus tälle mestariteokselle :)

Hyvät ihmiset, menkää siis ja ostakaa tämä peli. Se salpaa hengityksenne eikä päästä kahleistaan irti ennen loppunäytöstä.
Jos sittenkään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ja kyllähän sen pelaa muutaman kerran läpi että saa kaikki loppunäytökset ( 4 normaalia + 1 piilotettu ) , mutta tuo ns. salainen loppunäytös on yllättävän huvittava :)

Ja perinteisesti ase arsenaaliin saa lisäyksiä muutaman kappaleen
kun pelin läpäisee kerran tai kaksi..
 
ja muuten se jos game result ruudussa saa jonkun keltaiseksi
se tarkoittaa että se oli hyvä suoritus ( saa kai +1 ison tähden )
 
no hyvä! kun pelaa ilman sitä filtterii pelin tunnelma on aivan erilainen. Grafiikka on vain MAHTAVAA!! vessassa kun ekaks kääntyy 180 astetta ei voi muuta kun ihailla!

Kyl sen aseen sitä kärrystä saa, ei muuta kun painaa "x"
Moottorisaha rulaa!!:D

Mä sain sellasen jos lukee "welcome back" ja siinä kolme kuvaa: vankila-kohtaus, selittämätön mommö ja lattiannuohooja-hirviö.

Ookko crisis samalla nimellä tiltin keskutelu-palstoilla, mä oon papaslip.
 
On kyllä toi Hospital Spooky paikka. Se pikku tyttö on aika "hämy" hahmo siinä pelissä..olisko joku Demoni...Spooky...
 
Itselläni James seisoo pitkän käytävän päässä taskulampun kanssa jonka valo valaisee tekstin Silent Hill , ja sivussa lukee
"Welcome Back" alempana on kolme kuvaa jonkun jalat, Maria
koskettaa Jamesia poskeen ja sitten ilmeisesti kuollut henkilö
makaamassa maassa.. Meinaan tarrassa :)
 
Grafiikasta antaisin korkeintaan arvosanan 8. Kun käynnistin ensimmäistä kertaa pelin, luulin että jossain on jotain pahasti vialla. Kuva näytti todella kohinaiselta/rakeiselta ja välkkyminen oli suorastaan häiritsevää. Oli pakko sammuttaa kone ja käynnistää uudelleen mutta eipä siitä paljon apua ollut... Ulkonäön perusteella luulisi psx-versioksi. Tuo on kaukana loistavasta grafiikasta.

Grafiikan kustannuksella animaatiot ovat onneksi sulavia ja ruudunpäivitys pehmeää. PS2:nen ei ilmeisesti pysty parempaan? Samanaikaisesti loistavaa grafiikkaa ja pehmää ruudunpäivitystä ei yhdessäkään pelissä vielä ole ollut. En usko, että kohinaisuus on tarkoituksella tehty.

Äänitehosteilla on yritetty paikkailla grafiikan puutteita ja siinä onkin onnistuttu täydellisesti. Pelissä on välillä oikeasti pelottava tunnelma. Pelin edetessä en ole kiinnittänyt ulkoasuun enää lainkaan huomiota.

Itse peli on kuitenkin graafisista puutteista huolimatta yksi ps2:sen parhaimmista peleistä ellei peräti paras.
 
No niin tulipa eilen naulattua sitä ja voin todeta että graffat on kyllä ulkotiloissa naurettavan huonoja paitsi sumu.
Sitten taas kun pääsee sisätiloihin homma muuttuu selkeästi "hienommaksi" varsinkin ökkämönkiäiset ovat erittäin hienosti tehtyjä.
Tunnelma pelissä on p a r a s t a kauhua mitä olen koskaan nähnyt siitä ei pääse mihinkään mutta sitäkin häiritsee erittäin avuton ohjaus, välillä tuntuu että ohjaus olisi napattu suoraan SH1:stä.
Sääli että näinkin potentiaalinen peli on menty pilaamaan eri osa-alueilta jopa näinkin pahasti!

TM arvosana 8- ja kaikki tämä pisteytys tulee pelkästä tunnelmasta....


Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kv
Grafiikasta antaisin korkeintaan arvosanan 8. Kun käynnistin ensimmäistä kertaa pelin, luulin että jossain on jotain pahasti vialla. Kuva näytti todella kohinaiselta/rakeiselta ja välkkyminen oli suorastaan häiritsevää. Oli pakko sammuttaa kone ja käynnistää uudelleen mutta eipä siitä paljon apua ollut... Ulkonäön perusteella luulisi psx-versioksi. Tuo on kaukana loistavasta grafiikasta.

Grafiikan kustannuksella animaatiot ovat onneksi sulavia ja ruudunpäivitys pehmeää. PS2:nen ei ilmeisesti pysty parempaan? Samanaikaisesti loistavaa grafiikkaa ja pehmää ruudunpäivitystä ei yhdessäkään pelissä vielä ole ollut. En usko, että kohinaisuus on tarkoituksella tehty.

Äänitehosteilla on yritetty paikkailla grafiikan puutteita ja siinä onkin onnistuttu täydellisesti. Pelissä on välillä oikeasti pelottava tunnelma. Pelin edetessä en ole kiinnittänyt ulkoasuun enää lainkaan huomiota.

Itse peli on kuitenkin graafisista puutteista huolimatta yksi ps2:sen parhaimmista peleistä ellei peräti paras.
:mad: :mad:
 
No pelatkaapa peli ensin läpi ja menkää option:s valikkoon ja
painakaa L1+R1 ja ottakaa noise filter pois päältä. Sitten voitte
ruveta väittelemään onko grafiikka tarkoituksella tehty "huonoksi"
, síllä ainakin omasta mielestäni en ole nähny moniakaan pelejä
jotka yltävät sellaiseen grafiikkaan television rajoitusten kanssa,
mutta tämä on vain minun mielipiteeni :)
 
ja jos sanotaan se näin : Jos ilman noise filtteriä grafiikka on edelleen huonoa SH2:ssa niin tulette pettymään MGS2:n grafiikkaan , sillä se ei paljoakaan eroa tästä ( pikkuisen parempaa , mutta siltikin ). Tässä tapauksessa
puhun ihan omasta kokemuksesta molempien pelien kanssa..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mortaali
No minun mielestäni grafiikka on todella uskomatonta - pelitilassakin voi nähdä hahmojen ilmeenvaihtelut ... wau - ja se sumu... sehän siirtyy ihan aidosti pois tieltä... ja varjot on todella hienot vaikka välillä vähän värähteleekin oudosti kun vaihtuu varjon suunta tai jotain... just vasta tätä alotin pelaamaan ja pääsin jo huoneeseen missä on ostoskärry ja ostoskärryssä käsiase mutta en saa käsiasetta otettua millään... miksi en ? kuuluuko tämä asiaan vai... häh?

Noh, kohta takaisin pelaamaan - alotin vaan normaalilla joten peli on tähänmennessä tuntunut aika vaikealta - eipä ole nimittäin löytynyt vielä kun yksi health puteli.... jepz - loisto peli ei siitä voi muuta sanoa :D

Et saa pistoolia ennen kuin sinulla on taskulamppu päällä.
Jannu ei mukamas näe sitä, eikä paljon muutakaan, ilman lamppua.
 
Asiasta viidenteen, Gamespotin arvostelussa kerrottiin, että peliä on siistitty paljonkin. Tietääkö joku mitä mahdollisesti on siistitty? Ainakin jossain ikivanhassa videopätkässä näytetään Pyramid Head raahaamassa ruumista, jonka jälkeen alkaakin kaunis ja koskettava nekrofilian multihuipentuma.
 
Re: Re: PIILOVIDEOT

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa




Mistä sen Draculavideon löytää??? Vai tarkoitatko Castlevania pätkää?

Tuleeko webbilinkistä muuta kuin normaalit Konamin sivut?




tarkoitin sitä Castlevaniaa
 
Ylös Bottom