Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Silent Hill 2 Remake

Tämmöset remaket on tervetulleita vanhoista klassikoista eikä nämä sonyn ei edes 10v vanhoja vielä nykypäivänä loistavan näköisiä kuten HZD "remasterit". Varmaan resurssien puutetta jne, mut ois hienoa jos olis ollut ensimmäinen silent hill remake ensin, tai molemmat samas paketis, mut on tämäkin hyvä. Mutta vaikka tästä kakkosesta on jo 100 vuotta eikä varmasti ole muistissa enää juuri mitään, on peli kuitenkin jo koettu vaikka tämä onkin ehostettu, just tuli tilattua alan wake 2 joka on ehkä jokseenkin samantyylinen mut ei sinnepäinkään, niin tämä ikävä kyllä saa odottaa ensimmäisiä aleja.

Tämmöset remaket on tervetulleita vanhoista klassikoista eikä nämä sonyn ei edes 10v vanhoja vielä nykypäivänä loistavan näköisiä kuten HZD "remasterit". Varmaan resurssien puutetta jne, mut ois hienoa jos olis ollut ensimmäinen silent hill remake ensin, tai molemmat samas paketis, mut on tämäkin hyvä. Mutta vaikka tästä kakkosesta on jo 100 vuotta eikä varmasti ole muistissa enää juuri mitään, on peli kuitenkin jo koettu vaikka tämä onkin ehostettu, just tuli tilattua alan wake 2 joka on ehkä jokseenkin samantyylinen mut ei sinnepäinkään, niin tämä ikävä kyllä saa odottaa ensimmäisiä aleja.
Joo, voisivat tämän jälkeen tehdä ykkösen ja sitten kolmosen, kun ne toisiinsa linkittyvät. Ja ykkönen kyllä sinänsä kaipaisi ehostusta, vaikka remake varmasti kyllä kadottaisi tietyn karun kauhufiiliksen, mikä siinä osassa on saavutettu. Oma profiilikuvahan onkin ykkösosasta.

Äh pitihän se pistää tilaukseen kun 48€ saa PC:lle vaikka ei nyt olekkaan tietoa miten hyvin se pyörii ja onko stutterointi ongelmia. Sormet ristiin ja toivotaan. Tiistai aamuna sitten peli tulille ja katsotaan mitä tuli.

Varmaan kakkosen remake oli Konamille se ”varmin” peli tästä trilogiasta niin siksi tekevät sen ensin. Ja kakkonen ei taida liittyä ykköseen muuten, kun tapahtumapaikan suhteen niin siinä mielessä ei niin väliä. On luultavasti myös se sarjan huippuhetki niin myös sen takia varmaan ovat tämän päätyneet tekemään ensin. Voisi kuvitella, että ykkönen tulee kyllä perässä jos tämä kakkonen menestyy.

Tässä vielä kärkyn, että jos joku liike (Gigantti?) heittäisi julkaisutarjouksen 50 euron hintaan, mutta saattaapi olla, että joutuu odottamaan alennuksia mustaan perjantaihin saakka. Syksyn uutuuspeleistä Astro Bot ja Zelda ovat vielä korkkaamatta, joten sinänsä ei ole mikään kiire ostaa lisää pelejä jonon jatkoksi jo muutenkin pitkään back logiin.

Joo, voisivat tämän jälkeen tehdä ykkösen ja sitten kolmosen, kun ne toisiinsa linkittyvät. Ja ykkönen kyllä sinänsä kaipaisi ehostusta, vaikka remake varmasti kyllä kadottaisi tietyn karun kauhufiiliksen, mikä siinä osassa on saavutettu. Oma profiilikuvahan onkin ykkösosasta.
Joitakin huhuja on pyörinyt että blooperilla olisi nelosen remake mielessä seuraavaksi. Tai ehkä oon nähny unta :D

Varmaan kakkosen remake oli Konamille se ”varmin” peli tästä trilogiasta niin siksi tekevät sen ensin. Ja kakkonen ei taida liittyä ykköseen muuten, kun tapahtumapaikan suhteen niin siinä mielessä ei niin väliä. On luultavasti myös se sarjan huippuhetki niin myös sen takia varmaan ovat tämän päätyneet tekemään ensin. Voisi kuvitella, että ykkönen tulee kyllä perässä jos tämä kakkonen menestyy.
Joo, olihan tämä aika selvä, että kakkosesta se remake tulee jos jostain. Enkä sano, etteikö olisi ihan ansaitusti myös. Tämä se on vähiten riskialtis tapa testata, löytyykö sarjan remakeille tilausta.

Joitakin huhuja on pyörinyt että blooperilla olisi nelosen remake mielessä seuraavaksi. Tai ehkä oon nähny unta :D
Olen tainnut itsekin tuollaisen huhun nähdä. Ei sekään huono olisi. Itse en ole nelosta paljoakaan pelannut, joten jos tuosta olisi ne lopun turhauttavat jutut fiksattu, niin nelonen olisi myös hyvin tervetullut

Silent Hill 4: The Room on kyllä mulla heittämättä yksi parhaista kauhupeleistä vaikka arvosteluis tais olla aikoinaan jotenkin "floppi"?, ottaa kupoliin niin perkeleesti ku möin 2,3,4 silent hillit aikoinaan, jotenkin se nelonen oli mun mielestä niin nerokas peli siihen aikaan, tai ei miksei nykyäänkin, olet jumissa huoneessa josta sitten puzzlet ja oliko nyt että jotenkin "unimaailmassa" pääsi huoneesta ulos perinteiseen "3rd person" kuvakulmaan. Olis kyl hienoa saada nämä kaikki remakettuna.

Se tietenkin vaatisi tämän kakkosen suurta menestystä ja kysyntää että olisi järkevää alkaa näitä muita tekemään.

Ai että tämähän menee backlogin kärkipäähän siis. Itsellekkään pelisarja ei ole tuttu, koska siihen aikaan ei uskaltanut kauhupelejä pelata :D

Toivon, että peli olisi niin laadukas, että voisin harkita tästä helmestä luopumista.

Liitetiedostot

• 20241004_145752.jpg
    20241004_145752.jpg
    1 021,4 KB · Lukukerrat: 30
Toivon, että peli olisi niin laadukas, että voisin harkita tästä helmestä luopumista.
Itse ei kyllä pysty tuosta luopumaan. Tuli muutenkin kasvatettua omaa Silent Hill kokoelmaa aika runsaalla kädellä kun tästä remakesta tuli julkistus. Muutenkin tuo tuplalevyjulkaisu on ihan tyylikäs ja voisi tuon making of - videon katsella kun on Remaken saanut pelattua.

Viimeksi muokattu:
Hemmetin hyvältähän nuo rewikat näyttää, teininä oli yks lempi peleistäni, harmi että nykyään aikuisena tuskin uskaltaa peliä enää pelata, en oikein tiedä mikä siinä on että nykyään näitä uskalla enää pelailla.

Hemmetin hyvältähän nuo rewikat näyttää, teininä oli yks lempi peleistäni, harmi että nykyään aikuisena tuskin uskaltaa peliä enää pelata, en oikein tiedä mikä siinä on että nykyään näitä uskalla enää pelailla.

Tuskinpa tää sen pelottavampi on ku alkuperänenkään. Alkuperänenkin oli yhen pelikerran ajan jokseenkin pelottava, mut menetti sen sit toisella pelikerralla täysin. Pääasiassa sen takia kun tää aika vahvasti nojaa siihen et pelottavinta on se mitä et näe ja jännitys ei varsinaisesti rikkoudu kovinkaan usein.

Pitänee kattoa mitä tän kanssa tekee. Metaphor tulis samana päivän ulos et priorisoiko sen ja kattelee tätä sit käytettynä myöhemmin vai vetääkö toistepäin. Toisaalta mikään kiirehän tässä ei oo kun kyse kuitenkin aika uskollisesta Remakesta ja alkuperänen pelattu niin mikspä ei odotella hinnan tippumista, toisaalta jos suunnitelma on jokatapauksessa et runttaa peliä sen aikaa mitä jaksaa ja sit pistää myyntiin niin ei siinä montaa kymppiä tappiota tekis.

Digital Deluxekin toki houkuttelis sen parin päivän takia, mut ei kehtaa diginä ostaa kun jostain syystä tän pleikkarilla haluan pelata ja sitä ei diginä sit enää laitetakkaan eteenpäin. PC:lle toki sais 50€ pintaan mut nii, porttauksen laadusta ei käryä.

Tuskinpa tää sen pelottavampi on ku alkuperänenkään. Alkuperänenkin oli yhen pelikerran ajan jokseenkin pelottava, mut menetti sen sit toisella pelikerralla täysin. Pääasiassa sen takia kun tää aika vahvasti nojaa siihen et pelottavinta on se mitä et näe ja jännitys ei varsinaisesti rikkoudu kovinkaan usein.

Pitänee kattoa mitä tän kanssa tekee. Metaphor tulis samana päivän ulos et priorisoiko sen ja kattelee tätä sit käytettynä myöhemmin vai vetääkö toistepäin. Toisaalta mikään kiirehän tässä ei oo kun kyse kuitenkin aika uskollisesta Remakesta ja alkuperänen pelattu niin mikspä ei odotella hinnan tippumista, toisaalta jos suunnitelma on jokatapauksessa et runttaa peliä sen aikaa mitä jaksaa ja sit pistää myyntiin niin ei siinä montaa kymppiä tappiota tekis.

Digital Deluxekin toki houkuttelis sen parin päivän takia, mut ei kehtaa diginä ostaa kun jostain syystä tän pleikkarilla haluan pelata ja sitä ei diginä sit enää laitetakkaan eteenpäin. PC:lle toki sais 50€ pintaan mut nii, porttauksen laadusta ei käryä.

joo ei se siitä kiinni oo, vaan nykyää tosiaan ei uskalla pelata mitään kauhua Resident Evilit mukaan lukien, mutta offtopiccina, eihän tuo metaphor Refantazio edes sisällä Early Accessia, ja hyvä niin itse olen tosiaan varautunut siihen että se on tulossa sillon 11.10, tosiaan ei ainakaan PS5:lla näy missään versiossa Early Accessia.

joo ei se siitä kiinni oo vaan nykyää tosiaan ei uskalla pelata mitään kauhua, mutta offtopiccina, eihän tuo metaphor Refantazio edes sisällä Early Accessia, ja hyvä niin itse olen tosiaan varautunut siihen että se on tulossa sillon 11.10, tosiaan ei ainakaan PS5:lla näy missään versiossa Early Accessia.

Niin siis joo, Metaphor ei sisällä early accessia, tässähän on. Menny vaan päivät taas sekasin kun jostain syystä muistelin et molemmat olis tulossa 8.10, mut kerkeishän tossa sit tätä paukutella pari päivää jos se Metaphor tosiaan vasta 11.10 tulee.

Ylös Bottom