Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Silent Hill 2 Remake

Herranen aika kun olikin päässyt unohtamaan miltä tuntuu pelätä pelatessa :D
Sama täällä! Alkaa olla jo niin tottunut, kun on ala-asteikäisestä asti katsellut kauhuleffoja ja pelannut kauhupelejä, että harvemmin enää saa mitään säväreitä mutta tässä on kyllä muutamaan otteeseen saanut jännätä mukavasti. :D
 
Ainiin löysin tunkin huoltoasemalta ennenkuin menin sinne Historical Societt mestaan ja en keksinyt sille mitään käyttöä. pistäkäähän joku infoa mitä sillä tekee.
 
Ainiin löysin tunkin huoltoasemalta ennenkuin menin sinne Historical Societt mestaan ja en keksinyt sille mitään käyttöä. pistäkäähän joku infoa mitä sillä tekee.
Palaat takaisin vähän matkaa sitä katua niin siellä takana on nosto-ovi jonka saa sillä raolleen. Taisi olla paikka sitä yhtä motellia vastapäätä.
 
Tosin toisin kuin RE4 ja DS jotka on helppo pelata nykypäivän PC:llä alkuperäisessä muodossa, tätä peliä ei ole jos ei laske emulaattoreita. Itse kuitenkin ottaisin ihan virallisen kunnon remasterin siitä eikä sitä kökköä HD versiota.
Kakkosesta on kyllä saatavilla varsin pätevä Enhanced Edition PC:lle joka korjaa oikeastaan kaikki ongelmat säilyttäen alkuperäisen vision. Toimii ongelmitta nykyvehkeillä ja sisältää jopa ultrawide tuen. Pelannu tän pari kertaa läpi ite.


Pientä vaivannäköä kyllä vaatii ja esimerkiks ite peli pitää käydä noutamassa jostain muualta (google kyllä auttaa), mut muuten aika suoraviivanen prosessi.
 
Läpi män. 20h ja 42s ja Leave loppu. Nyt ng+ kimppuun!

Onhan tämä edelleen kaikkien aikojen paras kauhupeli, nyt vaan paremmilla graffoilla, äänimaailmalla ja pelattavuudella. Ainoa miinus tulee siitä, että PS5 perf modella on noin 3-5 kohtaa missä ruudunpäivitys tippuu todella rajusti, eivätkä mielestäni olleet millään tavalla erikoisia kohtauksia mikä olisi selittänyt tuota droppailua.

Hattua päästä kyllä Bloober Teamin suuntaan. Todella hienoa työtä ja toivottavasti tekevät muistakin osista samanlaisen uusioversion.
 
Huomasin itekin et parissa kohtaa romahtaa fps aina poikkeuksetta, eikä ruudulla varsinaisesti mitään intensiivistä ole. Mut jotain se renderöi ”liikaa” ja siks dippailee.

Oma NG+ rundi meni läpi. Melee only ja radio pois päältä niin sai ne trophyt, keräilin kaikki kerättävät jutut ja sopivasti stäkkäsin endingit että puuttuvat 5 pysty saavuttamaan samalla tallennuksella. Lataili tallennusta joko ennen vikoja bosseja tai 312 huonetta. Ns rehellisin keinoin tuskin olisin jaksanu peliä kuudesti pelata, kun tää ei varsinaisesti samalla tavalla oo suunniteltu uudelleenpelattavaks kun esimerkiks RE:t. Tai tietyllä tapaa on ja tietyllä ei. Tuli kans huomattua se et tässä ei puzzlejen ratkasut oo randomisoituja jokasella pelikerralla kuten alkuperäsessä, vaan voit aika isojakin palasia skippailla jos vaan tiedät ratkasut. Mut pituutta tässä silti on aika paljon ja jotkut kohdat on sellasia et jo tokalla pelikerralla tuli fiilis et voispa tän vaan skipata.

Platina plakkarissa kahdella täydellä pelikerralla, eikä tota oikeastaan enempää välttämättä ois huvittanukkaan juosta. Koen että noilla rundeilla näin aikalailla kaiken mitä tällä pelillä on tarjota, yks uus ending jäi toki uupumaan mut katotaan vaikka youtubesta jos huvittaa. Yhen uuden kerkesin nähdä kun oli helposti saavutettavissa.

Arvosana säilyy edelleen 8/10, ihan pätevä remake omine ongelmineen, mut ei varsinaisesti mikään tullu toisella pelikerralla esiin niin jäätävän pahana et erikseen tartteis enää mainita.
 
Mulla nyt pelattuna 3/4 youtuben mukaan ja tuli mieleen, että tuleeko läpäisyn jälkeen jonkinlaista chapter valintaa jos haluaa kerätä kaikki vai pitääkö koko peli pelata alusta asti uudestaan?
 
Miljoona meni rikki tämänkin pelin osalta.
Miljoona taisi mennä rikki jo 11. päivä, eli 3 päivää varsinaisen julkaisun jälkeen. Nyt vaan 1, 3 ja 4 jatkeeksi, mutta tietysti rauhassa ja laatu korkealla.
 
Läpi meni. 22h se otti, joten poikkeuksellisen pitkä tämän genren peliksi. Toki nuohosin kyllä kaikki paikat hyvin tarkkaan.

Kaiken kaikkiaan todella hyvä peli ja hieno onnistuminen Bloober Teamilta. Tunnelman puolesta peli naulattiin kyllä ihan täysin.

Niin hyvä kuin pelin tarina onkin ja hyvin päivitetty tähän remakeen, niin tietyissä kohtauksissa pelin vanhat juuret hieman paistoivat läpi. Oli esimerkiksi hieman huvittavaa kuinka Jamesin interaktiot muiden ihmisten kanssa päättyivät lähes poikkeuksetta siihen että he pötkivät kerta toisensa jälkeen syystä X tai Y pakoon :)

Laitan yhden kritiikin varmuuden vuoksi spoilereihin:
Yksi asia mikä minua harmitti oli Marian/Maryn ulkonäkö. En kuulu tähän porukkaan, joka itkee internetissä että woketus on pilannut tämänkin pelin, mutta olen sitä mieltä että etenkin Marian tapauksessa on tarinankin kannalta oleellista että hahmo olisi ulkonäöltään hyvin kaunis, mutta että hänestä huokuisi myös sisällä oleva pimeys. Tässä tapauksessa alkuperäisen pelin design onnistui paremmin.
Angelan designistä itselläni taas ei ole kritisoitavaa. Se sopi mielestäni hahmolle hyvin.
 
Onko tämä peli pelkkää tutkimista ei oikein etene kun tiedä mihin mennä vaikka tietenkin karttakin pelissä on joko en osaa vaan
 
Onko tämä peli pelkkää tutkimista ei oikein etene kun tiedä mihin mennä vaikka tietenkin karttakin pelissä on joko en osaa vaan
Pääsin just pelin läpi ja voin sanoa, että ilman youtubea en olis varmaan koskaan tätä päässyt läpi. Melkoista labyrinttiä on ja välillä aivan hukassa siis minne nyt oikein pitää mennä.

Mutta siis läpi meni PS5, aikaa meni 16 tuntia 47 minuuttia.

Youtuben avulla tämän vedin helpolla. Älytön määrä vaikeita puzzleja. Peli on pimeä. Siis todella pimeä valaistukseltaan. Muutaman kerran huomasi ruudunpäivityksen töksähtelevän. Peli myös kaatui virheilmoitukseen kaksi kertaa.
Kuolin 17 kertaa sen saatanan Eddyn pomotaistelun takia. Oli todella lähellä etten lyönyt hanskoja tiskiin siinä kohdassa kun se ei mennyt läpi. Peli helpotti lukuisien kuolemien jälkeen niin että pääsin sen.

Se mikä oli yllätys niin viimeinen pomotaistelu oli sata kertaa helpompi kun tuo matkan varrella ollut Eddy. Ei tätä ihan äkkiä jaksa ajatellakaan pelaavansa uudestaan.
 
19 tuntia, ja peli läpi Maria endingillä (pikkuvinkkinä trophyjen keräilijöille, että latasin viimeisen manuaalitallennuksen ja läpäisin uusiksi, mistä sain sitten toisen endingin). Todella uupunut olo tämän jälkeen. Pelissä on niin raskas tunnelma mikä ei juuri hellitä missään vaiheessa, vaan päinvastoin se tuntuu menevän synkemmäksi ja raskaammaksi mitä pidemmälle pelissä etenee. Tämä ei siis ole yksiselitteisesti mikään negatiivinen asia, mutta olin hieman yllättynyt omasta reaktiostani. Jos siis joku miettii että uskaltaisiko tätä pelata, niin minä en suosittelisi.

Bloober on lyhyesti ilmaisten onnistunut tässä savotassa, ja lopputuloksena onkin yksi parhaita remakeja koskaan. Peli on uudistettu hienosti omanlaisekseen versioksi, eikä vain tyydytty rakentamaan samaa uusiksi. Todella kaunis katsella, mutta kyllähän niitä teknisiä kömmähdyksiäkin mahtuu mukaan, kuten frameraten outo tippuminen mistä muutkin ovat huomauttaneet. Toivottavasti näitä parannettaisiin tulevissa päivityksissä, vaikka olen tähänkin erittäin tyytyväinen.

Harkinnassa että jaksaisiko plattaroida, taidan ehkä kuitenkin jättää väliin toistaiseksi, vaikkeivat olleetkaan niin hankalia. Katsotaan sitten uusiksi kun on taas hieman helpompi hengittää.
 
Laitan yhden kritiikin varmuuden vuoksi spoilereihin:
Yksi asia mikä minua harmitti oli Marian/Maryn ulkonäkö. En kuulu tähän porukkaan, joka itkee internetissä että woketus on pilannut tämänkin pelin, mutta olen sitä mieltä että etenkin Marian tapauksessa on tarinankin kannalta oleellista että hahmo olisi ulkonäöltään hyvin kaunis, mutta että hänestä huokuisi myös sisällä oleva pimeys. Tässä tapauksessa alkuperäisen pelin design onnistui paremmin.
Angelan designistä itselläni taas ei ole kritisoitavaa. Se sopi mielestäni hahmolle hyvin.
Marianhan kuuluu olla ulkonäöltään tismalleen saman näkönen kun Mary, ehkä hieman enemmän meikkiä ja rohkeammat/paljastavammat vaatteet mutta se identtisyys on se pointti. Mä koen ite et tän pelin Maria oli näyttävämpi kun alkuperäsen, vaikka en kumpaakaan sen enempää koskaan ajatellu siltä kantilta et niitten pitäis olla fyysisesti näyttäviä. Marian pointti on enemmänkin se et se käyttäytyy niin kuten James omissa haaveissaan haluais Marynkin ainakin joskus käyttäytyvän.
Youtuben avulla tämän vedin helpolla. Älytön määrä vaikeita puzzleja. Peli on pimeä. Siis todella pimeä valaistukseltaan. Muutaman kerran huomasi ruudunpäivityksen töksähtelevän. Peli myös kaatui virheilmoitukseen kaksi kertaa.
Kuolin 17 kertaa sen saatanan Eddyn pomotaistelun takia. Oli todella lähellä etten lyönyt hanskoja tiskiin siinä kohdassa kun se ei mennyt läpi. Peli helpotti lukuisien kuolemien jälkeen niin että pääsin sen.

Se mikä oli yllätys niin viimeinen pomotaistelu oli sata kertaa helpompi kun tuo matkan varrella ollut Eddy. Ei tätä ihan äkkiä jaksa ajatellakaan pelaavansa uudestaan.
Eddie oli ehkä ainut pomotaistelu jossa oli jonkinlaisia mekaniikkoja sen sijaan et strategia on vaan et väistä ja käy päälle kun tulee sopiva väli. Peli ei sitä erikseen kerro, mut taskulampun kun laittaa pois päältä ja seisoo paikallaan niin saa aika rauhassa tutkailla et missähän se menee ja sit lyijyttää sen kun tulee näkyville. Niitä roikkuvia lihoja voi kanssa käyttää suojana ja huomasin myös sen et ne Eddien laukaukset pystyy ihan rehellisesti vaan myös väistämäänkin painamalla sitä ympyrää oikeessa kohtaa.

Näillä tiedoilla en kokenu sitä bossia erityisen hankalaks.
19 tuntia, ja peli läpi Maria endingillä (pikkuvinkkinä trophyjen keräilijöille, että latasin viimeisen manuaalitallennuksen ja läpäisin uusiksi, mistä sain sitten toisen endingin). Todella uupunut olo tämän jälkeen. Pelissä on niin raskas tunnelma mikä ei juuri hellitä missään vaiheessa, vaan päinvastoin se tuntuu menevän synkemmäksi ja raskaammaksi mitä pidemmälle pelissä etenee. Tämä ei siis ole yksiselitteisesti mikään negatiivinen asia, mutta olin hieman yllättynyt omasta reaktiostani. Jos siis joku miettii että uskaltaisiko tätä pelata, niin minä en suosittelisi.

Bloober on lyhyesti ilmaisten onnistunut tässä savotassa, ja lopputuloksena onkin yksi parhaita remakeja koskaan. Peli on uudistettu hienosti omanlaisekseen versioksi, eikä vain tyydytty rakentamaan samaa uusiksi. Todella kaunis katsella, mutta kyllähän niitä teknisiä kömmähdyksiäkin mahtuu mukaan, kuten frameraten outo tippuminen mistä muutkin ovat huomauttaneet. Toivottavasti näitä parannettaisiin tulevissa päivityksissä, vaikka olen tähänkin erittäin tyytyväinen.

Harkinnassa että jaksaisiko plattaroida, taidan ehkä kuitenkin jättää väliin toistaiseksi, vaikkeivat olleetkaan niin hankalia. Katsotaan sitten uusiksi kun on taas hieman helpompi hengittää.
Mäkin oikeastaan ihan yllätyin et ei se toinenkaan pelikerta tuntunu kovinkaan paljoa helpommalta raskaudeltaan vaikka ties aikalailla et mitä on missäkin ja mitä tulee ja millonkin. Etenkin se putki Prisonista Labyrinthiin on jotenkin niin synkkä ja painostava tunnelmaltaan et vaikka vihollisten puolesta vaaraa ei ole niin se tunnelma yksinkertasesti uuvuttaa jollain tasolla. Ei toki varmaan auta et pelaa pimeessä huoneessa kuulokkeet päässä maksimaalisen tunnelman saavuttamiseks.
 
Viime yönä meni peli läpi, ajassa 20 tuntia ja 11 minuuttia. Kuten aiemmin mainitsin, alkuperäisen pelaamisesta on todella pitkä aika, joten tarina ei ollut niin hyvin muistissa. Yllätyin hieman samaan tapaan kuin originaalin pelatessa että kuinka hyvä tarina tässä on! Tässä kohtaan tuskin pelaan mitään ng+ joten kaikki loput tsekkasin ainakin tekstin muodossa netistä. Hienosti peli jättää tarinan osalta pelaajan itse päätettäväksi millaisen lopun parhaimpana näkee, liikutaan niin paljon moraalisesti harmaalla alueella että ns. "hyvää loppua" ei varsinaisesti ole. Se on toisaalta hienoa ja sopii Silent Hillin teemaan täydellisesti.

Sitten kritiikkiin. Kuten moni muukin on maininnut, Remake on hieman tarpeettoman pitkä. Jossain kohtaa puolen välin jälkeen pelattavuuden looppi alkaa toistamaan itseään eikä palvele kokonaisuutta. Vihollisia on liikaa ja niiden variaatio on köyhänlaista niin se latistaa entisestään jatkuvaa hirviöiden lahtaamista loppupuolella. Etenkin nuo perus mannekiini viholliset, jotka lymyilee piilossa ja tökkää kerran tai pari, ottivat hermoon. Aiheuttivat pirulaiset varmaan 80% kaikesta damagesta mitä pelin aikana tuli. Pomotappeluita on kehuttu, onhan ne originaalista paranneltuja mutta eipä niistä mitään palkintoja voi antaa. Aika perus ammuskelua kevyillä mekaniikoilla ja väistelyä tietyissä kohdin. Kuolemia tuli jonkin verran mutta ei tätä vaikeaksi peliksi voi sanoa.


Kritiikistä huolimatta, olin OIKEASTI YLLÄTTYNYT positiivisesti kuinka hyvin tunnelma pysyi läsnä ihan loppumetreille asti. Se sama synkkä, mysteerinen ja lohduton tunnelma, joka alkuperäisessäkin pelissä on. Etenkin äänimaailma on aina ollut se Silent Hillien suola ja tässä osa-alueessa on onnistuttu täydellisesti. Pystyn allekirjoittamaan jossain määrin tuon että pelaaminen on aika raskasta tämän tyyppisessä pelissä mutta kyllä huomasin että kauhun elementteihin alkoi ns. "turtumaan" jossain puolen välin jälkeen. Alueista:
Toluca Prison oli vielä alkupuolella kuumottava paikka mutta siinäkin tuli sitten kohtia, joissa vaan mieluusti juoksi vihollisten ohi eikä pelottanut niin paljon. Myös paljon netissä pelottavaksi hehkutettu Labyrinth ei mielestäni enää tuon Prisonin jälkeen tuntunut juuri miltään, lähinnä riesalta. Omat suosikki paikat oli ehdottomasti alkupuolen Apartments ja loppupään Hotelli. Brookhaven Hospital oli alkuperäisessä (vai olikohan SH3?) melkoinen maanpäällinen helvetti mutta tässä Remakessa se tuntui vähän turhan venytetyltä taas. Kaupungin kaduilla hortoilu toki myös parasta ja rytmittely alueiden välillä toimi riittäävän hyvin.

Summa summarum, hieno peli kerta kaikkiaan ja onnistunut Remake.
 
Mäkin oikeastaan ihan yllätyin et ei se toinenkaan pelikerta tuntunu kovinkaan paljoa helpommalta raskaudeltaan vaikka ties aikalailla et mitä on missäkin ja mitä tulee ja millonkin. Etenkin se putki Prisonista Labyrinthiin on jotenkin niin synkkä ja painostava tunnelmaltaan et vaikka vihollisten puolesta vaaraa ei ole niin se tunnelma yksinkertasesti uuvuttaa jollain tasolla. Ei toki varmaan auta et pelaa pimeessä huoneessa kuulokkeet päässä maksimaalisen tunnelman saavuttamiseks.
Tämä se kävi minullakin. Itseasiassa jo siellä sairaalassa alkoi olemaan sellainen olo, että pitää laittaa peli pois, ja tuon ensimmäisen läpäisyn jälkeen oli pakko pitää tauko. Tämä tuntuu jokseenkin oudolta sanoa näin kauhun ja Silent Hillin fanina, mutta tuota ruuvia voisi kyllä vähän löysätä.

Pitää myös kompata Templaria tuosta tarinasta, joka oli niin traaginen että suorastaan liikutuin. Minusta on hauska miettiä tätä, että peli todellakin tuntuu pitkältä, vaikka eihän 20h peli nyt voi mitenkään olla pitkä? Aika liikkuu oudosti pimeydessä.

Nyt on Silent Hill plattaroitu. Kolme pelikertaa se vaati. Toisen kierroksen lopulla tajusin että jos laittaa sen moden grafiikka-asetuksista päälle, minkä nimeä en tietenkään juuri nyt muista, että esineet ja vihut näkyvät väreinä. Se helpotti näkyvyyden kanssa muutenkin, ja lisäksi tuli sitten laitettua omaa musaa soimaan kun alkoi paikat ja vihujen asettelut jäämään mieleen. Archivist oli jotenkin hieman haastava näistä, ja yllätyin miten helposti tuon 10h ja pelkän melee runin sai hoidettua, vaikka olin aika varma että näille pitää vielä oma kerta antaa.
 
Tämä se kävi minullakin. Itseasiassa jo siellä sairaalassa alkoi olemaan sellainen olo, että pitää laittaa peli pois, ja tuon ensimmäisen läpäisyn jälkeen oli pakko pitää tauko. Tämä tuntuu jokseenkin oudolta sanoa näin kauhun ja Silent Hillin fanina, mutta tuota ruuvia voisi kyllä vähän löysätä.

Pitää myös kompata Templaria tuosta tarinasta, joka oli niin traaginen että suorastaan liikutuin. Minusta on hauska miettiä tätä, että peli todellakin tuntuu pitkältä, vaikka eihän 20h peli nyt voi mitenkään olla pitkä? Aika liikkuu oudosti pimeydessä.

Nyt on Silent Hill plattaroitu. Kolme pelikertaa se vaati. Toisen kierroksen lopulla tajusin että jos laittaa sen moden grafiikka-asetuksista päälle, minkä nimeä en tietenkään juuri nyt muista, että esineet ja vihut näkyvät väreinä. Se helpotti näkyvyyden kanssa muutenkin, ja lisäksi tuli sitten laitettua omaa musaa soimaan kun alkoi paikat ja vihujen asettelut jäämään mieleen. Archivist oli jotenkin hieman haastava näistä, ja yllätyin miten helposti tuon 10h ja pelkän melee runin sai hoidettua, vaikka olin aika varma että näille pitää vielä oma kerta antaa.
20h on kauhupelille väistämättä liikaa. Alien Isolation oli kanssa 20h ja sekin oli aivan liian pitkä, mutta siinä kyllä se pelottavuus alkoi kadota pelin edetessä aika paljonkin. Tässä sinänsä tunnelma pysyi kasassa, mut kyllähän se Hotel tuntuu aika päiväretkeltä Prisoniin verrattuna ainakin itellä. Ei mun mielestä sinänsä tartte ruuvia löysätä, ihan kiva et peleistä voi näitäkin fiiliksiä saada mut olihan se eka pelikerta suoraan sanottuna uuvuttava. Jos Silent Hill 3 saa ikinä remaken niin en välttämättä halua tietää et kuinka ahdistava sen pelin viimenen alue siinä sit mahtaa olla. Tai jos ne nyt seuraavaksi nelosesta tekee niin veikkaan et siinäkin pääsee taukoa pitämään ahkerasti...

Mä sain oman platinan taisteltua kahella pelikerralla. Ekalla rundilla sain Leave endingin, tokalla tähtäsin Maria-endingiin samalla kun keräilin kaikki kerättävät, pelasin melee only ja rutistin tän kaiken alle 10h. Ei sinänsä ollu vaikeaa, mutta osa noista collectibleista on suoraan sanottuna vittumaisessa paikassa et niitä on aika mahoton löytää ekalla pelikerralla ns. luonnollisesti ellei niihin vahingossa törmää. Toki keräilin samalla kaikki NG+ exclusive endingeihin vaadittavat romut ja sit vaan latailin tallennusta ja hoidin loput endingit siitä. Homma sinänsä helppo koska tuosta Maria endingistä on tosi helppo manipuloida ne muut normiendingit, kattelet joko Angelan veistä tai Maryn kirjettä ja kuvaa. NG+ endingit sit yliajaa noi kaikki muut et kunhan itemit löytyy niin ne aukeaa kyllä.
 
20h on kauhupelille väistämättä liikaa. Alien Isolation oli kanssa 20h ja sekin oli aivan liian pitkä, mutta siinä kyllä se pelottavuus alkoi kadota pelin edetessä aika paljonkin. Tässä sinänsä tunnelma pysyi kasassa, mut kyllähän se Hotel tuntuu aika päiväretkeltä Prisoniin verrattuna ainakin itellä. Ei mun mielestä sinänsä tartte ruuvia löysätä, ihan kiva et peleistä voi näitäkin fiiliksiä saada mut olihan se eka pelikerta suoraan sanottuna uuvuttava. Jos Silent Hill 3 saa ikinä remaken niin en välttämättä halua tietää et kuinka ahdistava sen pelin viimenen alue siinä sit mahtaa olla. Tai jos ne nyt seuraavaksi nelosesta tekee niin veikkaan et siinäkin pääsee taukoa pitämään ahkerasti...
Jonkinlaista parempaa rytmitystä toivoisin vähintään, koska en pitänyt pelin raskautta kuitenkaan ihan positiivisenakaan asiana. Olen kyllä samaa mieltä, että sen prison/labyrinth -kombon jäljiltä hotelli ei ollut enää niin paha. 20h taas on pelin kestona minusta aika ideaali (kyllä, minä en juuri välitä mistään ikuisuusprojekteista), ja Alien Isolation onkin hyvä esimerkki että se onnistui kantamaan koko kestonsa todella hienosti. Subjektiivisia juttuja toki, mikä kenellekin sitten passaa ja mikä ei. Tärkeinpänä kuitenkin, että ihan sama minkä Silent Hillin remake tulee seuraavaksi (kunhan on 1, 3 tai 4), sitä odotellaan innolla.
 
Itsellekin kauhupeli alkaa turruttamaan, jos se on liian pitkä. Juuri siksi ressut ovat todella hyviä, koska ne ovat aika lyhyitä rykäisyjä. Poislukien RE4. Toki en sitä niin kauhupelinä pidä loppujen lopuksi.

Jos tässä keskitytään räiskintään enimmäkseen, niin uskon että se alkaa syömään myös tunnelmaa.
 
Ylös Bottom