19 tuntia, ja peli läpi Maria endingillä (pikkuvinkkinä trophyjen keräilijöille, että latasin viimeisen manuaalitallennuksen ja läpäisin uusiksi, mistä sain sitten toisen endingin). Todella uupunut olo tämän jälkeen. Pelissä on niin raskas tunnelma mikä ei juuri hellitä missään vaiheessa, vaan päinvastoin se tuntuu menevän synkemmäksi ja raskaammaksi mitä pidemmälle pelissä etenee. Tämä ei siis ole yksiselitteisesti mikään negatiivinen asia, mutta olin hieman yllättynyt omasta reaktiostani. Jos siis joku miettii että uskaltaisiko tätä pelata, niin minä en suosittelisi.
Bloober on lyhyesti ilmaisten onnistunut tässä savotassa, ja lopputuloksena onkin yksi parhaita remakeja koskaan. Peli on uudistettu hienosti omanlaisekseen versioksi, eikä vain tyydytty rakentamaan samaa uusiksi. Todella kaunis katsella, mutta kyllähän niitä teknisiä kömmähdyksiäkin mahtuu mukaan, kuten frameraten outo tippuminen mistä muutkin ovat huomauttaneet. Toivottavasti näitä parannettaisiin tulevissa päivityksissä, vaikka olen tähänkin erittäin tyytyväinen.
Harkinnassa että jaksaisiko plattaroida, taidan ehkä kuitenkin jättää väliin toistaiseksi, vaikkeivat olleetkaan niin hankalia. Katsotaan sitten uusiksi kun on taas hieman helpompi hengittää.