Nyt on noin 11h takana ja aletaan lähestymään pelin loppupuolta. Historical Society kohtaan jäin ja tässä kohtaa itselle tulee aina sellainen "endgame" fiilis vaikka matkaa on vielä. Ennen sairalaa mietin ettei peli ole kovin pelottava mutta sairaalan ja pimeiden katujen aikana tunnelma on kyllä kohonnut roimasti ja sellaista pientä jännitystä oli havaittavissa. Mutta ne perkeleen jalkahirviöt saatana kun ne kykkii nurkkien takana kun mitkäkin kämpperit ja hyppää aina naamalla, tuotu peliin vähän jump scareja niiden avulla ja muutaman kerran saanut säikäytettyä. Pieni kiva extra alkuperäisen ystäville on nämä löydettävät muistot alkuperäisestä pelistä jotka tuovat hymyn naamalle.
No nythän ne pelin parhaat hetket on vasta alkamassa joten mielenkiinnolla odotan mitä sillä on tarjota.
Prison ja Labyrinth on pelin hikoiluttavimmat mestat tunnelman puolesta et siellä sit viimeistään pitäis fiilistä alkaa löytymään. Vähän alle puolivälin arvioisin olevan tossa, etenkin kun sitä Prisonia on pidennetty aika roimasti.
Mulla meni eilen tää läpi, 13h kellossa ja standard/standard vaikeustasona. Kuolema korjas tasan kerran ja sekin jäi itelle vähän epäselväks et mitä helvettiä siinä oikeen tapahtu.
Ihan kiva, mut toisaalta vähän siinä ja tässä onko tähän taiottu liikaa pituutta lisää. Ainakin siinä rajoilla ollaan, sillä tarina on identtinen ja se on vähän niinkun rakennettu alkuperäsen keston ympärille. Tähän on lisätty uusia cutscenejä jotka ei oikein mitään lisäarvoa tuo, ihan vaan sen takia et pelaamista pitää rytmittäö jollain tavalla. Hahmoista moni kans tuntuu olevan aika erilaisia verrattuna alkuperäseen, huomattavin esimerkki tästä on James joka vaikuttaa koko pelin ajan olevan ihan täysissä järjen voimissa. Alkuperäsessä kaveri hyppi kuiluihin ja tunki kättä reikiin hetkeäkään epäröimättä, mut tässä jostain syystä on sit lisätty jotain panikoitunutta hengitystä ja epäröintiä noihin kohtiin, vaikka James edelleen alkumetreillä tokasee ettei häntä juurikaan kiinnosta onks toi kylä vaarallinen vai ei, implikoiden sitä et ei juurikaan kiinnosta mitä itelle käy. Kumpi se nyt sit on?
Combatista kerkesinkin jo narista. Tuntu et se loppupuoliskolla helpotti vähäsen mut on sitä silti tässä kyllä liikaa. Loppustatistiikat sano et 310 vihollista tuli pistettyä levyiks ja no, siltä se oikeasti tuntukin. Tuosta vois puolet leikata ja leikata puolet resursseista ja olis jo parempi.
Mut noin muuten tää oli ihan kiva, alueet oli hyvin suunniteltuja. Puzzlet sai hetkeks välillä miettimään ja etenkin bosseja oltiin parannettu niin paljon et orkkiksella ei oo mitään jakoa siihen mitä tässä on tarjolla. Mut tää on silti vaan vaihtoehto alkuperäsen rinnalla, ei korvike. Veikkaan että parinkymmenen vuoden päästä voi olla et edelleen sitä orkkista muistellaan eikä välttämättä tätä.
Siitä huolimatta sellanen 8/10, vastoin odotuksia yllättävän onnistunu uudelleenversiointi joka ei mokaa tarinan isoimpia hetkiä ja suurimmat synnit on combatin tiheys ja ehkä hippasen pitkäks venytetty kesto. Jokatapauksessa eiköhän tästä platina tuu napattua vielä, suunnittelin jo NG+ pelikertaa sillä silmällä et saa mahdollisimman monta endingiä kerralla pois alta ja sen melee only-trophyn samalla.