Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Silent Hill 2 Remake

Mietteitä:

+näyttää hyvin tunnelmalliselta ja ympäristöt ovat yksityiskohtaisia
+graafisesti varmasti nätti
+pyramidipäätä ei näytetty ollenkaan, virkistävää

+/-taistelu näyttää suht ookoolta, mutta vaikea arvioida ennen kuin on itse kokeillut

-fyysinen versio on täysin karvalakkijulkaisu, todella meh
-aseenvaihtoanimaatiot unohtuivat kokonaan?
-Maria näyttää hassulta (omasta mielestä Angela oli varsin hyvä)
-hahmoanimaatiot ovat kieltämättä vähän kömpelöitä, mutta ehkä se ei niin paljoa haittaa

Soundtrackin saa varmasti onneksi fyysisenä lättyä sitten erikseen, mutta olisi joku vähän spessumpi fyysinen julkaisu pelistäkin kiinnostanut. Miinuslista oli kuitenkin varsin kevyt, joten suht hyvillä mielin tätä odottelen.
 
Meikäläinen ei kyllä hoksaa mikä tästä nyt tekee niin kamalan näköisen monen silmään. Omaan silmään näyttää ja kuulostaa aivan upealta tällä hetkellä. Pidän tuosta miten immersiiviseksi tehty esim tuossa miten kartta, dokumentit jne avautuu. Äänet ja tunnelma tuntuu olevan kohallaan ja graafisesti aivan törkeän nätti. Ainut mikä mietityttää on, että tuo varmaan on ton näköisenä 30fps peli, että mahtaako edes löytyä 60fps tilaa. Tuo pieni tönkköys minusta taas kuuluu Silent Hilliin. Hahmon ei ole tarkoituskaan olla mikään toimintasankari joka hakkaa kiven lohkareita paljain käsin. Erittäin hyvältä vaikuttaa ja en malta odottaa, että pääsee palaamaan Silent Hillin maailmaan. :)
 
En ole koskaan pelannut Silent Hill pelejä ja tämä kyllä kiinnostaa. Eiköhän tämä tule ostettua. Tulee mieleen Last of Us ja Resident Evil.
 
Nykyään saa olla todella tyytyväinen, jos edes fyysistä versiota on tulossa. Ikävä kyllä.
Joo ja voisi sanoa, että Silent Hillistä ei ole käytännössä koskaan julkaistu mitään mittavia erikoisversioita. Käytännössä ainoa poikkeus, joka tulee mieleen on kakkosen special edition. Hieman kattavampi on myös kolmosen soundtrackin sisältävä, ainoastaan Jenkeissä julkaistu versio ja sitten kakkosesta pleikalle vain platinana julkaistu director's cut.

Vähän tylsä sarja keräillä, mutta onpahan noita kertynyt ja toisaalta vanhempien osien osalta eri alustojen julkaisuissa on sinänsä eroja.
 
Näiden trailereiden myötä olen jo vähän tottunut Jamesin uuteen naamaan, mutta Angela näytti siltä että pulla on maistunut.
Angela näyttää ja kuulostaa nyt kyllä enemmän ikäiseltään, eli teiniltä. Alkuperäisessä pelissä näytti ja kuulostikin n. kolmi-/nelikymppiseltä, vaikka ikää on vasta 19.

Maria taas vaikuttaa jotenkin aralta tms. Ei oikein tule samoja viboja kuin alkuperäisessä, vielä lun huomioi hahmon taustan, mutta aika vähänhän tuossa häntä vasta näki.
 
Kyllä munkin silmään näyttää erittäin hyvältä, ainoa mikä pisti silmään ovat nämä naamat. Jotenkin turvonneen oloiset ihan kun ois pulla liikaa maistunut. Mutta eipä kai tässä niitä naamoja niin paljon katella. Tönkköys munki mielestä kuuluu silent hilleihin, mikä on ollut näissä aina. Eri asia oliko alkuperäisissä idea mut luulen että tässä tapauksessa sitä tönkköyttä on tarkoituksella haettu. Hyvä että edes tulee fyysinen, ainaha semmoset 10e kalliimmat spessu versiot ois kivoja jossa mukana tulis pientä extraa.

Täs taannoin käytin silent hill originsin pspeel, olin suorastaan järkyttnyt miten hyvältä se peli näyttää, pitäs sekin peli vielä pelata joskus läpi. Aikoinaan se jäi kesken ihan vaan sen takia koska oli oikeesti niin karmivan pelottava, siitä nyt on aikaa ja kauhutoleranssi on nykyään kovempi.
 
Alkuperäinen oli tönkkö, tämä näyttää yhtä tönköltä ja bonuksena kehittäjä jonka pelit on aina hieman tönkköjä :D

Kyllä tämä silti peluuseen menee joskus, koska en alkuperäistä koskaan läpi pelannut.
 
Toivottavasti tästä tulee arvoisensa teos. Pelin pitää olla niin hyvä, että kun isken tämän hyllyyn niin voin huoletta myydä PS2 version pois.
 
Alkuperäinen oli tönkkö, tämä näyttää yhtä tönköltä ja bonuksena kehittäjä jonka pelit on aina hieman tönkköjä :D

Kyllä tämä silti peluuseen menee joskus, koska en alkuperäistä koskaan läpi pelannut.
No ei kyllä näytä yhtä tönköltä. Aika pitänyt kullata aika isosti mielen, että tämän saa näyttämään yhtä tönköltä, kun alkuperäisen. :D
 
Kyllä tuo paremmalta minusta näyttää mitä odotin, kun näki ihan oikeaa pelikuvaa. Ei kyllä mene ostoon ennen kun arvostelut tulevat ulos.
 
Onhan tuossa sellaista pientä "rosoisuutta" havaittavissa, johon kritiikki viittaa mutta tulee mieleen että kuinka hyvään sitä ollaan totuttu jos tämä on ylitsepääsemätön juttu?
Ihan hyvältä mun mielestä näyttää. Enkä sikäli halua puolustella yhtään, nyky Konami aiheuttaa jonkin verran irvistyksiä ja esim. epäilys että onko remakelle annettu sen ansaitsema budjetti jne.

Puhutaan nyt kuitenkin yhdestä maailman parhaasta kauhupelistä niin odotukset on taatusti korkealla ja fanit vähintään yhtä herkillä kuin Resident Evil 2 tai FF7 uusioversioista.

Fox Mulder naama oli kyllä 5/5. Suurena David Duchovny fanina haluisin kyl jo tällaisen modin!
 
Täytyy kyllä tunnustaa vanhan fanina, että tämä todellakin näyttää hyvältä ja on varmasti hieno kokemus. Mietin vain pettyneenä, että tuleeko tämä PS4:lle ollenkaan....olen vanhan kansa pelaaja ja toistaiseksi PS4 on uusin ja viimeinen kone joka minulla on. En viitsisi PS5:sta ostaa vain tämän takia. Ressojen Remaket ovat tulleet PS4:lle kaikki joten olen siihen ollut tyytyväinen....mutta saa nähdä
 
Täytyy kyllä tunnustaa vanhan fanina, että tämä todellakin näyttää hyvältä ja on varmasti hieno kokemus. Mietin vain pettyneenä, että tuleeko tämä PS4:lle ollenkaan....olen vanhan kansa pelaaja ja toistaiseksi PS4 on uusin ja viimeinen kone joka minulla on. En viitsisi PS5:sta ostaa vain tämän takia. Ressojen Remaket ovat tulleet PS4:lle kaikki joten olen siihen ollut tyytyväinen....mutta saa nähdä
Ei oo valitettavasti tulossa ja hyvä minusta niin. Ei ole vanha rauta enään riippakivenä tekniselle toteutukselle. :)
 
Ylös Bottom