Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Silent Hill f

Sitten SH1R vielä tulossa (ja hyvin hyvin todennäköisesti myös 3R). Ai että, kyllä nyt syödään hyvin!

Luulin että tämä oli vain joku sun märkä päiväuni mutta ihan tosi juttu! :eek: Uskon kans että eiköhän ne tee nyt koko sarjasta remaket, siis 1-4 asti, ne ps2 ajan. En usko että siitä eteenpäin nämä homecoming ym.

Tässä just ite aloitin SH1 PSP.llä, joskus vuosia sitten alkuperäistä pelannut kaverilla ja muistan kun siinä molemmat pelättiin. Huh, kyllä kelpaa kun SH sarja saa huomiota 2025. Ohan se alkuperäinen ohjattavuudelta siis jotain aivan kauheeta kuraa :D Mut silti sitä vaa jotenkin jaksaa, mut nyt kun tuli munkin tietoo että tästä tulossa remake niin en tiedä haluanko pelata nyt sitä alkuperäistä, ehkä parempi sit vetää tuoreena se remake, toisaalta on se sen verran jo erilainen että tuskin paljon pilaa tunnelmaa vaikka vetäiski tän alkuperäisen ja remakeen vielä reilusti aikaa kuitenkin.

Mut sit itse ontopic, tämä silent hill f kiinnostaa mut miks mulla on jotenkin semmonen tunne tullut jostain että tämä ei ole oikea "ehta" silent hill vaan joku "wannabee" ja saanut nimeksi nyt vaan silent hill. Nii tota, kysynkin että onks tää nyt kuitenkin ihan uusi ja oikea silent hill, jossa on sitä oikeeta silent hill kuumotusta ja kauhua?

Näissä peleissä ei tod haittaa että pituus on se 8-10h, sama tais olla silent hill 2 remakes. Näitä kun ois tarkoitus ainakin meitsil vetää se pari tai kolmeki kertaa läpi nii väsyis äkkiä, sh2 remake eka läpipeluu oli mulla kuitenkin lähemmäs 20h, kun en käyttänyt mitään youtubee apuna.

Mut sit itse ontopic, tämä silent hill f kiinnostaa mut miks mulla on jotenkin semmonen tunne tullut jostain että tämä ei ole oikea "ehta" silent hill vaan joku "wannabee" ja saanut nimeksi nyt vaan silent hill. Nii tota, kysynkin että onks tää nyt kuitenkin ihan uusi ja oikea silent hill, jossa on sitä oikeeta silent hill kuumotusta ja kauhua?
Ihan oikea, ehta Silent Hill on. Tunnelma ja tarina ihan puhdasta SH:ta. Joillekin tuo Japani tapahtumapaikkana vissiin tekee sen, että olisi jotenkin vähemmän SH mutta itelle SH on ainut ollut enemmän, kun pelkkä tapahtumapaikka.

Ihan oikea, ehta Silent Hill on. Tunnelma ja tarina ihan puhdasta SH:ta. Joillekin tuo Japani tapahtumapaikkana vissiin tekee sen, että olisi jotenkin vähemmän SH mutta itelle SH on ainut ollut enemmän, kun pelkkä tapahtumapaikka.
Itellä kun kakkosem remake on ensimmäinen Silent hill mitä pelannut niin omasta mielestä F tuntuu ihan eri sarjan peliltä
Eli jos odottaa jotain samaa mitä kakkosen remake oli niin ei tämä kyllä samaa ole. Mutta ihan hyvä kuitenkin pelinä, kunhan vaan muistaa combatin vaikeuden pistää storylle.

Katselin vähän itse peliä tubesta ja itselle kyllä jäi vähän sellanen fiilis että vaikka silent hill on läsnä niin se on kuitenkin aika kaukana sitä mitä pelisarja aiemmissa osissa on antanut. Jätetään nyt väliin mutta jossain kohti ehkä

Katselin vähän itse peliä tubesta ja itselle kyllä jäi vähän sellanen fiilis että vaikka silent hill on läsnä niin se on kuitenkin aika kaukana sitä mitä pelisarja aiemmissa osissa on antanut. Jätetään nyt väliin mutta jossain kohti ehkä

No en mä sit ihan väärässä mun tunteen kanssa ollut, ei mua se ympäristö siis haittaa, japanihan on mitä mainioin ympäristö kauhupeleille. Lähinnä vaan sitä että onko sitä samantapaista tuttua silent hill kuumotusta ääniefekteineen ja tunne että joku aina seuraa, kyllä silent hill fanit tietää mitä tarkoitan.

Siitäkään en ole täysin varma että oliko miten tarpeellista tähän sarjaan nyt tuoda ne hajoavat aseet, ei se ainakaa ole haitannut zeldois ja dying light ym, mut niissä peleissä aseita tulee kun sieniä sateella ja paljon ja vielä lisää ja erilaisia eikä kyseessä ole kauhupelit niin aina on jotain kädessä. Tässä nyt varmaa sillä yritetty luoda jotain painostavaa tunnetta että "voe voe mun pittää säästää miun asetta" joka luo ehkä enemmänkin ärsytystä kauhupelissä kun sitä jännää kauhun tunnetta.

Pelkästään se tunne että sulla on vaikka se hajoamaton käsiase ja 2kpl ammoja ja yksi ruosteinen putki on paljon parempi vaihtoehto kun se että "noh ehkä täs löytyy kohta sit lisää joku putki", tai "no lopussa sit on kauhee kasa kaikkee". En tiie, ehkä turha valitus. Kyl tää jossain vaihees lähtee varmasti kokeiluun, enemmän tässä ketjussa nousi siitä silent hill ykkösen remakesta se riemu. Mutta, ei silent hillejä ole liikaa joten kyllä tämäkin kokoelmaan tulee se mitä enää jäljellä on (1kpl psp origins ja sillent hill 2 remake :D).

No ostin sitten tämänkin. Nyt saa riittää pelien ostaminen, koska tosiaan tuli ennakkotilattua Yotei myös :D

Muttajoo, pari tuntia pelattu ja vaikuttaa hyvältä. Taistelu tuntuu vähän vaikealta vielä ja puzzlet myös. Toki olen aina idiootti puzzlien kanssa, kuten SH2:n peluusta saa selville Youtubessa :D Tästä tottakai aloitin siis myös pelailun :D

Vaikea tästä enempää sanoa vielä, pelataan eteenpäin ja katsotaan miten tämä peli iskee.

Kun katsoo käyttäjäarvioita, niin suurin osa huonoista arvioista tuntuu tosiaan johtuvan siitä, että peli ei tunnu Silent Hilliltä ja sen vuoksi lätkäistään huonot pisteet. Itellä ei ole mitään tunnesidettä pelisarjaan, niin pystyy suhtautumaan tähän vain yhtenä kauhupelinä muiden joukossa.

Vielä on arpomimen käynnissä milloin kehtaa painaa ostonappia. Kovasti polttelee, mutta vielä epäilyttää onko 79€ arvoinen.

No en mä sit ihan väärässä mun tunteen kanssa ollut, ei mua se ympäristö siis haittaa, japanihan on mitä mainioin ympäristö kauhupeleille. Lähinnä vaan sitä että onko sitä samantapaista tuttua silent hill kuumotusta ääniefekteineen ja tunne että joku aina seuraa, kyllä silent hill fanit tietää mitä tarkoitan.

Siitäkään en ole täysin varma että oliko miten tarpeellista tähän sarjaan nyt tuoda ne hajoavat aseet, ei se ainakaa ole haitannut zeldois ja dying light ym, mut niissä peleissä aseita tulee kun sieniä sateella ja paljon ja vielä lisää ja erilaisia eikä kyseessä ole kauhupelit niin aina on jotain kädessä. Tässä nyt varmaa sillä yritetty luoda jotain painostavaa tunnetta että "voe voe mun pittää säästää miun asetta" joka luo ehkä enemmänkin ärsytystä kauhupelissä kun sitä jännää kauhun tunnetta.

Pelkästään se tunne että sulla on vaikka se hajoamaton käsiase ja 2kpl ammoja ja yksi ruosteinen putki on paljon parempi vaihtoehto kun se että "noh ehkä täs löytyy kohta sit lisää joku putki", tai "no lopussa sit on kauhee kasa kaikkee". En tiie, ehkä turha valitus. Kyl tää jossain vaihees lähtee varmasti kokeiluun, enemmän tässä ketjussa nousi siitä silent hill ykkösen remakesta se riemu. Mutta, ei silent hillejä ole liikaa joten kyllä tämäkin kokoelmaan tulee se mitä enää jäljellä on (1kpl psp origins ja sillent hill 2 remake :D).
Hardilla vähän yli puolenvälin ja tool kittejä joilla korjataan aseita on kertynyt viisi varastoon. Ei ainakaan itsellä ole ollut mitään kuumotusta että aseet pääsisivät hajoamaan. Sitten taas helaitemit on niitä mitkä on vähän väliä loppu.

Mitä tuohon kuumottavuuteen tulee niin ei ole kauhean kuimottava peli ollut ainakaan tähän mennessä. Toki siis selvästi kauhupeli, mutta jos vertaa kakkosen kuumottavuuteen niin ihan eri planeetalta.

Siinä vaiheessa kun näin että upgrade stamina niin se jotenkin veti ittensä pois

Ainoat asiat jotka tulee mieleen ettei olisi Silent Hilmäistä on perus otherworldin puute ja ympäristö. Soundtrack, ääniefektit, hirviö design, hahmot, juoni,puzzlet ja hyytävä tunnelma on kaikki läsnä.

Gameplayssä on joitain asioita jotka on täysin uutta mutta se tekee tästä niin hyvän ja freshin tuntuisen. Remaket on sitten sitä varten että saa perinteisempiä SH pelejä. Vähän samanlainen tilanne kun Resident Evil sarjassa on menossa, tosin RE remaket ottaa paljon enemmän eroa alkuperäisiin.

On kyllä mielenkiintoista miten kukin näkee sen mikä on Silent Hill tyylistä. Itelle tässä on kaikki tapahtumapaikkaa lukuunottamatta kyllä sitä tyyliä mihin rakastuin jo sillon heti ensimmäisestä osasta. SH2R oli itelle tyyliin vuoden paras peli ja tämä on imo hyvin samantyylinen sen kanssa. Tarina, hahmojen ”outous” sumuinen kaupunki ja graafinen tyyli. Hämyinen äänimaailma ja etenkin musiikit. Myös taistelut, vaikka ne ovatkin uudistettu ovat myös hyvin SH tyyliset imo. Jos katsotte miten hahmo liikkuu ja millanen asento sillä on ”taistelutilassa” niin voisi olla yksi yhteen alkuperäisen SH:n kanssa esim. Ja vaikka tuo tuntuu nykyaikaisemmalta niin se ei silti ole sellainen, että tuntee olevansa ylivoimainen ja joskus vaan on parempi juosta karkuun.

Viimeksi muokattu:
Itsekään en hajoavia aseita fanita, mutta eihän se tässä(kään) sarjassa uusi juttu ole, vaan SH4 oli ensimmäinen, jossa aseet hajosivat ja heti perään Originsissa myös. Downpourissakin ilmeisesti on, se on itseltä jäänyt toistaiseksi kokonaan kokeilematta, mutta hyllyssä kyllä odottelee sekä pleikan että boksin versiot.

Gameplayssä on joitain asioita jotka on täysin uutta mutta se tekee tästä niin hyvän ja freshin tuntuisen. Remaket on sitten sitä varten että saa perinteisempiä SH pelejä. Vähän samanlainen tilanne kun Resident Evil sarjassa on menossa, tosin RE remaket ottaa paljon enemmän eroa alkuperäisiin.
Täysin samaa mieltä, etenkin jos näitä remakeja tulee nyt vielä 2-3 kpl ainakin, niin mielestäni täysin oikein, että ei mennä sillä samalla kaavalla koko aikaa, vaan väliin mahtuu sitten ihan tuoretta menoa. Kunhan näissä uusissa peleissä - olivat sitten spin offeja kuten f tai "pääsarjan" pelejä - ei kuitenkaan lähdetä ihan hulluttelemaan ja pidetään tuotantoarvot riittävällä tasolla. Eikä myöskään mennä tarinan puolesta sieltä, mistä aita on matalin ja yritetään liikaa matkia kakkosen tarinaa tai teemoja ym.

Ennakkoon en tästä äffästä ollut niin innoissani, mutta kyllähän tuo alku todella hyvältä tuntui. No, huomenna pääsee taas jatkamaan, ai että. Houkuttelisi kyllä vetää 2R myös uudelleen läpi, mutta on taas niin ruuhkainen loppuvuosi, että huh huh.

Luulin että tämä oli vain joku sun märkä päiväuni mutta ihan tosi juttu! :eek: Uskon kans että eiköhän ne tee nyt koko sarjasta remaket, siis 1-4 asti, ne ps2 ajan. En usko että siitä eteenpäin nämä homecoming ym.
Joo, siis 1R-julkistus oli itselle kyllä ihan niitä kovimpia julkistiksia mitä jaksaa muistaa. AW2 ja SH2R nyt lähinnä pääsee samaan kastiin. Toivotaan, että se nelonenkin sieltä tulis ja en ainakaan tältä istumalta panisi pahakseni jos noita sen jälkeisiäkin tehtäisiin uusiksi ja korjattaisiin niiden vikoja ym. Ostaisin, mutta tosiaan, tuskinpa niitä tehdään.

Tässä just ite aloitin SH1 PSP.llä, joskus vuosia sitten alkuperäistä pelannut kaverilla ja muistan kun siinä molemmat pelättiin. Huh, kyllä kelpaa kun SH sarja saa huomiota 2025. Ohan se alkuperäinen ohjattavuudelta siis jotain aivan kauheeta kuraa :D Mut silti sitä vaa jotenkin jaksaa, mut nyt kun tuli munkin tietoo että tästä tulossa remake niin en tiedä haluanko pelata nyt sitä alkuperäistä, ehkä parempi sit vetää tuoreena se remake, toisaalta on se sen verran jo erilainen että tuskin paljon pilaa tunnelmaa vaikka vetäiski tän alkuperäisen ja remakeen vielä reilusti aikaa kuitenkin.
Itsekin koittanut tuota ykköstä pelata uudelleen joskus yli 10v sitten, mutta silloin ei ollut oikea aika. Nyt varmaan maistuisi, mutta kun tuo remake on tulossa, niin pelataan se ja jos sen jälkeen on fiilis, että haluaa vielä og:n pelata, niin sitten se siihen perään. Silleen tuli tehtyä kakkosenkin kanssa tosiaan (vaikka olikin parjattu HD-versio) ja se oli kyllä ihan toimiva combo itselle. Hauska oli huomata, että remakessa ajattelin joidenkin asioiden olleen uusia, mutta löytyivätkin sitten alkuperäisestä. Onhan tämä tosiaan ihan ihmeellistä, että tämä sarja on taas elossa. Itselle tietyllä tapaa kaikkein tärkein pelisarja, vaikka ei määrällisesti ole tullut edes niin paljon itse pelaamiseen käytettyä aikaa. Mutta pelit ja etenkin 1-4 musiikit ovat tehneet kyllä suuren vaikutuksen. Yamaokan SH-soundtrackejä tullut heittämällä kuunneltua enemmän kuin mitään muita artisteja. Siitä tulikin mieleen, että täytyypä alkaa metsästämään tämän f:n OSTia, vaikuttaa kyllä kovalta setiltä tämäkin, eikä pelkästään Yamaokan biisit.

No ostin sitten tämänkin. Nyt saa riittää pelien ostaminen, koska tosiaan tuli ennakkotilattua Yotei myös :D

Muttajoo, pari tuntia pelattu ja vaikuttaa hyvältä. Taistelu tuntuu vähän vaikealta vielä ja puzzlet myös. Toki olen aina idiootti puzzlien kanssa, kuten SH2:n peluusta saa selville Youtubessa :D Tästä tottakai aloitin siis myös pelailun :D

Vaikea tästä enempää sanoa vielä, pelataan eteenpäin ja katsotaan miten tämä peli iskee.
Lisätään vielä omaan viestiin, ettei tästä sitä tunnelmaa kyllä puutu. Vaikka ei ihan pääse SH2R:n tasolle siinä mielessä, mutta ihan kuumottava peli tämäkin on.

Hienoa että tätä pelisarjaa elvytetään, koska tämä pelisarja on jäänyt kokematta. Ei silloin nuorempana uskaltanut tällaisia pelejä pelata. Edelleenkin nyt aikuisena pitää ruoskia itsensä aina sille tasolle, että tätä ja SH2R:sta uskaltaa jatkaa:D

No tää tuli hommattua, toivottavasti saa pelätä kunnolla ja puzzlet mahdollisimman vaikeita. BL4 kesken ja Yotei tulossa, niin kai tällekin aikaa löytyy. :oops:

No tää tuli hommattua, toivottavasti saa pelätä kunnolla ja puzzlet mahdollisimman vaikeita. BL4 kesken ja Yotei tulossa, niin kai tällekin aikaa löytyy. :oops:
Pelätä tuskin juuri saa, ite tykkäsin niistä creepymäisistä tilanteista joita en nyt voi mitenkää avata spoilaamatta. Puzzlet oli ainaki mulle ihan tarpeeks vaikeita, joillekki neki helppoja. Osa olikin.

Tuli pelattua vähän eteenpäin tätä näin saikkupäivänä. Jotenkin oon tykästynyt myös tuohon taisteluun. Tuntuu jotenkin tyydyttävältä, ja sopivan haastavalta myös Story-vaikeusasteella.

Hardilla olen itse pelannut ja taistelu on jopa tuntunut omaan makuun aavistuksen helpolta. Kaikkia en tosin yritäkkään tappaa vaan kiertelen mahdollisuuksien mukaan niin säästyy resursseja. Mutta oma taktiikka on kyttäillä sitä punaista välähdystä ja lyödä siinä kohtaa heavy attack niin se on käytännössä siinä noiden perus vihujen kanssa. Sitten vain pari lyöntiä perään, kun ne on stunnissa. Myös sitä focus lyöntiä käytän jonkin verran ja pyrin pitämään sellaisen sopivan etäisyyden, että yhdellä väistöllä pääsen jo iskusarjoja karkuun.

Olit ihan täysin oikeassa. Staminaa kun päivitellyt ja oppinut tuon taistelemisen kunnolla niin peli on loppua kohden jopa muuttunut paljon helpommaksi.

Kehittäjät odottivat pelin jakavan mielipiteet paljon enemmän kuin lopulta tapahtui ja hyvin positiivinen vastaanotto oli yllätys.

Sarjan seuraavat osat eivät välttämättä jatka f:n jalanjäljissä vaan haluavat kokeilla erilaisia tyylejä.

Ylös Bottom