Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Silloin kun minä olin rintamalla...

Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Tänään ajattelin taas lämmitellä lauantaita varten ja menin Domiin. Rentoutunein fiiliksin katselin latausruutua... ja huomasin päätyneeni 128:n hemmon ylipäälliköksi.

Ravenin pojat puskivat päälle kuin höyryjyrä, ja tämä yhdistettynä alun haparointiini aiheutti sen, että he saivat aika hyvin puskettua hupparijengiämme takaperin kohti kirjaimia. 15 minuutin kohdalla hyökkäys hidastui ja käskyt alkoivat rullaamaan.

Vihut saivat pidettyä pitkään ja hartaasti G-kirjainta hallussaan, jonka vuoksi vahinkomittari täyttyi koko ajan uhkaavasti. Neljä kertaa pyysin kohteliaasti muita auttamaan naapureita, ilman tulosta tietenkin. Lopulta 23 minuutin kohdalla karjaisin: "All available troops! Capture Gabriel! Capture Gabriel god damned it!" Omien joukkojen meri ryntäsi G-kirjaimelle ja paikka saatiin takaisin.

Jokunen "shut up and fuck you" -huutelu minulle tuli matsin aikana, mutta 25-30 minuutin kohdalla koko peli oli niin tiivistä vääntöä, että jengi oli ihan iloinen ilmoitellessani täydennyksistä sun muista satelliittihäirinnöistä. Kukaan ei aukonut edes hengennostatuspuheestani tyyliin "All right people! Let's fight untill the end! _We_shall_WIN_THIS_!!!"

Lopulta saavutimme voiton, mutta minuutti lisää peliä ja takkiin olisi tullut. Kädet tärisivät jonkin aikaa matsin jälkeen adrenaliinipiikistä, joten se siitä "rennosta" harjoitteluottelusta.

Henkilökohtaisesti ottelu oli muutenkin hieman kummallinen, sillä suurimman osan ajasta katselin karttaa spawnilla, laskin kellosta täydennyksien käyttöä ja hölöttelin radiossa käskyjä. Siitä huolimatta omat tilastot olivat 22/24 tappoa/kuolemaa, koska yhdessä välissä olin miltei yksin sitä pahuksen G-kirjainta valtaamassa kk:n kanssa.

Nyt saa lauantai tulla.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

hyvät oli pelit taas tänään (25.9.)
klaanilaisia oli paljon liikkeellä, jopa 22 tais olla enimmillään.
olin zätissä!!, ja kaverit kuunteli mielenkiinnolla kun kerroin uusista sukistani.
(sukat on muuten yks elämän hienoimmista asioista).
mutta juu, jatketaan pelejä :)
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

hyvät oli pelit taas tänään (25.9.)
klaanilaisia oli paljon liikkeellä, jopa 22 tais olla enimmillään.
olin zätissä!!, ja kaverit kuunteli mielenkiinnolla kun kerroin uusista sukistani.
(sukat on muuten yks elämän hienoimmista asioista).
mutta juu, jatketaan pelejä :)

Muutama peliolut on ihan ok :D
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Olipa tyydyttävää kuulla domin puolustuksessa vihollisen ärtynyt ääni: "It's only one goddamn bunker". Täydellä ryhmällä innostuimme vastahyökkäämään kerran toisensa jälkeen, ilmatorjuntaa ja bunkkereita korjaillen.
Bunkkeria saimme pidettyä pystyssä pitkiä aikoja vaikka ovesta ei tahtonut mahtua pihalle, sen verran oli vihollista ulkopuolella. Ilmatorjuntakin korjattiin puolen tusinaa kertaa kaiken rytinän keskellä.
Matsi oli hieno, kiitos vain kaikille hyvästä puolustuksesta ja korjailusta.
Kaiken kaikkiaan S.V.E.R. tuntuu petranneen, verrattuna muutaman viikon takaiseen.

P.s. Taispa ryhmässsä olla yksi skotti vahvistuksena, hyvin sekin rynnäköi hitsipilli kädessä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

täytyy heittää tämmöinen juttu tänne:

kun tuota pelihistoriaa tän pelin parissa on jokunen tunti jo kertynyt, niin on sitä ehtinyt näkemään kaikennäköistä.

muistuu kerran kun pelasin random porukan kanssa saboa, oltiin valorin mapissa ja hyökättiin. peliä jäljelle noin 5 minuuttia ja ollaan jo C:tä yritetty valloittaa 10 minuutin ajan. Alkaa olemaan jo toivo mennyttä kun jo ties kuinka monennen kerran laskeudun laskuvarjolla. Lähden juoksemaan ja vilkaisen minimappiin. "mitä tuolla tapahtuu", kirkon takana on monta sinistä pistettä. Noh, piti sitten lähteä katsomaan mitä siellä tapahtuu. Siellä oli kirkon taakse kokoontunut yksi täysi ryhmällinen, ja siellä ryhmänjohtaja selosti porukalle ohjeita. Kuuntelin siinä hetken ja tajusin heidän idean. Lähdettiin sitten se koko yks ryhmä ja minä hiipimään vasenta kartan puolta. Hitaasti kaikki eteni kyykyssä, mentiin kallion vierustaa... vasemmalta takaa portaat ylös, otettiin yläkerta haltuun ja samantien kaikki alas C:lle. Vihollinen oli täysin yllätetty, ja meitä oli yks kaks C:llä yhdeksän äijää = voitto tuli kun aikaa oli jäljellä 1:50.

se oli kyllä kerta mikä jäi mieleen, kuinka täydellinen ryhmän hallinta onnistui ja voitto tuli. yleensähän sabossa toiset menee toiselta puolelta ja toiset toiselta ja täysin eri aikaan. Mitä se olisikaan kun mentäisi samalta puolelta ja samaan aikaan? ;)
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Mitä se olisikaan kun mentäisi samalta puolelta ja samaan aikaan? ;)
Sitä kutsutaan voittamiseksi. Ihan 8 äijälläkin on saatu monta kertaa varsinkin just Valorin mapissa voitto alle 5min. Jos oikeasti koordinoiduttaisiin ei vastustajalla olisi minkään näköistä mahdollisuutta.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Se se oliskin kun mentäis koko ryhmä samaan aikaan (pallona liikkeelle), ja muutamat randomit siinä mukana ni ei siinä vastustajalla olis paljoo sanottavaa. Mut kovin useasti se itelläkin on mennyt sooloiluksi ja välillä epätoivoiseksi säätämiseksi.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Ryhmän kerääminen kasaan vaatii malttia. Monasti saa pari sälliä kerättyä, mutta koko ryhmän kasaaminen ja suunnitelman noudattaminen vaatii selkeää ohjeistusta niin kokoontumispaikasta kuin kohteesta. Ja myös silloin kun ollaan menossa ja myös kohteella.
Itse olen huomannut parhaimmaksi taktiikaksi "höpöttämisen".
Vaikka tuntuukin lapselliselta, niin ainakin itse tulee herkemmin seurattua kun varoituksia ja neuvoja tulee koko ryhmältä. Myös suunnan määrittely on tärkeää. Kiintopisteet auttaa jotta kaikki tietää mikä on vasen ja oikea. Hyökkäyssuunta on hyvä lähtökohta kuten Ukkosenjumala minulle opetti, mutta itse kohteella on hyvä ottaa mahdollisuuksien mukaan lisäkiintopisteitä. Usein itse kohde käy sellaisesta.
Suomiporukallakin aivan liian vähän käytetty lähestymistapa mielestäni tuo koko ryhmällisen yhteishyökkäys.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Suomiporukallakin aivan liian vähän käytetty lähestymistapa mielestäni tuo koko ryhmällisen yhteishyökkäys.

se kun Sabossa kerran tota kokeilis ja jos se onnistuis, ni luulen et sitä tultais käyttämään ja paljon :D
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Joskus sabossa käytetty sitä että ensisijaisen kohteen sijasta onki käyty naapurisquadien kohde hakemassa ja sieltä sitten oman kohteen kylkeen. Esim. Valoria vastaan toimi joskus ihan kivasti :D
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Itsellä kyllä kulkee tällä hetkellä ku unelma tosiaan pelit tällä 2.0 päivityksellä. Eilen pelailin 4 saboa putkee kaikki +30 tappoa ja vähemmän kuin 10 kuolemaa. Illan / yön kruunasi viimeinen peli jossa (kaikkien vihaama :D) K/D nousi jo lähelle 6:ta.

Tässä vähän dokumenttii viimeisestä.


Eka ikkuna:
nettiiekakuva.jpg


Ribbonit:
nettiitoinenkuva.jpg


Tappotilastot järjestyksessä:
nettiivikakuva.jpg
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Sharkkonen: taidettiin olla eilen vastakkain parissa pelissä, ainakin sinä ja Simo-setä siellä näkyi...

mutta lisäys tuohon omaan viestiini minkä laitoin ryhmän yhteistyöstä:

YouTube - MAG Epic Teamwork
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

^ Joo voi olla että itekki muistan tuon pelin, ainakin jos tapoit minut :) Muistan ainakin joku päivä sitten kun joku konsolifinnistä piti pataan kerran meikää, ja yritin kostaa mutta en ainakaan huomannu, että olisin kertaakaan päässy tasoihin :D Jäi siis vähän hampaan koloon, mutta ainakin itselle tulee hirveä adrenaliini buusti, jos nään konsolifinnejä joko omalla tai vastustajan puolella!

Toivon, että minut otetaan sverille kohta takaisin avoimin sylin, vaikka olenkin täällä ollut eri mieltä asiosta monenkin kanssa! Odottelen silti, että tämän hetkiset Ravenilaiset ovat valmiita siirtymään kanssani sverille, koska hauskoja iltoja on heidänkin kanssa kyllä MAG on tarjonnut.

PS. En ota vastuuta kirjoitusvirheistä, olen tällä hetkellä sellaisessa perisuomalaisessa synnissä, että kirjaimet näkyy kahtena :D
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Toi on jotain mitä mä kaipaisin paljon enemmän. Mä oon aina valmis seuraamaan, mutta on aika turhauttavaa kun yrittää ite järjestää jotain ja kaheksasta äijästä vaan pari vaivautuu.

On toki poikkeuksia kuten SVERin sabo mapissa höykättiin ja tais olla just Miklu joka pisti hyvin ohjeita peliin ja otettiin molempia kohteita vuorotellen haltuun. Ikävä kyllä kukaan muu ei tuntunu olevan kiinnostunu niistä kohteista, mutta oli silti uskomatonta miten paljon yks ryhmä voi pelissä saada aikaan jos vaan toimitaan järkevästi. Malttia vaan puuttuu monilta ja spawnilla seisoskelu on jotain täysin mahdotonta.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Oikein hvä video. Hyvin näkyy kuinka esim. kuinka kannattaa käyttää suojia hyväkseen.
Itellä tuntuu monesti olevan kiire sinne etulinjaan. Lipastuksetkin tulee tehtyä ihan missä sattuu.

Kyllä minä olen KFS kanssa monesti hyvällä ryhmäkurilla pelannut. Tosin voisihan sitä esim. domissa jutella enemmän että missä mennää. Auttaa näitä jotka spawnaa kaukaa.

Illalla kentille. Itse paikalla varmaan 19.30. BB exstran jälkeen (muija kattoo) :D
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Joo just tuollaista "ryhmäkuria" toivoisin sekä näkeväni, että toteuttavani :D
Joskus sitä vain huomaa olevansa jossain hevon kuusessa eikä ryhmyriä näy mailla eikä halmehilla. Se tietysti vaatii sitä, että RJ ylipäätään osaa liikkua jotenkikaan järkevästi ja ettei ite pötköttele koko ajan bleedoutissa.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Itse toivoisin mahdollisuutta laittaa sellaisen välkkyvän ison fragon joukkueenjohtajana. Idea olisi siinä, että sillä voisi helpommin ohjeistaa koko joukkueen hyökkäämään samaan paikkaan kerralla. Taktiikka on sellainen, jolla on useammin kuin kerran isketty Domin bunkkerilinja sivustasta päreiksi, kun mikään muu ei enää auttanut.:)
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

^ Mielestäni todella läppä, ettei johtajat voi fragottaa waypointteja, tai mitä ikinä haluavatkaan! Ehkä tämä on estetty siksi, ettei johtaja voi koko ajan fragottaa aluetta missä itse on, mutta mielestäni tähänkin löytyisi helppo ratkaisu. Johtaja ei itse saisi fragobonuksia, vaan ainoastaan ryhmä, joka riehuu alueella, jonka johtaja on fragottanut. Näin ehkä saataisiin helpommin ryhmät myös tottelemaan johtajan käskyjä, mikä taas avaisi aivan uudenlaisen pelin maggiin (puhun siis lähinnä random porukoista, tiedän, että konsolifinnissä ryhmätyötä noudatetaan orjallisesti jopa ilman palkkiota :))
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Platoon-frago on kyllä omasta mielestä ihan kelpo idea. Liian usein domit loppuu siihen että hakataan päätä seinään jo bunkkereihin. Siitä voisi sitten koko platoonin voimin poimia bunkkerin kerrallaan pois ja jatkaa eteenpäin. Sabossakin voisi saada kovia yhteisrynnistyksiä aikaiseksi. Tosin tuo Haason mainitsema xp-kalastelu voisi tulla pieneksi ongelmaksi. Itse ehdottaisin joko pienempää kerrointa (1.25 esim) tai kokonaan boosti pois, tosin silloin suurin osa todennäköisesti jatkaisi omaan pussiin pelaamista. Ehkä joku ribbonikin voisi toimia porkkanana että porukka saataisiin sinne (completed x platoon frago's tms.)
 
Ylös Bottom