Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Silloin kun minä olin rintamalla...

Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

...ja se, että minun tarvitsee kumota vihuun puoli lipasta ja hän tiputtaa minut kolmella osumalla (hänellä on päivityksiä pyssyynsä).

Itse olen sitä mieltä, että loppupeleissä noilla aseilla ei itseasiassa ole niin hirveän suurta merkitystä. Totta kai, kyllä niilläkin on merkitystä, varsinkin aseen vakautta parantavilla ominaisuuksilla, tähtäimillä ja nopeammalla latauksella. Mutta kun noita vähän viljelee vaikka ensimmäiseen rynsesteriin, niin se on erittäin pätevä ase, eikä aseesta johdu toiseksi jääminen taistelussa (kommentit pre 1.06).

Sen sijaan ison eron tekee juurikin nuo jo Vutilon mainitsema "Increased Stealth" yms. mitä siitä puusta löytyy. Ilman niitä, pelaaja on kuin soihtu keskellä kenttää. Varsinkin kun peli on ollut ulkona jo jonkin aikaa ja pelaajat koostuvat enimmäkseen MAG:iin vihkiytyneistä pelaajista, niin suurimmalla osalla on toinen silmä kiinni minimapissa koko ajan. Noilla ominaisuuksilla pystyy myös havaitsemaan ampujat kauempaa jne. Siinä vaiheessa jos kokeilet ottaa tuosta puusta vähän tavaraa ja otat vielä lisäksi äänenvaimentimen aseeseen, niin tulet suorastaan yllättymään kuinka paljon paremmassa rauhassa saat kentällä liikkua.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Itse olen sitä mieltä, että loppupeleissä noilla aseilla ei itseasiassa ole niin hirveän suurta merkitystä.
Samaa mieltä. Paljon enemmän alku levelleissä ainakin itseäni vaivaa 120hp:n ja explosion resistancen puuttuminen. Kaikilla aseilla kyllä pärjää mielestäni varsin hyvin vaikka nuo vakautukset toki jonkinverran auttaa.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Siinä vaiheessa jos kokeilet ottaa tuosta puusta vähän tavaraa ja otat vielä lisäksi äänenvaimentimen aseeseen, niin tulet suorastaan yllättymään kuinka paljon paremmassa rauhassa saat kentällä liikkua.

MuumipeikkoEU asian hyvin jo tiivisti eli ongelma on se "sitten kun": jos kokemuspisteitä saa matsia kohden 0-50 ei taso kovinkaan nopeasti nouse. Ihan mielenkiinnosta aion tarkkailla pelituntimittariani ja merkitsen muistiin, milloin saavutan tason, jossa matsit alkavat luistaa.

EDIT: Millä tasolla voi tilata tykistökeskityksiä? Tänään tuli vastaan tilanne, jossa viholliset tilailivat koko ajan spawnin eteen murkulaa. Koeta siinä sitten puolustaa asemia, kun ei pääse alun latoa pidemmälle... :D

EDIT 2: Olen laitellut PSN:n kautta ihan kerpeleesti frendikutsuja, notta elkee ihmetelkö, jos sellainen tulee.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Millä tasolla voi tilata tykistökeskityksiä?

Tykistökeskityksiä voivat tilata ryhmän-/ joukkueenjohtajat kait periaatteessa vaikka tasolla 1. Käytännössä kuitenkin tasoja pitää olla jonkin verran, koska valinta tapahtuu halukkaiden joukosta korkeimman tason perusteella. Myös headsetin käytöstä saa etua.

Mutta aina kannattaa yrittää päästä johtamaan, koska voihan olla ettei muita halukkaita juuri sillä kierroksella löydy.

EDIT: Vai olikohan se ryhmänjohtaja sittenkin minimi level 15, niin kuin jossain luki?
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

EDIT: Vai olikohan se ryhmänjohtaja sittenkin minimi level 15, niin kuin jossain luki?
Näin on. Minimi lvl on 15 niin voi pääsee squad leaderiksi. Käytännössä tämä on kai kuitenkin melko epätodennäköistä. Korkeampia asemia saa sitten keräämällä leadership pisteitä.

Hyvää tieto löytyy alokasleiristä osittain suomeksi ja ositain englanniksi. Tähän nimenomaiseen aiheeseen lisäinfoa saa mm. täältä: http://www.konsolifin.net/bbs/mag-alokasleiri/78151-mag-frequently-asked-questions-commanding.html
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Äsken kun minä olin rintamalla, niin osuipahan samaan squadiin sen niminen kaveri kuin tykobo77. Kun tyypin pistesaldo pelin lopussa oli noin kaksi kertaa enemmän kuin toiseksi tulleella, piti ihan kurkata että mikä mies on kyseessä. Leuka putosi lattiaan, kun pelaajakortti aukesi: 21-kertainen veteraani ja tunteja pelikellossa 1047! Jos lasketaan että MAG on ollut ulkona noin 140 päivää, on noilla tunneilla täytynyt MAGia pelata noin 7,5 tuntia joka ikinen päivä! Ei jukonauta...
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Äsken kun minä olin rintamalla, niin osuipahan samaan squadiin sen niminen kaveri kuin tykobo77. Kun tyypin pistesaldo pelin lopussa oli noin kaksi kertaa enemmän kuin toiseksi tulleella, piti ihan kurkata että mikä mies on kyseessä. Leuka putosi lattiaan, kun pelaajakortti aukesi: 21-kertainen veteraani ja tunteja pelikellossa 1047! Jos lasketaan että MAG on ollut ulkona noin 140 päivää, on noilla tunneilla täytynyt MAGia pelata noin 7,5 tuntia joka ikinen päivä! Ei jukonauta...


Näyttää kaveri löytyvän sijalta 2 leaderboardilla.

MAG - Leaderboards (Beta)
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Hyvässä seurassa 8h pelattuani pääsin viimein tasolle 15 ja aloitin urani johtotehtävissä. Alku olikin sitten suorastaan tyrmäävä, sillä:

1) ensin ihmettelin ylimääräisiä ääniä headsetissäni (muut RJ:t),
2) tilasin hätäpäissäni krh-keskityksen omien niskaan ja
3) kahdeksan minuuttia ennen pelin loppua koko konsoli jäätyi.

Eiköhän se tästä ajan kanssa.:D
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Hyvässä seurassa 8h pelattuani pääsin viimein tasolle 15 ja aloitin urani johtotehtävissä. Alku olikin sitten suorastaan tyrmäävä, sillä:

1) ensin ihmettelin ylimääräisiä ääniä headsetissäni (muut RJ:t),
2) tilasin hätäpäissäni krh-keskityksen omien niskaan ja
3) kahdeksan minuuttia ennen pelin loppua koko konsoli jäätyi.

Eiköhän se tästä ajan kanssa.:D
Suosittelen harjoittelemaan KFSläisten kanssa tuota niin voi kysellä eikä kenenkään peli mene piloille.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Suosittelen harjoittelemaan KFSläisten kanssa tuota niin voi kysellä eikä kenenkään peli mene piloille.

Näin teinkin tietysti. MAG ei ole mitenkään hyvä kertomaan, miten se haluaa itseään pelattavan, joten veteraaniseurassa kulkeminen auttaa merkittävästi.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Viikonlopun lanit takana ja oli kyllä todella hauskaa pelata samassa huoneessa seitsemän muun kanssa, tietenkin samassa squadissa. Taisteluun liittyvät huudot kaikuivat neljän seinän sisällä ja meno oli todella järjestelmällistä. Alkuun tietty pientä totuttelua, mutta heti kun saatiin ensimmäinen este (bunkkeri) matalaksi, niin koko rintama pyyhkiytyi kuin itsestään pois ja päästiin pumpuille.

Toisenakin päivänä pistettiin ryhmää kasaan ja tuli pelattua muutaman aktiivisen Suomalaisen kanssa siinä samalla. Omasta puolestani pahoittelut sitkeän flunssan aiheuttamista pausseista, ei pystynyt välillä keskittymään peliin tuon takia - etenkään ryhmyrinä.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Olihan taas hauskat pelit maanantain kunniaksi. Suurimmillaan turposi porukkamme kahdeksi 7 miehen ryhmäksi ja niillä mentiinkin aakkosille asti tasaiseen tahtiin. Yksi kova Absheronin puolustuskeikkakin oli, Ravenin pojat laittoivat kunnolla hanttiin ja saatiin vastahyökätä ihan tosissaan.

Yhteislähdöt onnistuivat yhtä poikkeusta lukuunottamatta ja vaikka OIC:tä ei joka matsiin saatu omiin ryhmiin sujui toiminta myös KFP/KFS -organisaation ulkopuolisilta ihan mukavasti. Erityisen jeppistä oli huomata väen pyrkivän tavoitteisiin ja kuuntelevan ohjeita. Toki moni arpinen veteraani otti aloitteen ja toimi kohti ryhmyrin asettamaa päämäärää jo hetken ennen kuin frag0 ehti perille^^

-T
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Eilen ilalla/yöllä tuli muutama matsi veivattua ja oli muuten mukavaa. Tosin taisin pyöriä enemmän muitten jaloissa,kun olla hyödyksi.. :)

No eiköhän tätä opi pelamaan pikku hiljaa.

Pari ekaa matsia olin välillä jopa kartalla,että mihin pitää mennä.
Viiminen matsi oli sitten jotain muuta. Kartta väitti että pitää pumppuasemaa puolustaa, pyörin varmaan 10min sielä asemalla ja ihmettelin että missäs kaikki muut viilettää.
No muut löytyi hetken hakemisen jälkeen bunkkerin lahistöltä. Loppu matsi menikin sitten sielä taistellessa(lue: kaatuilessa). :D

Täytynee ettiä mikki jostain laatikosta,niin saattaisin vähän paremmin päästä jyvälle mihin mennä jne.

Kiitokset peliporukalle ettei lynkanneet eilisen esityksen perusteella. :)

-KilliCat kuittaa-

Edit: Positiivisen palautteen jälkeen tulee mielellään taas kentille,kunhan ehtii. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Eilen ilalla/yöllä tuli muutama matsi veivattua ja oli muuten mukavaa. Tosin taisin pyöriä enemmän muitten jaloissa,kun olla hyödyksi.. :)

No eiköhän tätä opi pelamaan pikku hiljaa.

Paremmin tuo meni kuin allekirjoittaneen ekat MAG -sessiot. Kantsii skimmailla nuo niksipalstat täältä foorumeilta läpi (kaikkea ei tartte ottaa kauheen tosissaan) ja kysellä kun tuntuu tarpeelliselta. Unohda kaikki mäntit puheet että peliin mukaan tulleen pitäis keskittyä korjaileen ja hiippaileen poissa edestä. Parhaiten oppii pahimmissa paikoissa eli kattoo missä muut on ja painelee sinne jos on epävarma olo. Ehdit sitten hitsailla heittimiä selustassa kun peli on paremmin hanskassa, alkuun vaan keskityt ampumaan pyssyllä vihuja ja jos saat singolla osuman vihollisen autoihin tai bunkkereiden torneihin olet jo puoliksi sankari. Bunkkereille vaan muiden mukana (puolustaessa omalle tai rj:n merkkaamalle ja hyökätessä vihun) ja medikitti/sinko/kranut on alkuun mehevä yhdistelmä. Medikitillä saat ekspaa ja singon sekä kranujen käyttö on hyvä harkata skarpiksi jo varhain. Sitten kun voitat jalkaväkiaseellasi 1vs1 -kohtaamiset, kranut tappaa enemmän vihuja kuin omia, tiedät minne olet menossa ja singolla osut tornin ja rungon saumaan voit ryhtyä pistään miinoja, sniputtamaan ja hitsaileen romuja kasaan sydämes kyllyydestä...

-T
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Hienot oli pelit eilisiltana. Parhaimmillaan oli peräti kolme ryhmää kyntämässä, meitä taisi olla 18. Dominationeissa jyrättiin Valorit aivan totaalisesti neljä kertaa putkeen - hyökkäysvuoroissa voitettiin kahdesti noin kymmeneen minuuttiin ja vihut olivat aivan jumissa spawneillaan. Oli jokseenkin hassua paiskoa naatteja satelliitin ollessa ylhäällä, kun punaisia pisteitä oli läjäpäin. Ainutlaatuista senkin, että kahdella naatilla tappaa kahdeksan vihua - ekalla viisi, toisella kolme. Tungeksivat kai juuri oviaukolla.

Puolustusvuoroissa taas oli erityisen miellyttävää huomata omien johtajien aktiivisuus myös muita rintamia kohtaan, kun huomattiin bunkkereiden putoavan ja pyydettiin ilmatukea, tuolloin lähtiselle rintamalle. Pari kertaa sieltä putosikin mukavasti vihuja, vaikka ilmaiskut pistettiinkin sokkona matkaan. Erityismaininnan haluan antaa nimimerkki Traject0ry:lle, johtamistaidot todellakin hallussa ja kommunikointi on erittäin kattavaa koko rintama huomioiden.

Tällaisilla esityksillä ja johtamisella on tulokkaankin helppo tulla mukaan, uutta verta on hyvä nähdä rintamalla.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Jaahas, alan näköjään heräämään talviuniltani, koska mieli alkaa halajaan kentälle... ehkä kohta...
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Erityismaininnan haluan antaa nimimerkki Traject0ry:lle, johtamistaidot todellakin hallussa ja kommunikointi on erittäin kattavaa koko rintama huomioiden.

Tällaisilla esityksillä ja johtamisella on tulokkaankin helppo tulla mukaan, uutta verta on hyvä nähdä rintamalla.

Johtaminen on helppoa kun on sellainen komppania komennossa joka voittais ilman ohjeitakin^^

Itsellä heikkous on siinä, että jos hyökkäys ei etene/puolustus vuotaa tulee päälle "kaikki näköjään tehtävä itse" -vaihde jolloin johtaminen pyrkii kärsimään välillä kovasti. Jos menee lujaa (kuten nyt meni) maltan kyllä pidättäytyä taistelusta hetkittäin seuratakseni yleistilannetta.

Johtamista ei saisi pelätä ja voisinkin kirjoittaa pika-aukki/rukki/kapteenikurssi -sisällöt (rautalankaa, viisi riviä) lähinnä kiteyttäen täällä käydyistä keskusteluista ja kokemuksesta. Jokainen joka ei pidä johtajuusrukseja paikallaan sais pysähtyä miettimään, varsinkin niukan tappion jälkeen, oliko se kaveri joka tilallasi johti hommassaan sinua pätevämpi. Monen mielestä OIC:n peluu on mälsää kun ei ole tappokasoja kasvattavia ilmaiskuja/heittimistöä eikä pysty frag0ja laittelemaan. Vaikka edellinen onkin totta on OIC:n rooli tärkeä ja vaikuttaa kautta rintaman. Jos joku meistä ei johda saattaa komppaniaa vetää joku osaamaton ja "taikavoimat" jää käyttämättä.

-T
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Monen mielestä OIC:n peluu on mälsää kun ei ole tappokasoja kasvattavia ilmaiskuja/heittimistöä eikä pysty frag0ja laittelemaan. Vaikka edellinen onkin totta on OIC:n rooli tärkeä ja vaikuttaa kautta rintaman. Jos joku meistä ei johda saattaa komppaniaa vetää joku osaamaton ja "taikavoimat" jää käyttämättä.

Vaikka olisikin mälsää, niin silti OIC on heti kakkonen johtajuusrasteista ryhmyrin jälkeen. Hyvät puffit ja taktisissa kyvyissä on sellaisia megapaukkuja, jotka auttavat oman puolen voittoon oikein käytettynä. Etenkin se Tactical Assets Reset.

Mutta kuten Traji sanoi, ei noita hommia kannata pelätä ja varsinkin jos pääsee KFIN/KFP-possen seuraan, niin neuvoja ja apuja varmasti löytyy. Ja sitten kun noissa onnistuu, niin tulee itsellekin hyvä fiilis, varsinkin jos näkee miten homma alkaa etenemään eri rintamilla. Se on monesti pienestä kiinni. Maukkaimmin tietää onnistuneensa, jos alkaa saada kiitosta tuntemattomilta tyypeiltä kesken matsin hyvin toimitetusta johtamisesta. Noita vahinkoja on omalle kohdalle tullut pari kertaa. OIC:n hommakin voi palkita, mutta muulla tavalla kuin läjällä tappoja.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Niin ja oli se hankala puolustaa esim. Ravenilla kun vihujen OIC laittoi heti pitkät spawniajat ja vihut oli muutenkin karmeita omistajia. Ei menny kauaa kun olivat tuhonneet koko rintaman...

MAG rulz, ravenille kaikki niin saadaan kunnon peliä aikaan. Ite oon seikkaillu nyt kaikkialla muualla kuin SVERillä. Ei sillä pelaaminen oikein inspaa kun on tylsimmät puolustukset aina.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

63h siihen meni, mutta nyt Fellu-setä saavuti tason 60 ja kuittasi Alfamestarin pokaalin. Bonuksena jäi plakkariin pätevyydet RJ:ksi, JJ:ksi ja OIC:ksi. Taidan aloittaa alusta, mutta S.V.E.R.illä, jolloin saan sen tähden nimen eteen.:)
 
Ylös Bottom