Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Silloin kun minä olin rintamalla...

Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Tulipa eilen todistettua sellainen ihmeellinen asia kuin 3 sniperiä SVERin riveissä makailemassa sabo-puolustuksessa.

Ihmeellinen? Valorilla ei juuri muuta ole tullu todistetuksi. Useasti tulee ihmeteltyä, että miksi hyökkääjiä on niin vähän. Sitten pikainen vilkaisu karttan osoittaa sievät, puolikaaren muotoiset pilkkurivit tiettyjen paikkojen takana. Ja todella monessa pelissä KFV -on ollut lähes ainoa hyökkäävä ryhmä. Juuri tämä kyseinen syy on se pahin turhautumisen aiheuttaja. Kun heti matsin alussa näkee nuo puolikaari ilmiöt, niin sitä alkaa tuijottaa kelloa. Mielessä pyörii vaan, että kuinkahan monta kertaa ehdin tämän pelin aikana juosta bunkkerille ja kuolla.

KFV tosin usein on saanut viholliselle näissä lisko*-matseissa aiheutettua pahaa jälkeä viholliselle, mutta eipä se auta vaikka mitä tekisi jos vain yksi ryhmä hyökkää.

(Ote magistin luontokirjasta: *Lisko = Aurinkoisina päivinä kivien päälle makaamaan eksyvä matelija. Viihtyy eritoten turvallisissa paikoissa joissa ei ole pelkoa vihollisista. Varastoi lämpöenergiaa auringosta ja kivestä pyrkien pysymään liikkumatta, ettei hukkaisi sitä. Liskoilla ei ole luonnollista vihollista vaikka ne pyrkivät haastamaan riitaa läimäyttelemällä irtilähtevällä hännällään muita pelaajia. Häntään on tatuoitu liskon K/D -ratio.)
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Ihmeellinen? Valorilla ei juuri muuta ole tullu todistetuksi. Useasti tulee ihmeteltyä, että miksi hyökkääjiä on niin vähän.

Tätä on tosiaan tullut havaittua vihulaisen joukoissa. SVER:llä en ole ennen suurempiin matelijakeskittymiin törmännyt, varsinkaan sabossa.

Joskus kun olen hyvällä ja opettavaisella tuulella, yritän katsoa onko kyseessä MAG-untuvikkoja, jolloin yritän hieman opastaa sanallisesti. Toisinaan taas kertalaukaus makailijoiden takapuoleen ja kick-vote päälle.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Nyt täytyy vähän hehkuttaa, kun keksin eilen omasta mielestäni mahtavan strategisen manööverin ja onnistuin jopa toteuttamaankin sen!

Pelasin publa-puolella Valorilla domipuoluolustusta SVERiä vastaan. Kerjäläiset vyörytti tuttuun tapaan nopeasti ja tehokkaasti ja muutaman minuutin päästä oltiinkin jo kirjaimilla.

No, teki mieli sooloilla vähän, kun minuuttejakin oli kellossa vielä vaikka kuinka ja paljon... Repair Kitti takataskuun ja hiiviskellen takaisin bunkkerilinjalle. Kokemuksesta on opittu että yhtä bunkkeria on ihan turha nostaa pystyyn, koska se tuhotaan saman tien. Kuningasidea: mitä jos rauhassa korjailisi useamman bunkkerin ja AAA:n LÄHES valmiiksi ja sitten nostaisi ne peräjälkeen pystyyn? Toimii! :D

Oli siinä vihulainen ja omatkin ihmeissään kun yhtäkkiä oltiinkin taas alkuasetelmissa! Ikävä kyllä tasoero joukkojen välillä oli sen verran suuri, että nopeastihan ne bunkkerit taas kaatui, mutta kuitenkin, hienolta tuntui!

4 eri korjausribbonia tuli kerättyä :)
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Ihan pakko kysyä, onko tämä normaalia että SVER: joukossa kuolet kymmeniä kertoja teamkillauksen takia? Kun olin Ravenilla, minut tapettiin omien johdosta varmaan kuukauden aikan yhteensä 2x, nyt kun liityin sveriin niin jatkuvasti joku lapsi ampumassa niskaan. Tuossaki pidin hetken paussin ja menin pelaan, niin heti ekalla minuutilla BAM ja joku svao94 tappo minut respaan.. Hetken jo kaduttaa kun menin raven ukkoni poistamaan.. :rolleyes:
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Sverillä pitempään pelanneena ei ole teamkillereitä tullut vastaan kuin pari kertaa eli harvinaista on ja toivottavasti pysyykin.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Ihan pakko kysyä, onko tämä normaalia että SVER: joukossa kuolet kymmeniä kertoja teamkillauksen takia? Kun olin Ravenilla, minut tapettiin omien johdosta varmaan kuukauden aikan yhteensä 2x, nyt kun liityin sveriin niin jatkuvasti joku lapsi ampumassa niskaan. Tuossaki pidin hetken paussin ja menin pelaan, niin heti ekalla minuutilla BAM ja joku svao94 tappo minut respaan.. Hetken jo kaduttaa kun menin raven ukkoni poistamaan.. :rolleyes:

Harrastatko sniputtelua respan tuntumassa? Koska mun kokemuksen mukaan SVER:llä saa aika helposti puukosta/niskalaukausta, jos jäät makaamaan paikkaan jota joku muu pitää tehottomana tapana toimia snipuna.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Harrastatko sniputtelua respan tuntumassa? Koska mun kokemuksen mukaan SVER:llä saa aika helposti puukosta/niskalaukausta, jos jäät makaamaan paikkaan jota joku muu pitää tehottomana tapana toimia snipuna.

En harrasta sniputtelua ja kyse on kuiten lähes alku sekunneista siitä kun peli alkaa (kun porukka lähtee juokseen), syö vähän peli fiiliksiä tommonen, miksi sitä nyt sanois, touhu. Toki annan anteeksi sen että vahingossa ampuu, mutta tässä nyt ei siitä ole kertaakaan ollu kyse. Katotaan nyt mimmoseksi tuo touhu muuttuu.. :rolleyes:
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

En harrasta sniputtelua ja kyse on kuiten lähes alku sekunneista siitä kun peli alkaa (kun porukka lähtee juokseen), syö vähän peli fiiliksiä tommonen, miksi sitä nyt sanois, touhu. Toki annan anteeksi sen että vahingossa ampuu, mutta tässä nyt ei siitä ole kertaakaan ollu kyse. Katotaan nyt mimmoseksi tuo touhu muuttuu.. :rolleyes:
Todennäköisesti ollu vaan huono tuuri. Kuten aikaisemmat kirjoitelleet, niin todella harvinaista tommonen säätö.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Harvinaista tuo team killaus on ollut SVER:n puolella, muutama eksynyt paikalle mutta aika nopea lähtö on niille tullut. Ennemminkin nämä papparaiset on toisiaan tiputelleen kun näkölasit huurussa ovat painaneet menemään ja ei aina näe kuka siinä edessä on. :D
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Harvinaista tuo team killaus on ollut SVER:n puolella, muutama eksynyt paikalle mutta aika nopea lähtö on niille tullut. Ennemminkin nämä papparaiset on toisiaan tiputelleen kun näkölasit huurussa ovat painaneet menemään ja ei aina näe kuka siinä edessä on. :D

Joo, pelailin ite siinä päiväs aikaan jolloin todennäköisesti kaikki lapset oli liikkellä, äänen kimeydestä päätellen (mitä kiljuvat chättiin, mut onneks on mute! :p) Taidan kuitenkin siirtyä ravenille takasin, osittain liian ylivoimainen tiimi tämä sver kun mapit juostaan minuutissa läpi, liekö johtuuko vain sen suuresta suosiosta/pelaaja määrästä. Pitää nyt hetken paussia että uskaltaa taas Haraldoa ahdistella kutsun pistämisessä takasin Ravenille! :D
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Eilen päätin pitkästä aikaa pelata MAGia kun sai peliseuraksi ViveFIN. En muista oliko se jopa eka peli mutta vutilon SVER joukko yritti valloittaa kirjainta, suotta. Hauskaa siinä oli se kun en muista kuka Sverin pelaaja sanoi mikkiin että ''joku ampuu oven yläpuolelta'' sen jälkeen tuli tunne että kannattaa pistää pää alas, pari sekuntia myöhemmin naatit ja luodit lentää siitä yläpuolelta. Onko noita aseen tehokkuuksia muokattu kun tuntuu että jopa P90 voi tappaa suht helposti kaukaa ja hyvä niin, ettei tarvitse ottaa sitä LMG joka kerta kun on vähänkin pitempi matka.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Eilen päätin pitkästä aikaa pelata MAGia kun sai peliseuraksi ViveFIN. En muista oliko se jopa eka peli mutta vutilon SVER joukko yritti valloittaa kirjainta, suotta. Hauskaa siinä oli se kun en muista kuka Sverin pelaaja sanoi mikkiin että ''joku ampuu oven yläpuolelta'' sen jälkeen tuli tunne että kannattaa pistää pää alas, pari sekuntia myöhemmin naatit ja luodit lentää siitä yläpuolelta. Onko noita aseen tehokkuuksia muokattu kun tuntuu että jopa P90 voi tappaa suht helposti kaukaa ja hyvä niin, ettei tarvitse ottaa sitä LMG joka kerta kun on vähänkin pitempi matka.

No joo siinähän heiluit :). Viskoin parit naatit sinne mut ohihan ne meni.Aina piristävää kun törmää peleissä KF porukkaan. Tulee sellanen lisä buusti peliin :).
Noiden aseiden tehoja on muutettu ja omasta mielestä just oikeaan suuntaan. KK on vielä tehokas jalustalta, mutta liikkeestä pitemmälle matkalle jo aika huono.

Kyllä muuten huomaa että on kesälomat alkaneet. Päivällä on sellanen leikkikenttä meininki että huh huh. Haukutaan jo nimimerkin perusteella ennenkuin roundi on ees alkanut. Votekick kuuluu tietysti asiaan, teamkillausta unohtamatta. Kiroillaan joka lauseessam yms.
Enpä viitsi mikkiä päivällä viritellä että pystyy keskittymään peliin.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Ensivaikutelma: aloittajan tie on kivinen. Mieleen jäävät lähinnä naattispämmi, spawnkillaus ja se, että minun tarvitsee kumota vihuun puoli lipasta ja hän tiputtaa minut kolmella osumalla (hänellä on päivityksiä pyssyynsä). Saan minäkin napsittua tappoja, mutta yleensä se edellyttää minimapin avulla ennakointia ja ennen kaikkea aikaista tulenavausta. Turhauman tunne on suuri, kun kyyristyn kaatuneen toverin viereen ja rämppään lääkintäaparaattia henkeni hädässä saamatta mitään aikaiseksi (elvytys pitää pojoilla ansaita, huomasin myöhemmin). Ensimmäisen parin matsin ajan oma johtaja kämppi spawnilla snipan kanssa antamatta ainuttakaan käskyä. Illemmalla asia korjautui ja lopulta oma RJ antoi käskyjä jopa sanallisesti mikin kautta. Se tuli huomattua, että jotensakin organisoitu joukkue vei hajanaisesti juoksevien rambojen lössiä 6-0.

nimim. level-5-ja-giigarissa-AG-47:n-avaus-heti-kunhan-on-ensin-saatu-lääkinnälliset-kyvyt-tappiin
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Joo ei ole MAGilaisen elämä aina helppo. Yksin en jaksa peliä itsekkään pelata. Laitoin sinulle juuri kutsua, joten ehkä tänä iltana pääset huomaamaan eron kokeneen KFS-joukkueen kanssa pelaamisen ja randomien armoilla olemisen välillä.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Ensivaikutelma: aloittajan tie on kivinen.]

No siinähän se tiivistettynä. Valitettavan monella peli jäänyt hyllyyn jo ennen leveliä 30. Vaikka peli vasta alkaa siitä. Pelin hienoudet selviää ajan kanssa. Tilanne tasoittuu kyllä kun saat hommattua tehokkaammat sekä vakaammat aseet. Ominaisuus joka kannattaa myös hommata "Increased Stealth" tämä hävittää sinut minimapista kun et juokse. Ilman tätä olet helpposaalis. Huomasin itse tämän kantapäänkautta. Puukko selässä jatkuvasti.

Sabossa Publa puolella harvemmin enää ryhmänjohtajat mitään kommentoi. Harmi sillä ainakin hyökkäyspäässä tällä saa lisää ulottovuuksia peliin. Nyt tuntuu että ryhmän jokainen jäsen toteuttaa sitä omaa suunnitelmaa.

Mutta mutta. Peli on aivan eri klaanin mukana ja tässä se vetovoima piileekin.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Ensivaikutelma: aloittajan tie on kivinen.

Itse pelasin Ravenilla alkuun, ja täytyy sanoa, että keskityin aivan täysin medic hommiin. Sillä taktiikalla pääsinkin jopa MVP:ksi asti, vaikka tappoja ei välttämättä ollut ensimmäistäkään, yleensä kuitenkin muutamia suojelu tappoja. Ideana kuitenkin oli, että en avannut tulta, ellei minua kohti ammuttu. Tällä taktiikalla tosiaan 500-900xp sabossa oli mahdollisia, tosin nyt kun aloittelijan parannuksella ei saa kuin 5xp 10xp sijaan, on se vähän vaikeampaa.

Nyt pelaan Valorin joukoissa, Raven ja Sveri käytynä, ja oma paras runi Valorilla oli 2 levelillä hyökätessä Sveriä vastaan. Hävettää myöntää, mutta pelasin LMG:llä ja sirpalekranaateilla. Pelin lopussa minulla oli 39 tappoa ja 18 kuolemaa, joten pienilläkin leveleillä ei ole mahdotonta vihollisia tappaa. Tämä tietenkin edellyttää karttojen perusteellista tuntemista, jota aloittelevalla pelaajalla ei tietenkään ole.

Älä vaan missään nimessä anna periksi, sillä kun ne pakolliset opettelu kymmen tuntiset on takana, peli on parasta mitä on pitkään aikaan kokenut.

Niin ja jos haluat nopeammin oppia näitä "hyviä" reittejä mapeissa, kannattaa youtubetella maggia. Sieltä saa hirveän paljon hyviä ideaoita, miten saat tappotilastosi loistamaan :)
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Ensivaikutelma: aloittajan tie on kivinen. ...

Mikäli pelistä arvostelua väsäät, pyytäisinkin kiinnittämään juuri näihin asioihin huomioita. Peruspelaaja kun läjäyttää pelin sisään konsoliin sen ihmeemmin foorumeita lukematta. Lisäksi Konsolifin ryhmässä pelaaminen on aivan toista kuin "random publa" -herojen kanssa eli aloittelijalle paljon helpompaa.

MAG isoin ongelma IMO on aivan liian korkea aloituskynnys pelaajille jotka ostavat pelin vasta nyt. Tiukkaa ryhmätyötä on toki muissakin peleissä jo vaadittu ja julmettua lagia esiintyy muissakin (tosin MAG:n tapa heittää pelaaja randomilla EU/US/Aasia servereille tekee orientoitumisesta todella vaikeaa...)

Pahin ongelma on kuitenkin Skill Tree - systeemi joka rankaisee aloittelijaa aivan liian rankalla kädellä. Täysin tuunattu AR/SMG/LMG + Extra health ja muut kivat lelut + mäppituntemus vs. lvl 1 kaveri joka testaa peruskarbiinia ekaa kertaa... ei tarvinne kertoa mitä tapahtuu. Pertti peruspelaaja jaksaa koittaa peliä ehkä 10 tuntia ja turhautuu koska vieläkään skill pisteet ei riitä mihinkään. Lisäksi mikäli ei satu kuulumaan johonkin klaaniin / peliporukkaan pelaaminen on yhtä sekoilua randomien kanssa mikä ei taatusti tilannetta helpota ja pataan tulee jatkuvalla syötöllä. Sen jälkeen mielenkiinto jo hiipuukin ja peli lähtee vaihtoon/myyntiin tms...

[Se kulunut argumentti "kaikki joutuvat käymään tuon läpi" ei jaksa kiinnostaa siinä kohtaa kun parhaaseen peliaikaan joissakin pelimuodoissa näkyy linjoilla enää 20 pelaajaa (Acquisition) Pejaamäärä alkaa jo olla vähän liian alhainen ja uusia ei tule koska aloituskynnys on liian kova.]

Totaali IMO ja vähän off-topic: Aseet skill treessä eivät saisi olla progressiivisesti "parempia" kuin edellinen tier vaan "erilaisia" (vrt. COD AK47 <--> M4.) Jos Tier 1 ase olisi COD analogian mukaan M4 (tarkka, helppo ampua mutta tehoton) ja Tier 3 ase (AK47, iso rekyyli, epätarkempi mutta tehokas) peruspelaajallakin olisi heti alkuun ase joka on samalla viivalla muiden kanssa. "Osaava" pelaaja ottaisi toki AK47:n sen tehon takia ja "huonompi" pelaaja vastaavasti käyttäisi tyytyväisenä M4:sta ("osuu sentään johonkin") ja käyttäisi skill pisteet johonki muuhun kivaan. Mielenkiintokin säilyisi peliin kun jotain "unlockattavaa" tulisi koko ajan. Nyt perusase ilman sopivia skillejä ja attachmenttejä on aika turha härpäke...

Mutta pelaajamäärän kasvattamisen sijasta Zipper tyytyi vain muuttelemaan aseiden tasapainoa ehkä vähän liikaakin (siinä mielessä että joka päivityksessä "korjattiin" balanssia ja unohdettiin aloittelevat pelaajat...)


MuumipeikkoEU
 
Ylös Bottom