Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Socom: Confrontation (Suljettu ja Kopioitu) [PS3 HYPE]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cyrus1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

Kun en ole Socomeihin ennen sotkeentunut niin huomasin vasta nyt, että tämä on 3rd person peli. Ghost Reconia paljon pelanneena vierastin kovasti liinausta joka mahdollisti aivan jumalatonta kämppimistä esteiden tms. takana. Vegasiakin rasitti pelata tuon seinäkämppisen takia. Yritä siinä edetä kun porukka istuu piilossa ja näkee silti, että olet tulossa.

Mitenkähän se tässä toteutettiin ja toteutetaan?

Kun seisot kulman vieressä niin että toinen olkapää on lähellä kulmaa ;) , näet kulman taakse ilman että sinua nähdään sieltä. Toki hyvä kämppi tekniikka, jonka voi tosin hoitaa granaateilla. Myös, kun asian tietää, olet valmiina ampumaan kulman takaa ilmestyvää vihua. Tää on asia, joka minua ei koskaan ole haitannut.
 
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

Kun en ole Socomeihin ennen sotkeentunut niin huomasin vasta nyt, että tämä on 3rd person peli. Ghost Reconia paljon pelanneena vierastin kovasti liinausta joka mahdollisti aivan jumalatonta kämppimistä esteiden tms. takana. Vegasiakin rasitti pelata tuon seinäkämppisen takia. Yritä siinä edetä kun porukka istuu piilossa ja näkee silti, että olet tulossa.

Mitenkähän se tässä toteutettiin ja toteutetaan?

Kranaatit ja ennakoivat laukaukset kulmalle tulevat tutuksi.
 
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

Kun en ole Socomeihin ennen sotkeentunut niin huomasin vasta nyt, että tämä on 3rd person peli. Ghost Reconia paljon pelanneena vierastin kovasti liinausta joka mahdollisti aivan jumalatonta kämppimistä esteiden tms. takana. Vegasiakin rasitti pelata tuon seinäkämppisen takia. Yritä siinä edetä kun porukka istuu piilossa ja näkee silti, että olet tulossa.

Mitenkähän se tässä toteutettiin ja toteutetaan?

Ghost Reconissa ja Vegasissa liikkuminen on huomattavasti rajoitetumpaa ja sen vuoksi hyökkäily huomattavasti vaikeampaa kuin Socomissa. Lisäksi naatit ovat Socomissa paljon tehokkaampia ja ne lentävät pidemmälle. Myös kentät on suunniteltu uskomattoman hyvin, joka helpottaa hyökkäämistä.
 
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

Mitenkähän se tässä toteutettiin ja toteutetaan?
Sanoisin, että kenttäsuunnittelu ja se kuinka pitkälle kranaatteja pystyy heittämään hoiti ainakin Socomeissa hyvin tehokkaasti tuon seinäkämpin (no ei ehkä S3:ssa). Lähes joka paikkaan pystyy nakkaamaan aika hyvin suojasta naatin. Toiseksi lähes joka paikkaan pystyy myös kiertämään toista reittiä selkään, että saa kämppijäkin olla varuillaan.

Ei varmaan kellään Socom pelaajalla noussu seinäkämppi koskaan valituksen aiheeksi. Joka on jo sinällään saavutus :D
 
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

Sanoisin, että kenttäsuunnittelu ja se kuinka pitkälle kranaatteja pystyy heittämään hoiti ainakin Socomeissa hyvin tehokkaasti tuon seinäkämpin (no ei ehkä S3:ssa). Lähes joka paikkaan pystyy nakkaamaan aika hyvin suojasta naatin. Toiseksi lähes joka paikkaan pystyy myös kiertämään toista reittiä selkään, että saa kämppijäkin olla varuillaan.

Ei varmaan kellään Socom pelaajalla noussu seinäkämppi koskaan valituksen aiheeksi. Joka on jo sinällään saavutus
:D

Et pelannut kaikkien kanssa :p :o.
 
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

Ei varmaan kellään Socom pelaajalla noussu seinäkämppi koskaan valituksen aiheeksi. Joka on jo sinällään saavutus :D

Kyllä joskus sai DT:ssä hampaita purra aika lujaa yhteen ja laskea kymmeneen. Varsinkin S1 aikana kun joka kulman takana odotti cleikat.
 
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

Kyllä joskus sai DT:ssä hampaita purra aika lujaa yhteen ja laskea kymmeneen. Varsinkin S1 aikana kun joka kulman takana odotti cleikat.

En o peliä netissä pelannut, mutta eikös niitä kleikkoja pistetäkkin juuri kulman taakse? :o
Vai keskelle jalkapallokenttääkö ne pitääkin pistää :eek:
 
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

En o peliä netissä pelannut, mutta eikös niitä kleikkoja pistetäkkin juuri kulman taakse? :o
Vai keskelle jalkapallokenttääkö ne pitääkin pistää :eek:

Sinnepä sinne. Socom1:ssä vaan oli semmonen pikku jippo ettei ne hajonnu :D
 
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

Kun en ole Socomeihin ennen sotkeentunut niin huomasin vasta nyt, että tämä on 3rd person peli. Ghost Reconia paljon pelanneena vierastin kovasti liinausta joka mahdollisti aivan jumalatonta kämppimistä esteiden tms. takana. Vegasiakin rasitti pelata tuon seinäkämppisen takia. Yritä siinä edetä kun porukka istuu piilossa ja näkee silti, että olet tulossa.

Mitenkähän se tässä toteutettiin ja toteutetaan?

Ite vegasia pelanneena yksilönä voin sanoa, että ei se haittaa kun osaat odottaa kulman takaa jtn ja olet valppaana... naama esii ja kuti silmien välii vaa samaten :)
 
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

Ite vegasia pelanneena yksilönä voin sanoa, että ei se haittaa kun osaat odottaa kulman takaa jtn ja olet valppaana... naama esii ja kuti silmien välii vaa samaten :)

Tästä nyt on oikeastaan kaksi koulukuntaa: toisia häiritsee ja toisia ei. Minua häiritsee ja vahvasti. Jos asiaa puidaan 3rd person perseilyn eli kämppimisen mahdollistavan "pyörittelyn" näkökulmasta niin Live-puolella 1st person muodossa pelattu Grawin muistaakseni SM-turnaus herätti valtavan haloon 3rd person pelaajien närkästyessä pelimuodon vaihdoksesta.

Tämä koko asia on tietysti mapeista vahvasti riippuva asia kuten Cyrys jo kirjoittikin.

Olen hlökohtaisesti vahvasti 1st personin kannalla koska silloin ei esim. karttoja ja unelmakämppipaikkoja tarvitse opetella niin tarkasti muistiin jotta ne sentintarkat nadetukset ajaisivat puolustuksen ahtaalle. Tietysti nuokin ajan päälle oppii kuten toteatte. Silti koin 3rd personin aika rasittavaksi edetä kun puolustaja sinut näkee ja hyökkääjällä ei vielä ole mitään havaintoa siitä, että hänet on nähty. 1st person olisi realistisempaa kun sinun pitäisi työntää pääsi esiin jotta saisit line of sightin. Peliteknisesti mielestäni 1st person tekee pelaamisesta suoraviivaisempaa ja tavallaan "reilumpaa".

Toinen tykkää tyttärestä, toinen äidistä. Toivottavasti Socomin 3rd person on toteukseltaan reilumpi kuin GR-sarja hyökkäävälle ja puolustavalle. Sinänsä kun en edes tiedä voiko näitä kahta pelisarjaa edes tavallaan verrata toisiinsa kun minulle ei ole kuin Ghost Reconeista kokemusta.
 
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

Jätetään ne FPS:t tämän ketjun ulkopuolelle? Kyseessä on SOCOM, joka löi läpi kolmannen persoonan kuvakulmallaan. Nimenomaan tällä on ollut alusta lähtien olennainen osa sitä kokemusta, joka nosti pelisarjan kaksi ensimmäistä osaa muiden yläpuolelle ja osin ovat sitä vieläkin, tosin jo nostalgian voimistamina. Laajempi näköala tekee pelimekaniikasta muista poikkeavaa, kun pystyit piilosta käsin tarkkailemaan laajaa aluetta ja pysymään näin näkymättömissä pidempään. Asiat eivät tulleet niin yllätyksinä, vaan taktisille kuvioille jätettiin enemmän aikaa.

Ollut osin pettymys havaita tekijöiden siirtyneen kuvakulmassa 'olan taakse', sillä tällöin ollaan jo kenties menetetty jotain siitä mikä erotti tämän tusinaräiskinnöistä. Ehkä tästäkin on tulossa tämän myötä sellaista jähmeää krapula-tetsaamista, mitä niin monet muut esitykset ovat olleet.

Ghost Recon on ihan toinen peli. Parani vain kuvakulman vaihtuessa kolmanteen persoonaan ja teki samalla pelistä xboxin parhaimman verkkoräiskinnän. Turha näistä on mitään realistisia kokemuksia hakea, niitä saa kun katsoo illan uutiset. Kuka sellaista kaipaa?
 
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

Toinen tykkää tyttärestä, toinen äidistä. Toivottavasti Socomin 3rd person on toteukseltaan reilumpi kuin GR-sarja hyökkäävälle ja puolustavalle. Sinänsä kun en edes tiedä voiko näitä kahta pelisarjaa edes tavallaan verrata toisiinsa kun minulle ei ole kuin Ghost Reconeista kokemusta.

No sanotaan näin että mua osittain häiritsee GRAWissa ja Rainbowssa 3rd person, koska niissä on niin hitaat ukot ja niin helppo tähdätä että kämppijä saa edun. Socomissa taas ukot juoksee kovaa ja tähtäys vaatii skilliä, joten tätä ongelmaa ei tule. Muutenkin Socomissa kenttäsuunnittelu yksinään on niin nerokasta että kämpitpä missä vaan, saat aina olla peloissasi että tuleeko hyökkääjä selkään. Toivottavasti myös Confrontation onnistuu kenttäsuunnittelultaan.

EDIT: Kyllä esim. Socom2:ssa hyökkäys oli klaanimatseissa melkein mapissa kuin mapissa paras taktiikka.
 
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

Socomin suola on juuri kämppiminen. Innolla tässä odotellaan, että pääsee pusikkoon istuksimaan :D
 
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

Toivottavasti muuten tulee joku rehellinen viidakko kenttä, missä saa oikeasti vähän katsella ympärilleen..
Siinä sitten vähän pusikko rapsahtaa, sinne sarja ja teamkilleriksi heti haukutaan, ja tästähän seuraa kickit servulta, koska se ei voinut olla mitenkään vahinko, ihan tahalteen teamkillataan.
I love socom.
 
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

^^ Kyllähän noita kuvia ihan mielellään katselee. Näyttäisi siltä, että ovat ihan tosissaan löytäneet Socom2:n tunnelman ja jopa onnistuneet sen toteuttamisessa. :)
 
Vastaus: Socom: Confrontation [PS3 HYPE]

Kävin tuossa hakemassa Resistance2 Teaserin maahantuoja palvelimelta, niin tuolla oli kasa tämän kuvia. Pari aukesi, mutta loput oli PSD -päätteisiä. Hajuakaan mikä tuollainen on?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom