Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Nyt löytyy beta storesta, vähän yli 700mb oli kokoa.

Tuon 700mb:n lisäksi on kestettävänä 1.5gb:n lataus.... Samalla lataustsydeemillä millä MAGin patsit ladataan... että joo, ne movet saattaa purkautua latingista ennen kuin saa ladattua koko betan :D
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Tuon 700mb:n lisäksi on kestettävänä 1.5gb:n lataus.... Samalla lataustsydeemillä millä MAGin patsit ladataan... että joo, ne movet saattaa purkautua latingista ennen kuin saa ladattua koko betan :D

Huomasin tuon kanssa äsken. Peli kyllä latautui todella nopeasti, mutta tuo päivitys kestää ikuisuuden, taitaa olla vähän ruuhkaa.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Tulipahan koettua tämäkin, yllättävän nopeasti se latautui sitten loppujen lopuksi =)

Ensimmäinen peli starttaa ja heti ensimmäisenä pomppaa ruudulle viesti "äänestys poistamisestasi käynnissä" .... Sama ***** vatipää yhteisö pilaamassa peliä kuin MAGissa.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Tulipahan koettua tämäkin, yllättävän nopeasti se latautui sitten loppujen lopuksi =)

Ensimmäinen peli starttaa ja heti ensimmäisenä pomppaa ruudulle viesti "äänestys poistamisestasi käynnissä" .... Sama ***** vatipää yhteisö pilaamassa peliä kuin MAGissa.

Nimenomaan samaan pelleilyyn olen törmännyt jo monesti. Aivan sama kämpätä tai juosta kentissä, niin votea tulee jatkuvalla syötöllä. Kertaakaan en ole vielä ulos lentänyt, mutta on se hemmetin ärsyttävää. Taustalta kuulunut muutamien keskenkasvuisten piipitystä, niistä lähtikin raporttia eteenpäin - betatestaajilla kun on 18 vuoden ikäraja, muutama ikänsä valehdellut lienee ollut taas joukossa.

Noin 10 tuntia peliä takana, voisi laittaa jotain juttua myöhemmin.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Ja toi äänestys tulee automaattisesti kun tappaa oman, välillä tosin kauheella viiveellä. Mutta kuten tuolla mainitsinkin, niin eikös se ilmotuspalkki olekkin vähän turhan iso siihen ruutuun.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

näyttäisi häiritsevän keskellä hahmon takaa tuo kuvakulma olevan. Häiritseekö pelihahmo näkymää/peittääkö se ruutua fataalisesti?
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

näyttäisi häiritsevän keskellä hahmon takaa tuo kuvakulma olevan. Häiritseekö pelihahmo näkymää/peittääkö se ruutua fataalisesti?

Peittää paikoin liikaa ruudusta, samoin kun tämä kick vote-ikkuna siinä oikeassa laidassa. Hudia pitäisi olla vähemmän ja tosiaan kamera kauempana pelihahmosta. Nyt ei ole sitä samaa ympäristön hallinnan tunnetta kuin socomissa pitäisi olla.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Ihan hyvältä vaikutti siihen asti, kunnes pleikkari päätti vetäistä Ylodit.
Move toimi pikaisella testillä oikein mainiosti, säätöjä riittävästi ja selkeä kalibrointi.

Deadzonea tuli hieman jätettyä, johtuen ehkä tuosta kuvakulmasta. Aiemmissa movetteluissa ollut siis deadzonet nollassa, mutta tässä tuntui paremmalta kun tuota deadzone jätti hieman.

Mutta pitäkää te muut hauskaa betan parissa, minä odottelen uutta pleikkaria.. :mad:
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Ihan hyvin move-ohjaus tosiaan toimi. Kuvakulma häiritsee paikoin. Välillä lähitaisteluissa katteli omaa selkäänsä ruudun täydeltä. Ehdottomasti kameraa hiukan taaksepäin. Lagia tuntuisi olevan vähemmän kuin MAGissa, siitä plussaa. Classic-pelimuodot suht jänniä, kun respawnia ei ole. Aika varovasti tuli edettyä paikoitellen :).

Täytyy vielä betailla lisää ennen ostopäätöksen tekemistä.

Eilen jenkkipojat valitteli et "ei tää oo aito socom ja bitch ja nigger" jne. Ja eivät edes pelanneet classic-pelimoodissa. Eikös se classic ole lähempänä aiempia pelin osia? Ehkä eivät sitten olleet huomanneet, että pystyi valitsemaan classicin.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Eilen jenkkipojat valitteli et "ei tää oo aito socom ja bitch ja nigger" jne. Ja eivät edes pelanneet classic-pelimoodissa. Eikös se classic ole lähempänä aiempia pelin osia? Ehkä eivät sitten olleet huomanneet, että pystyi valitsemaan classicin.

Veteraanit tulevat itkemään niin kauan kuin eivät saa identtistä kopiota SOCOM II:sta. Sikäli pitäisi hieman tuulettaa jo ajatuksia. Lähteä uudelta pohjalta ja edes antaa mahdollisuus hieman erillaiseen SOCOM-kokemukseen. Ei sillä, etteikö II:nen ole monin osin uraauurtava pelimekaniikaltaan. Tästä löytyy Classic-puoli, jossa veteraanien huutoon yritetään vastata (mm. ei respawnia, ei itsestään parantuvaa kondista).
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Alussa oli kyllä ihan hukassa ja tunteet olivat aikalailla negatiiviset.
Parin tunnin classic-mode session aikana löytyi kuitenkin oikeat säädöt ja peli ilo.
Tuli oikein tunne että SOCOMiahan tässä pelataan ja vielä 3D:nä mikä näytti hyvältä.
Kamera kulma alussa häiritsi suunnattomasti, mutta onneksi pelasin jo Confoa OTS kuvakulmalla, tässä ei vain taida voida vaihtaa kameran puolta mikä oli aika paska homma.
Kulmakämpillä saa hyvin kurkittua ja vaihdettua puolta, kun painaa suojaudu nappia.
Eikös tuon HUDinkin saa aika pieneksi, kun valikosta ottaa sen apuikkuna vai mikä lie olikaan, pois päältä.

Betassa olevat mapit olivat mielestäni sitä perinteistä SOCOMia. Tähtäys toimi niinkuin pitääkin, vaikka en tajunnut milloin se FPS kuvakulma ilmestyy, niin ihmeellisesti se välillä ilmestyi ja toisinaan taas ei - jäi häiritsemään epäloogisuus, jota en tajunnut :confused:
Mutta kaiken kaikkiaan jäi positiivinen tunne tästä parin tunnin sessiosta ja tänään taas uudelleen pakko mennä pelaamaan.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Kyllä tämä minustakin Socomilta tuntuu ja hyvä että on tuo classic-pelimoodi mukana. Ainut, kuten asiasta onkin jo mainittu, on tuo kamerakulma. Nyt tosiaan paikoitellen bloggaa näkyvyyden ikävästi.

Parhain vaihtoehto, olisi palata vanhaan kuvakulmaan. Mutta jos sitä ei saa, niin toivottavasti edes nykyistä säätävät toimivammaksi.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Sellaisen 5 pelin perusteella ilmi tulleita asioita:

-Kamera taakse
-Naatit hieman paremmiksi(grenade arc)
-Kontrollit hieman paremmiksi
-s2 crosshair peliin

Peli tuntuu paremmalta kuin ennakko odotukset olivat, peli ei lagaa, porukka kuolee kuten kuuluukin, tähtääminen on sopivan hankalaa.

PS. XShava, voisiko tuon Socom: Confrotation- yhteisön muuttaa SOCOM- yhteisöksi?
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Veteraanit tulevat itkemään niin kauan kuin eivät saa identtistä kopiota SOCOM II:sta.

En usko, että pitää kovinkaan monen "veteraanin" kohdalla paikkansa. Pikemmin perusta pitää olla identtinen kopio kakkosesta ja sen päälle rakentaa uutta sisältöä ja tuoda hillitysti uusia ominaisuuksia tai pelimuotoja.

Tästä löytyy Classic-puoli(mm. ei respawnia, ei itsestään parantuvaa kondista).

Noiden ei pitäisi olla mitään Classic-puolelle heitettyjä houkuttumia, koska ovat koko pelisarjan ehdoton pohja ja perusta. Eli koko peli, sen mapit ja pelimuodot olisi alun alkaenkin pitänyt suunnitella mm. noiden (ei respaa, ei regen healthia) tekijöiden pohjalta, eikä läntätä niitä houkuttelemaan veteraaneja johonkin "Classic"-moodiin.


Ei sillä, ettäkö edelleenkään pystyisin sen tarkempaa analyysiä itse pelistä laittamaan, kun eivät osanneet kontrolleja ainakaan betaan tunkea.

Mitä tulee ajatusmaailman puhdistamiseen, niin mielestäni esim. MAG oli Zipperiltä loistava tapa tehdä jotain Socomista poikkeavaa. Pelissä näkyvät ja tuntuvat Socomin juuret, kokemuksen ollessa kuitenkin täysin erilainen. En ymmärrä, miksei Socom nelosta olisi sitten voitu lähteä toteuttamaan täysin Socomin pohjalta. Tai ymmärrän, peliä pitää saada kaupaksi..
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

No niin , yön tunteina tätä mätkytellessä muutama asia jotka toivoisin korjaantuva on:

- Kuvakulma
- Puhe joka tuntuu suosivan vain eläviä , tosin kuolleet eivät yleensäkkään puhu !
- Lobby systeemi, Partyt kasaan ja menox puuttuu mutta, voi olla että, koko versiossa on !
- ( Beta ) Suomi pelaajien porukkaaa kaipailen ;)

Sitten lussat :

- Tuntuu Socomilta , ihan oikeesti !
- Tämäkin Nopo voi ratkaista pelejä - > ( silloin ei ole socom ) ;)
___________________________________________________________

KYLLÄ : Ehdottomasti olen tätä mieltä :

Tämä on parempi kuin Conffo, kyllä tämä on paras Socom jälkeen Socom 2.

- Helposti oppii näppikset
- Grafiikka on , toiset sanoo että rosoinen mutta ,mielestäni riittävän haastava vanhan socomin tyylinen .
- Ei auto aimia
- Ja siinä vaiheessa kun kaikki muut ovat kuolleet niin , tulee se paska housussa fiilis päälle ;) !
- Kokonais ihmettely päätös vanhukselta on . Codin vannoutunnet raiskaajat , jättäkää peli hyllyyn , vanhat socomistit ottakaa Move käteen ja opetelkaa uusi Socom . Ei ole ollekaan paha tekele , ensimmäiseksi Zipperin Sukaksi PS 3:lle !

P.S Ciirukselle kaipailen , väärän kätistä ohjelmistoa ohjaukseen , ikävä on !
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Eikös tähän olisi ratkaisuna käyttää Movea? :)

Juu siis onhan se mahdollisuus olemassa toki mutta, olen aina kaipaillut vanhan aikainen kun olen niin, sitä padi -väärän kätistä judnassia !

P.S Nyt pappa lähtee ostaan " Sharpshootteria " , pääsee nojatuolin taakse piiloon ; ) .
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

10 tuntia Socomia takana ja tässäpä mietteitä.

Kyllä ainakin omalla kohdalla on käynyt niin, että aika on ajanut ohi Socomin kultaisten vuosien jälkeen. Vertaan toki edelleenkin siihen sen ajan parhaaseen, eli kakkososaan, mutta koetettuani siirtää siellä koettuja loistavia hetkiä nykyaikaan... ei onnistu enää. Olen kai tulossa vanhaksi, tai sitten hyppäys pelimaailman myllerryksessä on ollut liian suuri vuosien varrella, niin paljon kuin retropelejä arvostankin aina 80-luvulta saakka.

Alussa koetin elää niitä samoja hetkiä uudestaan ja pelata normaalisti 8vs8 -deathmatchia, kuolla ja palata taas muutaman minuutin päästä kehiin, ei napannut. Vanha tuttu demolition oli uudistunut, nyt suojeltiin/purettiin pommeja, mutta vain yksi joukosta (pommiteknikko) pystyi tekemään sen. Ihan ok, mutta en tavoittanut vanhaa fiilistä, kun yksin jäänyt suojeli pientä plänttiä (basea) silloin joskus, toivoen vihun astumista miinaan.

Kenttäsuunnitteluun voi tietysti aina vedota ja kentät on suunniteltu selvästi isommalle porukalle, useampaa pelimuotoa varten, mutta totean silti Socomin siirtyneen nykyaikaan ja lainanneen hyväksi havaittuja juttuja muista vastaavanlaisista peleistä. Vanhaa tuttua on mm. Third Person Shooter -kuvakulma, taktisuus ja mahdollisuus katsoa vihun tulemista nurkan takaa, näkymättä itse.

Uutuuksia on paljon ja pelimuotojen nimiä en vielä muista, mutta mielestäni yksi parhaista pelimuodoista on tiedon varastaminen, jossa vuoron perään yritetään varastaa tietoa kentällä sijaitsevista "datapankeista" ja viedä ne sitten omaan tukikohtaan. Kenttätasapaino on erinomainen ja reittejä on lukuisia ainakin näissä kahdessa kartassa, jotka ovat betassa mukana. Periaatteessa voit aina valita joko sen avoimemman "snipureitin" tai edetä ahtaammista väleistä "lähitaistelualueelle".

Hienointa on kuitenkin se, että mikään aseista ei tunnu olevan ylivoimainen, kun olen lähes jokaista testannut (paitsi snipullahan en osu ladon seinäänkään). Aseethan ovat kaikki auki alussa, mutta modeja niihin aukeaa vasta tappojen myötä. Silua kaipaan eniten, sitä kun ei alussa ole... ja vielä tässäkään kohtaa en ole saanut sitä, vaikka M4A1 (suosikkini Kommandoilla) on jo tasolla Mod3.

Kenttien tultua hieman enemmän tutuiksi, ovat vanhatkin pelimuodot olleet ihan ok, mutta kyllä nämä uudet kolahtavat paljon paremmin. Uudistunut ja Zipperin tekemä Socom, sellaisena minä tämän otan - ja tykkään!

Mappien välissä mainostetut kimppatehtävät kuulostavat muuten todella hyviltä, niiden parissa tulee varmasti kulumaan paljon aikaa.

Sen verran virallista tietoa, että kuvakulmaa työstetään paremmaksi.
 
- Puhe joka tuntuu suosivan vain eläviä , tosin kuolleet eivät yleensäkkään puhu !

Hämärä systeemi ja bugittaa Kuolleet voivat keskenään höpistä. Mielestäni ristiohjainta ylös.

Klaanille saa partyn pystyyn ja siitä pääsee sujuvasti toisia klaaneja vastaan. Tuo oli toimiva homma.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Kameraa taaemmas, ohjausta vähän viilaa, muutama vanha S2 mäppi (abandoned näyttäis tulevan niille jotka ennakkotilaa?) puhe systeemi kuntoon. Itse kun olen pelannu muutamia irrallisia sanoja kuulunu siellä sun täällä, kunnolla ei kertaakaan ole toiminut.

Muuten peli on ollut paljon parempi mitä ensin kuvittelin. Kaukana sukka 2 kokemmuksesta, mutta ylivoimasesti paras peli mitä PS3 on tällä hetkellä tarjota.

Terv: Fisherman1987/suomi
 
Ylös Bottom