Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Tähtäys toimi niinkuin pitääkin, vaikka en tajunnut milloin se FPS kuvakulma ilmestyy, niin ihmeellisesti se välillä ilmestyi ja toisinaan taas ei - jäi häiritsemään epäloogisuus, jota en tajunnut :confused:
.

sillon kun on käytössä fps tähtäin niin L1 nappia ja L3 tai R3 nappia (en muista nyt kumpi) ni vaihtaa sen ns zoomin ja fps:n välillä. Ja jos sen red dotin jättää päälle ni L1 nappia painaessa se menee suoraan siihen tähtäimeen. sekavaa mut toivottavasti joku ees tajus.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

mahdollisuus katsoa vihun tulemista nurkan takaa, näkymättä itse.

CoD sukupolven "taktisuuden" tuntien ei tarvitse kristallipalloa tietääkseen kuinka paljon tuubia alkaa tulla publalla nurkanpieliin.

Olisivat tehneet peliin sellaisen ominaisuuden, että nurkalle voit mennä seisomaan ja nähdä maaston siellä nurkan takana, mutta vain nojautumalla nurkan takaa näet vihollisen. (Eli siis naapuri ei näy jollet työnnä päätä esille)
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Tais pelailla eilen jo, kuten meistä moni muukin.

Juuh onhan sitä nyt tullut tahkottua jonkun verran, ja voisinkin kertoa omia kokemuksia nyt kun pelikin on alkanut kulkemaan jollain tasolla.

Plussat

-Eniten socom vibaa sitten ps2 aikoijen
-Mapit tuntuvat olevan aika mukavia, eihän sitä tiedä vaikka näistä kehkeytyisi uusia socom klassikko mappeja
-Lagi on poissa,ja luodit menevät aika hyvin kohteeseensa
- Suojaus järjestelmä tuntuu fiksulta, ainahan sukassa on kivien takana piiloteltu.

Miinukset

-Ainakin kun yritin rakkaan veljesin Fisun kanssa pelailla, niin voice chat kusi pahasti
-Hate/love suhde tuohon mahdollisuuteen ottaa kaksi tussaria taisteluun mukaan
-Kuvakulma liian lähellä
-Wanhan lobby systeemin puuttuminen


Kyllä tästä ihan hyvä peli tuli loppujen lopuksi. Joutuu jopa ilmeisesti vähentämään pelin hinnan Pariisin matkan budjetista =)

EDIT: Kyllä tästä löytyy wanhan sukan vibaa tosissaan,kun tekee mieli palata pelin ääreen useasti. Harmi vaan kun tuo avovaimo ei meinaa innostua :D
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Klaanille saa partyn pystyyn ja siitä pääsee sujuvasti toisia klaaneja vastaan. Tuo oli toimiva homma.

Tämä yksi hyvä esimerkki onnistuneesta ratkaisusta. Party saa Klaaniaulan kautta helposti vastaavan ryhmän vastustajakseen ja tämä tapahtuu kuin liukuhihnalta, sopivien kandinaattiporukoiden listautuessa ruudun oikeaan laitaan. Haasteeseen kyllä vastaus ja pelit käynnistyvät privapelinä näiden kahden ryhmän välillä. Klaanin pistesaldo vähenee tai nousee matsin lopputuloksen perusteella ja tälle pistesaldolle löytyy top-listat.

Klaaniin rekryäminen hiukan vain hankalaa tässä beta-vaiheessa, kun kutsun voi lähettää vain kaverilistalta löytyville. Tähän olisi hyvä saada korjaus tai sitten useammalle upseerin natsat.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Wow!

Uusi pelaaja sarjalle ja ihan kivalta vaikuttaa. Aika pihalla sitä on kun ei tajua mistään mitään mutta vaihtelu virkistää todellakin. Tilaukseen pistin! Ainoat ärsyttävät asiat mitä nyt huomasin niin välillä tietyssä kuvakulmassa tuntuu ruutu peittyvän ukkoon aika pahasti. Ja sitten se pelaajan ulos äänestys ruutu o iha hirveän kokoinen. Pelasin eilen pari peliä tuota tuhoa vastustaja tiimi ja tässä ihan ensimmäinen pelini Socomissa koskaan. Aikaa tuntuu menevän melkoisesti kun jengi kämppii josssain nurkassa. Tämä video on n. 40 minuutista materiaalia.

SOCOM: Special Forces - First Socom game ever


EDIT: Niin ja äänichatti oli kyllä ihan kuralla. Korjausta siihen ja se siitä. Ja olisin kaivannut jotain testiä jo partyjen muodostamisesta kun nyt saa arpoa kaverin kanssa peliä.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Joo täytyy sanoa että kyllä tää on alusta asti tuntunut hyvälle ja nyt ei malttas enää odottaa kuukautta julkasuun. Eniten ärsyttää vote palkit, jotka on kyllä naurettavan isoja ja "ammukset vähissä" tulee myös vilkkumaan melkein keskelle ruutua punasena. Pikkuasioita. Mapit on hyviä, toivotaan että loputkin on. Kyllä tätä hakkaa mielellään:)
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

"ammukset vähissä" )
Mikäs se tommonen o, ei oo kertaakaan tullu vastaan.
Näille uusille että tän socomi suola onkin (ainakin meidän joidenkin mielestä) just tää kämppiminen ja hidas eteneminen. Vaikka itse yleensä juoksenkin ekana kuolemaan, mutta silti, kyllä tykkään välillä vaan istua ja odottaa jos joku kohta juoksis linjalle.
Hankala tietysti käsittää jos vertaa COD ym ym peleihin missä cämppiminen lähes mahdotonta.

Mutta en tajua miksi ei oo voineet tehdä niitä servuja niinkun jengi on halunnu ja itkeny foorumeilla, ois niin paljon mukavempaa pelailla suomiporukalla...odotan edelleen että sais joskus ees sen saman yhteisön ja hengen takasin mitä oli s2 aikoihin...mutta hankalaa se tämmösillä servuilla on.tietty klaaneilla on omat porukat, mut ei se oo sama aina pelata samojen kanssa kun meitä suomalaisia täällä on kuitenkin vaikka kuinka.

Kokoversioo ja klaanimatseja kera hyvän seuran ja "muutaman" olusen kanssa odottaen.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Klaaniin rekryäminen hiukan vain hankalaa tässä beta-vaiheessa, kun kutsun voi lähettää vain kaverilistalta löytyville. Tähän olisi hyvä saada korjaus tai sitten useammalle upseerin natsat.

Ketkäs kaikki tuohon kykenee kutsumaan?
Sain tuon plösön elvyteltyä ja ei tuota betaa yksin jaksan hyvin pitkään hinkata.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Ketkäs kaikki tuohon kykenee kutsumaan?
Sain tuon plösön elvyteltyä ja ei tuota betaa yksin jaksan hyvin pitkään hinkata.

Toi klaanituki voi olla aika hyvä keino koota suomalaisia, mikäli max. lukumäärä jäseniä on vain tarpeeksi korkea. Kutsuminen on hiukka hankalaa, kuin ilmisesti vain upseerit voivat sitä tehdä omilta kaverilistoiltaan. Pitäisi nimetä jotkut rekrytoijiksi ja kaverikutsut tällä verukkeella kohdistaa heihin.

Avoin Suomi-lobby olisi ollut täydellinen malli. Matchmaking tuli ja tuhosi yhteisöllisen pelaamisen perustojaan myöten. Nyt vaaditaan jäsenyys jossain herraklubissa..
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Nimenomaan M4 silulla ehkä käytetyin Socom ase. Kakkosessa tais peräti olla erillinen M4 SD. On tää kyllä ihan jotain muuta kuin Socom.
Niimpä! Itse en aikasemmissa SOCOMeissa muita aseita oikein kommandoilla käyttänytkään kuin silutettua M4:sta. Tähän kun vielä lisää sen, ettei ole Demolitionia enää tässä, niin mun puolesta voisi nimi olla ihan joku muu kuin SOCOM. :mad:
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Ja miksi ovat ylipätään menneet muuttamaan nuo nimet, "siilit" on muuttunu kommandoiks ja "terot" on muuttunu kapinallisiks.

ATAC 2000 <3.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Muutaman pelin hätäseen pelailin. Aikaisempiin Socomeihin en ole tehnyt tuttavuutta, mutta paljon tuttua löytyi MAG:in puolelta.

Aivan samoin kuin MAGia aloitellessa, iski epätoivo ensimmäisissä peleissä lujasti vastapalloon.
Kuolet heti kun nurkan takaa esiin työnnyt etkä edes nää tappajaasi. Omassa aseessa tuntuu olevan kumiluoteja tai ainakin maailman mahtavin rekyyli,
omia ei näy missään kuten ei vihollistakaan mutta silti kuolet tämän tästä. Tavoitteesta ei mitään hajua, ja kartoista ei tietysti sitäkään vähää.
Reilu vuosi sitten MAGin avointa betaa pelatessa oli ensin pari iltaa täyttä tuskaa, mutta kun hommasta pääsi jyvälle,
niin takaa paljastui vuoden paras ja pelatuin peli, saas nährä miten äijän käy tällä kertaa. :D
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Reilu vuosi sitten MAGin avointa betaa pelatessa pari iltaa täyttä tuskaa mutta kunhan hommasta pääsi jyvälle, niin takaa paljastui vuoden paras ja pelatuin peli, saas nährä miten äijän käy tällä kertaa. :D

Jotta ei suotta suksittaisi heti väärille laduille, suosittelen pelaamaan näitä Classic-muodon pelejä. Sieltä löytyy sitä aitoa henkeä, joka erottaa SOCOMin muista pelikokemuksista. Ei turhia säntäillä, vaan enemmän hiiviskelyä ja taktista pelisilmää.

Tekijöitä haastateltu. Muutama kiinnostava sitaatti:

SOCOM 4 online doesn’t feature a lobby system, so a certain sense of community may be misplaced. What is the reasoning behind such a decision and do you feel SOCOM faithful may not respond well to it?

The short answer is that we wanted to provide all users with quick and easy way to join an online game so we put our effort into developing a robust matchmaking system. There is no doubt that lobbies were always a SOCOM staple. We also recognize some of the community-building provided by the traditional lobby system. We now have Clan and Party support to fill that gap.


Sony has been doing very well with their HD re-release Collection on the PS3. Would you like to see the original SOCOM trilogy get the same treatment?

Personally, yes I would. But right now, we’re focused on completing SOCOM 4 and delivering that experience to players as a priority. After that, we’ll listen to what our fans want next and consider our options. In other words, we’ll have to wait and see :)

Lähde: http://www.examiner.com/video-game-...com-4-stands-up-well-to-competition-plus-more
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Pari peli otin ja kylläpä haisi ja maistu MAGille! Mutta mutta... Kaiken sinänsä kivan latisti ohjaus. Meikä toivo että tämä olis se mikä vihdoin tois oikeaa käyttöä Sharshooterille vaan enpä tiiä... Jotenki sillä pelatessa on niin kolho olo. Ampumista ja kääntymistä on jotenki vaikea yhdistää.
Move toimi kyllä sinällään ookoo. Häiritsi vain kun nappeja ei saa taaskaan valita. Valmiista kokoonpanoista pitää valita. Ja niiden sisältöä ei tietenkään voi kertoa missään.

Vaikuttaa kyllä sellaiselta peliltä, että tuota joko tullaan pelaamaan pitkään niinku MAGia.

Pitää vain nuo Move/Sharpshooter settingit tuohon hakea. Millaisilla asetuksilla olette pelailleet?

En muuten saa tähätintä ja Movea liikkumaan synkassa. Aina pitää tähdätä ruudusta ohi, että tähtäin on kalibrointitestissä ruudun reunassa. Ärsyttävää. Samaa tuli vastaan myös Dead Space Extractionissa.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Sony has been doing very well with their HD re-release Collection on the PS3. Would you like to see the original SOCOM trilogy get the same treatment?

Personally, yes I would. But right now, we’re focused on completing SOCOM 4 and delivering that experience to players as a priority. After that, we’ll listen to what our fans want next and consider our options. In other words, we’ll have to wait and see :)
Eli ne kuuntelee mitä me tahdotaan ja päättää sitten. Eli toisinsanoen ei tule. :eek:
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Kiitos benew hyvästä linkistä, tuosta pitääkin katsoa jo valmiiksi millaista asetta lähtee ensimmäisenä kehittämään.

Jos noihin tehokkuus/tulinopeus yms. juttuihin on aseen tilastopalkeissa uskominen, niin M4:ssa ne ovat kaikkein parhaiten tasapainossa. Ehkä muita aseita on sitten haluttu tasapainottaa vaimentimella, kun M4:ään ei kerran sitä saa. Tämä on kyllä iso harmi, se oli itselläkin varmasti se käytetyin ase aiemmissa Socomeissa. Poimin sen Terona maasta aina kun mahdollista.

Omalla kohdallani Socom oli aikoinaan se konsolipelien uraauurtava ja ensimmäinen verkkopeli ja se loi hyvin pitkälle pohjan sen ajan sotapelien mieltymyksille. Sitten tuli Battlefield, Call of Duty, MAG... ja näin siinä on sitten vuosien varrella käynyt, että nälkä on kasvanut liian suureksi. Ei malta enää odottaa montaa minuuttia kierrosten välissä ja katsella toisten suorituksia, kun haluaisi itse päästä vaikuttamaan pelin lopputulokseen mahdollisimman pian. Respaa sen olla pitää.

Tietty oli aikoinaan hienoa, kun oikein onnistui pelissä ja päästi irti sen sisäisen pedon, joka oli minuuttitolkulla ollut kuolleena, odottamassa seuraavaa kierrosta, ensimmäisen minuutin kuoleman jälkeen...

Ehkäpä sen vanhan Socomin tunnelman saisi kuitenkin vielä esiin, hyvällä Suomiporukalla ulkomaalaisia vastaan? Suomalaisten tasohan on yleisesti ottaen todella hyvä, saatiin monesti nöyryytettyä vastustajia mennen tullen.
 
Ylös Bottom