Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sonylla osataan. Nerokasta...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keiu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

keiu

New Member
VAROITUS sairas määrä tekstiä kun oli vähän tylsää.

En puhukkaan nyt peleistä vaan markkinoinnista. Tuossa muutaman julkistuksen luettuani ymmärsin miten Sony potkii kilpailua vastaan siitä huolimatta että kone on teknisesti heikompi.

Monet jo huomasivat että GTA on vuoteen 2004 Sonyn yksinoikeus. Toinen, että Soul Calibur 2 tulee ennemmin PS2:lle kuin kilpaileville koneille. Sony on maksanut kelpo summan rahaa, ja mistä syystä? Siitä että GTA edistää niin paljon myyntejä? Osaksi. Siitä että Soul Calibur on niin suosittu? Osaksi. Mutta kerronpa miksi tuollainen toiminta oli uskomattoman nerokas markkinointiveto.

Soul Calibur 2 käyttää kolikkopelinä TriForce alustaa. Loogisesti siis kaikki muut versiot ovat porttauksia tästä, ellei sitten peliä ole tehty samaan aikaan usealle koneelle joka ei ole japanilaisten pelitalojen toimintamallin mukaista, mutta mahdollista. GameCube siis saa edun sillä että sen versio vastaa todennäköisesti teknisesti täysin XboXin versiota, mutta PS2 jää alakynteen hieman tehottomampana koneena, ja kun eri versioita verrataan mainitaan että PS2:lla on mahdollisesti hitaampi ruudunpäivitys, huonommat tekstuurit, aliasointia tai vastaavaa.

Mutta kun SC2 tulee ensin PS2:lle, PS2n on ensimmäinen. Se ostetaan jos taloudessa on kaksi konetta. Versioita ei verrata ja osteta kauniimpaa. Kun muut koneet saavat SC2:nsa se on jo ollut pidempään PS2:lla ja oletuksena on että muiden koneiden versiot ovat parannettuja koska niihin on käytetty enemmän aikaa, vaikka tosiasiassa ne ovat olleet valmiina mahdollisesti jo ennen PS2n versiota.

Toinen on GTA, jonka ostamista voidaan selittää sen suosiolla länsimaissa, mutta silläkin ostolla saadaan hävitettyä muutama mielikuva mikä olisi syntynyt versioista muille koneille. GTA3:n pelanneet tietävät ettei peli ole kovinkaan nopea ja hidastelee tuon tuostakin. XboX olisi tuota peliä luonnollisesti pyörittänyt paremmin. Mutta nyt ei pyöritä koska versiota ei tule. XboX-fanit eivät pääse tekemään kuten Max Paynen kanssa ja näyttämään eroja. Lapset eivät lehdissä näe kuvia joista toinen on kauniimpi.

Tietenkin tulee pelejä jotka osuvat joka koneelle myöhemmin, kuten xengamersissa näytettiin kuvia uudesta x-men pelistä, joissa GameCube ja XboX verisioita tuskin toisistaan pystyi erottamaan mutta PS2-versio pisti esiin, ei tosin edukseen. En nyt tuon E3-tulvan alta löydä linkkiä mutta monet täällä varmaan ovat ne kuvat nähneet.

Mutta GTA ja SC ovat sellaisia pelejä millä on suurempi merkitys sillä ne ovat pelejä jotka myyvät miljoonia, sen takia niiden huomioarvo on huomattavasti parempi. Ei voi muuta sanoa kuin että Sony ei olisi rahojaan voinut sijoittaa paremmin tältä erää.

Kaikki tulevat markkinointigurut, kannattaa seurata videopelialaa. Kiintoisampaa ei voisi olla.

EDIT: Lisänä tähän heitän että pointti on se että Sony pärjää tehottomammalla konsolillaan kilpailun kanssa -> tehon merkitys konsolimarkkinoilla pieni. Jos ylläoleva teksti tuntui hebrealta niin nyt on selvitetty sekin tähän.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Re: Sonylla osataan. Nerokasta...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nali Lord
Minusta tässä puhutaan aika paljon myös peleistä.
Ei nussita pilkkua siellä, pakkohan vähän on pohjustaa :P
 
Onneksi on Dreamcast. Sille on vielä iso nippu loisteliaita pelejä joita voin pelailla ennen kuin kiinnostavien pelien Gamecube-versiot tulevat. Näin minun ei tarvitse ostaa heikompia PS2-versioita vaan pelaan DC:llä jotain muuta hyvää kunnes GC-versio tulee! (ja tietenkin siinä sivussa GC:lle jo julkaistuja namipelejä)

DC -> GC. Kehityssuunta on selkeä, jopa nimissä! :D

Eihän sitten vedetä hernettä nenään? Piis!
 
Melvin, ei tietenkään ole, XboXissahan on tehokkaampi näytönohjain. Mutta jos luet tarkkaan niin huomaat että en väittänyt toisin missään vaiheessa. Ja jos tiedät mitään konsoleista ja arcaderaudasta niin tiedät miksi SC2 tulee olemaan todennäköisesti yhtä toimiva graafisesti GC:llä ja XboXilla. Se siis voidaan jättää selittämättä.

Aika asiantuntevan kommentin muutenkin heitit. Kaikki varmasti ymmärtävät sen perusteella että tiedät meitä muita enemmän. "Paljon huonompaa" on todella väärin. Edes Dreamcastin grafiikka ei ole paljoa huonompaa kuin XboXin. Kysymys on nopeudesta. Ja muutkin trollit jotka eivät jaksa lukea mitään muuta kuin lempikonsolinsa maininnat voisivat ystävällisesti käyttäytyä.

[offtopic]Tarkistaisiko joku onko kassi taas uudella tunnarilla flamettamassa[/offtopic]
 
Jos en väärin ole ymmärtänyt niin eikös toi TriForce ole jotenkin yhteensopiva GC kanssa. Pelin luulisi olevan ainakin ohjelmoijien puolesta sille helpoin kääntää...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Melvin, ei tietenkään ole, XboXissahan on tehokkaampi näytönohjain. Mutta jos luet tarkkaan niin huomaat että en väittänyt toisin missään vaiheessa. Ja jos tiedät mitään konsoleista ja arcaderaudasta niin tiedät miksi SC2 tulee olemaan todennäköisesti yhtä toimiva graafisesti GC:llä ja XboXilla. Se siis voidaan jättää selittämättä.

Aika asiantuntevan kommentin muutenkin heitit. Kaikki varmasti ymmärtävät sen perusteella että tiedät meitä muita enemmän. "Paljon huonompaa" on todella väärin. Edes Dreamcastin grafiikka ei ole paljoa huonompaa kuin XboXin. Kysymys on nopeudesta. Ja muutkin trollit jotka eivät jaksa lukea mitään muuta kuin lempikonsolinsa maininnat voisivat ystävällisesti käyttäytyä.

[offtopic]Tarkistaisiko joku onko kassi taas uudella tunnarilla flamettamassa[/offtopic]


Vanha peelo-ystävämme kassipa hyvinkin OLI. Asia hoidossa.
 
Siis mitä täällä on tapahtunut? Oliko joku Melvin (eipä näy viestejä enää) täällä taas trollailemassa ja heppu olikin oikeasti kassi?

Hyvin menee mutta menköön. Taisin jäädä väliin mainioista viesteistä, nyt kun ne on jo poistettu... :( :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Liquit
Jos en väärin ole ymmärtänyt niin eikös toi TriForce ole jotenkin yhteensopiva GC kanssa. Pelin luulisi olevan ainakin ohjelmoijien puolesta sille helpoin kääntää...


Pelin tekijät sanomat että PS2 On Kaikkein Helppon Tehdä Tuo Soul Calibur 2 Kuin X-Box Tai GC X-Box:lle On Kaikkein Vaikein Tehdä Tuo Soul Calibur 2 . Niin Sanomat Myös Subidon Väki
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Liquit
Jos en väärin ole ymmärtänyt niin eikös toi TriForce ole jotenkin yhteensopiva GC kanssa. Pelin luulisi olevan ainakin ohjelmoijien puolesta sille helpoin kääntää...


TriForce=GC:n arcade versio. Tulevissa f-zero peleissä läytettään tuota yhteen sopivuutta hyväksi siten että sega tekee omat versionsa siitä GC:lle ja TriForcelle ja niiden välillä voi siirtää tietoa GC:n muistikortin avulla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
VAROITUS sairas määrä tekstiä kun oli vähän tylsää.

En puhukkaan nyt peleistä vaan markkinoinnista. Tuossa muutaman julkistuksen luettuani ymmärsin miten Sony potkii kilpailua vastaan siitä huolimatta että kone on teknisesti heikompi.

Monet jo huomasivat että GTA on vuoteen 2004 Sonyn yksinoikeus. Toinen, että Soul Calibur 2 tulee ennemmin PS2:lle kuin kilpaileville koneille. Sony on maksanut kelpo summan rahaa, ja mistä syystä? Siitä että GTA edistää niin paljon myyntejä? Osaksi. Siitä että Soul Calibur on niin suosittu? Osaksi. Mutta kerronpa miksi tuollainen toiminta oli uskomattoman nerokas markkinointiveto.

Soul Calibur 2 käyttää kolikkopelinä TriForce alustaa. Loogisesti siis kaikki muut versiot ovat porttauksia tästä, ellei sitten peliä ole tehty samaan aikaan usealle koneelle joka ei ole japanilaisten pelitalojen toimintamallin mukaista, mutta mahdollista. GameCube siis saa edun sillä että sen versio vastaa todennäköisesti teknisesti täysin XboXin versiota, mutta PS2 jää alakynteen hieman tehottomampana koneena, ja kun eri versioita verrataan mainitaan että PS2:lla on mahdollisesti hitaampi ruudunpäivitys, huonommat tekstuurit, aliasointia tai vastaavaa.

Mutta kun SC2 tulee ensin PS2:lle, PS2n on ensimmäinen. Se ostetaan jos taloudessa on kaksi konetta. Versioita ei verrata ja osteta kauniimpaa. Kun muut koneet saavat SC2:nsa se on jo ollut pidempään PS2:lla ja oletuksena on että muiden koneiden versiot ovat parannettuja koska niihin on käytetty enemmän aikaa, vaikka tosiasiassa ne ovat olleet valmiina mahdollisesti jo ennen PS2n versiota.

Toinen on GTA, jonka ostamista voidaan selittää sen suosiolla länsimaissa, mutta silläkin ostolla saadaan hävitettyä muutama mielikuva mikä olisi syntynyt versioista muille koneille. GTA3:n pelanneet tietävät ettei peli ole kovinkaan nopea ja hidastelee tuon tuostakin. XboX olisi tuota peliä luonnollisesti pyörittänyt paremmin. Mutta nyt ei pyöritä koska versiota ei tule. XboX-fanit eivät pääse tekemään kuten Max Paynen kanssa ja näyttämään eroja. Lapset eivät lehdissä näe kuvia joista toinen on kauniimpi.

Tietenkin tulee pelejä jotka osuvat joka koneelle myöhemmin, kuten xengamersissa näytettiin kuvia uudesta x-men pelistä, joissa GameCube ja XboX verisioita tuskin toisistaan pystyi erottamaan mutta PS2-versio pisti esiin, ei tosin edukseen. En nyt tuon E3-tulvan alta löydä linkkiä mutta monet täällä varmaan ovat ne kuvat nähneet.

Mutta GTA ja SC ovat sellaisia pelejä millä on suurempi merkitys sillä ne ovat pelejä jotka myyvät miljoonia, sen takia niiden huomioarvo on huomattavasti parempi. Ei voi muuta sanoa kuin että Sony ei olisi rahojaan voinut sijoittaa paremmin tältä erää.

Kaikki tulevat markkinointigurut, kannattaa seurata videopelialaa. Kiintoisampaa ei voisi olla.

Tähänhän on toinen vaihtoehto olemassa se, että ps2:lle saa yhtä hienon pelin aiemmin tai toisessa esimerkissä huippupelin yksinoikeudella.

Näinhän on käymässä esim Colin 3:n kanssa. XB ja PS2 -pelaajat saavat nauttia rallihuvista kuukausia aiemmin kuin PC/GC-pelaajat. Kuvakaappausten ja juttujen mukaan pitäis olla samaa tasoa PS2- ja XB-versioiden. Täyttä varmuuttahan tästä ei ole, kuten ei ole noista sinunkaan spekulaatioista!
 
Eikös SC2 pyöri arcadepelinä PS2 rautaan perustuva ssa Namcon System 246 boardissa, josta syystä PS2 käännös vastaisi parhaiten alkuperäistä
:confused:

Tätä tukee kyllä lähes kaikki uudemmat tiedot. Aikoinaan oli kyllä huhua että SC2 perustuisi TriForce arcadetekniikkaan, mutta se on jo osoitautunut perättömäksi.

Yhtä hyvin voisi väittää että esim Malice näyttää PS2 kuvissa huonommalta siksi että Microsoft on maksanut Malice'n tekijöille siitä että tekisivät tahallaan PS2 versiosta huomattavasti huonomman näköisen, vaikka ainakin E3 messuilla nähtyjen kuvien perusteella Malice pelissä ei näy mitään syytä miksi PS2 versiosta ei olisi voitu tehdä graafisesti parempaa kuin miltä se nyt näyttää (hahmot ja ympäristöt ovat aika simppeleitä, PS2:lla on jo pitkään näkynyt pelejä jotka päihittävät xbox versionkin grafiikassa). Oikea tulkinta asiasta kuitenkin on että Malice on aloitettu xboxilla, josta engine on taas käännetty PS2:lle, ja kuten kaikki tiedämme jo Max Panyne tapaukseta viisatuneina, PC pohjaisen enginen kääntäminen PS2:lle ei. ole. hyvä. asia.


Lisää pohjaa Keiun väitteiltä pudottaa Hideo Kojiman lausunto IGN sivujen haastattelussa, josta pätkä alla:

.
.
.
'We developed Sons of Liberty for the PlayStation 2. So to fit that hardware, and converting it to another system, for the Xbox, it's very difficult. And so when you test the game and use the Xbox controller, it's very huge...It's enormous compared to the PlayStation 2 controller.'

IGN: I see. Are there any interesting differences working on the two systems? For instance, are there any strengths working on the Xbox version, versus working on the PlayStation 2 version?

Kojima: If we created a game from scratch for the Xbox, then it would be very easy. But we created Sons of Liberty in a weird way. It works great on the PlayStation 2. But trying to make it look identical on the Xbox is quite difficult. When we did Sons of Liberty on PlayStation 2, we created a great picture, and then we added a bunch of filters of rain or mist or you know, whatever, to create the air, like for instance, on the tanker. We created a lot of noise onto something that was very beautiful. Doing that on the Xbox doesn't really work that well.
.
.
.
Ahhh, the Xbox, the graphics are probably a little better, but the systems are pretty much the same, the Xbox and the PS2. They're not that different. If I spent a lot of time creating a game specific for the Xbox, I could come up with something great. But I feel that they are basically the same, you know, memory wise, etc.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ja jos ostelee Sony "yksinoikeuksia", niin tekeehän sitä muutkin. MicroSoft osti koko Bungien saadakseen Halon. Munch's Odysseenkin piti ensin tulla PS2:lle, muuta MS osti sen Xboxille.
 
siis ei sony varmaan maksanut suuria rahoja pelkästään sen takia ettei voitaisi tehdä gta vertailuja ps2- ja xbox-version välillä...gta3:n vaan osoittautui todelliseksi jättihitiksi joka myy konetta siinä sivussa ja on varmaa että gta4 tulee menestymään myös...sony vaan hankki ps2:lle loistavan pelisarjan yksinoikeudella niinkun nintendo osti RE-pelit...pitäisikö siis jokaikinen peli tehdä aina myös sille tehokkaimmalle konsolille jotta ei voitaisi puhua kilpailun tappamisesta...ja mitä väliä sillä on että gta3:ssa on hieman ruudunpäivitysongelmia, peli sai silti huippuarvosteluja ympäri maailman...sitten on tämä kommentti...

''En puhukkaan nyt peleistä vaan markkinoinnista. Tuossa muutaman julkistuksen luettuani ymmärsin miten Sony potkii kilpailua vastaan siitä huolimatta että kone on teknisesti heikompi.''

millä perusteella huonompi kone teknisesti ei voisi olla parempi pelikoneena...pitäisikö sonyn siis luovuttaa kokonaan, unohtaa pelaajat ja julkaista ps3:n...ilmeisesti sulle on tärkeätä vain tekniikka ja se on sulle näköjään se pointti millä päätetään mikä on paras ja tarjoaa parhaat pelit...jos asia tosiaan olisi noin että aina tehokkaimmalla markkinoilla olevalla koneella olisi oikeus saada kaikki huippupelit mitä julkaistaan niin saisimme ostaa konsoleita kerran vuodessa...jos minä haluan tuollaista meininkiä niin pelaan sitten pc:llä...
 
Re: Re: Sonylla osataan. Nerokasta...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Täyttä varmuuttahan tästä ei ole, kuten ei ole noista sinunkaan spekulaatioista!

No ei tietenkään, tämä onkin spekulaatiotopic. Ajatuksia vaan heittelin.

Äläkä juupis nyt ala jauhamaan siitä että PS2 olisi yhtä tehokas kuin kilpailu, jauha siitä sitten kun näemme PS2:lla pelin joka on yhtä kaunis kuin sama XboXilla tai GC:llä. Ja tuossahan Hideo Kojimakin sanoi että grafiikat ovat XboXilla paremmat. En kyllä ymmärrä miksi se on niin vaikeaa myöntää että XboX on tehokkain konsoli, ei se minullekkaan tuota mitään ongelmia nähdä jotain noin selvää. Vaikka en koko koneesta pidäkään. Ja kuten kassi on monta kertaa sanonut, olen vaan MS-vihaaja jne jne.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neidhart

millä perusteella huonompi kone teknisesti ei voisi olla parempi pelikoneena...pitäisikö sonyn siis luovuttaa kokonaan, unohtaa pelaajat ja julkaista ps3:n...ilmeisesti sulle on tärkeätä vain tekniikka ja se on sulle näköjään se pointti millä päätetään mikä on paras ja tarjoaa parhaat pelit.

Käsittääkseni vihasin tuossa että PS2 pärjää siitä huolimatta että se on tehottomin kone! Hemmetti ymmärsikö kaikki koko selvitykseni pointin ihan päin helvettiä.
 
Mutta ei xbox (ja GC) ole niin paljon PS2:a tehokkaampia jotta voitaisiin vakavalla naamalla väittää että näitten kolmen konsolin välillä tehoa voisi pitää edes merkittävänä valintakriteerinä konetta hankittaessa.

Miten sitten on tulkittavissa Kojiman lausunto että MGS2:n erikoisefektit (kuten sade)on vaikea toteuttaa xboxilla?
Tarkoittaako hän että xboxissa ei meinaa rittää teho sellaisiin efekteihin. Vaikka tekstuurien piirtokyky olisisikin xboxissa parempi niin ei se automaattisesti tarkoita etteikö PS2 voisi olla toisilla osa-alueilla xboxia parempi, esimerkiksi valaistus- ja partikkeliefekteissä.

Silti, pääpointtini aiemmassa viestissäni oli, että koska SoulCalibur 2 arcadeversio ON tehty PS2 rautaan perustuvalla tekniikalla, olivat perustelusi täysin päättömiä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Re: Re: Sonylla osataan. Nerokasta...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu


No ei tietenkään, tämä onkin spekulaatiotopic. Ajatuksia vaan heittelin.

Äläkä juupis nyt ala jauhamaan siitä että PS2 olisi yhtä tehokas kuin kilpailu, jauha siitä sitten kun näemme PS2:lla pelin joka on yhtä kaunis kuin sama XboXilla tai GC:llä. Ja tuossahan Hideo Kojimakin sanoi että grafiikat ovat XboXilla paremmat. En kyllä ymmärrä miksi se on niin vaikeaa myöntää että XboX on tehokkain konsoli, ei se minullekkaan tuota mitään ongelmia nähdä jotain noin selvää. Vaikka en koko koneesta pidäkään. Ja kuten kassi on monta kertaa sanonut, olen vaan MS-vihaaja jne jne.

Ainakin uusimmassa Pelitissä oli joku peli (en muista mikä, kun ei muuten kiinnostanut) joka oli grafiikoiltaan samaa tasoa XB:llä ja PS2:lla jokainen voi katsoa itse lehdestä.
Paljon riippuu siitä, miten pelin tekoon paneudutaan eri formaateilla.

Ja hideon puolesta: Kyllä PS2:nkin engine olisi näyttävämpi, jos se valmistuisi nyt!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Mutta ei xbox (ja GC) ole niin paljon PS2:a tehokkaampia jotta voitaisiin vakavalla naamalla väittää että näitten kolmen konsolin välillä tehoa voisi pitää edes merkittävänä valintakriteerinä konetta hankittaessa.

Ei toki, eihän Dreamcast-XboX väillä ole juurikaan huikeita eroja. Kyllä PS2-fanit aikoinaan kovasti höpisivät siitä kuinka PS2 on niin paljon tehokkaampi kuin DC mikä siis on myöskin aika paljolti potaskaa. Mutta PS2ssahan teho on niin paljon vaikeampi valjastaa että pelit jotka sitä esittelevät ovat usein kilpailijoiden vastaavia rumempia (juuri tuo max payne)

Miten sitten on tulkittavissa Kojiman lausunto että MGS2:n erikoisefektit (kuten sade)on vaikea toteuttaa xboxilla?


Että PS2lta porttaus toisille koneille on uskomattoman vaikeaa.
 
Ylös Bottom