Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Soul Calibur 2

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dansc
Eihän siinä muuten mitään, mutta ainakin SC2:ssa B+G ja A+K ovat vähän hankalia painaa yhdellä sormella painaa. Jostain syystä olen alkanut ihan viime aikoina painaa myös 3B:t ja 7B:t huti ristiohjaimella - harvinaisen ärsyttävää, kun nuo ovat niitä yleisimpiä liikkeitä Minalla...

Enhän minä itse asiassa ole tikkua koskaan kokeillutkaan, paitsi joskus vuonna kivi kun kakarana kävi arcadeissa. Voisin kyllä olettaa, että sellaisella sujuisi pelaaminen helpommin.

Dual Shock:sta löytyy onneksi noita olkanäppäimiä joille tarvittavia näppäinyhdistelmiä voi halutessa ohjelmoida. Kesken tiukan ottelun kun on hieman hankalaa alkaa painamaan B+G-yhdistelmää. Itsellä kontrollit ovat muuten samanlaiset kuin ne valmiiksi annetut, paitsi olkanäppäimistä löytyvät L1:stä A+G, L2:sta A+K, R1:stä B+G ja R2:sta Soul Charge.

Tekkeneihin, Soul Calibur 2:en ja myös Dead or Alive 2:en Dual Shock sopii mielestäni loistavasti mutta Virtua Fighter 4:n (ja evoon) kaipaisin tikkua.
 
Totta kyllä, olkanapeilla voisi pärjätä, jos niitä muistaisi joskus opetella käyttämään. :) Minä tosin inhoan Dual Shockia, mutta GC:n ohjain on todella kiva. Kun siinä on kolme nappia niin kivasti lähekkäin, A+B, A+K ja B+K hoituvat kaikki vaivatta. B+G on ainoa, jossa tulee ongelmia. Tosin tekoälyä vastaan pelatessa sitäkään ei tarvitse - mixupeilla ei ole mitään väliä, joten A+G kelpaa aina. ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dansc
Mikäs siinä periaatteessa, vaikka vähän säädöksi menee. Olisikohan helpompi ratkaisu, jos minä tulisinkin sinne eikä toisinpäin? :)

Niin no, sitten SINÄ joutuisit pelaamaan joko dualshockilla tai tikulla.. Kyllähän se muuten.

- Manji
 
Kyllähän dualillakin pystyy pelaamaan ihan jees.
Pelaa kuin minä: etu-, keskisormi näppäimille ja nimeton taakse...
Monen vuoden reenauksen tulos, eikä onnistu vieläkään...
:D

Ei vaan. Kyllä niitä ohajinvirtuooseja on joskus tullut nähtyä, SC2:ssa ei mitään älyttömän vaikeita "jutsuja" ole, kyllä kai sitä padillakin vääntää ihan jees.
 
Oma SC 2 konfiggi on ollut jo Soul Bladesta lähtien seuraava:
L1= A+K
L2= B+G
R1= A+B
R2= A+B+K

Ei ole ollut nappiongelmia kuin SC ykkösessä...
:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neonomide
Oma SC 2 konfiggi on ollut jo Soul Bladesta lähtien seuraava:
L1= A+K
L2= B+G
R1= A+B
R2= A+B+K

Ei ole ollut nappiongelmia kuin SC ykkösessä...
:D

Kummallista. SC 1:ssa kun buffer window oli paljon pienempi (IMO), eikä siinä ollut suuremmin mitään vaikeaa lukuunottamatta Posession Rush Canceleitä, Hwangin Spirit Charge Kick Canceleitä, Yoshin 9B canceleitä, ja of course SS buffereita. Ja öhöm, DC:n ristiohjain on 100x tarkempi kuin pleikkarin.
Ja 1fs oli mahdollinen, nyt sekin jeesus poistettiin, ihan kuin siitä olisi ollut haittaa...tai hyötyä niin paljon.

Kerroppas siis miten tuo on mahdollista, ilman että DC:n ohjaimesi ovat "paskana"?
 
Eihän nyt helkkari aloiteta uutta trollia?! :eek:

Tarkoitin sillä puhtaasti vain sitä, että DC:n ohjaimesta puuttui kaksi nappia Dual Shock kakkoseen verrattuna, mikä minulle laiskiaiselle oli silloin hyvin haittaavaa. SC1 oli kyllä muistiini ainoita DC:n mättöpelejä joissa ohjain ei haitannut, edes se surkeahko ristiohjain mikä riitti raiskaamaan suunnilleen kaikki muut mäiskinnät (etenkin 2d-pelit). Onko Dual Shockit sitten niin paljon huonompia ohjaimia, vai missä piilee vika? Anteeksi vain jos en ole vielä samalla matrixmaisella viivakooditasolla analysoimassa SC2 systeemejä kuin sinä ja Veib, mutta SC2:n bufferointi ei tunnu luonnistuvan erityisen samalla tavalla kuin ykkösessä. Etenkin kun on tottunut bufferoimaan puoli maapalloa VF4 Evossa... :cool:
 
Anteeksi jatkamisesta,
mutta mistä lähtien DC:n ristiohjain on ollut huono?
Se on sormiaraastava väärin pelattuna, mutta IMO se on huomattavasti tarkempi kuin Dualin...Dualissa kun on neljä erillistä näppäintä siin jolloin suunnat täytyy painaa suurella voimalla varman onnistumisen takaamiseksi.

Vertaa esimerkiksi tiger kneetä, jos omistat jonkin pelin jossa sitä tarvittaisiin. Totea kummalla onnistuu paremmin, dualilla vai DC...

DC:n ohjaimissa ainoat huonot puolet:
1) Ristiohjain kului
2) Triggerit olivat hannarista

Ei peleihin oikeasti tarvitse enempää kuin se 6 nappulaa. On hieno pelata pelejä jossa tarvii painaa yhtä aikaa L3, R3, R1 ja Kolmio tehdäksesi jotain erikoista...Arvaa mikä?

Jep, SC2:en bufferointi on ihan hämärä, 8wr bufferi huomattvasti vaikeampi (ja kusee välillä syystä jota en ole vielä keksinyt), mutta sitten voit tehdä da ultimate suicide-jutsun, 66-->5, G
=6G
Niinkuin häh...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tsiisus
Anteeksi jatkamisesta,
mutta mistä lähtien DC:n ristiohjain on ollut huono?
Se on sormiaraastava väärin pelattuna, mutta IMO se on huomattavasti tarkempi kuin Dualin...Dualissa kun on neljä erillistä näppäintä siin jolloin suunnat täytyy painaa suurella voimalla varman onnistumisen takaamiseksi.

Vertaa esimerkiksi tiger kneetä, jos omistat jonkin pelin jossa sitä tarvittaisiin. Totea kummalla onnistuu paremmin, dualilla vai DC...

DC:n ohjaimissa ainoat huonot puolet:
1) Ristiohjain kului
2) Triggerit olivat hannarista

Ei peleihin oikeasti tarvitse enempää kuin se 6 nappulaa. On hieno pelata pelejä jossa tarvii painaa yhtä aikaa L3, R3, R1 ja Kolmio tehdäksesi jotain erikoista...Arvaa mikä?

Jep, SC2:en bufferointi on ihan hämärä, 8wr bufferi huomattvasti vaikeampi (ja kusee välillä syystä jota en ole vielä keksinyt), mutta sitten voit tehdä da ultimate suicide-jutsun, 66-->5, G
=6G
Niinkuin häh...

Aaah... Nyt ymmärrän! Itse en ole juurikaan tykännyt DS1:stä tai koulimattomasta kakkosen ohjaimesta. Omat Dual Shockini ovat niin koulittuja, että ne "välit" eivät haittaa enää ollenkaan. Luota minuun, olen pelannut yli viisi vuotta DS1:llä 2D taistelupelejä turbonopeuksilla. Noissa DC:n peruspadeissä (malli otettiin Saturnin munakoiso3D-padista, btw) oikealle painaminen on tuskaa, etenkin f, f- liikkeissä, mikä kuoletti tehokkaasti kiinnostukseni 2D peleihin DC:llä ennen ohjainadapteria (Sat/ PSone). Nykyään "nelinappiristiohjain" on niin löysänä että kaikki mitä yroitän tulee luonnostaan, vain nuo SPoDit ja DLC:t jossain Evossa enää haittaavat. Tiger knee onnistuu mainiosti minun DS:llani/ sormillani, eipä sitä monessa pelissä sitäpaitsi tarvitakaan. Itsehän joudun vielä omalla näppäinyhdistelmälläni tekemään ainakin nuo A+G ja B+K ja A, K kombot tekemään hankalalla tavalla. Riittää minulle hyvin! (-;
 
SC2:sta saa lukea paljon imartelevampaa tekstiä jopa VF.comista. Pitäisiköhän tästä jopa päätellä, että ihmisten kannattaisi laajentaa horisonttejaan...
 
Saiskos suomesta mistään näitä The complete official guideja vai tarviiko ne netistä tilata esim. nyt Soul Calibur 2:den
Yleensäkin tuntuu että mitään peleihin liittyvää sälää on tosi vaikee suomesta löytää, eli ollaan täällä vie aika lapsen kengissä näissä peli hommissa ja tietenkin siihen vaikuttaa myös täkäläisten markkinoitten pienuus.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tykki
Saiskos suomesta mistään näitä The complete official guideja vai tarviiko ne netistä tilata esim. nyt Soul Calibur 2:den.
PLAN 1 tuo ainakin uutta FF X-2 opasta, jota pitäisi kaupoista löytyä.
FF X-2 oppaan kustantajilta löytyy myös SC II -opas, jota PLAN 1 saattaa Suomeen tuoda. PLAN 1:n sivut ovat vain olleet pari päivää jumissa, eikä sieltä oikein mitään löydä...
 
Huomasin tossa, että nyt lähtee todella halvalla play.comista. 16 euroa ei oo paljon tästä helmestä.
 
Itsekin saman asian huomasin ja tilasin. En suuri tappelupelien ystävä ole, mutta pitäähän noin kehuttu peli tilata tuohon hintaan.
 
Sivistäkääs vähän kokematonta tilaajaa...

Jos Play.comista tilaa kamaa (PS2 tai Cube pelejä), toimiiko ne suomesta ostetuissa EI modatuissa koneissa. Ajattelin vaan kun joidenkin pelien kohdalla lukee seuraava teksti: "Will play on UK Playstation2 only".
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bandicoot
Sivistäkääs vähän kokematonta tilaajaa...

Jos Play.comista tilaa kamaa (PS2 tai Cube pelejä), toimiiko ne suomesta ostetuissa EI modatuissa koneissa. Ajattelin vaan kun joidenkin pelien kohdalla lukee seuraava teksti: "Will play on UK Playstation2 only".

Kyllä toimivat - ovat normaaleja PAL -pelejä.
 
Tänään tuli peli ja täytyy sanoa, että onpas lyhyt, jossei tuota pitempi enää paljoa ole. Olen nyt päivän pelaamisen jälkeen kymppichapterissa. Kaverien kanssa vuoro-ottelusysteemillä siihen asti pelattiin ja aseitakin on kertynyt. Onko tuossa pelissä enää mitään tekemistä, kun tuon weapon masterin on mennyt läpi kertaalleen. Alotin WM:n normal-vaikeustasolla. Ajattelin, että antaa olla se mikä oli vakiona ja oli liian helppo. Sitten vaihdoin hardiin, mutta mitään ei tuntunut tapahtuvan. Vaikuttaako se optionsin vaikeustason muutos vain arcadeen?

Niin, ja mistä ne loput neljä ukkoa saa aukastua, kun enää kaksi kentää (plus ne ihme luolat, mihin ei ole vielä päässyt) menemättä ja neljä ukkoa vielä avaamatta. Niin, ja onko kaikille ukoille mahdollista saada jonkinlainen soul blade -miekka. Nykyään on vasta kahdella hahmolla.

Vaikka pitkälle (ainakin luulisin) olenkin päässyt, niin ei oikein peli ole vielä auennut.
 
Ylös Bottom