Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Spider-Man: Miles Morales

Jotenkin mielenkiintoista, että olet aika kriittinen Ubisoftin avoimen maailman pelejä kohtaan, ja kuitenkin tuo hämis on maistunut. Itselleni tuo hämiksen iso ongelma on ollut juuri se mistä nimenomaan Ubin pelejä on usein syytetty, eli kaikki näyttää ja tuntuu copy-pastelta. New York ei kyllä tunnu aidolta alkuunkaan. Kovin kuollut, mekaaninen ja tylsä mallinnus todellisuudessa upeasta ja elämää täynnä olevasta kaupungista.

Toki saatan olla hieman ylikriittinenkin asiassa siitä syystä, että olen kyseisessä kaupungissa pariinkin otteeseen asunut ja sen ympäristö on tuttua ja monelta osin rakasta. Joka tapauksessa Spiderman ei vain ole saanut minua kiinnostumaan oikein mistään kyseisessä pelissä. En pitänyt siinä grafiikkatyylistä, hahmoista, tarinasta (toki peli jäänyt kesken, mutta sen pohjalta mitä olen ehtinyt pelata) tai taistelumekaniikasta (aivan liian AD/HD ja myös keinotekoinen minun makuuni).

Varmaan itsellä aihe/miljöö tekee sen, Spider-Man oli itselle aivan uusi kokemus aiheeltaan videopelien maailmassa kun taas esim Far cry:ssä mukaan vedetään huumeet ja joku hullu/diktaattori mikä tapetaan aineissa tai ilman. Hämis ei itselle ole tuttu kuin Raimin elokuvista ja 90 piiretystä ja uudet ja sen jälkeiset sarjat ja muut ovan tyystin katsomatta.
 
Jotenkin mielenkiintoista, että olet aika kriittinen Ubisoftin avoimen maailman pelejä kohtaan, ja kuitenkin tuo hämis on maistunut. Itselleni tuo hämiksen iso ongelma on ollut juuri se mistä nimenomaan Ubin pelejä on usein syytetty, eli kaikki näyttää ja tuntuu copy-pastelta. New York ei kyllä tunnu aidolta alkuunkaan. Kovin kuollut, mekaaninen ja tylsä mallinnus todellisuudessa upeasta ja elämää täynnä olevasta kaupungista.

Toki saatan olla hieman ylikriittinenkin asiassa siitä syystä, että olen kyseisessä kaupungissa pariinkin otteeseen asunut ja sen ympäristö on tuttua ja monelta osin rakasta. Joka tapauksessa Spiderman ei vain ole saanut minua kiinnostumaan oikein mistään kyseisessä pelissä. En pitänyt siinä grafiikkatyylistä, hahmoista, tarinasta (toki peli jäänyt kesken, mutta sen pohjalta mitä olen ehtinyt pelata) tai taistelumekaniikasta (aivan liian AD/HD ja myös keinotekoinen minun makuuni).
Asia oli itselleni myös näin kunnes kaikki pahikset pääsivät kunnolla vauhtiin ja siihen loppui copy-paste fiilis. Pelimekaniikaltaan yksi tämän sukupolven kovimmista!
 
Jotenkin mielenkiintoista, että olet aika kriittinen Ubisoftin avoimen maailman pelejä kohtaan, ja kuitenkin tuo hämis on maistunut. Itselleni tuo hämiksen iso ongelma on ollut juuri se mistä nimenomaan Ubin pelejä on usein syytetty, eli kaikki näyttää ja tuntuu copy-pastelta. New York ei kyllä tunnu aidolta alkuunkaan. Kovin kuollut, mekaaninen ja tylsä mallinnus todellisuudessa upeasta ja elämää täynnä olevasta kaupungista.

Toki saatan olla hieman ylikriittinenkin asiassa siitä syystä, että olen kyseisessä kaupungissa pariinkin otteeseen asunut ja sen ympäristö on tuttua ja monelta osin rakasta. Joka tapauksessa Spiderman ei vain ole saanut minua kiinnostumaan oikein mistään kyseisessä pelissä. En pitänyt siinä grafiikkatyylistä, hahmoista, tarinasta (toki peli jäänyt kesken, mutta sen pohjalta mitä olen ehtinyt pelata) tai taistelumekaniikasta (aivan liian AD/HD ja myös keinotekoinen minun makuuni).
Olihan Spidermanissakin tietenkin open world-rakenteensa vuoksi paljon copypastea, mutta sen 10-20h perusteella AC: Originsia ja n. 30h AC: Odysseyta pelanneena täytyy sanoa, että todella moni osa-alue oli hiotumpi Hämiksessä kuin noissa kahdessa pelissä jolloin ei niin paljoa ärsyttänyt itseään toistavaa side contentin tekeminen.

Toki ehkä tärkeimpänä tuohon pelistä tykkäämisen vaikutti se, että tykkäsin kyllä siitä combatin monipuolisuudesta jos vähän haastoi itseään eikä pelkkää neliötä pyrkinyt spämmimään. Siihen päälle paras travellaus-systeemi open world-peleistä niin saatiin hyvin pidettyä allekirjoittanut kiinnostuneena loppuun asti. Tai no platinaa ja DLC-trophyja grindatessa meinasi kyllä tulla hieman ähky combatista, mutta onneksi nyt lisärissä tuotakin on selvästi muokattu hieman Milesin kykyjen näköiseksi.
 
Vaikka olenkin ollut kriittinen näitä hämispelejä kohtaan, niin minunkin on toki myönnettävä, että tuo Miles Morales-lisäri näyttää kyllä erittäin hyvältä. Siis erityisesti grafiikka on teknisesti näyttävää ja antaa kyllä hyvää kuvaa PS 5:n graafisista ominaisuuksista. Tykkään myös siitä miten tuo Miles Moralesin tarinan maailman tunnelma välittyy ainakin noista pätkistä mitä olen nähnyt. Tavallaan harmi, että on lisäri ja sitä kautta lyhyehkö peli. Muuten kiinnostaisi minua mahdollisesti selvästi enemmän kuin tuo ensimmäinen Spiderman-peli.
 
Onko tietoa julkaistaanko tämä peli fyysisenä versiona PS4:lle, kun en ole tuota vielä missään verkkokaupoissa nähnyt myynnissä? En saa PS5 julkaisussa, joten ajattelin ostaa tämän pelin ekaksi PS4:lle ja sitten PS5:lle. Julkaistaanko PS5 version Utimate Editionia fyysisenä versiona? En ole tuotakaan nähnyt missään verkkokaupoissa myynnissä.
 
Onko tietoa julkaistaanko tämä peli fyysisenä versiona PS4:lle, kun en ole tuota vielä missään verkkokaupoissa nähnyt myynnissä? En saa PS5 julkaisussa, joten ajattelin ostaa tämän pelin ekaksi PS4:lle ja sitten PS5:lle. Julkaistaanko PS5 version Utimate Editionia fyysisenä versiona? En ole tuotakaan nähnyt missään verkkokaupoissa myynnissä.
Kyllähän noita on. Siitä esim. VPD:stä Ultimate Edition: https://www.vpd.fi/spider-man-miles-morales-ultimate-edition-ps5.html

Tai esim. Gigantista normiversio:

Pikaisella googletuksella en PS4 versiota löytänyt. Joko siitä ei tule fyysistä kopiota tai sitten pusketaan ja markkinoidaan aika rankasti PS5 versiota ja tiputellaan PS4 versio myyntiin sitten lähempänä julkaisua.
 
Kyllähän noita on. Siitä esim. VPD:stä Ultimate Edition: https://www.vpd.fi/spider-man-miles-morales-ultimate-edition-ps5.html

Tai esim. Gigantista normiversio:

Pikaisella googletuksella en PS4 versiota löytänyt. Joko siitä ei tule fyysistä kopiota tai sitten pusketaan ja markkinoidaan aika rankasti PS5 versiota ja tiputellaan PS4 versio myyntiin sitten lähempänä julkaisua.

Kiitos vastauksesta. Pitää tuolta tilata tuo peli, jos Verkkokauppa.comiin ei ole tuota myyntiin :).
 
PS5™-ominaisuudet
  • Häikäisevä grafiikka: matkaa lumiseen Marvelin New Yorkiin pelissä Marvel’s Spider-Man: Miles Morales. Peli on toteutettu kauniilla 4K- ja HDR-tarkkuudella. Näe rakennusten seinillä säteenseurannalla luotuja heijastuksia, paranneltua valaistusta, varjoja ja hahmojen yksityiskohtia. Valinnainen 60 FPS -suorituskykytila herättää Spider-Man-universumin eloon.
  • Nopea siirtyminen peliin: Marvel’s Spider-Man: Miles Morales hyödyntää ultranopean SSD-levyn ominaisuuksia, jolloin pelaamaan pääsee todella nopeasti. Singahda halki Marvelin New Yorkin hujauksessa ja palaa peliin lähes välittömästi.
  • Sopeutuvat liipaisimet: tunne Spider-Manin seitit sormenpäissäsi DualSense-ohjaimen sopeutuvien liipaisimien ansiosta Marvel’s Spider-Man: Miles Morales -pelissä.
  • Haptinen vaste: tunnet käsissäsi jokaisen Miles Moralesin iskuista, seitin viskauksista ja myrkkyhyökkäyksistä DualSense™-ohjaimen eläytymistä parantavan haptisen vasteen ansiosta.
  • Tempest 3D -äänitekniikka: kuule kaupungin heräävän eloon ympärilläsi Marvel’s Spider-Man: Miles Morales -pelissä, kun 3D-tilaääni antaa sinun kuulla, mitä lähelläsi tapahtuu aina katoilta kaupungin kaduille. Kaupungin äänet saavat sinut uppoutumaan Marvelin New Yorkiin ja herättävät hittielokuvamaiset Spider-Man-hetket eloon PS5-konsolin Tempest 3D -äänitekniikalla.
4K-resolutioon vaaditaan yhteensopiva 4K-televisio tai -näyttö.

Suomenkielinen kotisivu:

Pelikuvaa Remasteroidusta Spidermanista. Tulee tuon Ultimate-paketin kylkiäisenä.



-Ray-traced reflections & ambient shadows
-Updated city environments, new weather effects, improved models & materials
-New Peter model
-Near instant loading
-60FPS performance mode
-New suits, photomode features
 
Viimeksi muokattu:
Näytti olevan pleikkarin storessa julkaisupäivä 12.11 ja hinta 59,95€ PS4:lle.

Eikös tämän pitänyt olla halvempi, vai muistanko nyt ihan väärin?
 
Kyllä normiversio tais olla ihan 59,95€ ja sitten Ultimate Edition jossa Spider-Man Remastered mukana 79,90€ tms.
Okei, no sitten muistin väärin tuon tai sitten sekoilin tuon kanssa, että tätä verrataan Uncharted: Lost Legacyyn todella paljon, niin ehkä siitä jäänyt halvempi hinta päähän :D
 
Loistava ajoitus julkaista niin lähellä Cyberpunk 2077 peliä :)
Tämä ei kyllä itseäni kiinnosta juurikaan. Ekassa Spider-Manissa ei ollut oikein oikein mitään mitä ei lukuisissa aikaisemmissa Spidey-peleissä olisi jo samaan tapaan toteutettu. Toki grafiikat paremmat. Oli kuitenkin aivan uskomattomasti saman toistoa, jos vertasi vaikka Amazing Spider-Man 1 ja 2 peleihin. Ja kaupungin elävyys jopa huonommin toteutettu kuin noissa vanhoissa peleissä. Joskus nuorempana Spider-Man oli kyllä suuri suosikkini, mutta nykyään ei kyllä näköjään innostu oikein mistään Spidey-jutuista enää ollenkaan. Esim. Spider-Man: Far Away From Home oli itselleni melkoista kuraa leffana - tosin siihen vaikutti erityisesti käsittämättömän huono juoni valtavine plotholeineen sekä häpeilemättömän tökeröine plot armor-viritelmineen. Alelaari-kamaa tämä, jos sitäkään, sitten joskus kaukana tulevaisuudessa...
 
Ultimate Edition tilattu PS5:lle ja perusversio PS4:lle. Nyt odotettaan, että nuo saapuvat. PS4 version pelaan ekaksi ja PS5 version sitten, kun saan konsolin. Pitää ottaa vapaapäivä pelaamiseen, kun PS4 versio on postilaatikossa :)
 


Insomniacin Creative Director retwiitannut tämän, joten suurella todennäköisyydellä huomenna Game Informerin coverissa Miles Moralesista juttua. :)
 
Ylös Bottom