Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Splinter Cell: Chaos Theory

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unreal-Hawk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Unreal-Hawk

New Member
Hidas sytytys, mutta kuitenkin. Sain tilaisuuden olla läsnä Lontoossa järjestetyssä pientapahtumassa, The Gathering, jossa esiteltiin Xboxin kenties kovimpia pelejä. SC: Chaos Theory oli yksi niistä.

Tällä kertaa kentät eivät ole putkimaisia, yhden reitin ota-tai-jätä -settiä, vaan etenemisreittejä on useampia. Esimerkkinä: Jos jaksaa odottaa, niin vihollinen avaa jumissa olevan oven pelaajalle, näin vältytään kiertoreiteiltä ja viholliskontakteilta. Samilla on varustevyöllään nyt myös kommandopuukko, jolla viholliset saadaan pois päiviltä tiukoissakin tilanteissa. Rainbow Sixien tapaan Chaos Theoryssä ruumilla on Ragdoll-fysiikat, joten tarpeen tullen ruumiit voi viskata mereen, vuoren huipulta alas, jne. Luonnollisesti Sam osaa myös pari uutta kikkaa. Lisää asiasta "lähiaikoina".
 
Vastaus: Splinter Cell: Chaos Theory

Jos tuo Haukan viesti sai veden kielelle, niin ei tämä sitä ainakaan kuivata ;)

Grafiikkaa katsoessa ei voi muuta kuin kuolata :p
 
Vastaus: Splinter Cell: Chaos Theory

Tällaista tietoa löytyi, kun olin laittamassa Halo 2:sta tilaukseen..siis SC: Chaos Theory tulee myyntiin Xboxille 25.3.2005 Gamebox.fi :eek:
 
Vastaus: Splinter Cell: Chaos Theory

Splinter Cellit on nättejä pelejä, mutta eivät kyllä minua sytyttäneet koskaan. Suurin ongelma niissä mielestäni on ollut aivan liian esteratamainen tasosuunnittelu jossa toistetaan samaa kaavaa. Ammutaan lamput, hiivitään teuvon taakse, kolkataan (tai ammutaaan) se ja raijataan piiloon. Ja rumba alkaa uudestaan. Jos Chaos Theory pystyy korjaamaan tämän ongelman ja nostamaan tasosuunnittelun uudelle tasolle, niin avot, meillä on todella kova peli käsissämme. :)
 
Vastaus: Splinter Cell: Chaos Theory

Teppo_Holmqvist sanoi:
Suurin ongelma niissä mielestäni on ollut aivan liian esteratamainen tasosuunnittelu jossa toistetaan samaa kaavaa. Ammutaan lamput, hiivitään teuvon taakse, kolkataan (tai ammutaaan) se ja raijataan piiloon. Ja rumba alkaa uudestaan. Jos Chaos Theory pystyy korjaamaan tämän ongelman ja nostamaan tasosuunnittelun uudelle tasolle, niin avot, meillä on todella kova peli käsissämme. :)

No onhan ne missionit vähän esteratoja, mutta jos on pelannut enemmän Splinter Cellejä niin tietää kyllä että missioneissa on enemmänkin vaihtoehtoja kuin tuo mainitsemasi. Ensinnäkin suurinta osaa vihollisista ei tarvitse kolkata tai edes valoja ei tarvitse ampua kun osaa katsoa ympärilleen ja ajoittaa liikkumistaan. Ja onhan niissä missioneissa myös ajoittain kohtia joissa voi valita ns. "tyhmän reitin" oikean reitin sijaan. Kysehän on vain viitsimisestä eli jaksaako aloittaa edellisestä tallennuksesta ja katsoa tarkempaan ympäristöään ja miettimällä miten päästään eteenpäin. Ainakin itse olen Splinter Cellien suhteen sen verran perfektionisti että yrityskertoja kyllä kertyy.
Ensimmäinen pelikerta on Splinter Celleissä ihan huippu pelikokemus mutta ainakaan itseäni ei ole huvittanut alkaa pelaamaan ihan heti uudestaan kun ei ole enää mitään jännitystä. Uudelleen peluu arvo on mielestäni Splinter Cellien heikkous. SC:CTssä on kyllä kovat ennakko-odotukset, varsinkin Co-Op, ja missioneitahan jaksaisi vetää ihan pilvinpimein putkeen eli niitä saisi olla enemmän. Pieniä uudistuksia saisi olla vieläkin enemmän SC:PTeen verrattuna, mutta hyvää työtähän UbiSoft on tähänkin asti tehnyt että en usko että joutuu pettymään. Lisää kiitos!!! :D
 
Vastaus: Splinter Cell: Chaos Theory

Olen ostanut ja läpitahkonut SC:PT:n, mutta pelannut vain vähän ekaa numeroa. PT oli ostamisen arvoinen, mutta ei lukeudu niihin muutamiin itselleni pyhiin peleihin, jotka oli aivan pakko ostaa uusina ja käsitellä silkkihansikkain, ja joita en koskaan lainaa tai anna pois. Jos muita julkaisuja ei osu tielle, niin saatan hommatakin kolmosnumeron. PT on ollut erään pienen pelikaupan alelaarissa jostain erehdyksestä jo kesästä asti, voi olla että ostan CT:n joskus ensivuoden kesällä, jos vaikka eksyisi taas alelaariin. Tekniikka näyttää houkuttelevalta, sillähän SC:t ovat aina ratsastaneet :rolleyes:
 
Vastaus: Splinter Cell: Chaos Theory

SC goes MGS - optical camouflage: http://media.teamxbox.com/games/ss/948/1096304917.jpg.

SC:n seuraavaa osaa odotan minäkin suurella innolla. Puukon käyttö tosin tuntuu yhä synkemmältä :)

SC:n putkimaisuudesta napisseelle voin sanoa, että sitähän nuo kentät ovat hyvin pitkälle pieniä poikkeuksia lukuunottamatta. Pähkinä onkin selvittää kentät mahdollisimman tyylikkäästi - rikkomatta lamppuja, ampumatta turhaan luoteja (tai käyttämättä lainkaan luoteja), tappamatta ketään, aiheuttamatta hälyytyksiä, jne. Se, kiinnostaako tuollainen, onkin sitten toinen juttu.
 
Vastaus: Splinter Cell: Chaos Theory

Vaahtomuovi sanoi:
SC goes MGS - optical camouflage: http://media.teamxbox.com/games/ss/948/1096304917.jpg.

SC:n seuraavaa osaa odotan minäkin suurella innolla. Puukon käyttö tosin tuntuu yhä synkemmältä :)

SC:n putkimaisuudesta napisseelle voin sanoa, että sitähän nuo kentät ovat hyvin pitkälle pieniä poikkeuksia lukuunottamatta. Pähkinä onkin selvittää kentät mahdollisimman tyylikkäästi - rikkomatta lamppuja, ampumatta turhaan luoteja (tai käyttämättä lainkaan luoteja), tappamatta ketään, aiheuttamatta hälyytyksiä, jne. Se, kiinnostaako tuollainen, onkin sitten toinen juttu.

Whhaat.a..f.!!? No, johan on uudistus. Nyt kyllä rikottiin realismia jonkin verran.
 
Vastaus: Splinter Cell: Chaos Theory

Yager sanoi:
Whhaat.a..f.!!? No, johan on uudistus. Nyt kyllä rikottiin realismia jonkin verran.
Niin no, kyllähän tuollaisia voidaankin suunnitella jo nytkin, eikä pelin kaikki muutkaan varusteet niin kovin Anttila tavaraa olekaan..Eikä tuo camoflauge kokonaan näkymätön ole vaan taittaa valoa mutta kyllä ne viholliset sen erottavat läheltä, jos sitä edes peliin tulee mukaan. Mutta itse en kuitenkaan tahtoisi tuota.

En tiedä onko kukaan jo huomannut uusia videoita. Kannattaa pitää äänet pois, ellei halua kuunnella pieniä spoilereita.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Splinter Cell: Chaos Theory

Optical camoflauge on kyllä kohtalaisen sci-fi -juttuja vielä toistaiseksi, ja ihmisen häivyttäminen tuolla tavalla ei onnistune ihan vielä vuonna 2008 vaikka kuinka yritettäisiin. Tuskin tuossa kuitenkaan MGS-linjalle ollaan menossa muun tekniikan tai tarinan suhteen. Muuten SC:n asetekniikkaa on käsitelty Splinter Cell Real Weapons FAQ:ssa.
 
Vastaus: Splinter Cell: Chaos Theory

Vaahtomuovi sanoi:
Optical camoflauge on kyllä kohtalaisen sci-fi -juttuja vielä toistaiseksi, ja ihmisen häivyttäminen tuolla tavalla ei onnistune ihan vielä vuonna 2008 vaikka kuinka yritettäisiin. Tuskin tuossa kuitenkaan MGS-linjalle ollaan menossa muun tekniikan tai tarinan suhteen. Muuten SC:n asetekniikkaa on käsitelty Splinter Cell Real Weapons FAQ:ssa.
Onhan tuo mielenkiintoinen uudistusidea mutta kunhan pelin realistisuus pysyisi siedettävissä rajoissa.
Tuota tekniikkaa on esiintynyt useissa peleissä mutta ne ovat olleet kyllä aika scifi luonteisia ja kyllä ne mun mielestä sen kategorian peleissä saisi pysyäkin. Tottakai jos sitä oikeastikin kehiteltäisiin niin mikäs siinä..tekniikan kehityksen tiellä ei voi seistä :D
 
Vastaus: Splinter Cell: Chaos Theory

Sarine sanoi:
Jotenkin alkaa tuntumaan että normaali kantisia pelejä ei tule enään ollenkaan :o

xbox.ign.com

Tom Clancy's Splinter Cell'n mukana tuli tekemisestä ja tekijöistä kertovia videoita. Splinter Cell: Pandora Tomorrow'n mukana taas ei tainnut olla mitään bonusmateriaalia. Kolmannen pelin kohdalla lisämateriaalista pitää jo maksaa - huomaatteko kaavan :)

Kola Cell, Vselka Infiltration ja Vselka Submarine eivät ole juuri erityisen säväyttäviä, ja sinänsä noinkin "vanhojen" kenttien julkaiseminen "bonuksena" PC:lle ei kuulosta järin houkuttavalta.

Toivottavasti tämä SC:CT on tehty nimenomaan Xboxille, ja PS2:n ja GC:n omistajat saavat tyytyä vähempään (määrään yksityiskohtia ja vuorovaikutteisuutta ympäristön kanssa).
 
Vastaus: Splinter Cell: Chaos Theory

Sarine sanoi:
Jotenkin alkaa tuntumaan että normaali kantisia pelejä ei tule enään ollenkaan :o

xbox.ign.com
Arvatenkin boxi on aitoa kevlar-komposiittia "sniper-verkolla" päällystettynä, ja sisällä on spy-gear-kakkulat kolmella vihreällä lampulla... Enpä usko että itse Tomppaa on päästetty vaikuttamaan tähän camo-pelleilyyn. Paljon on suunnittelijoiden piruiltava, jotta pelistä tulee haastava, jos Samilla on vehkeet muuttua näkymättömäksi. :rolleyes: Tosin kyllä luulisi aika hyvin näkyvän, kun näkymättömyyden keskeltä paistaa kolme vihreää lamppua edessä, ja itsevalaiseva Sony-Erikssonin näyttö takana... :)
 
Vastaus: Splinter Cell: Chaos Theory

Vaahtomuovi sanoi:
Tom Clancy's Splinter Cell'n mukana tuli tekemisestä ja tekijöistä kertovia videoita. Splinter Cell: Pandora Tomorrow'n mukana taas ei tainnut olla mitään bonusmateriaalia. Kolmannen pelin kohdalla lisämateriaalista pitää jo maksaa - huomaatteko kaavan :)

Kola Cell, Vselka Infiltration ja Vselka Submarine eivät ole juuri erityisen säväyttäviä, ja sinänsä noinkin "vanhojen" kenttien julkaiseminen "bonuksena" PC:lle ei kuulosta järin houkuttavalta.

Toivottavasti tämä SC:CT on tehty nimenomaan Xboxille, ja PS2:n ja GC:n omistajat saavat tyytyä vähempään (määrään yksityiskohtia ja vuorovaikutteisuutta ympäristön kanssa).

Meinasin juuri sanoa, että tätä tuskin nähdään muilla kuin Xboxilla.Ainakaan jos kuvakaappauksiin on uskominen. Voi tosin olla että ne tehdään sitten täysin eri grafiikkamoottorilla. Itse muuten juuri muutama minuutti sitten menin Pandora Tomorrowin läpi! Se oli tosin Ps2 versio.
 
Vastaus: Splinter Cell: Chaos Theory

Julkaisu lähenee mutta tietääkö kukaan tarkkaa julkaisupäivää? Itse odotan ainakin peliä vesikielellä!
 
Vastaus: Splinter Cell: Chaos Theory

juuso_11 sanoi:
Julkaisu lähenee mutta tietääkö kukaan tarkkaa julkaisupäivää? Itse odotan ainakin peliä vesikielellä!
Tällä hetkellä Ubisoft on merkinnyt pelin ilmestyväksi 1.4.2005 ja kun tuo on jo noin lähellä ei varmaankaan isoja muutoksia enää tapahdu. (löytyy muuten XboxFINin julkaisulistaltakin)
 
Vastaus: Splinter Cell: Chaos Theory

Testailin pelin demoa ja todelliselta herkkupalalta peli kyllä vaikuttaa. Aivan pakollinen ostos.
 
Ylös Bottom