Vastaus: Splinter Cell: Chaos Theory
Eilen se peli tuli (!) ja kyllähän sitä tuli testailtua yksinpeliä, Co-oppia ja Versusta. Yksinpelin graafiikathan olivat aika uskomattomankin hienoa katseltavaa, ja peli tuntui paremmalta kuin PT, sillä enää ei ilmeiseisti niitä hälytysrajojakaan ole. Antaa mukavasti enemmän valinnanvaraa, kun saa valita varusteensakin pelityylinsä mukaan ja kentistä löytyy jopa vaihtoehtoisia reittejä.
Co-opia pelasimme erään henkilön kanssa (No kenenkähän) ensimmäisen missionin läpi pienen sähläyksen jälkeen ja sekin vaikutti sangen maukkaalta. Yhteistyötä tarvitaan ja kikkailukin onnistuu mukavasti. Välissä vain oltiin vähän sekaisin suunnasta, mutta kyllä se siitä suttaantui. Toivottavasti toinen kenttä tarjoaisi jo vähän lisää monipuolisuutta ympäristössä ja tehtävissä. Graafisestihan co-op käyttää Chaos Theoryn moottoria, joten laajakuvaa tuetaan sekä yksinpelissä että co-opissa, mutta jälkimmäisessä ainakin eilen meillä ilmeni pätkimistä välissä aika rajustikin, mikä saattoi johtua joko ruudunpäivityksen tipahtelusta tahi silkasta lagaamisesta. Hauskaa oli ja huvittavia tilanteita syntyi paljon.
Versus käyttää wanhaa Pandoran moottoria, minkä erottaa ulkonäössäkin, eikä se tue näin laajakuvaakaan. Kentistä tuli testattua kaikki paitsi Federal Bankia ja Deftech "not so gut" Belewiä. Uudet tehtävämuodot ovat hauskoja ja tuovat lisää vaihtelua ja monipuolisuutta vanhoihinkin kenttiin. Uudet kentät tuntuivat tyylikkäiltä, vaikkakin "yllättäen" hieman sekavilta näin alkuun. Kooltaan ne eivät olleet niin valtavia kuin oli annettu odottaa. Vaihtoehtoisia reittejä ja tehtäviä tuntuisi löytyvän mukavasti, mutta vakoojien homma ei ole edelleenkään mikään helppo nakki. Uusia yhteistyöliikkeitäkin voi kentissä tietyissä kohdissa käyttää ja nousta näin uusiin sfääreihin, joten kannattaa pitää silmät auki niistä ilmoittavia ikoneja varten.
Uudet varusteet tuntuivat jänskiltä ja hassumonneilta, vaikkakin tuo ns näkymättömyys tuntui vähän liiankin hyvältä vakoojien (ainakin vastustajien) käytössä. Itse en vielä kyseistä härveliä kovin taitavasti osaa käyttää, joten muutamat kerrat lensi ratkaisevassa paikassa kranaatit optisen kamoflöögin sijasta. Spy bulleteilla oli ihan mukava leikkiä ja vanhoihin sticky cameroihin pääsee käsiksi, mikäli olet ampunut ne kyseisen "elämäsi" aikana.
ARGUSin miesten uudet temput ja laitteet ovat myös aika hassuja. Pyörähdysliikettä (yllättäen) en osannut itse käyttää kovinkaan tehokkaasti saati lyömistä, kun näiltä vähän enemmän pelanneilta konkareilta homma sujui vähän liiankin mallikkaasti. Kamerasysteemi vaikutti todella hupaisalta ja vekkulilta työkalulta, jonka kanssa oli mukava unohtua leikkimään kesken tiukkojenkin tilanteiden. Ensimmäistä kertaa systeemiä kokeillessani oli siitä välittömästi hyötyä, kun Museumissa ollessani Monolith roomissa hoksasin vakoojan kävelevän suoraan yläpuolellani olevalla tasolla. Sen jälkeen oli helppo hyökätä portaat ylös ja neutraloida mokoma monni.
Uudet aseet eli SMG ja haulikko tuovat myös mukavaa vaihtelua asevalikoimaan. Haulikko on yllätys yllätys SUPER (huh huh!) tehokas lähietäisyydeltä, mutta mitään shokeeraavaa iloa en SMG:stä löytänyt
Yhden illan sessioiden jälkeen pelistä on jäänyt todella positiivinen mielikuva, ja sormet syyhyävät jo päästä jatkamaan eilisestä.