Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Splinter Cell: Chaos Theory

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unreal-Hawk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Splinter Cell: Chaos Theory

remaster sanoi:
Ja siitä puheen ollen, miten sillä konekiväärillä zoomaillaan? Onko siitä jotain ihme versioita, kun pelilehtisessä oli niin monta eri kuvaa siitä?

Tuohon kivääriin saa laitettua erilaisia lisävarusteita, kuten haulikko ja sniperi. Pitää vissiin valkoista painaa kun on tähtäämässä. Silloin Sam tekee jotain säätöjä aseeseen...
 
Vastaus: Splinter Cell: Chaos Theory

Eilen se peli tuli (!) ja kyllähän sitä tuli testailtua yksinpeliä, Co-oppia ja Versusta. Yksinpelin graafiikathan olivat aika uskomattomankin hienoa katseltavaa, ja peli tuntui paremmalta kuin PT, sillä enää ei ilmeiseisti niitä hälytysrajojakaan ole. Antaa mukavasti enemmän valinnanvaraa, kun saa valita varusteensakin pelityylinsä mukaan ja kentistä löytyy jopa vaihtoehtoisia reittejä.

Co-opia pelasimme erään henkilön kanssa (No kenenkähän) ensimmäisen missionin läpi pienen sähläyksen jälkeen ja sekin vaikutti sangen maukkaalta. Yhteistyötä tarvitaan ja kikkailukin onnistuu mukavasti. Välissä vain oltiin vähän sekaisin suunnasta, mutta kyllä se siitä suttaantui. Toivottavasti toinen kenttä tarjoaisi jo vähän lisää monipuolisuutta ympäristössä ja tehtävissä. Graafisestihan co-op käyttää Chaos Theoryn moottoria, joten laajakuvaa tuetaan sekä yksinpelissä että co-opissa, mutta jälkimmäisessä ainakin eilen meillä ilmeni pätkimistä välissä aika rajustikin, mikä saattoi johtua joko ruudunpäivityksen tipahtelusta tahi silkasta lagaamisesta. Hauskaa oli ja huvittavia tilanteita syntyi paljon.

Versus käyttää wanhaa Pandoran moottoria, minkä erottaa ulkonäössäkin, eikä se tue näin laajakuvaakaan. Kentistä tuli testattua kaikki paitsi Federal Bankia ja Deftech "not so gut" Belewiä. Uudet tehtävämuodot ovat hauskoja ja tuovat lisää vaihtelua ja monipuolisuutta vanhoihinkin kenttiin. Uudet kentät tuntuivat tyylikkäiltä, vaikkakin "yllättäen" hieman sekavilta näin alkuun. Kooltaan ne eivät olleet niin valtavia kuin oli annettu odottaa. Vaihtoehtoisia reittejä ja tehtäviä tuntuisi löytyvän mukavasti, mutta vakoojien homma ei ole edelleenkään mikään helppo nakki. Uusia yhteistyöliikkeitäkin voi kentissä tietyissä kohdissa käyttää ja nousta näin uusiin sfääreihin, joten kannattaa pitää silmät auki niistä ilmoittavia ikoneja varten.

Uudet varusteet tuntuivat jänskiltä ja hassumonneilta, vaikkakin tuo ns näkymättömyys tuntui vähän liiankin hyvältä vakoojien (ainakin vastustajien) käytössä. Itse en vielä kyseistä härveliä kovin taitavasti osaa käyttää, joten muutamat kerrat lensi ratkaisevassa paikassa kranaatit optisen kamoflöögin sijasta. Spy bulleteilla oli ihan mukava leikkiä ja vanhoihin sticky cameroihin pääsee käsiksi, mikäli olet ampunut ne kyseisen "elämäsi" aikana.

ARGUSin miesten uudet temput ja laitteet ovat myös aika hassuja. Pyörähdysliikettä (yllättäen) en osannut itse käyttää kovinkaan tehokkaasti saati lyömistä, kun näiltä vähän enemmän pelanneilta konkareilta homma sujui vähän liiankin mallikkaasti. Kamerasysteemi vaikutti todella hupaisalta ja vekkulilta työkalulta, jonka kanssa oli mukava unohtua leikkimään kesken tiukkojenkin tilanteiden. Ensimmäistä kertaa systeemiä kokeillessani oli siitä välittömästi hyötyä, kun Museumissa ollessani Monolith roomissa hoksasin vakoojan kävelevän suoraan yläpuolellani olevalla tasolla. Sen jälkeen oli helppo hyökätä portaat ylös ja neutraloida mokoma monni.
Uudet aseet eli SMG ja haulikko tuovat myös mukavaa vaihtelua asevalikoimaan. Haulikko on yllätys yllätys SUPER (huh huh!) tehokas lähietäisyydeltä, mutta mitään shokeeraavaa iloa en SMG:stä löytänyt

Yhden illan sessioiden jälkeen pelistä on jäänyt todella positiivinen mielikuva, ja sormet syyhyävät jo päästä jatkamaan eilisestä.
 
Vastaus: Splinter Cell: Chaos Theory

Tämän pelin julkaisusta on jo aikaa, mutta ajattelinpa kertoa omat mielipiteeni/pelikokemukseni tähän ketjuun. Pelaan PS2-versiolla, mutta en halua perustaa eri ketjua, koska luulen pelien olevan melko samanlaiset alustasta riippumatta.

Ragdoll-animointi, sähkömagneettisen säteilyn lasit, vihellys (en muista oliko PT:ssä tätä), kaapatun vihollisen tainnuttaminen tai tappaminen, hyökkäys alhaalta, hakkerointi, äänimittari, vaihtoehtoiset etenemisreitit, pää- ja sivutavoitteet, numeerinen palaute pelistä, yms. ovat tervetullut lisä, ja peli tuntuu selvästi enemmän kakkososalta kuin PT verrattaessa sarjan ensimmäiseen peliin.

Mutta ovatko muut pelaajat huomanneet samaa - peli tuntuu aivan liian helpolta. En nyt tarkoita livessä pelaamista vaan ihan perusseikkailun läpäisyä. Tietokonevastustajat tuntuvat paikkapaikoin vain välttämättömältä pahalta kuin todellisilta vastuksilta. Oma pelityylini SC:ssä lähtee siitä että en tapa vastustajia tai käytä aseita. Silti seikkailu on edennyt Pohjois-Korea -kenttään ilman suurempia vaikeuksia. Vartijat ovat edelleen liian sokeita ja kuuroja - olisin toivonut hieman enemmän näkökenttää heillekin. Myös liipaisinherkkyys tuntuu huvittavalta. Rykäisy oven takana saa huoneessa olijat avaamaan tulen ovea kohti. Samin heittotarkkuus on myöskin jotain käsittämätöntä - ei tähtäilyä, ei heiluvaa kättä - miksi ei?

Ihan hyvällä mielellä tätä on tullut pelattua, mutta jotenkin ensimmäisen osan "sydän kurkussa hippailua" on tullut ikävä. Ehkä korkeammilla vaikeustasoilla saa enemmän irti.

Unelmapelini olisi tietenkin MGS SC:n ominaisuuksilla (joka tosin on tulossa).
 
Vastaus: Splinter Cell: Chaos Theory

Xboxin Splinter Cell: Chaos Theoryyn on ladattavissa Livestä kaksi uutta co-op -tehtävää sekä Polar Base -niminen kartta versus-moodiin.

Co-op -kampanjan tarinan loppuun saattavat, ydinvoimalaan ja YK:n päämajaan sijoittuvat kentät olivat ladattavissa jo elokuussa, mutta Ubisoft joutui vetämään ne takaisin toimintaongelmien vuoksi. Nyt nämä ongelmat on korjattu, mutta ilmeisesti tällä kertaa harmaita hiuksia on tiedossa Xbox 360 -pelaajille, sillä Ubisoftin keskustelualueelle on ilmestynyt useita valituksia tuoreen sisällön toimimattomuudesta uudella konsolilla. Myös ratkaisuehdotuksia löytyy samasta paikasta.

Itselläni ei kyseistä peliä enää ole, joten kertokaahan kommentteja, jos itseltänne löytyy.
 
Vastaus: Splinter Cell: Chaos Theory

Paavi sanoi:
kertokaahan kommentteja, jos itseltänne löytyy.

360:llähän nuo ei toimi, kuten monessa paikkaa on lukenutkin, mutta vanhemmalla boksilla toimii mallikkaasti. Nuclear Planttia vasta tullut kokeiltua noista coop-kentistä ja varsin mukavaltahan tuo vaikuttaa. Kenttäsuunnittelun ansiosta edetäkseen on kyllä alkuperäisiä kenttiä enemmän tehtävä yhteistyötä, tosin väliin mahtuu vähän turhankin esteratamaisia osuuksia.

Tietääkö kukaan voiko (ja kuinka) kenttiä pelata Story-modessa? Pysyvä tallennus nimittäin ei onnistu Mission tai Elite -moodeissa...
 
Vastaus: Splinter Cell: Chaos Theory

Onko nuo Co-opin tehtävät valmiiksi avattuna vai avautuuko ne silleen että kun pelaat mission yhen läpi niin mission kaksi avautuu ja niin edelleen.
 
Vastaus: Splinter Cell: Chaos Theory

Voi olla, että muistan aivan väärin mutta taisi olla siten, että kentät ovat valmiiksi avattuina.
 
Vastaus: Splinter Cell: Chaos Theory

ZigZag sanoi:
Voi olla, että muistan aivan väärin mutta taisi olla siten, että kentät ovat valmiiksi avattuina.

Siinä olikin silleen että oli avattuna ja sitten myös pysty pelata co-oppia silleen että pystyy myös avamaan ne kentät itse (en kyllä tajua mitä järkeä tässä on)
 
Ylös Bottom