Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Splinter Cell: Conviction

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Ei kyl iskeny sit yhtään. tuntu et ruudulla on aivan liikaa informaatiota, mikä on omiaan rikkomaan tunnelman ainakin meikäläiseltä. aivan turhaa scifistelyä noi tekstit seinil ja sun muut nuoli härpäkkeet.

Jooh, sitä olisi kaivannut tässä, kun Sam pääsee sen homehtuvan toimiston ikeen alta, todellista aivojen ja taitojen käyttöä, eikä niinkään erilaisten vempainten käytön kiihtyvää vauhtia. Ehkä nämä vempaimet, imformaatiotulva, jne. sopivat nykyihmisille jotka katsovat CSI:t ja 24:t innoiseen, mutta itselleni Agatha Christie, Sherlock Holmes, jne. ihmisenä olisi iskenyt enemmän ns. askeettisempi ja rujompi meno.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

No oli joo lyhyt ja aikalailla samaa splintteriä kuin jo xbox-aikoinakin. Saa nähdä lähteekö alennuksesta joskus mukaan. Ei hirveitä odotuksia tälle pelille.

Eipä ole. Enään ei voi hiipiä varjoja pitkin ilman että kukaan tietää että olit edes sielä. Nyt vaan mennään ja ammutaan ympäriinsä. Ei oikein vakuuttanu, jotenkin pakotetaan tekemään asiat vain yhdellä tavalla.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Eipä ole. Enään ei voi hiipiä varjoja pitkin ilman että kukaan tietää että olit edes sielä. Nyt vaan mennään ja ammutaan ympäriinsä. Ei oikein vakuuttanu, jotenkin pakotetaan tekemään asiat vain yhdellä tavalla.

Ammutaan ympäriinsä... hmmm.. taisit pelata peliä juuri tavalla, jolla sitä ei pitäisi pelata. Itsellä tuli Demosta heti mielleyhtämä Batman - Arkham Asylumiin. Eli huone täynnä vihuja, ja ensimmäiseksi pitää keksiä, kuka on joukon se heikoin lenkki josta vihollisia aletaan tiputtelemaan. Eli tuo arcademainen automaatti teloitus on erinomainen lisä, joka juuri vaikeimmilla tasoilla tuo sen kivan lisän, ettei voi vai räiskiä ympäriinsä, vaan porukasta pitää ainakin se yksi hoidella lähietäisyydeltä ja pari seuraavaa automaatti tähtäyksellä.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Olenko ainoa jonka mielestä ainakin demo oli aivan liian helppo? Pelasin nimittäin vaikeimmalla tasolla enkä tullut huomatuksi kertaakaan. :I Olin vaan piilossa, ammuin jonkun > toinen tulee paikalle kauhistelemaan > ammun sen > taas joku tulee.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Täytyy sanoa että oli positiivisesti yllättynyt demoon. Ensimmäisellä kerralla kun sen pelasin lävitse se vaikutti jokseekin vaikealta. Lyhytselitteiset ohjeet näppäimille ja kikoille teki pelistä vähän vaikeasti pelattavan. Juoni meni jotenkin ohitse ja tuli vedettyä demo "vähän sinnepäin" -meiningillä. Seuraavana päivänä kun kokeilin demoa uudestaan, koin sen jotenkin paremmalla fiiliksellä, jaksoi keskittyä enemmän ja pysyä juonenkin mukana. Täytyy kyllä mainita että itse tykkäsin Double Agentin juonesta enemmän kuin aikaisemmista ja tämä uusikaan ei vaikuttanut yhtään sen huonommalta.

Peli mekaniikka oli loppu peleissä hyvin yksinkertainen, mikä on mielestäni hyvä että huono. Liian yksinkertaiset näppäimet tekevät pelistä todella arcademaisen, mutta samalla myös antavat mahdollisuuden mukavaan kikkailuun. Oli myös mukava yllätys että demoon oli otettu ympäristö mukaan paremmin. Oli ihana aiheuttaa hämminkiä putoilevilla esineillä ja tiputtautua vihollisten niskaan. Peli on kyllä aika elokuvamainen, mutta kun juoni toimii niin ei se ainakaan itseäni haittaa tippaakaan.

Huomasin että demon lyhykäisyydestä tuli mainintaa, mutta mikäli katsoo tuon inside xboxin haastattelun demosta siinä mainitaan että demo haluttiin tehdä mahdollisimman lyhyeksi, jottei se paljastaisi liikaa juonta, mutta kuitenkin esittelisi pelattavuuden monipuolisuuden.

YouTube - Splinter Cell Conviction What to expect from the game demo HD (Inside Xbox)
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Ammutaan ympäriinsä... hmmm.. taisit pelata peliä juuri tavalla, jolla sitä ei pitäisi pelata. Itsellä tuli Demosta heti mielleyhtämä Batman - Arkham Asylumiin. Eli huone täynnä vihuja, ja ensimmäiseksi pitää keksiä, kuka on joukon se heikoin lenkki josta vihollisia aletaan tiputtelemaan. Eli tuo arcademainen automaatti teloitus on erinomainen lisä, joka juuri vaikeimmilla tasoilla tuo sen kivan lisän, ettei voi vai räiskiä ympäriinsä, vaan porukasta pitää ainakin se yksi hoidella lähietäisyydeltä ja pari seuraavaa automaatti tähtäyksellä.

Ammuskelu ympäriinsä toimi loistavasti. Eikä se eroa paljoa tuosta heikoin lenkki-taktiikasta. Pelasin sitä myös sillä tavalla, mutta se ei aiheuttanut mitään kicksejä. Ihan sama ampuuko ne suojasta, vai ampuuko ne tuolla automaatti-systeemillä.

Olen pelannut Splinter Cellit 1-3 ja Xboxin Double Agentin (sen vanhan boxin, ei sen "next gen"-hömpän), niin että pyrin aina jättämään viholliset tajuihin ja henkiin, liikkumaan niin että kukaan ei edes tiennyt että olin siellä. Oli mukavaa harhauttaa vartioita ja sitten liikkua ohi lipuen pitkin varjoja.

Joo tietenkin tämän on tarkoitus olla Bourne peli, jossa kuljetaan putkessa ja piestään kaikki vastaantulevat jollain hienoilla liikkeillä. Batmanissä tämä oli sentään tehty ihan hauskasti, jotakin vain puuttuu tästä pelistä.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Joo tietenkin tämän on tarkoitus olla Bourne peli, jossa kuljetaan putkessa ja piestään kaikki vastaantulevat jollain hienoilla liikkeillä.

Toisaalta tämä nykyinen konsepti toimii paremmin tuon juoni kuvion kanssa yhteen.

Huomasin muuten demoa pelatessa, että tässä on ilmeisesti mahdollisuus "varastoida" executioneja.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Periaatteessa ihan ookoolta vaikutti, vaikka aika kaukana mistään stealthifiiliksistä oltiin. Ehkä se oli vain tuo demottu pätkä jotta saadaan mahdollisimman paljon ihmisiä kiinnostumaan. Tuntui pelityyli menevän tuohon executioniin ja merkkaukseen. Helvetin epäkiinnostavaa tuo rynkkysota käytävillä tämän tyyppisessä pelissä.

Itse en ainakaan jäänyt itkemään HD:n perään. Riittäisi vaikka Wiin grafiikat kunhan pelattavuus on kunnossa. Tarinasta paha sanoa mitään, mutta "kidnapattu tytär" ja "purettava emp" ei ainakaan kovin kaksista lupaa.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Tarinasta paha sanoa mitään, mutta "kidnapattu tytär" ja "purettava emp" ei ainakaan kovin kaksista lupaa.
Hyvin sä tarinaa seurasit ainakin. ;)

Itse en oikein jummarra tuota monien valitusta liiasta räiskinnästä. Pariin otteeseen olen tuon demotskun nyt vetänyt, enkä ole rynkkyyn koskenut kertaakaan. Mielestäni peli on onnistunut, jos sitä voi pelata useilla eri tavoilla käyttäjän mieltymysten mukaan. Myöskään mark & executea ei ole pakko käyttää.

Itse odotan tästä pelistä eniten sellaista Jacko Bauer -meininkiä. Pahiksille köniin!
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Myöskään mark & executea ei ole pakko käyttää.

Itse odotan tästä pelistä eniten sellaista Jacko Bauer -meininkiä. Pahiksille köniin!

Mark & executessahan ei nyt ole se vika, mutta odotin itse että olisi ollut mahdollista pelata peliä ilman että pitäisi tappaa kaikki. Tykkään vaan pelissä siitä että tilanteen voi pelata monella tapaa ja käyttää aivoja. Nyt se vaan menee siihen että tapetaan kaikki. Eihän nyt Jack Bauerkaan kaikkia tapa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Mutta onko tuossa tosiaan niin että noi vihut on kuitenkin pakko tiputtaa? Jos ei niin eihän tuo sitten perusajatukseltaan enää oikein Splinter Cell ole. Pitää ilmeisesti kokeilla demoa, mutta käyköhän sittenkin niin että pitää asennella koneelle vaan kakkonen tai kolmonen uutukaisen aiheuttamaa pettymystä helpottamaan? Ei se mitään Splinteriä ole jos kaikki pitää niittää nurin, se että pari vihua per tehtävä pitää teurastaa informaation tai muun tarpeen vuoksi on Splinteriä, muuten hiivitään ja huijaillaan teköälyttömyyttä kaikenmoisilla jekuilla.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Mark & executessahan ei nyt ole se vika, mutta odotin itse että olisi ollut mahdollista pelata peliä ilman että pitäisi tappaa kaikki. Tykkään vaan pelissä siitä että tilanteen voi pelata monella tapaa ja käyttää aivoja. Nyt se vaan menee siihen että tapetaan kaikki. Eihän nyt Jack Bauerkaan kaikkia tapa.

Varmaankin valittu demoon vain tämä kohta jossa pääsee tuota ampumistakin harrastamaan. Ei tosin yllättä vaikka oltaisiinkin sitten valittu tämä tappamisen tie kokonaan. Pelasin tuossa demon uudestaan. Ensimmäisellä kerralla testasin pelimekaniikkaa ja menin suorilta sotimaan kun näytti siltä että semmoiseksi se menee. Toisella kerralla kiertelin, mutta siellä kohti missä tämä tiedenaikkonen piti pelastaa ei päässyt enää kiertämään. Kattoputki vei kohtaan jossa oli alapuolella huone täynnä vihollisia.

Olihan tuo selkeästi skriptattu siten, että tämän pääpahiksen tilanne oli hätäinen huutelu ja uhkailu, kuullessaan kuinka lähellä soditaan. Paha lähteä tuon perusteella vielä tuomitsemaan etteikö olisi suotu edetä myös aseeseen koskematta tms.

Hyvin sä tarinaa seurasit ainakin.

Kuollut... kidnapattu... same difference! :)
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Nyt se vaan menee siihen että tapetaan kaikki. Eihän nyt Jack Bauerkaan kaikkia tapa.
Ei tuossa mielestäni tarvinnut missään nimessä tappaa kaikkia. Itse ainakin jätin muutaman tyyppiä täysin rauhaan ja muutaman taisin vain tainnuttaa (taitaa tosin arpoa sitä B:tä painettaessa, että tappaako vai tekeekö toisenlaisen liikkeen).

Enivei, kyllä mä ainakin lähdin heti mukaan tuohon armottomaan ja kylmään kostotarinaan. Ei siinä vaiheessa aleta ruumispussien korkeaa hintaa voivottelemaan, vaan pistetään haisemaan. Ja sama ääni ois Jackolla kellossa, jos Kim olis dööd. :rolleyes:
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Enivei, kyllä mä ainakin lähdin heti mukaan tuohon armottomaan ja kylmään kostotarinaan. Ei siinä vaiheessa aleta ruumispussien korkeaa hintaa voivottelemaan, vaan pistetään haisemaan. Ja sama ääni ois Jackolla kellossa, jos Kim olis dööd. :rolleyes:

Sama homma. Huomattavasti mielenkiintoisempi juoni tässä kuin missään muussa Splinterissä ja jo demossa pelasin mentaliteetilla, oma tyttö murhattu kaikki asianosaiset tapetaan eikä armoa annetta. Kannattaa muuten katsoa Taken, vielä ennen koko pelin pelaamista niin pääse virittäytymään tunnelmaan :).

Jos joku juoksee rynkyn kanssa ja roiskii pitkin seiniä ja sen jälkeen tulee sanomaan, että turhaksi putki räiskinnäksi viety ko. sarja niin sitten on pelannut ja ymmärtänyt koko pelin väärin :rolleyes:.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Aaargh... Ei tämä tunnu ollenkaan "oikealta" Splinter Celliltä, sen verran erilaista meininkiä on tarjolla. Eniten harmittaa tuon hiippailun sivuosaan jättäminen. Vanhoissa peleissä oli todella hauskaa hiippailla pimeydessä ja häiritä/kiusata vihuja kaikenlaisilla tekno-härveleillä yms. Usein yritin mennä täysin huomaamatta joka paikkaan, mutta välillä oli ihan pakko vihellellä, tai muuten vain pelotella vartijoita. Ja aah, se puukko... Chaos Theoryssa (Paras hiippailupeli koskaan!) tuntui olevan vihuilla parempi tekoälykin, joka hieman pistää hymyilyttämään...

Hiiviskely oli edellisten pelien pääpointti, tässä taas perinteisempi toiminta ottaa vallan. Lähin vertailukohta meikäläiselle olisi se ylikehuttu Batman peli, jota melkein jaksoin sen tunnin pelata. Onneksi Convictionin toiminta on sentään mukavan brutaalia ja muutenkin kaikinpuolin toimivaa. Etenkin nuo CQC- liikkeet miellyttää meikäläistä. Näkee selvästi että Samppa on vihainen:D. Demon perusteella kyseessä on myös hieman lineaarisempi peli kuin vanhat Splinterit. Edellisissä osissa tuli tarkkaan suunniteltua paras etenemisreitti (vaihtoehtoja oli aina enemmän kuin yksi), sekä oikeiden välineiden käyttö yms. Tässä taas mennään huoneeseen, hoidellaan vihut ja sama homma toistetaan. Tosin demo oli todella lyhyt, joten valmiin pelin lineaarisuudesta on paha sanoa yhtään mitään.

Omaksi yllätyksekseni, tarina vaikuttaisi olevan jopa ihan toimiva tällä kertaa. Aiempien osien TomClancy(lol)- skeidaa ei todellakaan tule ikävä. Graafisesti peli on tasolla "ihan kiva". Odotin vain paljon enemmän Chaos theoryn todella upean grafiikan jälkeen. Seinille ilmestyvät tehtäväkuvaukset oli kyllä ihan tyylikkäitä.

Kyllähän tämä julkaisussa tulee ostettua, sen verran kova jätkä tuo Kalastaja Sami on:cool:. Pitää vain asennoitua pelaamaan tätä hieman eri tyylillä kuin vanhoja Splinter cellejä.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Ja aah, se puukko... Chaos Theoryssa

Omaksi yllätyksekseni, tarina vaikuttaisi olevan jopa ihan toimiva tällä kertaa. Aiempien osien TomClancy(lol)- skeidaa ei todellakaan tule ikävä.

Puukko Chaos Theoryssa oli kyllä mahtava. Hieno hiiviskellä äijän taakse ja puukolla aukaista uusia hengitystiehyeitä :).

Clancyn tekno kura tarinoita edellisistä splintereistä ei kyllä todellakaan jää kaipaamaan. Chaos theorynkin juoni meni toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos saamatta järkeä mistään.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Oikeastaan ainut asia mikä yllätti oli pelin tietynlainen pienuus hahmojen äänien osalta. Tyypeillä yksi repliikki jota tykittävät tauotta että tyhmempikin pelaaja tajuaa että juu, nyt etsivät eivätkä ole löytäneet tai että ovat valmiina väijytyksessä.

Samaan kummallisuuteen menee puheäänien pakkaus ja miksailu. Toivottavasti johtuu demon koon minimoinnista, mutta tuommoista äänitystekniikkaa tarjottiin jo ensimmäisellä pleikkarilla. Pakkaus päin ****** eikä minkäänlaista ympäristöprosessointia joka tekisi äänestä luonnollisemman kuunnella. Ei tuohon valtaosa mitään huomiota kiinnitä. Tavallaan asiasta tekee omituisen se, että äänipuoli tuntui muuten olevan aika hyvin hanskassa.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Oikeastaan ainut asia mikä yllätti oli pelin tietynlainen pienuus hahmojen äänien osalta. Tyypeillä yksi repliikki jota tykittävät tauotta että tyhmempikin pelaaja tajuaa että juu, nyt etsivät eivätkä ole löytäneet tai että ovat valmiina väijytyksessä.

Samaan kiinnitin itsekin huomiotani, viholliset huutivat sitä samaa "everybody hold your position" -repliikkiä lähes taukoamatta. Ärsyttävää ja typerää. Vihollisten teköäly ja käyttäyminen tuntui muutenkin hieman hölmöltä ja luonnottomalta.

Pelimekaniikka tuntui hyvältä ja myös grafiikat olivat laadusta työtä. Mielestäni seinille heijastetut ohjeet toivat mukavaa omaperäistä otetta peliin. Toivottavasti varsinaisessa pelissä tosiaan ei pakoteta pelaajaa listimään vihollisia, vaan tehtävät voi hoitaa vihollisia vältellen.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

teköäly ja käyttäyminen tuntui muutenkin hieman hölmöltä ja luonnottomalta.

Kai se on lähtökohdaksi otettava tuo Jack Bauer: suoritetaan infiltraatio, haetaan tuliasema ja sitten aletaan rätkyttämään. Ei hirveästi SC-peleistä ole kokemuksia, mutta Chaos Theoryn muistaisin ihan mielekkäänä pelattavana. Tämä Conviction ei varsinaisesti kiinnosta tällä hetkellä minkään muun kuin Ironsiden takia. Ja sekin osuus on toteutettu huonosti!

... pitäisiköhän peruuttaa se varaus :P
 
Ylös Bottom