Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Splinter Cell: Conviction

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Mutta onko tuossa tosiaan niin että noi vihut on kuitenkin pakko tiputtaa? Jos ei niin eihän tuo sitten perusajatukseltaan enää oikein Splinter Cell ole. Pitää ilmeisesti kokeilla demoa, mutta käyköhän sittenkin niin että pitää asennella koneelle vaan kakkonen tai kolmonen uutukaisen aiheuttamaa pettymystä helpottamaan? Ei se mitään Splinteriä ole jos kaikki pitää niittää nurin, se että pari vihua per tehtävä pitää teurastaa informaation tai muun tarpeen vuoksi on Splinteriä, muuten hiivitään ja huijaillaan teköälyttömyyttä kaikenmoisilla jekuilla.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Mark & executessahan ei nyt ole se vika, mutta odotin itse että olisi ollut mahdollista pelata peliä ilman että pitäisi tappaa kaikki. Tykkään vaan pelissä siitä että tilanteen voi pelata monella tapaa ja käyttää aivoja. Nyt se vaan menee siihen että tapetaan kaikki. Eihän nyt Jack Bauerkaan kaikkia tapa.

Varmaankin valittu demoon vain tämä kohta jossa pääsee tuota ampumistakin harrastamaan. Ei tosin yllättä vaikka oltaisiinkin sitten valittu tämä tappamisen tie kokonaan. Pelasin tuossa demon uudestaan. Ensimmäisellä kerralla testasin pelimekaniikkaa ja menin suorilta sotimaan kun näytti siltä että semmoiseksi se menee. Toisella kerralla kiertelin, mutta siellä kohti missä tämä tiedenaikkonen piti pelastaa ei päässyt enää kiertämään. Kattoputki vei kohtaan jossa oli alapuolella huone täynnä vihollisia.

Olihan tuo selkeästi skriptattu siten, että tämän pääpahiksen tilanne oli hätäinen huutelu ja uhkailu, kuullessaan kuinka lähellä soditaan. Paha lähteä tuon perusteella vielä tuomitsemaan etteikö olisi suotu edetä myös aseeseen koskematta tms.

Hyvin sä tarinaa seurasit ainakin.

Kuollut... kidnapattu... same difference! :)
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Nyt se vaan menee siihen että tapetaan kaikki. Eihän nyt Jack Bauerkaan kaikkia tapa.
Ei tuossa mielestäni tarvinnut missään nimessä tappaa kaikkia. Itse ainakin jätin muutaman tyyppiä täysin rauhaan ja muutaman taisin vain tainnuttaa (taitaa tosin arpoa sitä B:tä painettaessa, että tappaako vai tekeekö toisenlaisen liikkeen).

Enivei, kyllä mä ainakin lähdin heti mukaan tuohon armottomaan ja kylmään kostotarinaan. Ei siinä vaiheessa aleta ruumispussien korkeaa hintaa voivottelemaan, vaan pistetään haisemaan. Ja sama ääni ois Jackolla kellossa, jos Kim olis dööd. :rolleyes:
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Enivei, kyllä mä ainakin lähdin heti mukaan tuohon armottomaan ja kylmään kostotarinaan. Ei siinä vaiheessa aleta ruumispussien korkeaa hintaa voivottelemaan, vaan pistetään haisemaan. Ja sama ääni ois Jackolla kellossa, jos Kim olis dööd. :rolleyes:

Sama homma. Huomattavasti mielenkiintoisempi juoni tässä kuin missään muussa Splinterissä ja jo demossa pelasin mentaliteetilla, oma tyttö murhattu kaikki asianosaiset tapetaan eikä armoa annetta. Kannattaa muuten katsoa Taken, vielä ennen koko pelin pelaamista niin pääse virittäytymään tunnelmaan :).

Jos joku juoksee rynkyn kanssa ja roiskii pitkin seiniä ja sen jälkeen tulee sanomaan, että turhaksi putki räiskinnäksi viety ko. sarja niin sitten on pelannut ja ymmärtänyt koko pelin väärin :rolleyes:.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Aaargh... Ei tämä tunnu ollenkaan "oikealta" Splinter Celliltä, sen verran erilaista meininkiä on tarjolla. Eniten harmittaa tuon hiippailun sivuosaan jättäminen. Vanhoissa peleissä oli todella hauskaa hiippailla pimeydessä ja häiritä/kiusata vihuja kaikenlaisilla tekno-härveleillä yms. Usein yritin mennä täysin huomaamatta joka paikkaan, mutta välillä oli ihan pakko vihellellä, tai muuten vain pelotella vartijoita. Ja aah, se puukko... Chaos Theoryssa (Paras hiippailupeli koskaan!) tuntui olevan vihuilla parempi tekoälykin, joka hieman pistää hymyilyttämään...

Hiiviskely oli edellisten pelien pääpointti, tässä taas perinteisempi toiminta ottaa vallan. Lähin vertailukohta meikäläiselle olisi se ylikehuttu Batman peli, jota melkein jaksoin sen tunnin pelata. Onneksi Convictionin toiminta on sentään mukavan brutaalia ja muutenkin kaikinpuolin toimivaa. Etenkin nuo CQC- liikkeet miellyttää meikäläistä. Näkee selvästi että Samppa on vihainen:D. Demon perusteella kyseessä on myös hieman lineaarisempi peli kuin vanhat Splinterit. Edellisissä osissa tuli tarkkaan suunniteltua paras etenemisreitti (vaihtoehtoja oli aina enemmän kuin yksi), sekä oikeiden välineiden käyttö yms. Tässä taas mennään huoneeseen, hoidellaan vihut ja sama homma toistetaan. Tosin demo oli todella lyhyt, joten valmiin pelin lineaarisuudesta on paha sanoa yhtään mitään.

Omaksi yllätyksekseni, tarina vaikuttaisi olevan jopa ihan toimiva tällä kertaa. Aiempien osien TomClancy(lol)- skeidaa ei todellakaan tule ikävä. Graafisesti peli on tasolla "ihan kiva". Odotin vain paljon enemmän Chaos theoryn todella upean grafiikan jälkeen. Seinille ilmestyvät tehtäväkuvaukset oli kyllä ihan tyylikkäitä.

Kyllähän tämä julkaisussa tulee ostettua, sen verran kova jätkä tuo Kalastaja Sami on:cool:. Pitää vain asennoitua pelaamaan tätä hieman eri tyylillä kuin vanhoja Splinter cellejä.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Ja aah, se puukko... Chaos Theoryssa

Omaksi yllätyksekseni, tarina vaikuttaisi olevan jopa ihan toimiva tällä kertaa. Aiempien osien TomClancy(lol)- skeidaa ei todellakaan tule ikävä.

Puukko Chaos Theoryssa oli kyllä mahtava. Hieno hiiviskellä äijän taakse ja puukolla aukaista uusia hengitystiehyeitä :).

Clancyn tekno kura tarinoita edellisistä splintereistä ei kyllä todellakaan jää kaipaamaan. Chaos theorynkin juoni meni toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos saamatta järkeä mistään.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Oikeastaan ainut asia mikä yllätti oli pelin tietynlainen pienuus hahmojen äänien osalta. Tyypeillä yksi repliikki jota tykittävät tauotta että tyhmempikin pelaaja tajuaa että juu, nyt etsivät eivätkä ole löytäneet tai että ovat valmiina väijytyksessä.

Samaan kummallisuuteen menee puheäänien pakkaus ja miksailu. Toivottavasti johtuu demon koon minimoinnista, mutta tuommoista äänitystekniikkaa tarjottiin jo ensimmäisellä pleikkarilla. Pakkaus päin ****** eikä minkäänlaista ympäristöprosessointia joka tekisi äänestä luonnollisemman kuunnella. Ei tuohon valtaosa mitään huomiota kiinnitä. Tavallaan asiasta tekee omituisen se, että äänipuoli tuntui muuten olevan aika hyvin hanskassa.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Oikeastaan ainut asia mikä yllätti oli pelin tietynlainen pienuus hahmojen äänien osalta. Tyypeillä yksi repliikki jota tykittävät tauotta että tyhmempikin pelaaja tajuaa että juu, nyt etsivät eivätkä ole löytäneet tai että ovat valmiina väijytyksessä.

Samaan kiinnitin itsekin huomiotani, viholliset huutivat sitä samaa "everybody hold your position" -repliikkiä lähes taukoamatta. Ärsyttävää ja typerää. Vihollisten teköäly ja käyttäyminen tuntui muutenkin hieman hölmöltä ja luonnottomalta.

Pelimekaniikka tuntui hyvältä ja myös grafiikat olivat laadusta työtä. Mielestäni seinille heijastetut ohjeet toivat mukavaa omaperäistä otetta peliin. Toivottavasti varsinaisessa pelissä tosiaan ei pakoteta pelaajaa listimään vihollisia, vaan tehtävät voi hoitaa vihollisia vältellen.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

teköäly ja käyttäyminen tuntui muutenkin hieman hölmöltä ja luonnottomalta.

Kai se on lähtökohdaksi otettava tuo Jack Bauer: suoritetaan infiltraatio, haetaan tuliasema ja sitten aletaan rätkyttämään. Ei hirveästi SC-peleistä ole kokemuksia, mutta Chaos Theoryn muistaisin ihan mielekkäänä pelattavana. Tämä Conviction ei varsinaisesti kiinnosta tällä hetkellä minkään muun kuin Ironsiden takia. Ja sekin osuus on toteutettu huonosti!

... pitäisiköhän peruuttaa se varaus :P
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

... pitäisiköhän peruuttaa se varaus :P

Peruuta ihmeessä.

Itse olen ensimmäisen osan pelannut läpi joskus vuonna sapeli, joten ei pahemmin ole kokemusta tämän sarjan peleistä. Conviction vaikutti kuitenkin varsin mukavalta hiippailun ja toiminnan -hybridiltä, me likes.

Näköjään samanlaiset fiilikset Splinter Cell -vereraaneilla tämän pelin kanssa kun minulla oli uusien Final Fantasyjen kanssa, hyvää ei kannata(saa) mennä muuttamaan. Sarjan uudet ystävät taas ihastuivat ja näin minulle kävi myös tämän pelin kanssa.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Mahtava demo! Pelkkä hiippailu olisi todella puuduttavaa. Parempi näin, että voi valita miten haluaa tehtävät tehdä. Itse käytin stealttia erittäin paljon ja yksitellen napsin viholliset. Jopa se ensimmäinen iso huone hoitui silent-ninja tyyliin : ).

Ensimmäisen vartijan hoidin ulko-ovelle kun oikeaan hetkeen aukaisin oven ja reppanaa pistoolilla selkään. Toinen vartija houkuteltiin kameralla josta soi musiikkia. Mies parka kerkisi huomata virheen ja elämä päättyi "Oh shi..." sanaan :D...

Tämän jälkeen menin suojasta suojaan tyyliä halliin ja merkkasin kattovalaisimen sekä yhden toisen vartijan... Kun kohteet oli oikeassa kohtiissa pistin haisemaan ja pari raatoa lisää makasi maassa. Kaikki äänenvaimentimella ja kukaan ei tiennyt,että edes olin siellä. Tyydyttävää.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Näköjään samanlaiset fiilikset Splinter Cell -vereraaneilla tämän pelin kanssa kun minulla oli uusien Final Fantasyjen kanssa, hyvää ei kannata(saa) mennä muuttamaan. Sarjan uudet ystävät taas ihastuivat ja näin minulle kävi myös tämän pelin kanssa.

Joo, ehkä yrittivät liikaa muuttaa. Ärsyttää vaan se kun ottivat vaihtoehtoja pois. Eli pelaaminen ei tule olemaan yhtä monipuolista kuin se ennen oli.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Onko kenelläkään tietoa minkälaista multipalyeriä olisi tulossa. Semmosen käsityksen oon saanu haastatteluista että jonkulainen mp siinä olisi?
tarkoittaakohan se sillä multiplayerillä cooppia?
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Onko kenelläkään tietoa minkälaista multipalyeriä olisi tulossa. Semmosen käsityksen oon saanu haastatteluista että jonkulainen mp siinä olisi?
tarkoittaakohan se sillä multiplayerillä cooppia?

Erilaisia yhteistyövariaatioita on luvassa. Tarinavetoisen co-opin lisäksi tulee Deniable Ops -osio, joka sisältää neljää erilaista tehtävämallia: Hunter, Infiltration, Last Stand ja Face Off. Vaikka viimeksi mainitussa pelimuodossa pelaajat vastatusten laitetaankin, ei perinteistä kilpailullista moninpeliä nähdä.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Ensimmäinen arvostelukin jo pihalla ja ei yhtään hassummat pisteet. Pelin lyhyydestä tulee kuulemma suurimmat miinukset, muuten peli on aika rautaa.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Taitaa tässä olla se 24: The Videogame, jota en edelliselle boksille saanut. Pleikkarillehan moinen julkaistiin. Harmi ettei Ubilla ole oikeaa lisenssiä, vaan joutuvat tyytymään Clancyn Tomppaan. :rolleyes:
 
Ylös Bottom