Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Splinter Cell: Conviction

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Olipas lyhyt demo, mutta täyttä asiaa se oli:cool: Kyllä tuon demon perusteella menee hakintaan.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Erittäin ilahduttavaa huomata, ettei Sampan pappaantuessa olla lähdetty liikoja helpottamaan peliä. Oli vähän sellainen pelko persiissä kun nuo "nonstop stealth action"-lausauhdukset kajahtelivat tekijöiden suusta höystettynä tyylitetyillä trailereilla ja isoilla räjähdyksillä, mutta kyllä se vanha kunnon Splinter Cell sieltä kuitenkin löytyi. Checkpointiin tulikin palattua lukemattomia kertoja kun hioin täydellisyyttä.

Alun kuulustelu / pahoinpitelykuulustelu / puhdas brutaali pieksäminen oli erinomaisen tyydyttävä ja mukavan interaktiivinen erilaisten objektien kanssa. Paukautanko miekkosen pään oven läpi, vaiko tyydynkö pisuaarin murskaamiseen tämän otsalla, siinäpä kysymys.
Tämän hauskuutuksen alkoikin itse peli, ja vaikka pelikokemus ottikin huomattavasti pesäeroa muihin Splintereihin lineaarisemmalla ja soljuvammalla suunnittelullaan, ei tämä loistavan toteutuksen takia häirinnyt. Etenemistyylin valinta on edelleen pelaajalla, ja hiippaillen voi hoidella vaikka koko kentän. Tosin ainakin tässä demossa vastapuoli tiesi kyllä, että Fisher on talossa - toivottavasti koko pelissä saadaan sitten niitä vanhan tyylin tehtäviä, joissa ei tarvinnut ilmoittaa olemassaolostaan ollenkaan.

Ominaisuudet toimivat oikein hyvin, kuten Mark & Execute ja "viimeinen havainto"-mekaniikka. Ohjaus totteli myös mainiosti, eikä niitä iänikuisia hupsankeikkaa-tilanteita päässyt syntymään ainakaan ohjauksen takia, pelaaja olikin eri asia. :rolleyes:
Vihulaisten tekoälyä on kyllä tyhmennetty Double Agentiin verrattuna. Kun päästää äänenvaimennetulla pistoolilla yhden kaverin päiviltä, viidentoista metrin päässä oleva kollega ei todennäköisesti reagoi mitenkään. Muuten ei valittamista, olihan näiden toiminta sitten vihiä saadessaan kuitenkin uskottavaa, ja ansojen virittely onnistui. Dialogi oli myös korkealla tasolla.

Graafinen anti oli vielä komeampaa kuin trailerit antoivat odottaa, ja oli omiaan kohottamaan tunnelmaa. Suttuisiakin kohtia tietysti mahtui mukaan jopa hieman normaalia reilummin, mutta pelin yleisilme oli todella upea ja yksityiskohtainen. Esimerkiksi tunnelissa kyyristellessä tämän maapohja oli luotu aivan uskomattoman korkealla tasolla muihin peleihin verrattuna; hyvä esimerkki siitä, miten paljon töitä Ubisoftilla ollaan varmasti tehty loistavien grafiikkojen aikaansaamiseksi.

Lyhythän tuo olikin kuin mikä, ja jätti kivasti hampaankoloon koko peliä varten. Sitten vain odottelemaan, eihän tämänkään saapumisessa enää kovasti pitäisi kestää (elleivät sitten viskaa sitä kiveä jorpakkoon ja viivästä edelleen).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

No oli joo lyhyt ja aikalailla samaa splintteriä kuin jo xbox-aikoinakin. Saa nähdä lähteekö alennuksesta joskus mukaan. Ei hirveitä odotuksia tälle pelille.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Heti otettuani ensimmäiset askeleeni Fisherin maihinnousukengissä tiesin convictionin olevan täyttä timanttia. Automatisoitu merkkaus ja tappo todella loistava lisä. Myös Samin animointi näytti olevan varsin erinomaisesti tehty, vaikka en mikään ekspertti teknillisten kuriositeettien suhteen olekaan. Kuulustelukin oli kuin jostain parhaimmasta action leffasta otettu suoraan ja ilmeisesti demon videoiden perusteella luvassa on lisääkin tätä samaa. Me likes. Grafiikka on loistavaa ja pelin yleisilme juuri kohdillaan.

Juonikuvio iskee meikäläiseen kuin miljoonavolttia ja ollaan (onneksi) poikettu tästä Clancyn patrioottisesta high tech juonista mitä on aiemmissa Splintereissä tullut tavattua. Tosin Clancyllä varmaan edes mitään tekemistä koko pelin kanssa, hyvä jos tietää ko. pelistä.

Tämä peli vastaa juuri niitä odotuksiani jotka asetin Convictionille viime kesän lopussa ja vihdoin, vuosia tiedostamatta ja vuoden tietäen, olen odottanut tämän kaltaista, sopivasti stealth agentti seikkailua höystettynä mielenkiintoisella kostotarina juonella, joka uppoaa minuun totaalisesti.

ja hiippaillen voi hoidella vaikka koko kentän.Tosin ainakin tässä demossa vastapuoli tiesi kyllä, että Fisher on talossa - toivottavasti koko pelissä saadaan sitten niitä vanhan tyylin tehtäviä, joissa ei tarvinnut ilmoittaa olemassaolostaan ollenkaan.

Eihän tytön murhaa kostava isä yksinkertaisesti voi jättää ainuttakaan asianosaista eloon :). Ainakaan minä en jättäisi.

Sitten vain odottelemaan, eihän tämänkään saapumisessa enää kovasti pitäisi kestää (elleivät sitten viskaa sitä kiveä jorpakkoon ja viivästä edelleen).

Eiköhän Ubi vedä vielä ässän hihasta ja asentaa konsoleille niin turhan DRM:n (tai vartavasten konsoleille räätälöidyn version tästä, joka tulee varmasti aiheuttamaan jonkin sortin ongelmia yksinpeliin pääsemisessä) ja upottaa kuukauden tähän hommaan.. :rolleyes:
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Nauhoittelin huvikseni demon läpipeluun ja pistin esille:

[MEDIA]2133[/MEDIA]

Pistelin myös KonsoliFINin YouTube-kanavalle, mutta vähän tuntuu yskivän tuon 720p-jättiläisen kanssa.

Suorituksesta sen verran, että vähän tuo kaappauslaitteen lagitus välissä haittasi, ja yritin muutenkin pelata vähän ehkä epätavallisen konstikkaasti.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Ei kyl iskeny sit yhtään. tuntu et ruudulla on aivan liikaa informaatiota, mikä on omiaan rikkomaan tunnelman ainakin meikäläiseltä. aivan turhaa scifistelyä noi tekstit seinil ja sun muut nuoli härpäkkeet.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

aivan turhaa scifistelyä noi tekstit seinil ja sun muut nuoli härpäkkeet.

Minun mielestäni taas sopivat ihan hyvin tuohon pelin yleisilmeeseen. Mutta seinätekstit jakavat varmasti mielipiteitä.

Ainoa valituksen aihe on demosta, että Fisun parta ei ollut niin muhkea kuin ensimmäiset trailer antoivat odottaa :(. Ja minullehän tämä on melkein gamebreakeri.

E: Jostain kumman syystä katsoin vasta nyt ensimmäisen kerran tuon E3 trailerin ja täytyy antaa sille täydet 10 pistettä ja papukaija merkki. Varsinaisen kuumottavaa matskua!
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Demosta tuli mieleen Batman: Arkham Asylum. Lyhyt demo, mutta mahtava, kyllä tulee peli hankittua, vaikka en ole ennen Splinter Cellejä pelannut.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Vihulaisten tekoälyä on kyllä tyhmennetty Double Agentiin verrattuna. Kun päästää äänenvaimennetulla pistoolilla yhden kaverin päiviltä, viidentoista metrin päässä oleva kollega ei todennäköisesti reagoi mitenkään.

Tein saman huomion. Toisaalta tuo ei ole pelkästään huono asia niin kauan kun viholliset pysyvät "sopivasti tyhminä", eli kaikki pelaavat samojen pelisääntöjen mukaan. Mikään ei ole raivostuttavampaa kuin pelit, joissa stealth hommat on tehty aivan arpapelillä (esim. Far Cry 2). Tässä ei tullut ainakaan omalle kohdalle yhtään "milläs h*lv*tillä tuo muka mut näki?!?" tilannetta. Silti toiminta pysyi sopivan haastavana.

Double Agent ei jostain syystä iskenyt aikanaan (liian erilainen?), mutta tässä demossa oli sitä jotain wanhojen splinttereiden charmia! Lisäksi eräänlainen jäykkyys loistaa poissaolollaan, mikä edellisiä osia on osittain vaivannut. Sam osaa tempun jos toisenkin ja käskyt menevät perille heti, eikä hetken päästä. Ehdottomasti jatkoon.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Digital Foundryn MazingerDUDE on todennut Convictionin pyörivän 1024x576-tarkkuudella kaksinkertaisella kokoruudun reunanpehmennyksellä.

Oletettavasti syvällisempää analyysia on tulossa myöhemmin.

Lähde: NeoGAF
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Ei kyl iskeny sit yhtään. tuntu et ruudulla on aivan liikaa informaatiota, mikä on omiaan rikkomaan tunnelman ainakin meikäläiseltä. aivan turhaa scifistelyä noi tekstit seinil ja sun muut nuoli härpäkkeet.

Jooh, sitä olisi kaivannut tässä, kun Sam pääsee sen homehtuvan toimiston ikeen alta, todellista aivojen ja taitojen käyttöä, eikä niinkään erilaisten vempainten käytön kiihtyvää vauhtia. Ehkä nämä vempaimet, imformaatiotulva, jne. sopivat nykyihmisille jotka katsovat CSI:t ja 24:t innoiseen, mutta itselleni Agatha Christie, Sherlock Holmes, jne. ihmisenä olisi iskenyt enemmän ns. askeettisempi ja rujompi meno.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

No oli joo lyhyt ja aikalailla samaa splintteriä kuin jo xbox-aikoinakin. Saa nähdä lähteekö alennuksesta joskus mukaan. Ei hirveitä odotuksia tälle pelille.

Eipä ole. Enään ei voi hiipiä varjoja pitkin ilman että kukaan tietää että olit edes sielä. Nyt vaan mennään ja ammutaan ympäriinsä. Ei oikein vakuuttanu, jotenkin pakotetaan tekemään asiat vain yhdellä tavalla.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Eipä ole. Enään ei voi hiipiä varjoja pitkin ilman että kukaan tietää että olit edes sielä. Nyt vaan mennään ja ammutaan ympäriinsä. Ei oikein vakuuttanu, jotenkin pakotetaan tekemään asiat vain yhdellä tavalla.

Ammutaan ympäriinsä... hmmm.. taisit pelata peliä juuri tavalla, jolla sitä ei pitäisi pelata. Itsellä tuli Demosta heti mielleyhtämä Batman - Arkham Asylumiin. Eli huone täynnä vihuja, ja ensimmäiseksi pitää keksiä, kuka on joukon se heikoin lenkki josta vihollisia aletaan tiputtelemaan. Eli tuo arcademainen automaatti teloitus on erinomainen lisä, joka juuri vaikeimmilla tasoilla tuo sen kivan lisän, ettei voi vai räiskiä ympäriinsä, vaan porukasta pitää ainakin se yksi hoidella lähietäisyydeltä ja pari seuraavaa automaatti tähtäyksellä.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Olenko ainoa jonka mielestä ainakin demo oli aivan liian helppo? Pelasin nimittäin vaikeimmalla tasolla enkä tullut huomatuksi kertaakaan. :I Olin vaan piilossa, ammuin jonkun > toinen tulee paikalle kauhistelemaan > ammun sen > taas joku tulee.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Täytyy sanoa että oli positiivisesti yllättynyt demoon. Ensimmäisellä kerralla kun sen pelasin lävitse se vaikutti jokseekin vaikealta. Lyhytselitteiset ohjeet näppäimille ja kikoille teki pelistä vähän vaikeasti pelattavan. Juoni meni jotenkin ohitse ja tuli vedettyä demo "vähän sinnepäin" -meiningillä. Seuraavana päivänä kun kokeilin demoa uudestaan, koin sen jotenkin paremmalla fiiliksellä, jaksoi keskittyä enemmän ja pysyä juonenkin mukana. Täytyy kyllä mainita että itse tykkäsin Double Agentin juonesta enemmän kuin aikaisemmista ja tämä uusikaan ei vaikuttanut yhtään sen huonommalta.

Peli mekaniikka oli loppu peleissä hyvin yksinkertainen, mikä on mielestäni hyvä että huono. Liian yksinkertaiset näppäimet tekevät pelistä todella arcademaisen, mutta samalla myös antavat mahdollisuuden mukavaan kikkailuun. Oli myös mukava yllätys että demoon oli otettu ympäristö mukaan paremmin. Oli ihana aiheuttaa hämminkiä putoilevilla esineillä ja tiputtautua vihollisten niskaan. Peli on kyllä aika elokuvamainen, mutta kun juoni toimii niin ei se ainakaan itseäni haittaa tippaakaan.

Huomasin että demon lyhykäisyydestä tuli mainintaa, mutta mikäli katsoo tuon inside xboxin haastattelun demosta siinä mainitaan että demo haluttiin tehdä mahdollisimman lyhyeksi, jottei se paljastaisi liikaa juonta, mutta kuitenkin esittelisi pelattavuuden monipuolisuuden.

YouTube - Splinter Cell Conviction What to expect from the game demo HD (Inside Xbox)
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Ammutaan ympäriinsä... hmmm.. taisit pelata peliä juuri tavalla, jolla sitä ei pitäisi pelata. Itsellä tuli Demosta heti mielleyhtämä Batman - Arkham Asylumiin. Eli huone täynnä vihuja, ja ensimmäiseksi pitää keksiä, kuka on joukon se heikoin lenkki josta vihollisia aletaan tiputtelemaan. Eli tuo arcademainen automaatti teloitus on erinomainen lisä, joka juuri vaikeimmilla tasoilla tuo sen kivan lisän, ettei voi vai räiskiä ympäriinsä, vaan porukasta pitää ainakin se yksi hoidella lähietäisyydeltä ja pari seuraavaa automaatti tähtäyksellä.

Ammuskelu ympäriinsä toimi loistavasti. Eikä se eroa paljoa tuosta heikoin lenkki-taktiikasta. Pelasin sitä myös sillä tavalla, mutta se ei aiheuttanut mitään kicksejä. Ihan sama ampuuko ne suojasta, vai ampuuko ne tuolla automaatti-systeemillä.

Olen pelannut Splinter Cellit 1-3 ja Xboxin Double Agentin (sen vanhan boxin, ei sen "next gen"-hömpän), niin että pyrin aina jättämään viholliset tajuihin ja henkiin, liikkumaan niin että kukaan ei edes tiennyt että olin siellä. Oli mukavaa harhauttaa vartioita ja sitten liikkua ohi lipuen pitkin varjoja.

Joo tietenkin tämän on tarkoitus olla Bourne peli, jossa kuljetaan putkessa ja piestään kaikki vastaantulevat jollain hienoilla liikkeillä. Batmanissä tämä oli sentään tehty ihan hauskasti, jotakin vain puuttuu tästä pelistä.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Joo tietenkin tämän on tarkoitus olla Bourne peli, jossa kuljetaan putkessa ja piestään kaikki vastaantulevat jollain hienoilla liikkeillä.

Toisaalta tämä nykyinen konsepti toimii paremmin tuon juoni kuvion kanssa yhteen.

Huomasin muuten demoa pelatessa, että tässä on ilmeisesti mahdollisuus "varastoida" executioneja.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Periaatteessa ihan ookoolta vaikutti, vaikka aika kaukana mistään stealthifiiliksistä oltiin. Ehkä se oli vain tuo demottu pätkä jotta saadaan mahdollisimman paljon ihmisiä kiinnostumaan. Tuntui pelityyli menevän tuohon executioniin ja merkkaukseen. Helvetin epäkiinnostavaa tuo rynkkysota käytävillä tämän tyyppisessä pelissä.

Itse en ainakaan jäänyt itkemään HD:n perään. Riittäisi vaikka Wiin grafiikat kunhan pelattavuus on kunnossa. Tarinasta paha sanoa mitään, mutta "kidnapattu tytär" ja "purettava emp" ei ainakaan kovin kaksista lupaa.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Tarinasta paha sanoa mitään, mutta "kidnapattu tytär" ja "purettava emp" ei ainakaan kovin kaksista lupaa.
Hyvin sä tarinaa seurasit ainakin. ;)

Itse en oikein jummarra tuota monien valitusta liiasta räiskinnästä. Pariin otteeseen olen tuon demotskun nyt vetänyt, enkä ole rynkkyyn koskenut kertaakaan. Mielestäni peli on onnistunut, jos sitä voi pelata useilla eri tavoilla käyttäjän mieltymysten mukaan. Myöskään mark & executea ei ole pakko käyttää.

Itse odotan tästä pelistä eniten sellaista Jacko Bauer -meininkiä. Pahiksille köniin!
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction [Hype]

Myöskään mark & executea ei ole pakko käyttää.

Itse odotan tästä pelistä eniten sellaista Jacko Bauer -meininkiä. Pahiksille köniin!

Mark & executessahan ei nyt ole se vika, mutta odotin itse että olisi ollut mahdollista pelata peliä ilman että pitäisi tappaa kaikki. Tykkään vaan pelissä siitä että tilanteen voi pelata monella tapaa ja käyttää aivoja. Nyt se vaan menee siihen että tapetaan kaikki. Eihän nyt Jack Bauerkaan kaikkia tapa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom