Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Splinter Cell peliapu

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jalopeno
Tehtävissä muuten on aikalailla eroja, se edellinen Öljylautta jutska oli turhan vaatimaton / lyhyt, vai mitä mieltä ootte:confused:

Joo onhan niissä pituuseroja... Toi öljylautta on tosiaan aika lyhyt, ja niin on myös se CIA HQ -kentän jälkeinen Kalinatek. Pisin/pisimmät kentät on kyllä CIA HQ ja viimeinen tehtävä Presidential Palace.
 
Hmm, huomasin, ettei pelaajilla näytä kyllä yhtään olevan mielikuvitusta... Monet ovat jääneet kiinni kohtiin, jotka ovat maailman helpoimpia. Anteeksi nyt vain.

Monet kohdat pääsee läpi helposti läpi ympäristöä tutkimatta.

Jokaiseen viholliseen löytyy väh. 2 ohitse pääsemis tapaa. Useimmiten ne äänettömämmät (ja ne, joissa ei ammuta vihollista) liittyvät yleensä ympäristöön jotenkin.

Pari esimerkkiä.

Kun CIA HeadQuaterssissa on päässyt sisälle taloon, ja ensimmäinen vihollinen on aidan toisella puolella, on jallittaminen todella helppoa. Vihollinen (itse asiassa siviili) lähtee muualle partioimaan, joten kiipeä verkkoaidan yli. Käy toisella puolella (muuten siviili ei kai tule takaisin), mutta vain nopeasti. Kiipeä takaisin verkkoaitaan, ja tiputtaudu siviilin päälle.

Monet vartijat saa myös hämättyä tyhjillä tölkeillä. Esim. CIA HQ -tehtävän kohta, jossa vihollinen katselee sellaisesta lasiaukosta, ja siinä edessä on metallinpaljastimet, joiden takaa pääsee isoon saliin, jossa kaksi turvakameraa pyörii katossa.

Helpoin tyyli, ilman SC 20k -rynnäkkökiväärin käyttöä. Käy hiukan aikaisempaa vessojen vierestä roskiksen päältä hakemassa tölkin. Heittää tölkin seinään, joka on vastapäätä vartijaa, joka vartioi metallinpaljastimia. Kun vartija lähtee huoneestan, kiipeää yksinkertaisesti aukosta sisään ja kävelee vartijan perässä saliin. Vartijaa ei tarvitse edes kolkata, koska noin 30 sekunnin tutkinnan jälkeen hän menee takaisin vartio paikalleen.

Yleensä monet vartijat saa jallitettua tölkeillä, varjojen käytöllä, valojen ampumisella ja vartioiden liikeradan ulkoa opettelemisella. Vartioihin löytyy yleensä 2-5 erillaista päihitys tapaa.

Edit: Niin, ja Defense Ministryn kolme vartijaa isossa salissa pääsee helposti (siellä salissa alhaalla on tietokone). Katselkaapa, ettei viholliset katso ylös, ja sen jälkeen lukekaa ohjekirjasta Drop Attack. Auttaa todella paljon. Ihan tahallaan ne kaksi vihollista pistetty seisomaan suoraan alapuolelle. Ja kolmannen vaan hiipii takaa.. Tai no, sitä ei ole edes pakko käydä hakkaamassa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Olen pahasti jumissa kohdassa jossa on vierekkäin kaksi huonetta joissa toisessa ovat ne amerikkalaiset sotilaat ja toisessa kiinalaiset ja kumpiakin pitäisi puolustaa kun vihulaiset tulevat niitä tappamaan. Konekiväärit olen virittänyt ja vaikka mitä keinoja kokeillut mutta aina tuntuu pääsevän ainakin yksi vihollinen syöksymään jompaankumpaan huoneeseen panttivankeja lahtaamaan ja peli loppuu siihen. Mitenkä itse olette ko. kohdan selvittäneet. Hermot alkaa mennä... :(
 
Minun ei ole tarvinnut kertaakaan kysyä mistään neuvoa ja olen jo siinä Chinese tehtävässä siellä kuorma-autolla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Trasher
Olen pahasti jumissa kohdassa jossa on vierekkäin kaksi huonetta joissa toisessa ovat ne amerikkalaiset sotilaat ja toisessa kiinalaiset ja kumpiakin pitäisi puolustaa kun vihulaiset tulevat niitä tappamaan.

Itse pääsin kyseisen kohdan virittämällä ensiksi seinämiinat (minulla oli tuolloin 3 kpl) sopiviin kohtiin, sitten vasta menin juttelemaan kiinalaiselle. Siitä juoksin virittämään kiinalaisten puolella olevan konekiväärin päälle (ja IFF pois päältä) ja itse menin SC-20K:n kanssa tähtäilemään jenkkisotilaiden puolelle.

Kohtuullisen helppo homma: ne vihut mitä miinat eivät räjäyttäneet, joutuivat konekiväärin tai minun ampumikseni :)
 
Olen jumissa Chinese-kentässä. Mitä tehdään sen jälkeen, kun olen kuunnellut sitä pahista autossa laser-mikillä? Olen kolkannut kaikki kolme vartijaa, mutta en pääse sinne rakennukseen sisälle. Tiirikkaa en ole löytänyt jos sitä siihen tarvitaan??? :confused:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mcpope
Olen jumissa Chinese-kentässä. Mitä tehdään sen jälkeen, kun olen kuunnellut sitä pahista autossa laser-mikillä? Olen kolkannut kaikki kolme vartijaa, mutta en pääse sinne rakennukseen sisälle. Tiirikkaa en ole löytänyt jos sitä siihen tarvitaan??? :confused:

Ei sun sisälle tarvi mennä, mene sen vartia kopin lähistolle ja etsi kohta josta pääset muurin toiselle puolelle, sitten pääset seuraavan kenttään.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Trasher
Olen pahasti jumissa kohdassa jossa on vierekkäin kaksi huonetta joissa toisessa ovat ne amerikkalaiset sotilaat ja toisessa kiinalaiset ja kumpiakin pitäisi puolustaa kun vihulaiset tulevat niitä tappamaan. Konekiväärit olen virittänyt ja vaikka mitä keinoja kokeillut mutta aina tuntuu pääsevän ainakin yksi vihollinen syöksymään jompaankumpaan huoneeseen panttivankeja lahtaamaan ja peli loppuu siihen. Mitenkä itse olette ko. kohdan selvittäneet. Hermot alkaa mennä... :(

mulla oli tossa strategiana vaan ottaa SC-20k käteen ja laittaa siihen secondary panoksiksi ne sähkötyshässäkät, joita mulla oli 2. laitoin jenkkisotilaiden puolelle sen konekiväärin silleen, että se ampuu kaikkea mikä liikkuu.
menin lähelle niitä ovia, joista ne terroristit tulee, siihen ensimmäiseen karsinaan varjoon odottamaan. kun äijiä alkaa valua, niin odotan tähtäin valmiin. kun hemmot on tähtäimessä ammun hengen pois ja niiltä, jotka yrittää juosta suoraan otin luulot pois sillä sähköttimellä, koska se pistää välittömästi matalaksi. jos joku livahtaa, niin konekivääri luultavasti teloittaa sen, jos sain sitä edes haavoitettua.
pian tuleekin se pää-äijä sieltä ja kyttäsin oven nurkkaa ja kun se tuli siihen kurkkaamaan, niin sarja päähän ja se oli siinä.

piti pari kertaa koittaa kun oli healthit aika huonona eikä yhtään medikittiä, mutta lopulta pääsin sen ilman osumaakaan.
 
Hmm, kerrankin mullakin on hiukan kysyttävää:

Tämä ei nyt hirveästi anna vihjettä pelin etenemiseen, mutta kuitenkin.

Minua ovat hiukan alkaneet ärsyttää seinä miinat. Välillä ne purkautuu ihan helposti, ja välillä ne räjähtävät käsiin. Ärsyttävää. Pitääkö siinä painaa jotain nappia, jotta ne saa purettua helpommin? Vai onko se vaan tuurista kiinni? Yleensä ne purkautuvat aika helposti, kun vain hiipii viereen, nousee ylös ja purkaa. Sitten taas välillä kun tekee saman, ne räjähtävät käsiin.

Onko siis jotain kikkaa, vai onko se vaan tuurilla mentävä?
 
Miten hemmetissä pääsee sinne CIA:n päämajaan sisälle?

Siis heti kun se kenttä alkaa.. Kun ei siellä näyttäs olevan mitään reittiä.. :confused:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arcane
Onko siis jotain kikkaa, vai onko se vaan tuurilla mentävä?
On, siinä vilkkuu punanen ja vihree valo vuorotellen. Se pommi tarvii purkaa kun se on vihreenä, tai muuten kuuluu pum! ;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tumpeloinen2000
Miten hemmetissä pääsee sinne CIA:n päämajaan sisälle?
Siellä pääoven vasemmalla puolella on joku muuntaja härdelli, kiipeet sen päälle ja kikkailet ittes sieltä sinne talon seinässä olevan vasemman puoleisen ilmanottoaukon eteen, sitten tulee teksti "slide open" ja Samppa pääsee ineen.
 
Nyt tuli kiire selvittää toi SC läpi, joten päätin pistää tälläsen propleeman :

Mä oon siinä toista kertaa Kiinan lähetystössä.

Sit kun ekan kerran pitää kattoo niitä sormenjälkiä niillä lämpölaseilla ja sit pääse sinne huoneeseen. Tapoin ne miehet sieltä ja sammutin sen turretin, mut mites ne turretit sieltä ylhäältä?

Tää on varmaan aika simppeli juttu, mut nyt on kiire ja oma aika ei riitä ->koulu puskee päälle.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan avanto
Mä oon siinä toista kertaa Kiinan lähetystössä.

Sit kun ekan kerran pitää kattoo niitä sormenjälkiä niillä lämpölaseilla ja sit pääse sinne huoneeseen. Tapoin ne miehet sieltä ja sammutin sen turretin, mut mites ne turretit sieltä ylhäältä?

Siitä mistä sammutit alhaalla sen turretin pääsee kiipeilemään ylös käyttäen sitä tasannetta vai mikä palkki se nyt oli mikä menee sen oven yli mistä tulit. Sitä kautta pääsee sinne yläkerran turretin taakse.
 
Ongelma seuraava:

Inventorystä löytyis niitä tainnutusaseita.. sticky shocker ja muistaakseni joku coil*.

Miten saan nuo oikein käyttööni?? quick inventoryllä kahlaan niiden päälle, mutta kuuluu vain raksraks.. mutta ne ei muutu aktiiviseksi, enkä pääse niitä käyttämään.

Kun painan helpin esiin, se näyttää näppäimet padissä, mitä mikäkin tarkoittaa, mutta ei mulla ainakaan ole kuvan mukaista padiä, nappulat on ihan eri järjestyksessä. siis siinä kuvassa on nappuloita siellä missä minun padissäni ei ole.
 
Kun esim. sticky shockerin valitsee sen pitäisi näkyä ase-ikonin vasemmalla puolella. Ammus lähtee vasenta liipaisinta painamalla.
 
Opas tainnutus aseiden käyttöön:

Valitse inventaariosta SC-2000 (eli Samin ase). Ota uudestaan inventaario esille, ja valitse sieltä joku tainnutus aseista. Niiden kuva ilmestyy aseen vasemmalle puolelle. Niitä käytetään vasemman puoleisesta liipaisimesta.
 
Missäs vaiheessa pitäisi saada ase käyttöön? löytyykös se jostain nurkan takaa vai saako sen jonkin tehtävä alussa?

CIA kentässä menossa.
 
Tomo, hiukan pidemmällä CIA HQ:ssa Lambert tiedottaa, että kiväärisi odottaa sinua yhdessä huoneessa.

Tässä jutussa on sitten se vika, että voit yksinkertaisesti kävellä aseen ohi. Vasta parin Save pointin jälkeen peli kertoo, että sinulta on jäänyt se huomaamatta. Veljelle kävi näin. Itselle ei, koska satuin olemaan juuri siinä kohdassa mistä sen saa, kun veli sanoi että älä nyt vaan juokse siitä ohi.
 
Miten joku voi kävellä siitä kaunokaisesta OHI! Katselkaa ympärillenne, maastossa on aika paljon kaikkea kivaa.
 
Ylös Bottom