Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Star Ocean: The Last Hope

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Legge
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Star Ocean: The Last Hope

Siis itse pidän pleikkarin ajan finaleista paljonkin, mutta ne uudistukset ainakin omasta mielstäni ovat osien välillä pieniä muunmuassa juurikin esim. tuo mainitsemasi taitojen oppiminen joka tapahtui IX:ssä tavaroiden kautta, kun taas VII:ssä taidot tulivat varusteisiin kiinnitettävistä materioista ja VIII:ssä kyvyt tulivat GF:ltä ja loitsut imettiin vihuilta, eli en tarkoittanut sitä etteikö peleissä mitään uudistuksia olisi ollut edellisiin osiin verrattuna ja sama pätee myös tähän star oceaniin jossa on jotain lisäysiä kuten tuo bonus boardi, blindsidet, hiukan muunneltu item creation näin muutamia mainitakseni, mutta nämä uudistukset ovat ainakin omasta mielestäni vähäisiä.

Niinno tokihan se on mitkä asiat pistää muiden edelle, mulla toi tapa jolla hahmoja voi kehittää on aika suuri juttu JRPG:issä (koska nautin grindaamisesta), jotenka peli jossa hahmoa kehitetään eri tavalla (vaikka X <-> VII) on hyvin erilainen mun silmissä.

Hmm.. Mietin että pitäisiköhän jättää SO ja ToV ihan omiin oloihinsa muutamaksi kuukaudeksi, ostaa joku aivan toinen peli, sillä oon nyt HYVIN epävarma molemmista... Ja myöhemmin joko ostaa halvemmalla tai vaihtaa.
 
Vastaus: Star Ocean: The Last Hope

Niinno tokihan se on mitkä asiat pistää muiden edelle, mulla toi tapa jolla hahmoja voi kehittää on aika suuri juttu JRPG:issä (koska nautin grindaamisesta), jotenka peli jossa hahmoa kehitetään eri tavalla (vaikka X <-> VII) on hyvin erilainen mun silmissä.

Hmm.. Mietin että pitäisiköhän jättää SO ja ToV ihan omiin oloihinsa muutamaksi kuukaudeksi, ostaa joku aivan toinen peli, sillä oon nyt HYVIN epävarma molemmista... Ja myöhemmin joko ostaa halvemmalla tai vaihtaa.

Ihan pätevä idea jos ei hirvee jrpg nälkä ole. Ja myöhemmin kun on saanut vähän kuvaa molemmista peleistä voi sitten ostaa vaikka molemmat yhden pelin hinnalla kun hinnat tulevat vähän alas


Tossa Star Oceanissa on aika harmittavaa toi item creation juttu. Ideana se on loistava ja tuo mukavaa puuhastelua, mutta kun se ei käytännössä oikein toimi. Tai siis se systeemi toimii, mutta pelin design ei anna sihen oikein helpotusta.

Tämä siksi koska voit ainoastaan tehdä esineitä aluksessasi, jossa loppujen lopuksi et vietä hirveesti aikaa. Kaikki materiaalit ovat vihuilla ja noissa harvest pisteissä, niin vaeltelet suurilla tasangoilla tappaen vihuja, keräten kamaa. Sitten jos haluat tehdä esineitä, ei auta kun matkata takas alukseen kaiken sen läpi jonka jo selvitit. Joku speedtravel alukselle olis näppärä tai sitten mahdollisuus tehdä esineitä esim. kylissä ja kaupungeissa.

Itselle se oli vähän sillee et en oikee ees halunnu alkaa siihen ku se alkoi muistuttaan äkkiä totista työtä et sai jotain tiettyjä tavaroita
 
Vastaus: Star Ocean: The Last Hope

Ihan pätevä idea jos ei hirvee jrpg nälkä ole. Ja myöhemmin kun on saanut vähän kuvaa molemmista peleistä voi sitten ostaa vaikka molemmat yhden pelin hinnalla kun hinnat tulevat vähän alas


Tossa Star Oceanissa on aika harmittavaa toi item creation juttu. Ideana se on loistava ja tuo mukavaa puuhastelua, mutta kun se ei käytännössä oikein toimi. Tai siis se systeemi toimii, mutta pelin design ei anna sihen oikein helpotusta.

Tämä siksi koska voit ainoastaan tehdä esineitä aluksessasi, jossa loppujen lopuksi et vietä hirveesti aikaa. Kaikki materiaalit ovat vihuilla ja noissa harvest pisteissä, niin vaeltelet suurilla tasangoilla tappaen vihuja, keräten kamaa. Sitten jos haluat tehdä esineitä, ei auta kun matkata takas alukseen kaiken sen läpi jonka jo selvitit. Joku speedtravel alukselle olis näppärä tai sitten mahdollisuus tehdä esineitä esim. kylissä ja kaupungeissa.

Itselle se oli vähän sillee et en oikee ees halunnu alkaa siihen ku se alkoi muistuttaan äkkiä totista työtä et sai jotain tiettyjä tavaroita

Tuosta item creationista olen täysin samaa mieltä, että on rasittavaa aina palata tuonne alukselle tekemään noita tavaroita. Systeemi olisi mielestäni voinut olla vaikka samankaltainen kuin SO2:ssa jossa tavaroita pystyi tekemään missä tahansa tai vaikka edes joka kaupungissa kuten SO3.ssa.

Pienehkö spoileri liittyen noiden materiaalien hankintaan:

Eräälle hahmolle saa skillin jolla voi kopioda noita maeriaaleja tämä helpottaa hommaa jonkin verran tosin tähän tarvitaan magical claytä, mutta sitä saa helposti vaikka eka planeetalta.

Mutta jos haluaa pelin bonus luolastot läpäistä luulisin, että on jossain välissä pakko yrittää edes jotain varusteita tehdä tuolla item creationilla tosin en ole varma mutta näin luulisin tämän hetkisten kokemusten perusteella, kun en itsekkään ole kovin paljoa tuota item creationia käyttänyt ja suht huonot varusteet on tyypeillä. Ja tosiaan jos haluaa aivan super hyvät varusteet tehdä niin aikaa menee varmasti tosi kauan. Huvikseen tarkistin SO3 savesta pelikellon ja näytti aikaa ~110h tähän aikaan siis normaalilla tehty suurinpiirtein kaikki mitä on tehtävissä.
 
Vastaus: Star Ocean: The Last Hope

Joo ehkä ne parhaimmat kamat tulee tehdä ite. Sä olit jo vissii menny läpi eikö? Saako peliä jatkaa sen jälkeen vai onko se gameover
 
Vastaus: Star Ocean: The Last Hope

Joo ehkä ne parhaimmat kamat tulee tehdä ite. Sä olit jo vissii menny läpi eikö? Saako peliä jatkaa sen jälkeen vai onko se gameover

Joo läpi on vedetty ja peli on mahdollista tallentaa läpipeluun jälkeen jolloin peli jatkuu viimeiseltä tallennus pisteeltä varsinaista new game+ ei ole, mutta kaikki nuo collection jutut säilyvät mikäli aloittaa alusta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Star Ocean: The Last Hope

Nojoo, kyllähän sitä JRPG-nälkä oli, jotenka tuli tää ostettua. Apaut 2 tuntia tullut pelailtua, vasta ekasta konkreettisesta luolasta pihalla kun tuppaan tappamaan kaikki mahdolliset vastustajat ja koluamaan joka nurkan kuuteentoista kertaan.

No eniveis, hyvältä vaikuttanut so far. Jostain syystä ulkoilmassa grafiikka on joissain kohtia miltei silmiä satuttavaa, tiedä onko se se kontrastiero jota tuntuisi olevan paljon, vai kirkkaat värit. Luolasto, vaikka geneerinen olikin, oli silmille paljon mukavampi. Yleisesti ottaen grafiikka on ihan ok-tasoa, mutta ikävä kyllä hahmojen animaatio on jätetty aika puolitiehen. Liikkeet ovat välivideoissa tönkköjä, ja monissa PS2-peleissäkin oli elävemmän näköisempiä hahmoja naamojen ja ilmeiden osalta kuin nämä muovinuket. En oo varma räpyttääkö noi silmiäänkään koskaan? :D
Kestettävää kyllä, mutta olisi niihin ilmeisiin vähän voinut panostaa. Epäilemättä sama jatkuu lopun pelinkin ajan, jotenka siihen saanee vaan tottua.

Ääninäyttely... Edgen ja Reimin näyttely on ok-tasoa, muutama outo kohta ollut mutta yleisesti ottaen ihan kestettävää. Samaa tasoa ne sen aluksen muut jäsenet.
Tosin heti ekan tunnin aikana pamahti.. Jossain määrin raivostuttavan ämmän kuulonen se, joka Edgen tietokoneen ruudulle tuli assistoimaan ennen lähtöä, nimi unohtui. Jumankauta hyvä kun en siihen jo luovuttanut :D

Mutta se jota tältä nimikkeeltä eniten odotinkin, eli tappelu, on tähän mennessä toiminut juuri niin kuin pitääkin. Battle Trophyja on tullut jo kymmenkunta Edgelle, ja kun esim Blindside rupeaa hiljalleen sujumaan, alkaa noita EXP bonuksiakin tulemaan. Tappelut tosiaan ovat siis varsin nautittavia, ja kun ihan suosiolla alotin saman tien Earthilla (helpommalla vaikeustasolla), ei noista toivottavasti missään vaiheessa tule liian vaikeaa pakkopullaa. Hyvin pystyn näkemään itseni grindaamassa tän pelin parissa, koska tappelut tosiaan ovat mukavia, ja jos niin haluaa, voi antaa tekoälyn hoitaa hommat kotiin.

Tarinasta nyt ei oikeastaan vielä voi sanoa mitään.

Kai sitä vois jatkaa peliä
 
Vastaus: Star Ocean: The Last Hope

Itselläni nyt takana reilut 30 tuntia peliä ja silti ollaan plussan puolella. Nyt on jäänyt Prototypen takia vähemmälle mutta tänään jatkuu. Mukavasti rullaillut eteenpäin, ei liian raskas juoni seurattavaksi kun joissain JRPG:issä mennään niin överiksi ettei pysy edes kärryillä. Mutta tappelu sujuu oikein mainiosti vieläkin, parissa kohdassa alkanut puuduttaa ja juossut vaan eteenpäin mutta siltikin jaksaa noiden Trophyjen takia tahkota taisteluja jos vaikka saisi vielä yhden meningillä :D Hyvin toimii vieläkin.
 
Vastaus: Star Ocean: The Last Hope

Jaha, ilmeisesti Bonus Boardin saa rikki varsin helposti lataamalla tota ympyrää ja huomaamalla, ettei Edge ymmärräkkään väistää vaikka sitä tattia kuinka pamauttais :|
Nostaa aika nopeesti vtutuskäyrää. No kai tohon systeemiin pitää vaan tottua.. Tuntuis välillä vaan olevan aika satunnaista.

Tarkalleen millä kohtaa tuota tattia pitää flikauttaa? Siinä, kun tähtäin ympärilläsi alkaa vilkkumaan, vai heti kun se siihen ilmestyy? Välillä heittää Blindsiden jos flikautan tähtäimen alkaessa vilkkumaan, välillä ei. Hmmh.
 
Vastaus: Star Ocean: The Last Hope

Jaha, ilmeisesti Bonus Boardin saa rikki varsin helposti lataamalla tota ympyrää ja huomaamalla, ettei Edge ymmärräkkään väistää vaikka sitä tattia kuinka pamauttais :|
Nostaa aika nopeesti vtutuskäyrää. No kai tohon systeemiin pitää vaan tottua.. Tuntuis välillä vaan olevan aika satunnaista.

Tarkalleen millä kohtaa tuota tattia pitää flikauttaa? Siinä, kun tähtäin ympärilläsi alkaa vilkkumaan, vai heti kun se siihen ilmestyy? Välillä heittää Blindsiden jos flikautan tähtäimen alkaessa vilkkumaan, välillä ei. Hmmh.

Riippuu vihusta. Joillekin (= sellaiset jotka eivät osaa iskeä takaste) voi heivata jo melkein heti alkumetreillä (riippuu myös BEAT-tasostasi, btw), vastaiskuun kykeneville pitää heivata näiden ollessa iskemässä (eli silloin kun se vilkkuu). Jälkimmäisessä tapauksessa pitää kuitenkin muistaa, että kukin vihu iskee erilailla/eri nopeuksilla/eri lyönneillä, joten ajoitus ei tosiaankaan ole kaikille sama. Jotkut vaatii nanosekunnin ajoituksen, toisilla vähän löysempi. Sitten löytyy tietty vihut, jotka iskevät yhtaikaisesti sekä eteen että taakse, jolloin blindside ei toimi kuin oikein ajoitettuna jaaaaa sit oon saanut vastaan myös kilpparinkin, jolle blindsiden hitit osuivat kilpeen tehden 1 pisteen verran lämää. Ja tietty blindsiden voi katkaista myös toisen vihollisen iskukin. Kyse ei siis ole mistään takuuvarmasta liikkeestä.

Vaikka taistelu on päällisin puolin perin yksinkertaista, on siinä ilahduttavan monipuolista vaihtelua vihukohtaisesti.
 
Vastaus: Star Ocean: The Last Hope

Jahas, jännästi saatu vähän vaihtelua tuohonkin.
Nyt on eka bossi matalana ja kyllä sen hakkaamisessa hetki meni..

e: 4 tuntia takana, pääsin sinne erääseen baseen saakka sen enempää spoilaamatta. Itse asiassa yllättävän hyvä peli ollut tähän saakka, tosin vielä ei saa liian optimistiseksi heittäytyä. Lymlet ynnä muut ovat vasta edessä :D
Vois lopettaa tältä illalta ja siirtyä FF tacticsin tai Bleachin pariin =)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Star Ocean: The Last Hope

Olen tässä jo kohta 8h treenaillut ekalla planeetalla enkä ole vielä edes ekaa bossia käynyt tappamassa, SP:tä nyt keräilen. Mahtava peli ainakin tähän saakka.
 
Vastaus: Star Ocean: The Last Hope

Jaha, ilmeisesti Bonus Boardin saa rikki varsin helposti lataamalla tota ympyrää ja huomaamalla, ettei Edge ymmärräkkään väistää vaikka sitä tattia kuinka pamauttais :|
Nostaa aika nopeesti vtutuskäyrää. No kai tohon systeemiin pitää vaan tottua.. Tuntuis välillä vaan olevan aika satunnaista.

Tarkalleen millä kohtaa tuota tattia pitää flikauttaa? Siinä, kun tähtäin ympärilläsi alkaa vilkkumaan, vai heti kun se siihen ilmestyy? Välillä heittää Blindsiden jos flikautan tähtäimen alkaessa vilkkumaan, välillä ei. Hmmh.

Tuo vähän myös riippuu ajoituksesta. Esim. kun näkyy että vihollinen lukittuu suhun niin alkaa lataamaan Blindsidea ja kun se on lähellä niin sitten heilauttaa tattia. Itse ainakin onnistuin eilen tekemään yli 35 kertaa putkeen Blindsiden ja putki katkesi siihen kun vahingossa tein sellaseen viholliseen mikä pystyy counterin tekemään sitä vastaan niin hävisi sitten Bonus Boardista 8 Exp Bonus palikkaa :D Otti päähän mutta Critical Hit kyvyllä saa taistelussa nekin takaisin erittäin nopeasti.
 
Vastaus: Star Ocean: The Last Hope

Ostin tämän ja alku demo kikkailut oli aika tylsiä minusta. Ekalla planeetalla kaikki muuttui! Erittäin hauska taistelu systeemi ja jotenkin "interaktiivinen" kun se toimii reaali ajassa. Edellisen pelin eli Lost Odysseyn tappelut puuduttivatkin jo lopussa, ja tales of vesperian demon perusteella ei sekään kiinnosta mutta tässä homma toimii.

Erittäin positiivinen yllätys! Ääninäyttely on tietyissä kohdissa tosin totaalista kuraa. Hymyn vetää huulille kun dubbaus on mennyt näin metsään ja lyp sync on samaa tasoa kuin suomen dubbi hopeanuolessa :D

Meininki ollut loistavaa siis ! Suosittelen lämpimästi JRPG tovereille.

Yksi jäätävä juttu tässä pelissä on:

Toisella planeetalla joukkoon liittyy yksi APAATTISIN RÄKÄNOKKA ANIME KAKARA IKINÄ !! Jos osaat ottaa hänen olemassa olon vitsillä, kestät elämässä mitä tahansa.
 
Vastaus: Star Ocean: The Last Hope

Tuo vähän myös riippuu ajoituksesta. Esim. kun näkyy että vihollinen lukittuu suhun niin alkaa lataamaan Blindsidea ja kun se on lähellä niin sitten heilauttaa tattia. Itse ainakin onnistuin eilen tekemään yli 35 kertaa putkeen Blindsiden ja putki katkesi siihen kun vahingossa tein sellaseen viholliseen mikä pystyy counterin tekemään sitä vastaan niin hävisi sitten Bonus Boardista 8 Exp Bonus palikkaa :D Otti päähän mutta Critical Hit kyvyllä saa taistelussa nekin takaisin erittäin nopeasti.

Joo, täytyy rauhas antaa sen latautua ja sitten heilutat tattia hohonkin suuntaan. Vihollisen on täytynyt myös ottaa sut kohteeks jotta se blindside toimii. Hassua sinänsä, luulis et olis paremmat mahkut iskeä miekka keuhkoihin jos vihu on jonkun muun kanssa tappelemassa eikä huomaa sua :D Mut ei, sun täytyy olla kasvotusten ja tehdä perinteinen " Ei #¤#¤%¤, Tuol on 3-päinen lehmä sun takan!" kikka

Hauska muutenkin kun tekee ton long rangella, hahmo hyppää puolmetriä sivuun ja vihut menee ihan nakit silmille siitä ja ottaa damagea aika paljon :D
 
Vastaus: Star Ocean: The Last Hope

Hauska muutenkin kun tekee ton long rangella, hahmo hyppää puolmetriä sivuun ja vihut menee ihan nakit silmille siitä ja ottaa damagea aika paljon :D

Vihuilla on putkinäkö :rolleyes:

Mitä tulee tuohon blinsideen, niin eipä tuota tullu enää loppu peleissä käytettyä muuta kun battle trophyjen takia, kun tuo Reimi vaan sattuu olemaan sellanen kävelevä critical hitti. Hyvänä esimerkkinä matsi jossa on kaksi yhtä vahvaa vihua joista toista hakkaa koneen ohjastamat kolme hahmoa ja toista huidon itse Reimillä ja kun olen saanut Reimillä vihun tapettua sillä toisella on vielä puolet elämän viivasta jäljellä, kaikki hahmot siis suurinpiirtein samoilla leveleillä. Mielestäni muutenkin koko Reimi on ihan liian ylivoimainen verrattuna muihin hahmoihin, ainakin loppupeleissä eikä enää oikeastaan edes huvita ohjastaa ketään muuta paitsi kun hankaa battle trophyjä.
 
Vastaus: Star Ocean: The Last Hope

Veikkailinkin tuossa että Reimi saattaa loppupeleissä olla aika jämpti kun tuntuisi että joka skilli ja varustus nostaa crit. hitin mahdollisuutta :D
Imo vähän typerän tuntusta, ettei botit saa Battle Trophyja, eli siis että ite pitää ohjastaa. Tosin se kompensoi, ettei bottien peluussa voi tuo Bonus Boardikaan mennä rikki.

Tällä hetkellä apaut 20lvl:nen party ja ollaan
toisen planeetan toisessa kylässä
näin lyhyesti sanoen.
 
Vastaus: Star Ocean: The Last Hope

Veikkailinkin tuossa että Reimi saattaa loppupeleissä olla aika jämpti kun tuntuisi että joka skilli ja varustus nostaa crit. hitin mahdollisuutta :D
Imo vähän typerän tuntusta, ettei botit saa Battle Trophyja, eli siis että ite pitää ohjastaa. Tosin se kompensoi, ettei bottien peluussa voi tuo Bonus Boardikaan mennä rikki.

Tällä hetkellä apaut 20lvl:nen party ja ollaan
toisen planeetan toisessa kylässä
näin lyhyesti sanoen.

Joo ja sitten kun osa noista battle trophyistä on mielestäni ihan naurettavia esim.

Hyppää 400 kertaa kun ei normaalisti tarvii kyseisellä hahmolla ees hyppiä niin pitää tekemällä tehdä

Ja vasta yhdellä hahmolla olen saanut yli 50% battle trophyistä, että tuo taso rajoitus nousee ja tämä hahmo on yllätys yllätys Reimi ja tämän hetkisen tuntuman perusteella voisin sanoa, että mikäli mielii kaikki bonus hommelit tehdä ei riitä jos hahmot ovat tasolla 200.
 
Vastaus: Star Ocean: The Last Hope

Juuh, katselin noita ja aika outoja tuntuisi olevan. Tosin ennemminkin tuollaisia, kuin jotain tyyliin "tapa sitä ja sitä vihollista 500 kappaletta" tms..
Ite oon yllättävän nopeeta saanut noita Trophyja Edgelle, joku reilu 20 varmaan tullut jo. Tai sit musta tuntuu vaan.
 
Vastaus: Star Ocean: The Last Hope

Juuh, katselin noita ja aika outoja tuntuisi olevan. Tosin ennemminkin tuollaisia, kuin jotain tyyliin "tapa sitä ja sitä vihollista 500 kappaletta" tms..
Ite oon yllättävän nopeeta saanut noita Trophyja Edgelle, joku reilu 20 varmaan tullut jo. Tai sit musta tuntuu vaan.

Joo itelläki tuli alussa Edgellä suht tasaseen tahtiin trophyjä, mutta lopahti siinä 40% kieppeillä. Vähän harmittaa kun alku tuli pelattua pelkästään Edgellä niin jäi muilta nuo trophyt vähän vähemmälle ja jälkeenpäin on kettumainen niitä rueta hankaamaan tosin ei varmaan kaikkia tarkoitus ole yhdellä läpipeluu kerralla saada. Mutta kun aloitan alusta vaikeammalla vaikeusasteella pitää olla pelaamatta Edgellä ja keskittyä enemmän muihin.
 
Vastaus: Star Ocean: The Last Hope

Ite pelaan jatkuvasti Edgellä ihan siitä syystä että tosiaan saa niitä Trophyja, kaikki statseja parantavat seeditkin oon antanut Edgelle =P
Eli sama pelityyli kuin FF VII:n kanssa, jolloin Cloud iski moninkertasen määrän vastustajiin siitä mitä muut partyn jäsenet iski. Eli enköhän Edgenkin tule saamaan ylivoimaiseksi.
 
Ylös Bottom