Star Wars: Battlefront II

Eliminaattori

Kielinatsimode
Ylläpitäjä
Miikan videossa näkyvään ilmiöön on tullut valitettavasti törmättyä itsekin. Viimeksi eilen vihollinen sai ylivoimalla vallata palatsin, kun leikin sikseen heittäneet ammuskelivat spawnin lähellä olevaa taulua porukalla. Katsoin nimet ja koko porukka oli tuloslistan hännillä, joten eivät tehneet juuri mitään MTT:n etenemisen aikanakaan.

Tasaisesti tullut kehitettyä eri hahmoja. Eniten assaulttia ja officeria. Hitaasti, mutta varmasti ylöspäin ja pian saa molemmille level 10:n tuoman kakkosslotin auki.

Yksi kysymys muuten - onko ns. loottiboksirahalla ja osilla maksimikatto? En ole niitä pahemmin ostanut, mutta aina siellä on ollut 500 partsia tai n. 25000 krediittiä (?) käytettävänä. Eilisen session päätteeksi käytin molempia, mutta vielä ei ole tullut testattua mahdollista kattoa.
 

Ruhoo

Active Member
Yksi kysymys muuten - onko ns. loottiboksirahalla ja osilla maksimikatto? En ole niitä pahemmin ostanut, mutta aina siellä on ollut 500 partsia tai n. 25000 krediittiä (?) käytettävänä. Eilisen session päätteeksi käytin molempia, mutta vielä ei ole tullut testattua mahdollista kattoa.
Tuskin siellä ole mitään kattoa. Eiku heroja vain auki noilla krediiteillä, jos on vielä joitain unlockaamatta. Mitä loot boxeja jengi muuten ostelee noilla krediiteillä? Mä oon ostanu ehkä 1-2 trooper boxia ja loput on ollu hero boxeja. Mä en nää mitään järkee edes ostaa noita trooper boxeja, kun maksavat lähes 2 kertaa enemmän mitä hero boxit. Niistäkin kun pystyy tippumaan troopseille kortteja ja saat nopeemmin crafti partseja.

Craftasin tuossa ensimmäisen epic kortinkin, Palpatinelle. Menny tähän mennessä lähes kaikki crafti partsin sen kehittämiseen. Jos joku kysyy miksi Palpatine, niin saa arvailla mikä on dark siden lempparihero :D Ja jos ihmettelee eikö Palpatine ole heikko, niin se on todella vahva hero, kun tietää miten sillä kannattaa pelata. Muutamia aika maukkaita rundeja on tullu vedettyä sillä. Palpatine on kyllä Tatooinen kunkku, kun pomppii ja leijailee katoilla.
 

Eliminaattori

Kielinatsimode
Ylläpitäjä
Kiitokset Ruhoolle, pitää alkaa törsäilemään enemmän.

Kirottu Palpatine, montakohan kertaa kaaduin sen mokoman hyökkäyksiin juuri eilisissä peleissä. Vihulaisella oli käytössä perkki, jossa on virnuileva keisarin naama - juuri siitä kohtaa, kun Jedin paluussa Vaderin ja Luken valomiekat kolahtavat yhteen. Sen naurun melkein kuulee mielessään, kun näkee tuon naaman.

Omaan makuun parhaiten toimivat Iden Versio ja Darth Maul, mutta vasta yksi kortti käytössä, joten vielä joutuu työstämään. Hyppimisestä on suurta etua, vielä ei ole iskostunut tarpeeksi hyvin lihasmuistiin, että käyttäisin loikkia enemmän hyödyksi.
 

Ruhoo

Active Member
Joulukuun 13. päivähän saadaan ensimmäinen dlc. Heropooliin light sidelle saadaa Finn ja dark sidelle Captain Phasma. Mitä tuossa seuraillu vuotoja, niin Captain Phasman kyvyt ja kortitkin on jo selvillä. Muista vuodoista sanottakoon, että General Grievouksen figuurihan on dataminettu jo early access versiosta. Myös Grievouksen kyvyt ja kortitkin oli selvitetty. Vois kuvitella, että Grievous tulee peliin Obi Wan Kenobin kanssa. Voi muuten tulla melkoinen mellakka, jos näin ei käy. Uusin hero leak minkä kuulin tuossa oli Anakin Skywalker ja Dooku olis myös jossain vaiheessa tuloillaan. Tässähän tulee dilemma, koska Darth Vaderhan meillä on jo. Se voi olla jos Anakin on kentällä, niin Vaderia ei voi edes valita ja sama pätee myös toisin päin.

Mua ei noi uudet herot nyt niinkään kiinnosta. Enemmän kiinnostaa se, että saisivat pelin kuntoon. Eiköhän siellä ole aika monta päätä korjailemassa tälläkin hetkellä progressiota, mappien balanssia ja järkyttävää määrää bugeja. Mulle noi bugien korjaukset on tällä hetkellä se numero 1.
 

Fabre#4

Well-Known Member
Eikös The Last Jedi-paketissa pitänyt tulla myös joku mappi, jos en ihan väärin muista?

Mitenkäs tuon DLC:n lataaminen nyt menee tämän pelin kohdalla? Käsittääkseni BäFä-sarjan kohdalla uudet paketit on pitänyt ladata storen puolelta, missä ne on myös maksettu tai tunnistettu "ilmaisiksi" kausipassin myötä, mutta tässähän ei kausipassia ole ja DLC:n piti olla ilmaista, joten tuleeko nuo paketit nyt sitten ihan "normaaleina päivityksinä automaattisesti" vai kuinka?
 

Ruhoo

Active Member
Joo uus mappi on myös tulossa, Crait. Eli ihan täysin uudella planeetalla mennään. Tottakai päästään Last Jedin tapahtumapaikoille myös taistelemaan. Mä ainakin uskon, että nää tulevat dlc kamat tulee patchin mukana, koska kaikilla on sama lähtökohta. Sen näkee sitten reilun parin viikon päästä.

Tämän verran ovat siis antaneet teaseria tuosta dlc mapista.
https://twitter.com/EAStarWars/status/935271037603688448
 

Miika_-

Well-Known Member
Tämmönen ihan mukavaki Bugi tuli tänään vastaan että päästiin samoilla heroilla pelaamaan ottelu voittoon :D eli kaksi Rey:tä samalla puolella:

 

Miika_-

Well-Known Member
Huh huh, kaikki Herot ois avattu mutta siltiki tuntuu että lvl ei nouse millään, onkohan last jedin aikoihin tulossa tupla expat? :D
 

kauha75

Member
Moninpelistä vielä sen verran että onneksi suurimmaksi osaksi tasaista vääntöä, muutamia poikkeuksia löytyy kun oma tai vastustajan tiimi ei tajua mitä se teamwork on oikeasti vaan jahdataan tappoja pelkästään virtuaalipippeli pystyssä tai muuten vain perseillään. Noh omaan pelinautintoon eivät siis kuitenkaan ole kovinkaan paljoa päässeet puuttumaan :)
 

Fabre#4

Well-Known Member
Moninpeli kyllä toimii ainakin galactic assaultin puolella kivasti. Tosin ainakin omat kokemukset heroes vs villainsista ovat aika heikot, kun porukka ei tykkää pysyä ryhmänä, vaan lähtee leikkimään sillä omalla hahmollaan. Tulee aika ontto olo, kun targetti sattuu omalle kohdalle ja tulee vastaan 2-3 vastustajaa ja itse on yksin :D

Galassa tulee itse pelattua laajemmilla alueilla melkein pelkästään specialistia, jolle olen saanut jo kaikki aseet auki ja viimeisiinkin kaikki modit. NT-242 tuplascopella ja paremmalla jäähdytyksellä on kyllä aivan ihana! Ahtaammissa osissa sitten assaultilla.

Eilen jäi yksi tapahtuma erityisesti mieleen. Hyökkääjänä Kashyykin rannoilla eli droideilla. Päästiin aika vaikeasti juggernauteille asti ja oma rundi siihen asti mennyt aikalailla perseelleen. Ei juuri sillä menolla mahdollisuuksia heroihin, joten päätin sitten ottaa sen maassa liikkuvan pikkutankin ihan huvikseen. Valuttelin hiljalleen siihen juggernauteille ja napsin jonkun 6-7 tappoa putkeen ja juggernauteilla vielä toiset mokomat, kun suojasin siinä ulkopuolella. Loppuun sitten vielä pari karkuun juoksevaa kloonisotilasta ja streakki taisi olla 18 tai 19 lopulta sillä tankilla. Sillä elämällä nappasin jonkun 16,5k pointsia ja loppumatsin pelasinkin sitten kaksi elämää Kylo Renia :D
 

Ruhoo

Active Member
Sehän on patchi ja DLC päivä tänään. Päivitys latautumassa ja kokoa paketilla reilu 10 Gt. Eli voisi olettaa ettei storesta tarvitse mitään käydä lataamassa erikseen. Hienoja muutoksia tullut mitä kerkesin nopeesti lukemaan patch noteseja esim. micro freezeihin korjaus, idlaajat pihalle ja speederit ei insta tapa heroja. Tosin oisin odottanut, että tankit saa isoa nerffiä varsinkin Kashyyykissä. Ainakaan patch noteseissa ei ollut mainintaa, että tankeilla ei ole battle points reductionia enforcer/herojen tapaan. Tuossa ei ole mitään järkeä kuinka paljon sillä pystyy pisteitä tekemään.

Pathc notesit spoilerissa:
https://battlefront-forums.ea.com/discussion/89296/star-wars-battlefront-ii-release-notes-patch-1-0
NEW HEROES: FINN AND PHASMA
Introducing two new heroes!
- Finn joins the Resistance. A skilled soldier, Finn now uses his training to protect his allies at any cost. Finn charges into battle and deals precise damage blazingly fast to any enemies who dare stand in the way.
- And then we have the imposing commanding officer of the First Order: Captain Phasma. Few are more feared than Captain Phasma as she uses every tool at her disposal to ensure victory.

NEW CAMPAIGN DLC: RESURRECTION
Iden Versio is back in the Resurrection DLC! She is searching for answers, while the secrets of a First Order conspiracy are revealed. This DLC contains three new campaign chapters that continue Iden’s saga in the Star Wars universe.

NEW MAP: CRAIT (Galactic Assault)
On the mineral planet Crait, the First Order has trapped a group of Resistance fighters at what was once a Rebel Alliance outpost. You’ll see the First Order escorting the massive AT-M6 while Resistance fighters in ski-speeders attempt to stop them.

NEW MAP: D’QAR (Starfighter Assault)
As you recall from The Force Awakens, D’Qar is the principal base of the Resistance. Now experience an incredible space battle over that planet as the First Order attacks, threatening to wipe out the base, and the Resistance, once and for all.

HERO SHIP AND HERO SHIP UPGRADE
To spice up the space battle, we have also launched a new hero ship – Tallie Lintra’s RZ-2 A-wing. For Poe Dameron, there is a new hero ship upgrade for his T-70 X-wing.

Below you will find a list of balance tweaks and changes for many of the Heroes – we will continue to monitor the state of balance across all Heroes and Classes to further improve gameplay balancing.

We sure hope you will enjoy the new content and the improvements. We will do our best to keep you all updated on all coming improvements. If you have feedback on the game, please post on our forums!

Thanks,

The Star Wars Battlefront II Live Team

Patch 1.0 is now available on PC and PS4, and will be available on Xbox One later today.

Heroes

Lando
  • Increased Sharp Shot damage from 190 to 200
  • Increased Sharp Shot range from 20 to 40 meters
  • Closing attacks for lightsaber wielders are cancelled while in the smoke
  • The Hot and Cold Star Card now works as intended

Rey
  • Mind Control no longer blocks the target's abilities
  • Survivor Star Card now has the correct description

Yoda
  • Extra health gained by Presence is no longer removed when going on cooldown, instead health starts depleting after 10 seconds
  • Increased Presence recharge time from 16 to 20 seconds
  • Increased Dash damage from 100 to 130
  • Presence no longer cancels Darth Vader's Choke ability
  • Jedi Mentor Star Card now has the correct description
  • Master of the Force Star Card now works as intended
  • Agility Star Card now correctly grants 1 extra dash instead of 2

Emperor Palpatine
  • Increased health from 650 to 700
  • Increased maximum regeneration from 150 to 300
  • Increased regeneration rate from 50 to 75
  • Decreased 1-hand Force lightning cost from 15 stamina/sec to 10 stamina/sec
  • Decreased 2-handed Force lightning cost from 20 stamina/sec to 15 stamina/sec

Chewbacca
  • Increased Bowcaster's fire rate from 80 to 90
  • Increased Bowcaster's Power increase per second from 0.9 to 2.5
  • Increased Bowcaster's number of blaster shot from 1 to 3 on the base power modifier
  • The middle grenade of Shock Grenade is fired away from Chewbacca and not towards him
  • Increased Charge Slam's radius from 3 to 6
  • Multi-Shock Star Card now the correct description
  • Multi-Shock Star Card now works as intended
  • Bonus Health Star Card now properly reward health bonus
  • Enemies defeated by Chewbacca's Charge Slam are now sent flying

Bossk
  • Increased Predator Instinct's heat per bullet by 0.005
  • Decreasing Predator Instinct's maximum possible active time while firing by 1 second
  • Adjusted Bossk's Battle Points cost on certain maps

Boba Fett
  • Decreased each rank of bonus damage gained from Anti-hero rockets by 4
  • Decreased each rank of extra rockets gained from Intense Barrage by 1
  • For the Hunt doesn't give back fuel to the jetpack anymore, instead fuel won’t deplete while it is active
  • The jetpack icon will now turn yellow when Boba Fett uses the For the Hunt ability, indicating that jetpack fuel is unlimited while the ability is active
  • The Blaster Disabler ability no longer disables Boba Fett's, or his allies’, blaster when triggered

Han Solo
  • Sharpshooting Frenzy Star Card now has the correct description

Leia Organa
  • Relentless Firing Star Cards now works as intended
  • High Spirit Star Card now works as intended

Darth Maul
  • Furious Throw can now damage objectives and vehicles

Arcade
  • Fixed an issue where players would be invisible to each other in Versus Custom Arcade
  • Fixed an issue where Darth Vader's Choke ability would instantly kill an enemy who stayed near a wall
  • Fixed an issue where Bossk's Star Card Trap Arming Speed would not work as intended
  • Fixed some LOD issues
  • Fixed some VO issues
  • Fixed some UI scaling issues
  • Fixed some clipping issues
  • Fixed some lighting issues
  • Fixed some textures issues
  • Removed an invisible platform on Kamino
  • General bugfixes and polish

General
  • Made improvements in reducing game server lag on large game modes
  • Made improvements in reducing micro-stuttering/freezes during gameplay
  • Made improvements to the idle-kick logic that detects players who aren’t participating in the match
  • Reduced Flame Trooper damage over time effect and increase direct damage done to enemies in the center of the cone
  • Adjusted spawn positions on Hoth while playing Strike
  • Fixed an issue where players could use Jetpack Boost twice in a row, avoiding its cooldown
  • Fixed an issue where players could not deploy in the LAAT at certain times
  • Fixed an issue where players could spawn on top of each other at certain times
  • Fixed an issue where Credits are not rewarded properly to all players at End of Round
  • Fixed several localization and audio issues
  • Fixed several collision and traversal issues on Kashyyyk
  • Fixed several collision and traversal issues on Endor
  • Fixed several collision and traversal issues on Tatooine
  • Fixed several collision and traversal issues on Yavin 4
  • Fixed an issue where the player is unable to zoom in after throwing a Detonite Charge
  • Fixed an issue where Heroes could be instantly defeated if being run over by a Speeder
  • Fixed several scoring event issues
  • Unlocked the 2nd and 3rd Star Card slots for all four Trooper Classes
  • With these slots unlocked, all new players, and existing players, will receive three Common Star Cards per Trooper Class to fill out their hand
  • General bugfixes and polish
  • Several stability and performance improvements
 

Fabre#4

Well-Known Member
Joo päivityspakettia pukkasi. Tarkalleen 10,4 gigaa tavaraa. Lataus + asennus otti kaikkinensa sellaiset noin puoli tuntia. Sen verran ehdin käynnistellä peliä, että uudet sankarit eli Finn ja Phasma olivat ainakin saapuneet ja ovat täysin ilmaisia! Ei tarvitse siis käyttää edes pelin sisäistä valuuttaa avaamiseen. Tämän lisäksi jokaiselle perus hahmoluokalle(eli siis assault, heavy, officer ja specialist) oli tullut avattavat boksit, jotka sisälsivät 3 kpl korttia per luokka. Eiköhän se uusi mappi myös sieltä samassa päivityksessä tullut.

Tänään iltasella klo 18 The Last Jedi leffa ja huomenna vasta sitten pelailua!
 

Juke85

Member
Oliko tässä jotain psvr:llä pelattavaa sisältöä?

Olisi tänään cdonin joulukalenteri tarjouksessa 39.95€ olisikohan tämä jo tuon arvoinen?
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Oliko tässä jotain psvr:llä pelattavaa sisältöä?

Olisi tänään cdonin joulukalenteri tarjouksessa 39.95€ olisikohan tämä jo tuon arvoinen?
Ei ole PSVR-sisältöjä, ainakaan vielä. Tästä on ollut vähän kahdenlaista tietoa ollako, vai eikö olla. Toivottavasti toisivat DLC:nä, kuten tekivät edellisessä osassa.

 
Viimeksi muokattu:

Fabre#4

Well-Known Member
Olisi tänään cdonin joulukalenteri tarjouksessa 39.95€ olisikohan tämä jo tuon arvoinen?
Helposti on. Siellä on tosiaan jokaiselle perushahmoluokalle jaettu tänään 3 kpl kortteja per luokka, jotka antavat kivan startin, jos peliä vasta nyt on hankkimassa. Moninpelieristä jaettuja rahoja per erä on myös nostettu, joten lukittujen sankareiden avaaminen on myöskin nopeampaa jo tässä vaiheessa. Itse avasin Darth Vaderin aikanaan julkaisuviikonloppuna jo, oli joko sunnuntai tai maanantai, ja samana aikavälinä ostin myös muitakin bokseja.

Kyllähän pelissä sitä grindaamista on, mutta niinhän näissä kaikissa räiskinnöissä saa ja pitää pelata, että kaikki aseet saa auki, sitä en kiellä. Silti ainakin itse ihan mielelläni grindailin, että sain haluamani sankarit ja assaultin sekä specialistin aseet auki. Samalla sitä oppi vähän mekaniikoita ja mappeja paremmin. 40 euroa ei tosiaan ole paha hinta sisällön määrään nähden, mutta "kaiken" avatakseen täytyy tosiaan käyttää aikaa. Se Vader ja Luke, jotka ovat sen 15k kappale, ottavat aikaa sen 10h edelleen kappale, mutta jos on aikaa ja innostusta, niin ehdottomasti suosittelen tuohon hintaan.
 

Juke85

Member
Tuli tuo sitten tilattua Last Jedin hypessä. Lähinnä kampanjan takia ostin ja toivottavasti myös sitä VR sisältöäkin tulee jota on mielestäni luvattu? Tai jotain juttua siitä ainakin joskus oli..
Ensimmäinenkin BF tuli jo julkkarissa hankittua mutta ei oikein loppujen lopuksi iskenyt tuon moninpeli. Ehkä myös omassa huonoudessa oli osittain syy tuohon.. :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:

Fabre#4

Well-Known Member
Eilen julkaistu latauspaketti sisälsi tosiaan kaiken valmiina, mitä pitikin. Crait-moninpelimappiakin ehdin tänään yhden rundin kokeilemaan ja ihan laadukkaalta tuntuu. On aakeetalaakeeta, joka sopii snaippereille, on juoksuhautaa ja mahdollisuuksia koukata selkään ja on myös loppuvaiheessa luolan sisäpuolista hektistä taistelua. Ensitestien perusteella oikein toimiva mappi.

Myös yksinpelin puolelle saatiin lisäsisältöä, kun Iden Version tarina jatkuu noin 1,5 - 2 tunnin pituisella "minikampanjalla"! Luvassa niin lentelyä, kaupunkitaistelua ja myös tähtihävittäjän sisäisiä vääntöjä. Palkintona ihan kiva määrä rahnaa ja paketti star cardeja. Sen enempää spoilaamatta kyseinen tarina taustoittaa myös, mitä juuri ennen eilen elokuvateattereihin saapunutta Episodi 8:aa tapahtuu!

Pikatestillä moninpelin puolella huomasin myös merkittävän parannuksen! Nyt on rundien aikana 45 sekuntia aikaa vetäytyä, kun rundin vaiheesta siirrytään toiseen, joka on ainakin itselleni erittäin tervetullut juttu. Aikaisempi 30 sekuntia oli aivan liian lyhyt aika omasta mielestäni, jos oli vähänkään sivummalla hyvässä passipaikassa.
 

Miika_-

Well-Known Member
Eilen julkaistu latauspaketti sisälsi tosiaan kaiken valmiina, mitä pitikin. Crait-moninpelimappiakin ehdin tänään yhden rundin kokeilemaan ja ihan laadukkaalta tuntuu. On aakeetalaakeeta, joka sopii snaippereille, on juoksuhautaa ja mahdollisuuksia koukata selkään ja on myös loppuvaiheessa luolan sisäpuolista hektistä taistelua. Ensitestien perusteella oikein toimiva mappi.

Myös yksinpelin puolelle saatiin lisäsisältöä, kun Iden Version tarina jatkuu noin 1,5 - 2 tunnin pituisella "minikampanjalla"! Luvassa niin lentelyä, kaupunkitaistelua ja myös tähtihävittäjän sisäisiä vääntöjä. Palkintona ihan kiva määrä rahnaa ja paketti star cardeja. Sen enempää spoilaamatta kyseinen tarina taustoittaa myös, mitä juuri ennen eilen elokuvateattereihin saapunutta Episodi 8:aa tapahtuu!

Pikatestillä moninpelin puolella huomasin myös merkittävän parannuksen! Nyt on rundien aikana 45 sekuntia aikaa vetäytyä, kun rundin vaiheesta siirrytään toiseen, joka on ainakin itselleni erittäin tervetullut juttu. Aikaisempi 30 sekuntia oli aivan liian lyhyt aika omasta mielestäni, jos oli vähänkään sivummalla hyvässä passipaikassa.
Kampanjan lisäri tuli myös pelattua eilen läpi ja hyvältä maistui, moninpelissä tuli myös assaultin kartta testattua ja oli vähän liian avoin minusta koska sniperit.. Sankareita tuli myös kokeiltua ja phasma oli oikein hyvä verrattuna yhteen toiseen.. Sanotaan että Finn oli yhtä mieluisa kuten finni perseessä elikkä ei kiitos :D
 
Ylös Bottom