Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Star Wars Episodi III analysointia *SPOILER*

Vastaus: Star Wars Episodi III analysointia *SPOILER*

Onhan se tietty tosiasia, että näyttely toimi paremmin vanhoissa. Mutta jos joku väittää hyväksi huumoriksi epi6:sen metsäplaneetalla tapahtuvat asiat, on kyl aika hakoteilla.
Ikimuistoinen tapaus oli myöskin epi6:sen "laulaja" pitkällä "kärsällään". Hyvää huumoria? Noh, makuasioista ei voi kiistellä.

Mitä tulee digitaalisuuteen. OK, ehkä se vähän vaikuttaa siltä että niitä pitää näyttää sen takia että niitä vain olisi. Itse kyllä olen vähän erimieltä asiasta. Noiden ropottien laittaminen yksistän ruudulle vain olisi olut aika mahdotonta tuollaisenaan. Tietty oltaisiin ne voitu korvata näillä ns. vaahtomuoviukoilla, joita en ainakana itse olisi halunnut. Uskon myöskin että samaan tapaan olisi vanhatkin tehty, jos siihen olisi ollut mahdollisuus ja ketään ei valittaisi.
 
Vastaus: Star Wars Episodi III analysointia *SPOILER*

No jokaisessa SW on vikoja.

No kyllä tuo Ep 3 minulle kelpaa, heti DVD ostoon kun se tulee.

Ei teidän ole pakko sitä sitten ostaa jos olette moisia kriitikoita.
 
Vastaus: Star Wars Episodi III analysointia *SPOILER*

Surullisintahan tässä on, ainakin omalla kohdallani, että Ep III DVD tulee todennäköisesti ostettua heti ilmestymispäivänä, täydellä hinnalla. Moiselle kontrolloimattomalle käytökselle en keksi mitään muuta perustelua kuin sen, että se on Star Wars -elokuva, ja sellaisena osa elämää suurempaa kokonaisuutta. Vaikka yksittäisenä elokuvana Ep III oli minulle koko tähän astisen Star Wars -saagan suurin pettymys.

Kyllä, jopa pahempi pettymys kuin Ep I, jolta en ennakkoon odottanut yhtään mitään . Ep I:n jälkeen Ep II puolestaan oli jopa myönteinen yllätys. Ep III kaatoikin sitten koko korttitalon ryminällä. Ehkä joskus DVD:ltä uudelleen katsoessani osaan nauttia Ep III:n parista hienosta kohtauksesta voihkimatta koko ajan ääneen kömpelön käsikirjoituksen ja epileptisen leikkauksen aiheuttamien vatsanväänteiden johdosta.
 
Vastaus: Star Wars Episodi III analysointia *SPOILER*

Jouko Luhtala sanoi:
Etusivulta, lähde virallinen Star Wars -sivusto:

Star Wars -elokuvien virallisille sivuille on ilmestynyt mielenkiintoinen trivia. Siinä nimittäin paljastatetaan, mitkä tulevat olemaan Episode III:n viimeiset sanat. Jos haluaa välttyä juonipaljastukselta, ei seuraavaa kappaletta kannata lukea.

Episode III tulee päättymään täsmälleen samaan dialogiin, kuin millä ensimmäinen Star Wars -elokuva alkoi. Eli viimeiset sanat lausuu C-3PO ja tapahtumapaikka on juuri sama, jossa C-3PO alunperin on sanat sanonut. Näin ollen oletettavasti Episode IV alkaa suoraan siitä mihin Revenge of the Sith päättyy.

Heh, lopultakin uskalsin katsoa mitä tuosta parin kuukauden takaisesta viestistä löytyy ja eihän se sitten pitänytkään paikkaansa. Tavallaan harmi, tuo olisi sitonut esiosat hyvin yhteen alkuperäisen trilogian kanssa.
 
Vastaus: Star Wars Episodi III analysointia *SPOILER*

Kieltämättähän jedin paluussa Lucasmainen törttöilyhuumori rupeaa nostamaan jo uhkaavasti päätään Ewokkien ja juuri edellämainitun kärsälaulajan muodossa. Kuitenkaan mihinkään JarJar Binksin kaltaisiin pohjanoteerauksiin ei päästä ja muutenkin pysytään vielä hyvin aisoissa. Vanhan trilogian huumorista vielä sen verran että ne humoriosuudet jota vanha trilogia sisältää ovat melkolailla hauskaa tavaraa, varsinkin New Hopen se Han Solo vs stormtroopers kohtaus on kaikessa yksinkertaisuudessaan osoitus hauskasta huumorista, jota myös jotkut sanailut edustaa (enkä tarkoita nyt huonon dialogia). Impertiumin vastaiskussa pienimuotoinen huumori piristää synkkyyden keskellä mukavasti. C3pon törttöilyt ovat kyllä kieltämättä välillä melko rasittavia, mutta tämä droidi onnistuu sentään usein olemaan kaikessa ärsyttäväädessään jopa hauska. Pähkinäkuoressa siis huumori toimi vanhassa trilogiassa paremmin kuin uudessa.
 
Vastaus: Star Wars Episodi III analysointia *SPOILER*

Shadown sanoi:
Onhan se tietty tosiasia, että näyttely toimi paremmin vanhoissa. Mutta jos joku väittää hyväksi huumoriksi epi6:sen metsäplaneetalla tapahtuvat asiat, on kyl aika hakoteilla

Ei varmaan kukaan ole sitä miksikään väittänytkään, lähinnä Han Solo piti tätä puolta yllä.
 
Vastaus: Star Wars Episodi III analysointia *SPOILER*

Pahin moka joka ei vain toimi Ep.1:ssä on hamojen välinen kemia, se ei toimi ollenkaa. Kaikki tuntuvat olevan hyvin etäisiä toisilleen, vaikka Obi-wan ja Qui-Gon ovat ilmeisesti tunteneet jo pitkään toisensa. Ep.2 ja 3:saa Obi-wanin ja Anakinin välit ovat jo paremmat, läppä lentää ja muutenkin välit ovat paremmat. Luken, Hanin ja Leian keskeinen sanailu on huomattavasti hauskempaa ja toimivampaa, vaikka itse sankari Luke jäi niissä vähän varjoon.

Episodi1:ssä ehdottomasti parasta antia on lopun miekkataistelu joka minusta on tosi hienon näköista ja toimivaa ehkä koko saagan paras. Vanhoissa episodeissa miekkailu on erittän tönkköä.
 
Vastaus: Star Wars Episodi III analysointia *SPOILER*

Noniin, nyt on sitten Episodi III:nen nähty. Päälimmäisenä tyytyväisyys kaikkien palasten loksahdettua kohdalleen tarinan jatkon kannalta. Muuten elokuva kärsii samoista ongelmista kuin nämä kaksi aiempaa Episodia. Eräs puutteista on Han Solon kaltaisen henkilön puuttuminen kuvioista kokonaan. Tämä salakuljettaja, cowboy, naistenmies ja läpän heittäjä on eräs Star Wars -sarjan mielenkiintoisimmista henkilöistä. Kuten aiemmat kirjoittajat ovatkin jo maininneet, puuttuu henkilöiden väliltä se samanlainen yhteys joka oli tällä alkuperäisten osien kolmikolla. Obi-Wan Kenobi ja Anakin Skywalkerilla sitä alkaa olemaan vasta loppupuolella elokuvaa, Anakinin käännyttyä opettajaansa vastaan. Onneksi Lucas ei uskaltanut päästää Jar Jar Binksiä irti vaikka se sivurooleissa pariin otteeseen taisi elokuvassa näkyä. Se tästä olisi vielä puuttunut. Elokuvan paras anti alkoi vasta "käskyn 66" astuessa voimaan.

Parhaiten onnistuivat Keisari, Yoda ja Anakin - tosin vasta otettuaan nimen Darth Vader.

Jatkossa olisi mielenkiintoista nähdä miten Han Solon ja prinsessa Leian lapsille käy.
 
Vastaus: Star Wars Episodi III analysointia *SPOILER*

Dr Evil sanoi:
Ei varmaan kukaan ole sitä miksikään väittänytkään, lähinnä Han Solo piti tätä puolta yllä.

Paitsi että olihan niissä kuitenkin 100X parempi huumori? :rolleyes:

EDIT: Tuohon "yhteispeliin", niin mielestäni Anakinihan kokoajan yritti sooloilla itse. Sekä tuoda selväksi ettei Obi Wan ymmärrä jne jne. Joten ei varmaan oikeastikkaan kemiat ihan toimi? Se sitten oliko se tarkoituksenmukaista on eriasia.
 
Vastaus: Star Wars Episodi III analysointia *SPOILER*

Itseasiassa Anakin ja Obi käyttivät toisiaan syötteinä, ja näin saalistivat vihollisia. Siitä 'sooloilu'

Jedit olivat kuin veljeksiä, mutta koska Anakinilla oli ollut normaali lapsuus (no joo, orja), niin Obi ei tietenkään tätä ymmärtänyt (Obihan kasvoi Jedi temppelissä), ja samoin oli kaikilla muillakin Jedeillä. Isketään messiin vielä pelastaja kompleksi, kompleksi siitä että äijää pidetään Messiaana, tajuton voima joka saa kaikki Jedit pelkäämään Anakinia, salattu avioliitto, Palpatinen opit...

Dude had some issues, and a subscription to boot.

Loppujen lopuksi Ani ja Obi olivat kuin veljekset, mutta kummatkin tulivat niin erilaisista maailmoista, ettei kumpikaan todella ymmärtänyt toista.
 
Vastaus: Star Wars Episodi III analysointia *SPOILER*

No löytyy tästä ep3 hyvää huumoria hyvissä puitteissa... Esim nauroin ääneen R2-D2:lle siinä kun se joutuu kuseen sen "kännykän" kanssa. :D Ja siinä kun se rupee sillä sähköllä heiluun ja droidi monottaa sen vaan kumoon ja siihen jäi se zorroilu :D
 
Vastaus: Star Wars Episodi III analysointia *SPOILER*

xlt sanoi:
No löytyy tästä ep3 hyvää huumoria hyvissä puitteissa... Esim nauroin ääneen R2-D2:lle siinä kun se joutuu kuseen sen "kännykän" kanssa. :D Ja siinä kun se rupee sillä sähköllä heiluun ja droidi monottaa sen vaan kumoon ja siihen jäi se zorroilu :D

Toki näitä helmiäkin löytyy episodeista I-III, mutta näitä osia tarkastellaan ehkä tarkemmin kuin pitäisi. Osaltaan se johtuu siitä miten syvän muiston alkuperäinen trilogia on jättänyt niihin faneihin jotka näkivät ne lapsena juuri otollisimpaan aikaan. Alkuperäinen trilogia lukeutui "elämää suurempiin" kokemuksiin ja fanit eivät haluaisi nähdä tälläistä tarinan lokaamista mitä herra Lucas on uusilla osilla onnistunut tekemään. Ehkä vikaa on myös meissä faneissa, jotka odotamme uskonnollista kokemusta ja samoja tuntoja kuin silloin lapsena ensimmäisen trilogian kohdalla.
 
Vastaus: Star Wars Episodi III analysointia *SPOILER*

Itse olen täysin Nisupullan kanssa samaa mieltä noista odotuksista sun muista.
Se tässä on ongelmana.
 
Vastaus: Star Wars Episodi III analysointia *SPOILER*

Shadown sanoi:
Paitsi että olihan niissä kuitenkin 100X parempi huumori? :rolleyes:

Tarkoitin tietenkin, että noita mainitsemiasi kohtia ei kukaan ollut väittänyt hyväksi huumoroksi, vaan, että vanhan trilogian huumori kokonaisuudessaan oli mielestäni parempaa :rolleyes:
 
Vastaus: Star Wars Episodi III analysointia *SPOILER*

Aivan ja minä jankutan että vanhoissa osissa oli kohtia mitkä on tyyliin 100X parempi kuin uusissa missään. Mutten niiden varassa ala nostattamaan niitä parhaimmiksi.
Esim Dart Vader on loistava "idea" vanhoissa osissa, mutta sattuneesta syystä sitä ei paljoa uusissa voi olla. Ylipäätään koko ideahan lähti vanhoista, joten ei noihin uusiin periaatteessa kauheasti yllätyksiä voi tuoda. Kun aika yksinkertainen juoni noissa vanhoissa oli.

Ja jos totta puhutaan niin pääosin koko epi6 oli pelkkää ewokkien "sotimista" joka on luokkaa Jar Jar melkein.
 
Vastaus: Star Wars Episodi III analysointia *SPOILER*

Tuli just pistettyä tialukseen "Star Wars: Clone Wars - Vol.1" animaatio dvd. Tämähän sijoittuu Episodi 2 ja 3:n väliin ja kuulemman pitäis valaista joitan Ep.3:n juttuja, kuten yskivän robotin tarinna. Katellaan millainen julkaisu on kyseessä.
 
Vastaus: Star Wars Episodi III analysointia *SPOILER*

Mä sain kaverin kautta liput jo ensi-iltaan klo 20.45 muttei siitä sen enempää. Pitihän taas sanoa...

Leffa oli loistava! Ehkä pienoisena Star Wars fanina ja kaikki leffat näähneenä olin lähes menossa jonottamaan tonne. (Se ajatus päättyi koeviikon ilmottamiseen.) Leffasta jäi mieleen -HAUSKUUS!- Niinkuin joku jo mainitsikin noi R2D2:n säätö jutuissa repesin aika pahasti ja naurattaa jopa vieläkin. Myös neljän valomiekan "hyypiö" oli aika humoristinen veto. En kyl vieläkään ymmärrä miten voi hävitä neljällä tollasella aseella joita pyörittää tolleen. Sen verran voimakkaita ovat nuo valomiekat olleet.
Ehkä jopa liikaa seurattiin noita seuraavia episodeja. Vähän jäi silleen että näytettiin liikaa kaikki. Pieniä mysteerejä vois aina jäädä. Kuitenkin tuo "keisarin" muodon muutos oli loistava. Aina miettinyt mikä helevetin örmelö toi on.
Yoda veti taas hommansa parhaiten. (se muuten näyttää ihan mun koiralta. paitsi et mun koira ei oo vihree :( Jos maalaisin sen vihreeks osaiskos se hyppiä tollee :rolleyes: ) Onkos starwarsseista tulossa jotain 6dvd sarjaa? jos kyllä niin ennakkotilaan vaikka ennakkotilauksen ennakkotilauksen. Vielä anakinista, sen silmät näytti aika crazeiltä. Ehkä hieman liioteltua että nekin muuttuu kun valitset pimeen puolen.

Joo todellakin jäi haikee fiilis että ne loppu. Mulla tulee joskus kesken leffaa sellasii fiiliksii että toivottavasti tää ei lopu tähän, paljos kello no hyvä vielä tunti ainakin, toivottavasti mun kello on edellä jne. Tässä leffassa kävi samoin, viimeksi TSH:ssa

MAMIIII! ITS OVEEEEEEEEER! :( :( :( :( :( :( :(
 
Vastaus: Star Wars Episodi III analysointia *SPOILER*

Slash80 sanoi:
Tuli just pistettyä tialukseen "Star Wars: Clone Wars - Vol.1" animaatio dvd. Tämähän sijoittuu Episodi 2 ja 3:n väliin ja kuulemman pitäis valaista joitan Ep.3:n juttuja, kuten yskivän robotin tarinna. Katellaan millainen julkaisu on kyseessä.

Minun mielestäni tuo rökittää noi leffat mennen tullen. Ei ainakaan toimintaa puutu. :)
Toi Volume 1 vaan jää hieman kesken. Eli siihen on tehty lisääkin jaksoja, jotka tapahtuvat ennen Episode 3:sta
 
Ylös Bottom