Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Star Wars Jedi: Survivor

Tuuttailin revikan pihalle:
On kyllä harmi kun on niin paljon bugeja ja suorituskykyongelmia. Pitää varmaan vieläkin lykätä pelin ostamista, kun en 66€ viitti keskeneräisestä pelistä maksaa. Scifi- ja fantasiajutut ovat yleensä mieleeni.

Miten esim. GoW: Ragnarök voi pyöriä niin hyvin, vaikka metroidvania sekin on? Onko syy johdossa/organisoinnissa? Vai siitä että toisessa on vaan keskitytty yhteen alustaan? Vai onko rahaa/resursseja ollu enemmän? Tai sit osaavampi porukka kyseessä? Tai sit EA halunnu julkaista pelin liian aikaisin? No voi se olla noita kaikkia, itse en niin pelinkehityksestä tiedä ja sen haasteista.
 
Pelasin Fallen Orderin PS5 versiolla uudestaan läpi ja siinä oli edelleen samoja PS4 julkaisussa olleita bugeja, joten ei kannata olettaa että tästäkään mitään bugitonta koskaan tulee.
 
On kyllä harmi kun on niin paljon bugeja ja suorituskykyongelmia. Pitää varmaan vieläkin lykätä pelin ostamista, kun en 66€ viitti keskeneräisestä pelistä maksaa. Scifi- ja fantasiajutut ovat yleensä mieleeni.

Miten esim. GoW: Ragnarök voi pyöriä niin hyvin, vaikka metroidvania sekin on? Onko syy johdossa/organisoinnissa? Vai siitä että toisessa on vaan keskitytty yhteen alustaan? Vai onko rahaa/resursseja ollu enemmän? Tai sit osaavampi porukka kyseessä? Tai sit EA halunnu julkaista pelin liian aikaisin? No voi se olla noita kaikkia, itse en niin pelinkehityksestä tiedä ja sen haasteista.
Veikkaan, että noi kaikki vaihtoehdot osuu aika hyvin :D

En ihan varma ole, mutta taitaa Sonyn pelit olla muutenkin aika vapaita mistään älyttömän isoista bugeista julkaisussa, tai ainakaan en itse muista, että mulla olisi mitään pahoja ongelmia ollut.
 
On kyllä harmi kun on niin paljon bugeja ja suorituskykyongelmia. Pitää varmaan vieläkin lykätä pelin ostamista, kun en 66€ viitti keskeneräisestä pelistä maksaa. Scifi- ja fantasiajutut ovat yleensä mieleeni.

Miten esim. GoW: Ragnarök voi pyöriä niin hyvin, vaikka metroidvania sekin on? Onko syy johdossa/organisoinnissa? Vai siitä että toisessa on vaan keskitytty yhteen alustaan? Vai onko rahaa/resursseja ollu enemmän? Tai sit osaavampi porukka kyseessä? Tai sit EA halunnu julkaista pelin liian aikaisin? No voi se olla noita kaikkia, itse en niin pelinkehityksestä tiedä ja sen haasteista.
Ei se taida peligenrestä olla kiinni, metroidvania tai ei. Ihan varmasti se suurin syy on nimenomaan johdossa ja organisoinnissa ja paineessa pistää pelit pihalle liian nopealla aikataululla. Peliala on siitä haastava ja ennen kaikkea riskialtis, että kehitys kestää vuositolkulla ja aina on vaara, että homma ei mene putkeen ja pelaajat eivät peliä osta. Siksipä jokainen ylimääräinen kehityskuukausi on riski, puhumattakaan riskistä julkaista liian aikaisin. Sony on onnistunut tässä mahtavasti, firman omien studioiden tuotokset on hämmentävän valmiita usein jo kuukausia ennen julkaisua. Siksipä arvostelukooditkin tipahtelevat medialle yleensä hyvinkin etuajassa. Ei oo heleppoa.
 
Vasta melko alussa omat maistiaiset ps5:lla.. on kyllä melko heikko suorituskyky 60fps tilassa.. ihan hirveää kyykkäilyä ja vaikka jotkut sanoneet että helpottaa ekalla planeetalla niin sielläkin vain hetkeksi.. vähän eteenpäin ja johan tökkii.
Katseluetäisyydellä ikänäköiselle grafiikat "ok" tasoa mutta jos vähänkään lähempää (tai tarkemmilla silmillä) katsoo niin vähänkin liikkeessä näkee että kuva luodaan todella karkeasta 1080p (ehkä jopa alempi..) materiaalista. Tämä ei kauheasti muutu edes 30fps tilassa. Edes paikallaan ollessa tyypin naama ei ole tarkka vaan semmoista pikselövanukasta enemmänkin.

Peli on kontrolleista mutulla kehittynyt aiemmasta mutta jonkinmoinen kankeus tai tönkkyys jotenkin paistaa ohjauksessa silti.

Pitänee odotella vaan lisäpatcheja..
 
Vasta melko alussa omat maistiaiset ps5:lla.. on kyllä melko heikko suorituskyky 60fps tilassa.. ihan hirveää kyykkäilyä ja vaikka jotkut sanoneet että helpottaa ekalla planeetalla niin sielläkin vain hetkeksi.. vähän eteenpäin ja johan tökkii.
Katseluetäisyydellä ikänäköiselle grafiikat "ok" tasoa mutta jos vähänkään lähempää (tai tarkemmilla silmillä) katsoo niin vähänkin liikkeessä näkee että kuva luodaan todella karkeasta 1080p (ehkä jopa alempi..) materiaalista. Tämä ei kauheasti muutu edes 30fps tilassa. Edes paikallaan ollessa tyypin naama ei ole tarkka vaan semmoista pikselövanukasta enemmänkin.

Peli on kontrolleista mutulla kehittynyt aiemmasta mutta jonkinmoinen kankeus tai tönkkyys jotenkin paistaa ohjauksessa silti.

Pitänee odotella vaan lisäpatcheja..
Tämän viestin innoittamana peruin kirjaston varauksen. Olin kuudentena jonossa. Ei huvita pelata keskeneräistä paskaa edes maksutta.
 
Vasta melko alussa omat maistiaiset ps5:lla.. on kyllä melko heikko suorituskyky 60fps tilassa.. ihan hirveää kyykkäilyä ja vaikka jotkut sanoneet että helpottaa ekalla planeetalla niin sielläkin vain hetkeksi.. vähän eteenpäin ja johan tökkii.
Katseluetäisyydellä ikänäköiselle grafiikat "ok" tasoa mutta jos vähänkään lähempää (tai tarkemmilla silmillä) katsoo niin vähänkin liikkeessä näkee että kuva luodaan todella karkeasta 1080p (ehkä jopa alempi..) materiaalista. Tämä ei kauheasti muutu edes 30fps tilassa. Edes paikallaan ollessa tyypin naama ei ole tarkka vaan semmoista pikselövanukasta enemmänkin.

Peli on kontrolleista mutulla kehittynyt aiemmasta mutta jonkinmoinen kankeus tai tönkkyys jotenkin paistaa ohjauksessa silti.

Pitänee odotella vaan lisäpatcheja..
Jos en väärin muista, niin performance mode tipahtelee alle 720p resoluutiolle välillä ja olihan se todella suttuisen näköinen jos vertaa quality modeen.
 
Harvoin itseänikään pienet notkahtelut ruudunpäivityksessä haittaa, mutta tämän performance-moodi oli kyllä heikommassa kunnossa kuin missään pelaamassani pelissä. Vaikutti jo merkittävästi pelinautintoon.
 
Harvoin itseänikään pienet notkahtelut ruudunpäivityksessä haittaa, mutta tämän performance-moodi oli kyllä heikommassa kunnossa kuin missään pelaamassani pelissä. Vaikutti jo merkittävästi pelinautintoon.
Se tuntui siltä, että sitä ei pitänyt alunperin edes olla ja nyt vain nopeasti laittoivat sen mukaan :D
 
Ei ole ainakaan ensimmäisessä kentässä mitään järkeä pelata perfomancetilassa PS5, pyörii täysin päin vittua ja ruutu repeilee.

Mutta ylttätykseksseni tämä on taas niitä harvoja pelejä jotka on 30fps hyviä, huomaa että ne on antaneet kaikkensa tuolle tilalle, lyö motionblurrin päälle niin peli tuntuu täysin hyvältä 30fps. Helvetin jännä homma, koska jokaisen pelin kohdalla näin ei todellakaan ole, edes täydellisellä framepacingilla.


Tämä pelimoottori on yllättävän paska, voi onko sitten optimointi vain niin perseestä, eli ei ole tarpeeksi laadukasta koodaaja EA:lla. Luulis jumalauta että heillä oisi, mutta ehkä siellä ei vain ole.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole ainakaan ensimmäisessä kentässä mitään järkeä pelata perfomancetilassa PS5, pyörii täysin päin vittua ja ruutu repeilee.

Mutta ylttätykseksseni tämä on taas niitä harvoja pelejä jotka on 30fps hyviä, huomaa että ne on antaneet kaikkensa tuolle tilalle, lyö motionblurrin päälle niin peli tuntuu täysin hyvältä 30fps. Helvetin jännä homma, koska jokaisen pelin kohdalla näin ei todellakaan ole, edes täydellisellä framepacingilla.


Tämä pelimoottori on yllättävän paska, voi onko sitten optimointi vain niin perseestä, eli ei ole tarpeeksi laadukasta koodaaja EA:lla. Luulis jumalauta että heillä oisi, mutta ehkä siellä ei vain ole.
Saman totesin itekki, ku tänään alotin. Onkohan tuo 40fps 120hz töllöllä, kun tuntuu sen verran smoothilta tuossa quality modessa?
 
Saman totesin itekki, ku tänään alotin. Onkohan tuo 40fps 120hz töllöllä, kun tuntuu sen verran smoothilta tuossa quality modessa?

Ei kyllä se ihan 30 fps on. Ellei peliin ole tullut jotain patchia jonka olen missannut. Loppupuolella se resoluutio modikin alkaa pudottamaan freimejä viimesissä paikoissa.
 
Okei, no sit se vaan tuntuu jotenki oudon smoothilta 30fps modeksi :D Eipä siinä TOTK tuntuu kans tosi smoothilta vaikka se ainakin on 30fps.

Tottumiskysymys. Itsekkin FF 16 pelatessa huomasin että loppuvaiheessa edes huomannut 30 fps enää juurikaan. Ei se ainakaan häirinnyt enään niin että olisi miettinyt "voi kun tää pyöris 60 fps" niinkuin yleensä.
 
Tottumiskysymys. Itsekkin FF 16 pelatessa huomasin että loppuvaiheessa edes huomannut 30 fps enää juurikaan. Ei se ainakaan häirinnyt enään niin että olisi miettinyt "voi kun tää pyöris 60 fps" niinkuin yleensä.
En usko, että on pelkästään sitä tällä kertaa. Kokeilin tuota 60fps myös ja huomasihan sen, että oli smoothimpi mutta siihen verrattuna tuo 30fps ei tuntunut niin pahalta, kun yleensä. Tuon TOTKin kohdalla tais DF:kin sanoa, että tuntuu todella sulavalta vaikka on 30fps ja jotain veikkailivatkin siihen mikä voisi olla syynä mutta enpä enään muista mikä se oli. Ehkä tässä on jotain vastaavaa.
 
Ylös Bottom