HideoMiyamoto
Well-Known Member
Itsellä takana peliä n. 44 tuntia ja kuten jo aiemmin totesin, pelaan näitä varmaan erilailla kuin arvostelijat ja enemmistö pelaajista. Pääasiassa päätehtävää aina sen verran että jotain kamppeita ja "kykykavereita" saa auki ja sitten temmeltämään sivujuttujen ja maailman pariin. Ei ole päätehtävän rakenne ärsyttänyt yhtään, toimii kuin junan vessa. Nyt taitaa kaikki työkalut olla auki niin pitää taas alkaa planeettoja ja aarteita kaivelemaan auki.. aseissa on vielä aukaistavaa eli hiukan lienee vielä päätehtävää jäljellä.
Tutkittavaa ja aukaistavaa on kyllä pelissä todella paljon.. en kyllä suuria miinuksia tästä löydä vaikka joku tiettyjen kohtien kuolon tullessa rahan vähennys kyllä närästää kun ei tässä rahassa ui vaikka koluaa kaikki paikat.. aluksen ja mopon varustaminenkin lienee vasta alle puolen välin.. Ja ehkä mainesysteemi hiukan ärsyttää kun jo pelkkä toisen klaanin valinta tehtävässä aiheuttaa toisen maineen rapautumisen ja siten alueella liikkumisen vaikeutumisen, ja sitä kautta maineen laskeutumista entisestään. Minusta pelillisesti olisi kivoin että maine menisi pääsääntöisesti vaan ylöspäin ja vain suorat taistelut ao. klaanin suuntaa pudottaisivat. ns. sopparitehtävissä ei kaikki ole niin mieluisia että miitä jaksaisi vartavasten maineen nostamista surkeasta hyväksi tehdä tunnin tms. ajan..
Ei tämä edelleenkään ole mestariteos mutta paljon parempaa viihdettä kuin arvostelut antaa ymmärtää.
Henkilöhahmoihin kiintyminen... ei se ole tämmöisen pelin juttu, puolikas kyynel vierähti jossain Cyberpunk 2077 juonessa mutta ei kaikki pelit vaan voi tai tarvitse olla yhtä "syviä". Mulle tämä epävarmana änkyttävä, kolhonaamainen Tess eikun Vess eikun Kay.. mikälie on vain työkalu pelissä.
Olisihan se pitänyt olla odottammatta pelin tarinalta tai tarinatehtäviltä mitään suurta kun katsoo esim. The Division pelejä. Niissä se tarinan heikkous ei vaan häiritse kun gameplay luuppi on niin 10/10 että peli tuntuu äärettömän viihdyttävältä ilman sitäkin. Tässä kun ei näin ole niin se hyvä ja toimiva open world ei riitä kun siinä ei kuitenkaan ole tarpeeksi imua itselle.