Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Star Wars: Outlaws

Hyvä Star Wars seikkailu, josta tykkäsin enemmän kuin yleinen tunnelma peliä kohtaa tuntuu olevan.

Noh, en nyt tiedä. Tuli kuitenkin ostettua tämä (PS5) sieltä Gigantista, ja muutama ilta on nyt tullut kokeiltua. Aivan alussa vielä, vasta pääsi ensimmäiseltä planeetalta niille seuraaville.

Mutta onhan tuo nyt aika rikki ainakin vielä toistaiseksi. Englannin kielessä on hyvä termi, "janky". Hyvä esimerkki: ihan alkupäässä on tehtävä, missä uuden kyvyn saadakseen on mentävä jututtamaan erään syndikaatin alueella seisoskelevaa "kontaktia". No jos et ole väleissä ko. syndikaatin kanssa, on alueelle hiiviskeltävä. Hiiviskelet nurkkia nuoleskellen kyyryssä sitten, kunnes huomaat että siellähän se kontakti seisoo keskellä lattiaa. No siitä vaan nurkan takaa pystyyn, ja juttelemaan äsken väisteltyjen vihujen selän taakse ihan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. JAA TUNNEKSÄÄ SEN AILAN, SANO ETTÄ SULLA ON JOTTAI INFOO?!

Tekoälystä ei oikein voi näiden vihujen kanssa puhua, kun eihän sitä ole. 15 metrin päässä oleva ukko unohtaa kolmessa sekunnissa nähneensä sinut. Tai voit kerta toisensä jälkeen huijata stormtrooper-pataljoonaa soltun kerrallaan vislaamalla kulman taakse. Tai voit joutua Imperiumin tukikohtaan, missä jäät kiinni ja alkaa kauhea mäiske ja hälinä - ja sitten kaikki unohtuu kun pääset juonen kannalta oleelliseen huoneeseen?

Tai se, että päähahmo jauhaa niitä samoja muutamia äänipaloja, samalla äänenpainolla, epäilemättä läpi pelin. Get ready, Nix! Tai se yksi ja sama pirate camp. En osaa oikein päättää, onko pelintekijöiden kunnianhimoa (tai sen puutetta) vai laiskuutta? Kaikenlaista yleistä hiomattomuutta siis. Muutama rikkinäinen quest:kin on jo osunut.

40fps-moodi tuntuu ihan OK:lta ja näyttää mukiinmenevältä, tosin vesi näyttää oudolta. Ja näyttää jotenkin vähän jännältä silmään ylipäänsä. Mutta yleisnäkymä on aivan hiton oudon haalea ja sumuinen koko ajan. Mitkään HDR-asetukset eivät saa parannusta tuohon. Töllö on hyvä 120hz 65" 4K.

Se täytyy myös sanoa, että en uskonut vielä vuonna 2024 tulevan uutta ns. AAA-luokan peliä, missä täysin keskinkertaisen näköiset / rumat cutscenet nykivät. No tässä on.

Tavallaan viihdyttävä, mutta toisaalta 0% mitään uutta, ontuvalla toteutuksella.
 
Noh, en nyt tiedä. Tuli kuitenkin ostettua tämä (PS5) sieltä Gigantista, ja muutama ilta on nyt tullut kokeiltua. Aivan alussa vielä, vasta pääsi ensimmäiseltä planeetalta niille seuraaville.

Mutta onhan tuo nyt aika rikki ainakin vielä toistaiseksi. Englannin kielessä on hyvä termi, "janky". Hyvä esimerkki: ihan alkupäässä on tehtävä, missä uuden kyvyn saadakseen on mentävä jututtamaan erään syndikaatin alueella seisoskelevaa "kontaktia". No jos et ole väleissä ko. syndikaatin kanssa, on alueelle hiiviskeltävä. Hiiviskelet nurkkia nuoleskellen kyyryssä sitten, kunnes huomaat että siellähän se kontakti seisoo keskellä lattiaa. No siitä vaan nurkan takaa pystyyn, ja juttelemaan äsken väisteltyjen vihujen selän taakse ihan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. JAA TUNNEKSÄÄ SEN AILAN, SANO ETTÄ SULLA ON JOTTAI INFOO?!

Tekoälystä ei oikein voi näiden vihujen kanssa puhua, kun eihän sitä ole. 15 metrin päässä oleva ukko unohtaa kolmessa sekunnissa nähneensä sinut. Tai voit kerta toisensä jälkeen huijata stormtrooper-pataljoonaa soltun kerrallaan vislaamalla kulman taakse. Tai voit joutua Imperiumin tukikohtaan, missä jäät kiinni ja alkaa kauhea mäiske ja hälinä - ja sitten kaikki unohtuu kun pääset juonen kannalta oleelliseen huoneeseen?
Loogisesti nämä asiat on kieltämättä välillä kummallisia, mutta pelillisesti toimivat. Ei siitä tulisi mitään, jos syndikaatin kontaktien puheille ei pääsisi, jos sinulla on huono maine syndikaatin kanssa. Sitten pitäisi tehdä jotain sivutehtäviä aivan hulluna, eikä vahingossakaan maine syndikaatin kanssa saisi kärsiä.

Hiiviskelyssä vihollisten eliminointi ei saa olla ylivoimaista, joten se on tasapainottelua sen kanssa mikä on "aitoa" ja mikä on pelillisesti järkevää. Minusta tuo toimi ihan hyvin.
Tai se, että päähahmo jauhaa niitä samoja muutamia äänipaloja, samalla äänenpainolla, epäilemättä läpi pelin. Get ready, Nix! Tai se yksi ja sama pirate camp. En osaa oikein päättää, onko pelintekijöiden kunnianhimoa (tai sen puutetta) vai laiskuutta? Kaikenlaista yleistä hiomattomuutta siis. Muutama rikkinäinen quest:kin on jo osunut.
Samoja ääniklippejä siellä kieltämättä on, mutta mitään älytöntä hiomattomuutta en huomannut, eikä vastaan tullut mitään bugeja.
40fps-moodi tuntuu ihan OK:lta ja näyttää mukiinmenevältä, tosin vesi näyttää oudolta. Ja näyttää jotenkin vähän jännältä silmään ylipäänsä. Mutta yleisnäkymä on aivan hiton oudon haalea ja sumuinen koko ajan. Mitkään HDR-asetukset eivät saa parannusta tuohon. Töllö on hyvä 120hz 65" 4K.

Se täytyy myös sanoa, että en uskonut vielä vuonna 2024 tulevan uutta ns. AAA-luokan peliä, missä täysin keskinkertaisen näköiset / rumat cutscenet nykivät. No tässä on.

Tavallaan viihdyttävä, mutta toisaalta 0% mitään uutta, ontuvalla toteutuksella.
Minusta grafiikat olivat suurimmalta osin näyttävät. Tosin hahmojen kasvot olivat ilmeettömiä ja "kumisia". Sen sijaan ympäristöt ovat oikein hienoja.
 
40fps-moodi tuntuu ihan OK:lta ja näyttää mukiinmenevältä, tosin vesi näyttää oudolta. Ja näyttää jotenkin vähän jännältä silmään ylipäänsä. Mutta yleisnäkymä on aivan hiton oudon haalea ja sumuinen koko ajan. Mitkään HDR-asetukset eivät saa parannusta tuohon. Töllö on hyvä 120hz 65" 4K.
Sama juttu tuossa 40fps tilassa.. tuli pitkä pätkä pelattua sillä niin siihen tottui.. piti kyllä motion plurrit laittaa lähes täysille että tuli jouhevampi fiilis..
HDR puoli on tosiaan heikko tässä.. ensinnäkin mustan taso leijuu ja tonemap käyräkin nostaa gammaa.. jos vertaa sdr kuvaan. Haaleus voi olla tekijöillä tavoiteltu asia kun halunneet star wars elokuvamaisuutta mutta minusta tuossa hdr sovituksessa on sössitty.
 
Mutta hei, ei saa olettaa että aina tulee mahtava peli. Odottakaa mielummin huonompia pelejä. Vai miten se joku tyyppi jossain sanoi Baldurs Gate 3:n menestyksestä.
 
Viimeksi muokattu:
Mutta hei, ei saa olettaa että aina tulee mahtava peli. Odottakaa mielummin huonompia pelejä. Vai miten se joku tyyppi jossain sanoi Baldurs Gate 3:n menestyksestä.
Vaikka laitoin viestillesi hymiön, niin on tuossa tavallaan tietty totuuskin. Tai itse näkisin, että terveellisintä olisi olla nimenomaan hypettymättä mistään pelistä kovasti ennen pelin julkaisua. Hypettyminen kun on varmin tapa sitten lopulta pettyä itse peliin. Toki voihan sieltä joskus ennakkoon odottaa varsin hyvää peliä, mutta siinäkin ehkä terveellisintä on jättää odotukset enemmänkin toiveiden asteelle, jotta ei sitten tulisi lopulta pettymystä.

Peleissä on nykyään niin pirusti kaikenlaista muuttujaa ja liikkuvaa osaa, ja kun samalla jokaisen yksilön arvostamat asiat ovat ainakin jonkin verran toisistaan eroavia, niin on aivan hiton vaikeaa tehdä peliä, joka olisi melkeinpä kaikkien makuun. Eli pettymyksiä tulee melkeinpä aina jollekin porukalle.
 
Vaikka laitoin viestillesi hymiön, niin on tuossa tavallaan tietty totuuskin. Tai itse näkisin, että terveellisintä olisi olla nimenomaan hypettymättä mistään pelistä kovasti ennen pelin julkaisua. Hypettyminen kun on varmin tapa sitten lopulta pettyä itse peliin. Toki voihan sieltä joskus ennakkoon odottaa varsin hyvää peliä, mutta siinäkin ehkä terveellisintä on jättää odotukset enemmänkin toiveiden asteelle, jotta ei sitten tulisi lopulta pettymystä.
Ongelma tässä on se että pelintekijät ja julkaisijat nimenomaan haluavat, että hypetyt heidän peleistään. Kaikki markkinointi ynnä muu nimenomaan ajaa tätä funktiota. He haluavat että hypeissään pelaajat menevät ja ostavat pelin miellellään heti julkaisussa täyteen hintaan. Siksi tällaiset kommentit julkaisijan puolelta ovat niin ristiriitaisia, kun ovat ensin markkinoineet ja hypettäneet peliään ja sitten kun pelaajat pettyvät, niin tilanne onkin se että pelaajilla on liian kovat odotukset. Jännä homma.

Vaikka tykkäsin Star Wars Outlawsista, enkä ole tässä mitenkään isosti lynkkaamassa Ubisoftia, niin kyllä tällaiset kommentit vievät tilannetta ihan väärään suuntaan. Näillä kommenteilla ei voiteta pelaajien mielipiteitä takaisin puolelleen.
Peleissä on nykyään niin pirusti kaikenlaista muuttujaa ja liikkuvaa osaa, ja kun samalla jokaisen yksilön arvostamat asiat ovat ainakin jonkin verran toisistaan eroavia, niin on aivan hiton vaikeaa tehdä peliä, joka olisi melkeinpä kaikkien makuun. Eli pettymyksiä tulee melkeinpä aina jollekin porukalle.
Tämä on täysin totta, mutta ei se estä julkaisijan aggressiivista markkinointia, eikä toisaalta pelaajien hypettymistä.
 
Vaikka laitoin viestillesi hymiön, niin on tuossa tavallaan tietty totuuskin. Tai itse näkisin, että terveellisintä olisi olla nimenomaan hypettymättä mistään pelistä kovasti ennen pelin julkaisua. Hypettyminen kun on varmin tapa sitten lopulta pettyä itse peliin. Toki voihan sieltä joskus ennakkoon odottaa varsin hyvää peliä, mutta siinäkin ehkä terveellisintä on jättää odotukset enemmänkin toiveiden asteelle, jotta ei sitten tulisi lopulta pettymystä.

Peleissä on nykyään niin pirusti kaikenlaista muuttujaa ja liikkuvaa osaa, ja kun samalla jokaisen yksilön arvostamat asiat ovat ainakin jonkin verran toisistaan eroavia, niin on aivan hiton vaikeaa tehdä peliä, joka olisi melkeinpä kaikkien makuun. Eli pettymyksiä tulee melkeinpä aina jollekin porukalle.
Juu, itse en juurikaan enää hypety oikein mistään, niin paljon tullut sikaa säkissä viime vuosina ettei enää tule lähdettyä junan kyytiin. Suurin vastuu mielestäni on kyllä studiolla. On jokseenkin naurettavaa että studio itse aina hehkuttaa peliä, markkinoi kunnolla, vetoaa tunteisiin vaikkapa Star Warsin suhteen. Sitten kun sieltä tuleeki sutta ja paskaa ulos, niin syytetään pelaajia :D
 
Vaikka laitoin viestillesi hymiön, niin on tuossa tavallaan tietty totuuskin. Tai itse näkisin, että terveellisintä olisi olla nimenomaan hypettymättä mistään pelistä kovasti ennen pelin julkaisua. Hypettyminen kun on varmin tapa sitten lopulta pettyä itse peliin. Toki voihan sieltä joskus ennakkoon odottaa varsin hyvää peliä, mutta siinäkin ehkä terveellisintä on jättää odotukset enemmänkin toiveiden asteelle, jotta ei sitten tulisi lopulta pettymystä.

Peleissä on nykyään niin pirusti kaikenlaista muuttujaa ja liikkuvaa osaa, ja kun samalla jokaisen yksilön arvostamat asiat ovat ainakin jonkin verran toisistaan eroavia, niin on aivan hiton vaikeaa tehdä peliä, joka olisi melkeinpä kaikkien makuun. Eli pettymyksiä tulee melkeinpä aina jollekin porukalle.

Totta turiset siinä ettei ikinä kannata hypettyä mistään pelistä liikaa. Pelit ovat kuitenkin vain pelejä.

Sitä en vain ymmärrä, että miksi syy sitten kaadetaan pelaajien niskaan kun peli ei menesty. Minunkaan mielestä se ei ole oikein hyvä suunta ja nyt vain kiinnostaa vähemmän tuleva AC: Shadows.
 
Tässä kohtaa huomattaisin, että tuo Tech4Gamersin tulkinta puhelusta on vähintäänkin typerä. Jos soiton kuuntelee, tai lukee esimerkiksi koko sitaatin, Guillemot ei syytä pelaajia mistään. Hänen koko sitaatti kuuluu:
"In today's challenging market and with gamers expecting extraordinary experiences, delivering solid quality is no longer enough. We must strive for excellence in all aspects of our work. This will enable the biggest entry in the [Assassin's Creed] franchise to fully deliver on its ambition, notably by fulfilling the promise of our dual protagonist adventure with Naoe and Yasuke bringing two very different gameplay styles."
Eli suomennettuna, ei riitä, että teemme "vain hyvää", meidän täytyy olla parempia kaikilla osa-alueilla. Hänen lausunto on siis täysin eri kuin se, mitä tuo sivusto yrittää esittää. Hän myöntää, että Ubisoftin laatu ei vastaa niitä odotuksia, joita asiakkailla on, ja asialle pitää tehdä jotain. Tämän vuoksi Assassin's Creediä viilataan vielä pari kuukautta lisää.

Oli tämä sitten vain PR-höpäjää sijoittajille tai ei, niin ainakin minusta tästä irrallisesta lauseesta suuttuminen on ihan turhaa.

Lähde sitaatille: https://www.gamesradar.com/games/op...ces-ubisoft-ceo-says-after-star-wars-outlaws/

Kaiken lisäksi Ubisoftin lupaus muutoksestahan on ainakin paperilla vain hyvästä. Pelit tulevat takaisin Steamiin ja Season Pass -mallista aletaan irtautua. Molemmat asioita, joista pitäisi vaan olla hyvillään, vaikka ne ovatkin todella jälkijunassa.
 
Tässä kohtaa huomattaisin, että tuo Tech4Gamersin tulkinta puhelusta on vähintäänkin typerä. Jos soiton kuuntelee, tai lukee esimerkiksi koko sitaatin, Guillemot ei syytä pelaajia mistään. Hänen koko sitaatti kuuluu:

Eli suomennettuna, ei riitä, että teemme "vain hyvää", meidän täytyy olla parempia kaikilla osa-alueilla. Hänen lausunto on siis täysin eri kuin se, mitä tuo sivusto yrittää esittää. Hän myöntää, että Ubisoftin laatu ei vastaa niitä odotuksia, joita asiakkailla on, ja asialle pitää tehdä jotain. Tämän vuoksi Assassin's Creediä viilataan vielä pari kuukautta lisää.

Oli tämä sitten vain PR-höpäjää sijoittajille tai ei, niin ainakin minusta tästä irrallisesta lauseesta suuttuminen on ihan turhaa.

Lähde sitaatille: https://www.gamesradar.com/games/op...ces-ubisoft-ceo-says-after-star-wars-outlaws/

Kaiken lisäksi Ubisoftin lupaus muutoksestahan on ainakin paperilla vain hyvästä. Pelit tulevat takaisin Steamiin ja Season Pass -mallista aletaan irtautua. Molemmat asioita, joista pitäisi vaan olla hyvillään, vaikka ne ovatkin todella jälkijunassa.
Ja taas kerran hyvä esimerkki siitä miksi ei kannattaisi ensimmäisestä radahduksesta lähteä talikot ja soihdut kädessä kylille marssimaan. Tässä on taas tulkittu ja vedetty hernettä nokkaan aika järkevänkuuloisesta kommentista.
 
Tässä kohtaa huomattaisin, että tuo Tech4Gamersin tulkinta puhelusta on vähintäänkin typerä. Jos soiton kuuntelee, tai lukee esimerkiksi koko sitaatin, Guillemot ei syytä pelaajia mistään. Hänen koko sitaatti kuuluu:

Eli suomennettuna, ei riitä, että teemme "vain hyvää", meidän täytyy olla parempia kaikilla osa-alueilla. Hänen lausunto on siis täysin eri kuin se, mitä tuo sivusto yrittää esittää. Hän myöntää, että Ubisoftin laatu ei vastaa niitä odotuksia, joita asiakkailla on, ja asialle pitää tehdä jotain. Tämän vuoksi Assassin's Creediä viilataan vielä pari kuukautta lisää.

Oli tämä sitten vain PR-höpäjää sijoittajille tai ei, niin ainakin minusta tästä irrallisesta lauseesta suuttuminen on ihan turhaa.

Lähde sitaatille: https://www.gamesradar.com/games/op...ces-ubisoft-ceo-says-after-star-wars-outlaws/

Kaiken lisäksi Ubisoftin lupaus muutoksestahan on ainakin paperilla vain hyvästä. Pelit tulevat takaisin Steamiin ja Season Pass -mallista aletaan irtautua. Molemmat asioita, joista pitäisi vaan olla hyvillään, vaikka ne ovatkin todella jälkijunassa.

Somessa aika surutta väärennellään asioita klikkien puolesta, mihinkään ei voi uskoa mitä lukee. Ubisoftin lupaukset paremmasta huomisesta on hyvät, toivon studion kannalta että ne myös toteutuu. Mutta on selvää että heidän pitää parantaa jotta saavat menetetyt asiakkaat takaisin. Liian moni peli kärsinyt viimeaikoina keskeneräisyydestä ja vain rahankiilto silmissä tuota markkinoille.

Assassins Creed on niin iso nimike että onneksi sentään sen kanssa ottavat aikansa koska puheet pelin bugisuudesta on huolestuttavaa. Sen mukaan myös Splinter Cell sarjan piti saada remaster mutta koko studiossa on pelko että pelit ovat liian bugisia ja floppaavat joten kaikkea on lykätty. Ehkä näemme nyt käännekohdan Ubisoftin tulevaisuudesta kun vihdoinkin heräävät siihen että pelit pitää olla valmiita kun ne tuodaan ulos.

 
Onko tässä Assassins Creed ja Far Cry peleistä tuttuja alueen/basejen valtaamisia vihuilta? Pidän noista alueen valtaamisista vihuilta peleissä, paitsi jos ne on sidottu leveliin.
 
Ongelma tässä on se että pelintekijät ja julkaisijat nimenomaan haluavat, että hypetyt heidän peleistään. Kaikki markkinointi ynnä muu nimenomaan ajaa tätä funktiota. He haluavat että hypeissään pelaajat menevät ja ostavat pelin miellellään heti julkaisussa täyteen hintaan. Siksi tällaiset kommentit julkaisijan puolelta ovat niin ristiriitaisia, kun ovat ensin markkinoineet ja hypettäneet peliään ja sitten kun pelaajat pettyvät, niin tilanne onkin se että pelaajilla on liian kovat odotukset. Jännä homma.

Vaikka tykkäsin Star Wars Outlawsista, enkä ole tässä mitenkään isosti lynkkaamassa Ubisoftia, niin kyllä tällaiset kommentit vievät tilannetta ihan väärään suuntaan. Näillä kommenteilla ei voiteta pelaajien mielipiteitä takaisin puolelleen.

Tämä on täysin totta, mutta ei se estä julkaisijan aggressiivista markkinointia, eikä toisaalta pelaajien hypettymistä.
Tottahan tuo on, että markkinointi on usein aggressiivista. Sekin on toisaalta mielestäni aika ymmärrettävää, kun kuitenkin tavoitteena olisi myydä pelejä, ja saada kunnollisia tuottoja. Silloin ollaan toki aika estottomasti valmiita pelejä hehkuttamaan ennakkoon, vaikka ei välttämättä olisikaan aihetta siihen todellisuudessa. Tuohonkin on lääkkeenä se, ettei kannata sitten vaan hypettyä, eli tarkemmin sanottuna, ei kannata ottaa mainontaa ja markkinointia muuna kuin mitä ne todellisuudessa ovat, eli kaupallisina ”tiedotteina”. Kun suhtautuu kriittisesti kaikkeen tietoon, jota itse pelin kehittäjä tai sen markkinointikoneisto suoltavat ulos, ollaan oikeilla jäljillä ja se hypettyminen olisi paremmin mahdollista estää. Itsehän en ole minkäänlaiseen markkinointiin luottanut jo vuosikymmeniin. Jonkin sortin valehtelusta, tai ainakin epätoden mielikuvan luomisesta kun on käytännössä aina kyse, kun markkinoinnista puhutaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tottahan tuo on, että markkinointi on usein aggressiivista. Sekin on toisaalta mielestäni aika ymmärrettävää, kun kuitenkin tavoitteena olisi myydä pelejä, ja saada kunnollisia tuottoja. Silloin ollaan toki aika estottomasti valmiita pelejä hehkuttamaan ennakkoon, vaikka ei välttämättä olisikaan aihetta siihen todellisuudessa. Tuohonkin on lääkkeenä se, ettei kannata sitten vaan hypettyä, eli tarkemmin sanottuna, ei kannata ottaa mainontaa ja markkinointia muuna kuin mitä ne todellisuudessa ovat, eli kaupallisina ”tiedotteina”. Kun suhtautuu kriittisesti kaikkeen tietoon, jota itse pelin kehittäjä tai sen markkinointikoneisto suoltavat ulos, ollaan oikeilla jäljillä ja se hypettyminen olisi paremmin mahdollista estää. Itsehän en ole minkäänlaiseen markkinointiin luottanut jo vuosikymmeniin. Jonkinsortin valehtelusta, tai ainakin epätoden mielikuvan luomisesta kun on käytännössä aina kyse, kun markkinoinnista puhutaan.
Joo, se on helppoa olla itse hypettymättä jos niin haluaa, mutta isompaa kokonaisuutta katsottaessa markkinointi ruokkii ja ihmiset hypettyvät - osa enemmän, osa vähemmän.

Hypettyminen jonkin kovasti odotetun tuotteen tai asian kohdalla on ihan luonnollista ja uskaltaisin väittää että aika yleistä. Ja monesti sellainen tietty lapsenomainen innostuminen asioista (oli se sitten uusi peli, uusi TV, lomamatka, uusi elokuva, konsertti tai mikä muu odotettu juttu hyvänsä) on harmaaseen arkeen ihan mukavaa. Minä ainakin hypetyn ihan tietoisesti asioista, koska haluan hypettyä ja fiilistellä jotain siistiä juttua mitä on tulossa.
Onko tässä Assassins Creed ja Far Cry peleistä tuttuja alueen/basejen valtaamisia vihuilta? Pidän noista alueen valtaamisista vihuilta peleissä, paitsi jos ne on sidottu leveliin.
Minulla ei ainakaan oman läpipeluun aikana tullut tällaisia samanlaisia alueenvaltauksia vastaan. Tässä kyllä hiippaillaan ja hyökätään tukikohtiin, mutta ei varsinaisesti vallata niitä. Tai ehkä jossain sivutehtävissä tällaistakin on, mutta ne meni minulta sitten ohi.

Niin ja tässähän ei ole leveliin sidottu oikeastaan mitään, mikä on huippua.
 
  • Like
Reactions: Zod
Joo, se on helppoa olla itse hypettymättä jos niin haluaa, mutta isompaa kokonaisuutta katsottaessa markkinointi ruokkii ja ihmiset hypettyvät - osa enemmän, osa vähemmän.

Hypettyminen jonkin kovasti odotetun tuotteen tai asian kohdalla on ihan luonnollista ja uskaltaisin väittää että aika yleistä. Ja monesti sellainen tietty lapsenomainen innostuminen asioista (oli se sitten uusi peli, uusi TV, lomamatka, uusi elokuva, konsertti tai mikä muu odotettu juttu hyvänsä) on harmaaseen arkeen ihan mukavaa. Minä ainakin hypetyn ihan tietoisesti asioista, koska haluan hypettyä ja fiilistellä jotain siistiä juttua mitä on tulossa.

Minulla ei ainakaan oman läpipeluun aikana tullut tällaisia samanlaisia alueenvaltauksia vastaan. Tässä kyllä hiippaillaan ja hyökätään tukikohtiin, mutta ei varsinaisesti vallata niitä. Tai ehkä jossain sivutehtävissä tällaistakin on, mutta ne meni minulta sitten ohi.

Niin ja tässähän ei ole leveliin sidottu oikeastaan mitään, mikä on huippua.
Tapansa toki kullakin. Itselleni olen todennut olevan parasta sen että hypetyn niistä parhaista jutuista ja hetkistä vasta silloin, kun pääsen niistä oikeasti nauttimaan tai niitä kokemaan. Ennakkoon en oikein innostu, ainakaan mitenkään erityisesti, mistään. Mutta kuten todettua tapansa kullakin. Kunhan vaan totesin sen keinon, millä yleensä välttyy paremmin pettymyksiltä pelirintamalla.
 
Ja sehän pärähti läpi, n. 65h talletus kellon mukaan. Onhan tuolla vielä jotain pientä pelattavaa mutta kolme osiota ei kauheasti itseä kiinostanut, korttipeli, mopolla kisailu (2 kisaa tuli ajettua) ja avaruustehtävät/taistelu.. osin noista johtuen ei kaikki experttien perkit avautuneet.
Mitäs tuosta voi nyt sanoa, jaksoi pelata ja semmonen "mutkaton" mukava peli, 8/10.. parempaakin olisi varmaan pystytty.
 
Tuli pelailua tämä nyt läpi ja mä kyllä tykkäsin tästä, hyvä että tuli ostettua vaikka arvostelut oli vähän nihkeet. Mä en oo varmaan ennen edes pelannut ubin pelejä kun eivät ole olleet teemoiltaan kiinnostavia ja vähän jännitti tuo kaikkien hokema "perus ubi kaavan peli, kartta täynnä merkkejä yms" mutta samanlaisiahan nuo muittenkin avoimen maailman pelit on kuin tämä. Ainut mikä harmitti niin oli tuo tekninen toteutus, esim kaikki räjähdykset näytti ihan kuralta ja grafiikka ei minusta ollut kyllä tämän päivän AAA pelin tasosta. Arvosana ehkä 7 pintaan, pienillä viilauksilla ois ollu helppo 8. Niin ja onko tohon fast talk ominaisuuteen jotai jippoa? tuntuu että ei välillä onnistu millään, siitä saatava Trophy enää puuttus platinasta.
 
Ylös Bottom