Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Star Wars: Squadrons - Lentotaisteluja lasit naamalla

Kenen joukossa seisot?

  • Imperiumin

    Äänet: 15 39,5%
  • Kapinallisten

    Äänet: 23 60,5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    38
No hitto! Kyllähän minä tilausnappulaa painoin. Kyllähän se aika selvä merkki on kun naama menee iloiseen virneeseen jo siitä kun katselee tuben kautta pelivideota niin mitä se on kun pääsee itse VR koneen puikkoihin? :)
 
No hitto! Kyllähän minä tilausnappulaa painoin. Kyllähän se aika selvä merkki on kun naama menee iloiseen virneeseen jo siitä kun katselee tuben kautta pelivideota niin mitä se on kun pääsee itse VR koneen puikkoihin? :)

Itte taidan kurvata tänään jossain välissä Gigantin kautta, että pääsee huomenna mukaan taisteluihin PsVr visiiri naamalla. Alkulämpimiksi kampanjaa, mutta varmasti isoin pihvi löytyy moninpelin puolelta. Vaikuttaa lupaavalta.

Ps. Ensimmäisten pilottien omia kokemuksia olisi hauska kuulla.
 
Viitisen tuntia pelattu ja seuraavana yhdeksäs tehtävä joten kyllä tällä pituutta on ihan riittävästi.
Visuaalisesti aika vaihteleva ja kauempana olevat kohteet psvr:n kanssa välillä kohtuu sumeita.
Varsinkin ekan varsinaisen tehtävän se iso avaruusasema tai mikä onkaan oli todella suttuinen, mutta tuon jälkeen kaikki on näyttänyt ihan riittävän hyvältä.
En tiedä johtuuko siitä, että mitään yhtä massiivista rakennelmaa ei ole tullut vastaan vai tottuiko vaan silmät.

En tiedä johtuuko omasta setupista vai ei, mutta välillä kuva nytkähtää hieman samoin kuin jos vr lasit tärähtäisi.
Kävin varmuudeksi testaamassa pinball fx2:n puolella ja siellä ei tapahtunut mitään vastaavaa kun katseli ympärille.

Tarina ollut ihan kiinnostava ja aina on tullut tehtävien välissä kuunneltua mitä muilla on sanottavaa.
Toki olisi ihan kivaa jos niille voisi jotain sanoa takaisinkin.
Pelikuvaa katsoessa häiritsi aina se kuinka paljon tie fighterin ohjaamon ympärillä on pelkkää mustaa, mutta vr:n kanssa pelatessa tuota ongelmaa ei onneksi ole ja se ohjaamon ikkuna täyttää koko näkökentän.
Sitä en tiedä kuinka paljon moninpeliä tulee pelattua, mutta kyllä tuo pelkkä yksinpelikin on jo sen 30e arvoinen mitä tämä gigantissa maksaa.
 
Viitisen tuntia pelattu ja seuraavana yhdeksäs tehtävä joten kyllä tällä pituutta on ihan riittävästi.
Visuaalisesti aika vaihteleva ja kauempana olevat kohteet psvr:n kanssa välillä kohtuu sumeita.
Varsinkin ekan varsinaisen tehtävän se iso avaruusasema tai mikä onkaan oli todella suttuinen, mutta tuon jälkeen kaikki on näyttänyt ihan riittävän hyvältä.
En tiedä johtuuko siitä, että mitään yhtä massiivista rakennelmaa ei ole tullut vastaan vai tottuiko vaan silmät.

En tiedä johtuuko omasta setupista vai ei, mutta välillä kuva nytkähtää hieman samoin kuin jos vr lasit tärähtäisi.
Kävin varmuudeksi testaamassa pinball fx2:n puolella ja siellä ei tapahtunut mitään vastaavaa kun katseli ympärille.

Tarina ollut ihan kiinnostava ja aina on tullut tehtävien välissä kuunneltua mitä muilla on sanottavaa.
Toki olisi ihan kivaa jos niille voisi jotain sanoa takaisinkin.
Pelikuvaa katsoessa häiritsi aina se kuinka paljon tie fighterin ohjaamon ympärillä on pelkkää mustaa, mutta vr:n kanssa pelatessa tuota ongelmaa ei onneksi ole ja se ohjaamon ikkuna täyttää koko näkökentän.
Sitä en tiedä kuinka paljon moninpeliä tulee pelattua, mutta kyllä tuo pelkkä yksinpelikin on jo sen 30e arvoinen mitä tämä gigantissa maksaa.
Taitaa nuo missionit olla aika pitkiä jos 8 tekemiseen on mennyt 5 tuntia
 
Pelin esipuhe läpäisty sekä Tie- että X-siipihävittäjän ohjaimissa. Olihan tuo huikeaa päästä sinne sisälle ohjaamoon ja tarkastella PSVR-lasien välittämänä tilaa luonnollisen oloisesti. Tällaiselle fanille oltiin heti kotona. Alkuperäisen trilogian maisemissa.

Vielä on työtä edessä, että tuo ohjaus padilla tulee suoraan selkärangasta. Heti alkuun oli laitettava invertteri Y-akselille, kuten aina lentopeleissä. Hämmennystä tuo vasen tatti, jolla alusta pääsee kääntämään akselillaan täydet 360 astetta. Tämä yhdistettynä oikean tatin kääntöihin ja ajatus sijainnista katoaa oitis. Lisää lentotunteja ja kyllä se ajatus sieltä vielä löytyy.

Taisteluissa tulee usein katsottua koko tuulilasin leveydeltä vihua takaa-ajaessa, keula ja tähtäimet tulee sieltä jossain perässä. Seikka, joka ei tule samalla tavalla esille jos pelaisin ruudulta.

Nuolinäppäimillä pääsee painottamaan minne aluksen energiat johdetaan, lasereille/suojiin/vauhtiin vai kaikille tasapainoisesti.

Mikäli haluaa viimeisen päälle fiilistellä, saa hudin pois.
 
Viimeksi muokattu:
Nuolinäppäimillä pääsee painottamaan minne aluksen energiat johdetaan, laseille/suojiin/vauhtiin vai kaikille tasapainoisesti.

Ja lisää toimintoja tulee kun pelaa pidemmälle. Neliötä pohjassa pitämällä saa valittua laitetaanko suurinosa suojien energiasta eteen vai taakse ja neliön näpäytys tuon jälkeen taas tasaa ne.
L2:n pohjassa pitäminen avaa tähtäys valinnan josta voi valita mitä kohteita aluksen tähtäys selaa läpi ja sitä kannattaa muistaa myös käyttää.
Jos vaikka pitää puolustaa jotain ohjuksilta niin sen voi valita lukittumaan vain niihin ohjuksiin. Itsellä tuon käyttö pääsee aina unohtumaan.

Sitä en tiedä, että voiko noita käyttää ennen kuin peli esittelee ne.

Taitaa nuo missionit olla aika pitkiä jos 8 tekemiseen on mennyt 5 tuntia

Kyllä ne aika nopeasti pääsee jos osaa ja tietää mitä tekee sillä jokaisesta tehtävästä voi saada viisi mitalia ja yhden niistä saa nopeasta suorituksesta.
Tähän mennessä sen aikaraja on muistaakseni ollut aina 16-18 minuutin väliltä, mutta en mä sitä ole koskaan saanut.
Sitten on tosiaan tullut aina kaikki mahdollinen dialogi kuunneltua ja epäonnistumiset tehtävissä tietenkin tuo lisää aikaa kelloon.
Kertaakaan ei ole henki lähtenyt, mutta kohteen puolustamisessa epäonnistuin pari kertaa.
 
Kiva näköistä ja kivan kuuloista menoa kyllä. Hirveästi ei uskalla alkaa pyörimään sillä alkaa aika nopeasti oksennusrefleksi tulemaan esille :D Ja täytyy kyllä sanoa nyt muutamat onlinematsit ottaneena, että helvetti mä vihaan näitä ohjuksia. Se on sen 4 sekuntia ja on ohjus hanurissa kiinni. Samoin tuntuu ihan samantien joku olevan kimpussa kun vaan areenalle ehtii. Ehkä vain alkukankeutta, mutta jos tämä tämmöistä on niin pitkään tätä ei kyllä jaksa. Hö.
 
Viimeksi muokattu:
Hiukan arvelutti miten Epic Store versio pelaa VR:llä, mutta pelasihan se ja kympin alennus hintaan kelpasi.

En tiedä johtuuko taustakikkareista (Epic store, origins server), mutta sain 2070 superilla parhaiten pelin pyörimään Medium asetuksilla. X-wingillä tosin ohjaamo nyki hieman kun päätä käänsi, tie fighterilla ei ongelmaa. High ja Ultra olivat ehkä vähän tökkivämpiä, mutta kenties siedättäviä, mitään isompaa asetusoptimointia en ehtinyt harrastaa, joten voi olla että tähän saa vielä hyviä vinkkejä muilta.

Mutta onpas upea peli ja täytynee ostaa lentotikku tähän kylkeen. Medium asetuksillakin peli on todella todella hieno ja PC:n tehoja otetaan kivasti irti.

Verrokkina minulla ei nyt ole PSVR versiota, mutta huomioiden Questin resoluution ja PC:n tehot, varmaankin pykälää paremmaksi mennään, eiköhän youtubeen tule vertailuvideoitakin kohta.

Peliä on kai sanottu lyhyeksi, mutta näin upeana ja toimivana, eipä se haittaa. 30€ hintalappukaan ei tunnu kohtuuttomalta, jos ajatellaan että melkein saman ne kolme interaktiivista Darth Vader Immortal pätkääkin kustantaa.
 
Läpi meni ja yhteensä aikaa meni n.8 tuntia.
Varsinkin lopussa lähti henki useamman kerran ja yksi suojelutehtävä sai jo kiroilemaan.
Eipähän tarvitse miettiä, että pelaisko vielä tuota perus pilot tasoa kovemmalla tasolla.
Tarina oli ihan ok ja tapahtumia riitti, mutta lopulta se oli aika turha sillä...

mikään ei muutu.
Kaikki pysyy hengissä kummallakin puolella ja se paljon hypetetty starhawk jonka pitäisi olla uuden tasavallan salainen ase, oli lähinnä helvetin iso imuri.
Joku kyllä mainitsi, että sen pitäisi olla ahdettu täyteen tulivoimaa, mutta se käyttää ainoastaan vetosädettä jonka varsinaista tarkoitusta en tajunnut, sillä välivideossa näyttää siltä kuin se repisi star destroyerin palasiksi, mutta se pystyi kuitenkin vielä tuosta tilanteesta warppaamaan turvaan.
Olisko kuitenkin kannattanut käyttää sitä kunnon tulivoimaa jos sellaista muka on.

Lopulta myös starhawk tuhotaan joten tilanne imperiumin ja uuden tasavallan välillä on täysin sama mitä alussa.

En muuten ole ainoa jolla on ongelma psvr:n kanssa ja kuva näyttää välillä nytkähtävän kun katselee ympärrille.

 
On kyllä hieno peli, tehtävä 13 menossa. Yksinpeliin on satsattu paljon enemmän kuin odotinkaan. Eve Valkyrie on lähin vertailukohta minkä tiedän ja sitä on tullut tahkottua aika paljon (muistaakseni olen nyt tasolla 33 siinä). Squadronsista saattaa hyvinkin tulla uusi lemppari tässä genressä, kattoo nyt kunhan ehtii saamaan ensivaikutelmaa moninpelistäkin.

Mulla ei tuota nykimistä ole ilmennyt, PSVR:llä pelaan mäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Kävin hakemassa fyysisen-version tänään kaupasta ja ensipuraisu otettu. Tarinan prologuen jälkeen siirryin treenialueen kautta ottamaan dogfightia onlineen. Yllättävän hyvin pärjäsin ja ehdin tiputtaa 5 vihun pilottia, ennen kuin jouduin silmätikuksi ja loppu matsi tuli väisteltyä asteroidien seassa.

Hyvä, että kontrollit saa mäpätä haluamikseen. Itse vaihdoin tattien toiminnot päikseen ja tietenkin ylös-/alas kääntymisen lentokone tyyppiseksi. Lisäksi muutin kaasun portaittaiseksi, niin on helpompi kontrolloida vauhtia taistelun tiimellyksessä. Varmaan tulee vielä vaihdettua jotakin muitakin nappeja, kunhan saa lisää tuntumaa .

On kyllä hyvä tuntuinen peli äkkiseltään, varmasti jaksaa tarinan lisäksi ottaa tovin online matsejakin.
 
Sain nyt high asetuksillakin pyörimään. Sen verran innostuin että kipaisin myös ostamassa HOTAS lentotikun.

Lyhyt ja ei mahdottoman sisältörikas tämä Star Wars Squadrons. Sanoisin kuitenkin että ehdottomasti menee sinne VR system seller pelien joukkoon, ihan uskomattoman hieno peli.

Ehdin onlinea kokeilla ja tuntui toimivan siellä ok kans. Selkeästi oli pelaajia jotka olivat jo varsin taitavia onlinessa, mutta kyllä se silti maittoi.
 
Tuli pelattua nelisen tuntia dogfightia ja olihan se ihan hauskaa kun suurin osa pelaajista tuntuu olevan vielä täysiä aloittelijoita joten jopa minä saan kerättyä kivasti tappoja.
Sitten on tietenkin vähemmän hauskaa kun ne kaikki on omassa tiimissä, hävitään 11-30 ja tuostakin vähäisestä määrästä kuusi tappoa oli mun :D

Fleet battlesta jaksoin jopa tutoriaalin pelata ja totesin ettei ole mun juttu. Liian hektistä ja kaaottista menoa.
Mieluummin vaan ottaa aluksen alle ja murehtii tasan viiden vihollisen tuhoamisesta.
 
Ohessa PC peliä High settingseillä ja HOTASilla. Kyllähän tämä on VR:nä vielä paljon komeampi mitä video näyttää.

 
Viimeksi muokattu:
Sitten on tietenkin vähemmän hauskaa kun ne kaikki on omassa tiimissä, hävitään 11-30 ja tuostakin vähäisestä määrästä kuusi tappoa oli mun :D

Mulla oli todella hapan alku moninpelissä. Monta matsia putkeen niin että me aloittelijat Vs. Level 10+ pelaajat. Ehkäpä EA hyvittää tän myöhemmin ja laittaa aloittelijajoukkueita teuraaksi meillekin kun kokemusta on tullut lisää? Eka voitto tuli vasta kun tein itse 13 pudotusta.

Ihan pa__oihin tiimeihin jouduin myöhemminkin. Näissä on se ominaispiirre, että häviöllä oleva joukkue joutuu pelaamaan alivoimalla. Tuleehan siinä sitten tilanteita joissa takaisintulijalla on heti kolme vastustajaa kimpussa. Yleistä moninpeleissä joo, mutta ovatkohan ne koskaan miettineet sitä miksei vaikkapa jääkiekossa anneta ylivoimaa maalintehneelle joukkueelle? Ja kas, jos tuli taas maali, niin pääset pelaamaan kahden miehen ylivoimalla, jne?

Ihan hauskaa tuo on silti. Pari hyvääkin erää oli nyt aamulla.
 
Näissähän on aina se ongelma että nämä kellon ympäri pelaavat pilaavat äkkiä peli-ilon vähemmän pelanneilta. Eka pelissäni pyrin hyödyntämään HOTAS ohjausta ja puikkimaan romujen keskellä, ehkä onnistuinkin. Lopputuloksena yksi tappo, neljä kuolemaa ja oman puolen voitto heti eka pelissä.

Tää vaan on minusta enempi ominaispiirre näissä moninpeleissä aina, joten sitä täytyy vaan yrittää oppia sietämään.
 
Tuo olikin se isoin syy miksi ostin tämän heti julkkarissa.
Jos olisi ostanut vasta parin kk päästä niin moninpeli olisi täynnä kova tasoista porukkaa.
Kerran tuon virheen tehnyt codin kanssa ja matsit oli kauniisti ilmaistuna aikamoista perseraiskausta kun porukalla oli parhaat perkit ja aseet ja tietenkin kentät osattiin ulkoa.
 
Juu komppaan täällä monia, pienestä kiinni tässä moninpelin hauskuus, jos vastassa pari ässää ja lentäävät tiiminä, ei ehdi kissaa sanoa kun kuolo korjaa jatkuvasti, äkki menee maku. Parhaimmillaan taas todella hauskaa vääntää muutama matsi ihmisiä vastaan.

Itse tulee pelattua tämän tyyppiset yhden tempun ihmeet, suhkot lyhyissä erissä, ettei kyllästyminen iske. Voin kuvitella, että moninpeli varmaan vielä hauskempaa siipimiehen, tai parin kanssa.

Näkeekö tässä muuten suoraan tutkasta, onko kohde ylä-/ala-puolella? Tottunut Eliten tyyppiseen tutkaan, missä viiva näyttää korkeuseron kohteeseen.
 
Ylös Bottom