Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Star Wars: Squadrons - Lentotaisteluja lasit naamalla

Kenen joukossa seisot?

  • Imperiumin

    Äänet: 15 39,5%
  • Kapinallisten

    Äänet: 23 60,5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    38
Tarina läpi ja palkinnoksi Epic-tason skinejä ilmeisesti verkkopeliin. Vaikeustasolla Pilot, joka on pelin oletus. Kun oppii mekaniikat, hyvin pärjää tämän kanssa. Ainoastaan muutin y-akselin invertteriksi, tattia alas ja nokka nousee ylös.

Mahtava peli PSVR:llä! Suurimmat hetket ovat keskellä hektisintä lentotaistelua. Vielä lopussa sitä äimisteli miten sinut on ohjaamon ja samalla aluksen kanssa. Ohjaus tuli lopulta selkärangasta, seikka jota hieman vielä alussa säikähdin.

Kaikki pelaaminen tapahtuu ohjaamonäkökulmasta. Mittaritaulua tulee seurattua ja ikkunoista tähyiltyä aivan luonnollisen oloisesti. Heti tuli tarkistettua onko se R2D2 siellä hoitamassa hommia takana ja olihan se.

Suosittelen VR-pelaajille pakkohankintana. Tämä on koettava. Tähtien Sota on tässä viitteenä mukana. Kuorrutuksena, jo muuten omilla jaloilla seisovalla lentopelille.
 
Ihan hauska peli edelleenkin, mutta onlinen peli-iloa syö vahvasti se, että ilmeisesti jossain on todettu a-wing ohjuksilla ylivoimaiseksi ja aina kun valitsen randomina puolen, saan imperialin ja vastaani liudan a-wingejä ohjuksilla, ja niitä vastaan on hankala pärjätä.

Toki voisin liittyä itsekkin a-wing ohjusjengiin, mutten nyt jaksa. Samaa paskaahan nämä online pelit aina on, kun joku keksii pikkuisen enemmän etua antavan buildin, kaikki hinkuttaa sitä kunnes tulee jotain uusia parempia buildeja tai balanssimuutoksia kehittäjien toimesta, jos tulee.

Onneksi yksinpelikin on ihan viihdyttävä. Joku fleet modekin on mutten vielä ehtinyt kokeilla, eiköhän sielläkin ole liuta a-wingejä odottamassa.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan hauska peli edelleenkin, mutta peli-iloa syö vahvasti se, että ilmeisesti jossain on neuvottu a-wing ohjuksilla ylivoimaiseksi ja aina kun valitsen randomina puolen, saan imperialin ja vastaani liudan a-wingejä ohjuksilla, ja niitä vastaan on hankala pärjätä.

Toki voisin liittyä itsekkin a-wing ohjusjengiin, mutten nyt jaksa. Samaa paskaahan nämä online pelit aina on, kun joku keksii pikkuisen enemmän etua antavan buildin, kaikki hinkuttaa sitä kunnes tulee jotain uusia balanssimuutoksia kehittäjien toimesta, jos tulee.

Onneksi yksinpelikin on ihan viihdyttävä. Joku fleet modekin on mutten vielä ehtinyt kokeilla, eiköhän sielläkin ole liuta a-wingejä odottamassa.
Tämä min-max hinkuttajien syöpä kyllä kalvaa vahvasti peli-iloa online peleistä. Ei ole kovinkaan hauskaa pelata aina samoja pyssyköitä ja ukkeleita ja kukkeleita vastaan, olkoon peli mikä tahansa. Laittaisivat omat pelilistat näitä varten, ja ihan ilokseen pelaaville omat. Tosin eihän sekään toimi, jokaiseen playlistiin tulee näitä hinkuttajia kuitenkin. Helvetin nykyaika, ei saa edes pelikavereitaan valita. :D (tämä ehkä menee enemmänkin tuonne henkilökohtaisten avautumisten ketjuun, mutta näin tilaisuuteni tulleen.)
 
Ihan hauska peli edelleenkin, mutta onlinen peli-iloa syö vahvasti se, että ilmeisesti jossain on todettu a-wing ohjuksilla ylivoimaiseksi ja aina kun valitsen randomina puolen, saan imperialin ja vastaani liudan a-wingejä ohjuksilla, ja niitä vastaan on hankala pärjätä.

Toki voisin liittyä itsekkin a-wing ohjusjengiin, mutten nyt jaksa. Samaa paskaahan nämä online pelit aina on, kun joku keksii pikkuisen enemmän etua antavan buildin, kaikki hinkuttaa sitä kunnes tulee jotain uusia parempia buildeja tai balanssimuutoksia kehittäjien toimesta, jos tulee.

Onneksi yksinpelikin on ihan viihdyttävä. Joku fleet modekin on mutten vielä ehtinyt kokeilla, eiköhän sielläkin ole liuta a-wingejä odottamassa.

Veikkaan, että ongelma osittain poistuu menemällä Fleet Battleen. Ei mikään yllätys, ettei koiratappelussa näe pommittajia, supporttajia yms, niitä tarvitaan varmasti enemmän, jos on kohde mitä puolustetaan/hyökätään.

Lisäksi Fleet battlessa on ranking systeemi käytössä, eli suunnilleen saman levelisten kanssa pelataan.
 
Viimeksi muokattu:
En oo edes kokeillut dogfight pelimuotoa koska arvelinkin että siellä näkee näitä ns. op buildeja mutta tuo fleet battles maistuu.
Onhan niitä varmasti tuollakin mutta siellä näkee myös muita aluksia kuin jotain a-wingeja ja homma on monipuolisempaa josta tykkään heti enemmän kuin jostain space deathmatchista.
Makuasioitahan nämä niinkuin aina.
Sitten vielä maininta tuosta VR pelaamisesta ni onhan se jotain aivan käsittämättömän upeata tässä pelissä, varsinkin sw fanin vinkkelistä katsottuna :)
 
mikään ei muutu.
Kaikki pysyy hengissä kummallakin puolella ja se paljon hypetetty starhawk jonka pitäisi olla uuden tasavallan salainen ase, oli lähinnä helvetin iso imuri.
Joku kyllä mainitsi, että sen pitäisi olla ahdettu täyteen tulivoimaa, mutta se käyttää ainoastaan vetosädettä jonka varsinaista tarkoitusta en tajunnut, sillä välivideossa näyttää siltä kuin se repisi star destroyerin palasiksi, mutta se pystyi kuitenkin vielä tuosta tilanteesta warppaamaan turvaan.
Olisko kuitenkin kannattanut käyttää sitä kunnon tulivoimaa jos sellaista muka on.

Lopulta myös starhawk tuhotaan joten tilanne imperiumin ja uuden tasavallan välillä on täysin sama mitä alussa.

Veikkaan, ettei pelille saatu lisenssi ole antanut lupaa mihinkään Star Wars maailmaa oikeasti muuttaviin tapahtumiin.

Mulla kanssa hurahti tarina läpi, oli makoinen matka psvr:nä. Parhaimmillaan tehtävät oli todella hyviä. Pari tehtävää jouduin kylläkin ottamaan monta kertaa uusiksi, ennen kuin löytyi haluttu taktiikka, silti nekin jaksoi tahkota fiiliksen takia ongelmitta.

VR näytti mahtinsa ja voi sanoa ensimmäisen kerran olleensa sisällä Star Wars-maailmassa ja vieläpä lentotaisteluissa. Vaikka kuva suhkot suttuinen, niin immersio oli vahva ja pleikkarin tehot oli käytetty oikeisiin paikkoihin. Tälläinen aluksen ohjaus ja taistelut saisi olla, myös No Man’s Sky:ssa.

Nyt on hyvä siirtyä vielä toviksi moninpelin fleet battleen, kun pelaajia riittää. Liian vähän on ollut psvr:lle online mättöjä. Toivotaan, että jaksaavat tuoda vielä jonkin uuden pelimuodon online-puolelle.
 
Viimeksi muokattu:
VR näytti mahtinsa ja voi sanoa ensimmäisen kerran olleensa sisällä Star Wars-maailmassa ja vieläpä lentotaisteluissa. Vaikka kuva suhkot suttuinen, niin immersio oli vahva ja pleikkarin tehot oli käytetty oikeisiin paikkoihin. Tälläinen aluksen ohjaus ja taistelut saisi olla, myös No Man’s Sky:ssa.

Tässä saatiin samalla se kaivattu lentotaistelupeli PSVR:lle. Ei tätä tämän paremmin olisi voinut edes kuvitella tehtävän. Nuo verkkopelit ihan perus dogfaittinakin ovat enemmän kuin olisi voinut odottaa. Siellä kaiken romun ja meteoriittien keskellä.
 
“Sait juuri sen, mistä maksoitkin” – Electronic Arts paljasti, ettei Star Wars: Squadrons saa uutta sisältöä

Star Wars: Squadrons -avaruuspelin taiteellinen johtaja Ian Frazier on kertonut, ettei tarkoituksena ole myydä peliä niin, että se saa jatkuvasti lisää pelattavaa. Asiasta kertoo Rock, Paper, Shotgun -sivusto.

“Lähestyimme Star Wars: Squadronia alusta saakka sellaisella lähtökohdalla, että pelin ostaneet saavat itselleen kokonaisen pelin, eli juuri sen, mistä he ovat maksaneet. Toivomme, että pelaajat ymmärtävät, mitä tarkoitamme”, Frazier sanoi.
 

Saatiin paras VR-lentopeli mitä markkinoilta löytyy. Tämä on se peli joka lyödään tulille kun halutaan kavereille esitellä mitä lisäarvoa VR tarjoaa sellaista johon et pääse ruudulta pelaamalla. Itse näen tässä kustantajan puolelta myös opin hakemisen mitä voidaan hyödyntää myös tulevissa peleissä. Kun asialla on EA, voitaisiin jotain näin upeaa nähdä ehkä seuraavassa Battlefieldissä? Peli on tehty heidän moottorillaan.
 
Onhan tämä vähän rajallinen, kun online pelimuotojakin vain kaksi, ja ilman muuta olisi kiva saada enemmän aluksia ym. mutta tällaisenaankin parhaita VR pelejä ja lähellä VR killer appia. HOTAS ohjauksella peli on kyllä vielä todella immersiivinen.
 
Mä oon tykännyt eniten Fleet-taisteluista AI:tä vastaan. Noissa tosiaan on dogfightia enemmän roolia muille kuin hävittäjäaluksille, ja esim. supportaaminen on ihan mukavaa. Tuossa vaan tuntuu matchmaking tökkivän jonkun verran. Ovatko muut törmänneet sellaiseen että peli pomppaa takaisin päävalikkoon sen jälkeen kun on etsinyt sopivaa matsia (30-60 s. tjsp)?

Eilisillan päätteeksi pelasin epätasaisimman dogfight-erän mitä olen nähnyt, meidän puoli voitti 30-3. Heti kun vastustaja ilmestyi takaisin peliin, sillä oli 2-3 hävittäjää tulittamassa niskaan. Mutta pojot EA:lle siitä, että kaikenlaiset avattavat jutut eivät ole mitään ylivertaisia aseita tai suojia. Heikentää ehkä porukan motivaatiota haalia noita, mutta pitää pelin mielenkiintoisempana kaikentasoisille pelaajille.
 
Mä oon tykännyt eniten Fleet-taisteluista AI:tä vastaan. Noissa tosiaan on dogfightia enemmän roolia muille kuin hävittäjäaluksille, ja esim. supportaaminen on ihan mukavaa. Tuossa vaan tuntuu matchmaking tökkivän jonkun verran. Ovatko muut törmänneet sellaiseen että peli pomppaa takaisin päävalikkoon sen jälkeen kun on etsinyt sopivaa matsia (30-60 s. tjsp)?

Eilisillan päätteeksi pelasin epätasaisimman dogfight-erän mitä olen nähnyt, meidän puoli voitti 30-3. Heti kun vastustaja ilmestyi takaisin peliin, sillä oli 2-3 hävittäjää tulittamassa niskaan. Mutta pojot EA:lle siitä, että kaikenlaiset avattavat jutut eivät ole mitään ylivertaisia aseita tai suojia. Heikentää ehkä porukan motivaatiota haalia noita, mutta pitää pelin mielenkiintoisempana kaikentasoisille pelaajille.

Fleet vaikutti hauskemmalta kun oletin. Luultavasti siirryn siihen. Hieman se tökki, välillä meni slideshowksi mutta oli toisaalta kyllä hemmetin komeaa katseltavaa.

Dogfight on edelleenkin hirveää kuraa, eilen omalla puolella oli kolme aloittelijaa jotka ei saaneet yhtään tappoa ja vastapuolella - ylläri ylläri A-wingejä pörräs ohjuslastissa parin X-wingin ohella. Tappio oli jotain 30-8 mutta lohdutuksena tein puolet oman puolen tapoista ja taisin kuollakkin vai viidesti. Kai se omaa virtuaalipippeliä innostaa ja peli tuntuu parhaalta evö kun saa ampua aloittelijoita, mutta ei tuollaisessa matchmakingissä mitään järkeä ole.

HOTAS patchi oli onnistunut ja nyt kun deadzonet on paremmat, peli sujuu paljon paremmin.
 
Mä oon tykännyt eniten Fleet-taisteluista AI:tä vastaan. Noissa tosiaan on dogfightia enemmän roolia muille kuin hävittäjäaluksille, ja esim. supportaaminen on ihan mukavaa. Tuossa vaan tuntuu matchmaking tökkivän jonkun verran. Ovatko muut törmänneet sellaiseen että peli pomppaa takaisin päävalikkoon sen jälkeen kun on etsinyt sopivaa matsia (30-60 s. tjsp)?

Eilisillan päätteeksi pelasin epätasaisimman dogfight-erän mitä olen nähnyt, meidän puoli voitti 30-3. Heti kun vastustaja ilmestyi takaisin peliin, sillä oli 2-3 hävittäjää tulittamassa niskaan. Mutta pojot EA:lle siitä, että kaikenlaiset avattavat jutut eivät ole mitään ylivertaisia aseita tai suojia. Heikentää ehkä porukan motivaatiota haalia noita, mutta pitää pelin mielenkiintoisempana kaikentasoisille pelaajille.

Ei ole ollut ongelmaa online-pelien aloittamisessa. Juu ei paljon napostele dogfight, kun laittaa puoleksi random, niin 100% löytää itsensä imperialin puolelta ja rankingit jakautuu, myös -10vs+25 :D pitää omaa taitoa vähän nostaa, ennen kuin jaksaa sitä taas koittaa.

Onneksi fleet battlessa pelataan pääasiassa objektia ja siinä sivussa ammutaan ihmisvihuja alas.
 
Viimeksi muokattu:
Illan koiratappeluista videopätkä tuubin. Alla on kapinallisten RZ-1 A-Wing. Tykkään tästä kun kopista on hyvä näkyvyys joka suuntaan ja alus tuntuu varsin ketterältä.

Ruudulta katsoessa ei oikein pääse siihen läsnäoloon joka välittyy kun pelaa PSVR-laseilla. Siellä ollaan sisällä silloin.

Dogfight, 5 vs. 5 verkkopeliä, PSVR
 
Illan koiratappeluista videopätkä tuubin. Alla on kapinallisten RZ-1 A-Wing. Tykkään tästä kun kopista on hyvä näkyvyys joka suuntaan ja alus tuntuu varsin ketterältä.

Ruudulta katsoessa ei oikein pääse siihen läsnäoloon joka välittyy kun pelaa PSVR-laseilla. Siellä ollaan sisällä silloin.

Dogfight, 5 vs. 5 verkkopeliä, PSVR


Huh-uh, kyllä tuo PSVR versio varsin karsittu on vs. PCVR mutta toki hintaluokkakin on eri. Eron huomaa ohjaamon heijastuksissa myös, paitsi grafiikassa.
 
Huh-uh, kyllä tuo PSVR versio varsin karsittu on vs. PCVR mutta toki hintaluokkakin on eri. Eron huomaa ohjaamon heijastuksissa myös, paitsi grafiikassa.

Varmasti paljon heikompaa graffaa pleikkarilla, mutta tuo kenttä on ohjaamon valaistuksen kannalta muutenkin huono. Jossain, missä kunnon valonlähde, niin tekee varsin vaikuttavasti varjostukset ohjaamoon.
 
Huh-uh, kyllä tuo PSVR versio varsin karsittu on vs. PCVR mutta toki hintaluokkakin on eri. Eron huomaa ohjaamon heijastuksissa myös, paitsi grafiikassa.

Kuten Gunslinger tuossa myös mainitsi, on tuo kenttä ehkä kaikkein harmain kaikista. Itse en taistelun siimeksessä ehdi ohjaamon tapahtumiin kiinnittää mittaritaulua lukuunottamatta juuri huomiota. Täysi työ pysyä vihun perässä. :D

Tietysti on myös selvää ettei graafisesti voida olla samalla tasolla monta kertaa tehokkaamman ja kalliimman PC-raudan rinnalla.
 
Löytyykö täältä siipiveikkoja? Soolona on vähän tylsää lennellä. Taustaa löytyy alkuperäisistä X-Wing ja TIE Fighter peleistä ja Squadrons ura on juuri aloitettu.

EA ja PSN id on Waide_8 ja saa lisätä. En tosin tiedä miten kommunikointi onnistuu pleikan partyn ja pc:n välillä.

P.S. Lentotaidoilla ei ole niin merkitystä kunhan on hyvä meininki!
 
Viimeksi muokattu:
Löytyykö täältä siipiveikkoja? Soolona on vähän tylsää lennellä. Taustaa löytyy alkuperäisistä X-Wing ja TIE Fighter peleistä ja Squadrons ura on juuri aloitettu.

EA ja PSN id on Waide_8 ja saa lisätä. En tosin tiedä miten kommunikointi onnistuu pleikan partyn ja pc:n välillä.

P.S. Lentotaidoilla ei ole niin merkitystä kunhan on hyvä meininki!

Täällä etsitään myös siipiveikkoja, olis hauska pelailla suomalaisten kanssa. Tosin itse pelaan xboxilla. Saakohan tuon pelin toimimaan jotenkin psn ja boxin kanssa..?
 
Ylös Bottom