Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Starfield

120h mittarissa, 5 main questia ja 69 total questia suoritettuna. Imua riittää hyvin vielä, tuntuu edelleen että ei oikein ole edes päässyt vauhtiin. Aikalailla tasaisesti jakautuu tekeminen: vähä planeettojen tutkimista, parit questit väliin, taas tutkimusta ja vähä välillä kauppiaalle roudata kamaa. Ei mitään mullistavaa mutta hienosti tuohon uppoutuu. Hahmon kehitys vähän sekalainen sillisalaatti, aluksi ajatteli keskittyä techiin, sit science, pari pistettä socialiin ja lopulta on vähän joka puolella jotain. Level 26 vasta joten vielä on jokunen piste laittamatta tauluun, koittanut lähinnä pitää nuo omaan pelityyliin sopivissa paikoissa. Esim. Outposteihin en ole satsaamassa ollenkaan kun ne ei juurikaan kiinnosta. Lukenut että kannattais rushia new game+:aan mutta itse ajattelin kokea tällä ekalla läpäisyllä mahdollisimman laajasti ja sit dlc:t mahdollisesti new game+ kautta.
 
Ihan hyvä arvostelu.
Niin on. Ymmärrän täysin pelin saaman kritiikin, vaikka suhtaudun peliin huomattavasti positiivisemmin kuin arvostelija. Onhan tässä vähän turhan paljon latausruutuja ja pikamatkustusta. Yhden factionin Ryujin viimeinen tehtävä oli aikamoista kuraa, eikä sneaking ole niin hyvää kuin Skyrimissä, sut huomataan turhan helposti, eikä kaikkia tehtäviä pysty hiipien tekemään. 30fpsään en totu sitten millään. Hyviä puolia pelissä sitten onkin PALJON, eikä pelaamista malta aina lopettaa ajoissa. :)
 
Tuosta fasttravelista ainakin aluksessa saisi helposti tehtyä latausruudun vaikka niin, että menisi ohjaamonäkymästä sinne hyperavaruuten, lataisi siinä seuraavan huoneen ja poistuisi sinne. Huijaisi säilyttämällä immersion katkeamattomasta matkasta.
 
Tuosta fasttravelista ainakin aluksessa saisi helposti tehtyä latausruudun vaikka niin, että menisi ohjaamonäkymästä sinne hyperavaruuten, lataisi siinä seuraavan huoneen ja poistuisi sinne. Huijaisi säilyttämällä immersion katkeamattomasta matkasta.
Mutta eikös pelissä tehdäkkin juuri näin? Vai meinaatko liikkumista aurinkokunnan sisällä?
Itsekin siis ihmettelin ensin tuota Stafieldin latausruutu-pelaamista mutta kun tuohon asennoituu oikein niin tuohan on todella tuttua menoa scifistä. Ainoastaan sen toivoisi toteutuvan että kun hyppii johonkin, niin siellä voi tutkia sitä lähiavaruutta. En siis ole itse peliä pelannut vaan ainoastaan lukenut siitä.
Mutta kyllähän lähiavaruutta voikin tutkia. Merkittävimmät kohtaamiset toki keskittyvät planeettojen, tai vastaavien, läheisyyteen. Ehkä tuota avaruutta voisi elävöittää lisää, vaikka asteroidien louhinnalla tms tai avaruusasemien rakentelulla...

Aurinkokunnan sisällä voi jopa lentää planeetalta toiselle. Tässä puuhassa ei tosin ole järjen hiventäkään, täysin ymmärrettävistä syistä.
 
Älkää nyt pahastuko mutta kun xp takia vedin tuon romanttisen polun tuon Sarahin kanssa niin on se kyllä kornia meininkiä, liekkö yritetty vähän liikaa, höpinät on vaan niin outoja.. tyyliin "voi kulta en olekaan puhunut kanssasi 5 minuuttiin, oih kun kaipaankaan sitä", "uih, mistäs tuollaiset taidot olet saanut..".
Ja toinen nyt kun ollaan kimpassa (koskee kai ihan kavereitakin..) niin voisiko olla nalkuttamatta jostain pikku hakkeroinnista.. hiukka ristiriitaa että vihaa jotain ryhmittymää mutta nalkuttaa jos sille ryhmittymälle tekee vähän hakkerointi jäynää. Ja dislikeä tulee vääristä sanomisista.. mitä, eikö liittomme olekaan tähdissä kirjoitettu? Saisiko eron mitenkään että xp bonus säilyisi..

Mutta juu noin muuten, vaikka ei mitään erityisen jännää ole tässä tapahtunut niin kummasti sitä noissa tehtävissä ja tekemisissä menee.. telkkukin ilmoittelee välillä että nyt sammuu jos kaukkariin kosketa..liekkö 6h aikakatkaisu o_O
 
Harmi että pelailin kauan ihan normi kuvakulmasta. Tuo ukon takaa kuvakulma (kauempi) on kyllä omasta mielestä huomattavasti parempi ja hyvin tehty. Ja vasta vähän aikaa sitten tajusin että nuo avaruuspuvut ja kypärät saa automaattisesti veks kun niille ei ole tarvetta.

Ite tulee tota boost packiä käytettyä aika paljon ja vetänytkin sen tappiin. Hauska hypällä jatkuvasti ja pääsee nopeesti liikkumaan eri tasoilla.
 
On tää kyllä siitä erikoinen peli että nyt on kolme iltaa mennyt ilman että ketään ihmisolentoa ampunut, yhtäkään tehtävää tehnyt, silti leveleitä paukkuu.
Innostuin hortonomin hommista ja nyt on metsäisellä nyppylän huipulla nätti outpost missä kasvattelen juttuja, kattelen maisemia, sisustan pihaa ja kämppää. Iski vaan joku ihme koukku tohon että ikuisuuspeli tämä on vaikka joskus todennäkösesti hetkeks kesken jääkin.
 
On tää kyllä siitä erikoinen peli että nyt on kolme iltaa mennyt ilman että ketään ihmisolentoa ampunut, yhtäkään tehtävää tehnyt, silti leveleitä paukkuu.
Innostuin hortonomin hommista ja nyt on metsäisellä nyppylän huipulla nätti outpost missä kasvattelen juttuja, kattelen maisemia, sisustan pihaa ja kämppää. Iski vaan joku ihme koukku tohon että ikuisuuspeli tämä on vaikka joskus todennäkösesti hetkeks kesken jääkin.
Hyvä kirjoitus ja esimerkki, että miten monella eri tavalla peliä voi pelata. Taidan itsekin kokeilla tuota lähestymistapaa.
 
Hyvä kirjoitus ja esimerkki, että miten monella eri tavalla peliä voi pelata. Taidan itsekin kokeilla tuota lähestymistapaa.
Täytyy myöntää, etten ollut edes tajunnut tällaista lähestymistä.


Myös huvitti, kun pelin sisäinen ajankulku on itsellä vielä hakusessa. Eräässä tehtävässä piti odottaa 24 tuntia, niin aikani kylää ympäri juostessani päätin matkata samaisen planeetan toiselle pisteelle ammuskelemaan piraatteja, palasin, odottelin edelleen, josko 24 tuntia olisi kulunut... no ei tietenkään. Pari pienempää sivutehtävää ja taisimpa matkata toiselle planeetallekin ja kesken räiskinnän tulee ilmoitus, että 24 tuntia on nyt kulunut :D
Kiitin luojaani, etten vain samoillut ympäri kylää pelkästään odottaen, sillä tuohon taisi mennä oikeasti useampi tunti. Näin jälkikäteen opin myös, että tuoleilla yms. istumisessa saa pikakelattua aikaa.
 
Onko muilla tullut vastaan Ryujin-questlinen Sabotage-tehtävän viimeisessä vaiheessa glitchiä, jossa kaivattu David Barron ei ole SSNN:n aulassa, kuten pitäisi? Quest markeri osoittaa jonnekin vaellettavan alueen ulkopuolelle, eikä itse Barronia näy missään. Nukkuminen, reloadaaminen ei tunnu auttavan, eikä mikään muukaan. Käytännössä siis tehtävää ei voi suorittaa loppuun. Googlen perusteella en ole asian kanssa yksin, harmi että korjausta ei tullut ainakaan edellisen pätsin mukana. PC:llä homman voi ilmeisesti kiertää console commandeilla, mutta minkäs teet Xboxilla. No, kai se pitää lähteä tahkoamaan pääjuonta etiäpäin.

 
Näin jälkikäteen opin myös, että tuoleilla yms. istumisessa saa pikakelattua aikaa.
Tämä on tuttua Bethesdaa jo Oblivionista. Siellä oli pääjuonen loppupuolella tehtävä missä piti mennä tiettyyn paikkaan tiettynä vuorokauden aikana, joten ei muuta kuin odotuspikakelaus käyntiin. :)
 
Onko muilla tullut vastaan Ryujin-questlinen Sabotage-tehtävän viimeisessä vaiheessa glitchiä, jossa kaivattu David Barron ei ole SSNN:n aulassa, kuten pitäisi?
Ei ole. Tehtävä oli muuten ihan järkyttävää paskaa, en ole ikinä missään pelissä niin huonoa sneak-tehtävää tehnyt. Ja mulla oli vielä kaikki sneak-perkit ja oikea asu, eikä hommasta meinannut tulla silti mitään.
 
Onko muilla tullut vastaan Ryujin-questlinen Sabotage-tehtävän viimeisessä vaiheessa glitchiä, jossa kaivattu David Barron ei ole SSNN:n aulassa, kuten pitäisi? Quest markeri osoittaa jonnekin vaellettavan alueen ulkopuolelle, eikä itse Barronia näy missään. Nukkuminen, reloadaaminen ei tunnu auttavan, eikä mikään muukaan. Käytännössä siis tehtävää ei voi suorittaa loppuun. Googlen perusteella en ole asian kanssa yksin, harmi että korjausta ei tullut ainakaan edellisen pätsin mukana. PC:llä homman voi ilmeisesti kiertää console commandeilla, mutta minkäs teet Xboxilla. No, kai se pitää lähteä tahkoamaan pääjuonta etiäpäin.


Samankaltainen ongelma minulla mutta eri tehtävässä. Kaveri kenet pitäisi tavoittaa on 'lähi'kartan ihan jossain reunassa minne ei voi jalkapatikalla mennä kun peli kääntää sinut takaisin päätettyään että olet jo riittävän pitkällä..
 
Bugeja ei missioneissa ole tullut vastaan mutta New Atlantiksessa kaksi kertaa kun olen sinne mennyt niin alkanut random rähinä kun peli katsoisi että olisin alkanut ampumaan jotain. Korjautunut kyllä edellisen tallennuksen latauksella.

Ja pari kertaa tuli vaimoehdokkaalta kolme tai neljä "en tykkää" kun vaan olin aluksessa sisällä. Mutta varmaan jotain realismin tavottelu juttuja.
 
Hiippailu tässä on ainakin ihan persiistä, jos erehtyy ottamaan jonkun alukselta mukaan tehtävään, niin ne aivottomat idiootit alkaa heti ammuskelemaan kaikkea mikä liikkuu :D
 
Hiippailu tässä on ainakin ihan persiistä, jos erehtyy ottamaan jonkun alukselta mukaan tehtävään, niin ne aivottomat idiootit alkaa heti ammuskelemaan kaikkea mikä liikkuu :D
Näinhän se on. Tosin kannattaa jättää se kaveri suosiolla odottelemaan johonkin paikkaan (vaikkapa johonkin oman aluksen viereen), jos haluaa ihan vaan hiippailutehtävää mennä eteenpäin. Itse en tosin peleissä hiippailun päälle juuri perusta, joten ei ole itselleni ollut suurikaan ongelma tuo joka tapauksessa.
 
Ainoot bugit on tullu itellä outposteilla, kun landaa oman aluksen landing padiin, onneks oli saveja aikasemmilta kerroilta, säikähdin jo että tuli game breikkeri. Samaa mieltä myös noista stealth tehtävistä, hyvä että sen ryuyyijyujiy tehtävän sai edes läpi kun ei ollu perkkejäkää.
 
Nyt pyörii loppu tekstit ruudulla ja sehän otti 59.5h, leveli 38.

Ihan kivaa oli suurimman osan ajasta, muutamat loppu pään tehtävät tosin meinas alkaan jo nyppimään. :D
Bugeja oli paljon vähempi kun mihin oon tottunu Bethesdan peleissä. 5 kertaa kaatukin tuon 59.5h aikana, mikä on aika mitätön lukema.

Antaisin tälle numeroksi sen 7/10, modattuna tää sitten saakin jo 9/10.
Modeinahan oli:
-StarUI, tekee inventorystä paaaaaaljon paremman.
-Starfield Frame Generation, vaihtaa kuppasen FSR2 DLSS:ään
-Responsive Grabbing, poistaa viiveen kamojen ja raatojen nostelusta.
-Less Spongy Enemies, vihut ei ota miljoonaa kuulaa naamarin.
-Achievment Enabler, saa saavutukset vaikka modeilla leikkiikin.

New game plus tuli myös aloitettua, saas nähä miten tää rundi tulee menemään.
 
Ylös Bottom