Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Starfield

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc xsx
En ole hirveästi Bethesdan pelejä aiemmin pelannut, lähinnä Skyrim on itselleni tuttu, joten en tiedä onko tämä muista peleistä otettu, mutta tuo persuasion systeemi on kyllä aivan karsea. Se on jotenkin niin huonosti toteutettu ja tuntuu lähinnä siltä, että huijaat jos käytät sitä. Puhumattakaan siitä miten se rikkoo täysin eläytymisen peliin. Monta kertaa olen miettinyt, että ei tämä nyt voi olla mahdollista, että joku tyyppi esimerkiksi antaa avaimensa minulle vain koska pyysin sitä kauniisti :D. Tai puhumattakaan siitä miten dialogi ei ole millään muoto luonnollista, jos uhkailen tyyppiä antamaan avaimen ja hän vastaa tyyliin: "No kieltämättä hyvä pointti, ota siitä".
 
Merkkipäivä! Sain asuntolainani maksettua loppuun. Nyt loppuu se planeetan kartoitus krediittien perässä. Nyt voinkin jälleen keskittyä irl-töihin ja irl-asuntolainan maksamiseen.
Otin siinä alussa tuon talolainan harteilleni.. kerran olen käynyt, ehkä kuvittelin että siellä olisi jotain järkevää tai voisin hyödyntää sitä.. en oikein tiedä mitä tuon kanssa edes pitäisi tehdä, tyhjä kämppä.. mistä sinne edes saa saa tavaraa ja mitä etua vs. pääpaikka lobby.. ?

Ja taas yksi nuiva asia pelissä, halusin päästä sinne alun kaivosplaneetalle/kuuhun takaisin.. no eipä ole mitään hajua missä se on ja pelin tähtikartta tietoineen ei auta yhtään, ei ole mitään hakua tai tienviittaa mistä edes kaivella. Ja taas google laulamaan.. pelissä siis on monia rakenteita ihan keskeneräisenä, toisena esimerkkinä resurssien träkkäys.. joo saa päälle mutta ei pois.. loogisin mistä kytkisin pois on inventaario mutta sielläkään ei onnistu ja ei tietty toimisi tavaroille joita ei ole... valmistuneista tutkimuksistakaan ei enää moinen onnistu kun track/untrack poistuu..?
 
Tai puhumattakaan siitä miten dialogi ei ole millään muoto luonnollista, jos uhkailen tyyppiä antamaan avaimen ja hän vastaa tyyliin: "No kieltämättä hyvä pointti, ota siitä".

Olisivat kirjottaneet sen auki, tuohan on vain kunnianosoitus Star Warsin Jedien taitoja kohtaan ;)

Itse en myöskään vieläkään oikein ymmärrä miten tuo taivuttelu toimii, mutta välillä tosiaan toimii ja aika erikoisilla valinnoilla nimenomaan.

en oikein tiedä mitä tuon kanssa edes pitäisi tehdä, tyhjä kämppä.. mistä sinne edes saa saa tavaraa

Eikös siellä joku decorate paneeli ole seinässä, jonka kautta saa sisustettua? Jossain toisessa asunnossa tuollainen ainakin oli. Ja itse ainakin olen vienyt muutamia koristeita ja kirjoja omalle alukselle reissulta, joten niillä sitten voi viimeistellä ilmeen. Xboxilla A-näppäin pohjassa pystyy tavaroita siirtelemään vapaasti.
 
Viimeksi muokattu:
Homma paketissa. Reilun 100h savotan jälkeen olisin toivonut hieman eeppisempää loppua, mutta ei tämä peli missään nimessä pettänyt. Hirmuisesti tehtävää, nähtävää ja aktiviteetteja. Sanoisin että jopa liikaa panostettu ylimääräiseen tilpehööriin. Määrä ei omissa papereissa korvaa koskaan laatua.

MUST HAVE visuaaliset modit:
 
Starfieldin myynnit julkkarissa (Game Passin lisäksi) olleet ihan hyvällä tasolla Euroopassa:

The Xbox game, which is also on PC, became the fastest-selling new IP of the year, and the fifth fastest-selling game of the year overall. Its launch sales are ahead of Final Fantasy 16 and Resident Evil 4, but behind Hogwarts Legacy, Diablo IV, The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom and Star Wars Jedi: Survivor.

The data isn't quite like-for-like, as Starfield was technically available a week earlier for those who purchased the premium edition, so had a few extra days of sales. Starfield was also a day one Xbox Game Pass release, and that data isn't included here, either.

The game just about comes ahead of Forza Horizon 5 as the biggest Xbox launch this generation across Europe.

 

Starfield on suuri peli kaikin tavoin. Siitä tullaan varmasti vielä puhumaan pitkään. Riston ansiokkaan arvostelun ohella kannoin myös korteni kekoon blogissa, joka pohtii mitä kaikkea Todd Howardin luomus uhraa jahdatessaan Bethesdan perinteistä tyyliä.
 
Pikkusen taas ärsyttää kumppanin meininki.. pyysin sitä odottelemaan paikassa x ja menin parin latausruudun kautta paikkaan y hoitamaan jotain gangsteria niin kumppani sitten teleporttasi viereen esittämään mielipiteitään :mad: no ei siinä mitä mutta kun palasin paikkaan x jatkamaan niin eihän se olekaan seuraamassa vaan ehkäpä paikassa y... eli taas sinne takaisin se poimimaan.. voi juutas, pitänee jättää alukselle seuraavalla kerralla.. ei oikein toimi tuo odotus..
 
Läpihän se meni. Save filen pelikello kertoo ajaksi 6 päivää ja risat. Leveli taitaa olla 46 tai 47. Paras Bethesda-peli koskaan kiitos Skyrimiä ja Falloutia kiinnostavamman teemansa. Vikoja ja bugeja aivan julmetun paljon, mutta jokin tässä silti koukutti loppuunsa saakka. Jos arvosanan antaisin meidän asteikolla, niin 4/5.
 
Paras Bethesda-peli koskaan kiitos Skyrimiä ja Falloutia kiinnostavamman teemansa.

Näin se myös omalla kohdallani menee. On kyllä tullut katseltua, että josko sitä antaisi vaikka Fallout 4:lle uuden mahdollisuuden, mutta lopulta nimenomaan se teema tässä nostaa omallakin mittarilla tämän ylitse muiden.

Ja omissa kirjoissa tämä menee ihan sinne Biowaren Mass Effectin ja KOTOR:n kannoille parhaina avaruuteen sijoittuvissa peleissä. Katsotaan vielä miten tämä lopulta sijoittuu, kun NG+:n kanssa on vähän pidemmällä.
 
Ja omissa kirjoissa tämä menee ihan sinne Biowaren Mass Effectin ja KOTOR:n kannoille parhaina avaruuteen sijoittuvissa peleissä. Katsotaan vielä miten tämä lopulta sijoittuu, kun NG+:n kanssa on vähän pidemmällä.

Itte jätin NG+:n vielä odottelemaan, kun oli pari rikkinäistä tehtävää mitkä haluan suorittaa loppuun korjaustensa jälkeen. Pahimpana tuo aiemminkin mainitsemani Ryujin-factionin viimeinen tai toiseksi viimeinen tehtävä, jota ei koskaan loppuun saakka voinut pelata.
 
Kyllä se aina lämmittää mieltä, kun hyvät pelit menestyy. :)

Työkiireiden takia en ole ihan vielä kunnolla päässyt Starfieldin maailmaan, mutta vähän vajaa 20 tuntia pelanneena uskallan jo nyt sanoa, että tämä olisi oma GOTY, ellei tänä vuonna olisi uutta Zeldaa julkaistu.
 
että tämä olisi oma GOTY, ellei tänä vuonna olisi uutta Zeldaa julkaistu.
Samaa mieltä, Zelda ja tämä tämän vuoden kaksi parasta.
Älkää sanoko noin. Ei millään olisi aikaa pelata Tears of the Kingdomia tähän välin. :D

Samaa mieltä noin muuten. Tällä hetkellä vaikuttaa vahvasti silti, että Starfield on tämän vuoden GOTY. Toki pelaamista on vielä kymmeniä ja taas kymmeniä tunteja jäljellä, joten lopullinen arvio vasta kun peli on läpi.
 
Läpi meni täälläkin. 4d 10h sanoo Xbox peliajaksi. Tuosta varmaan tosin 10% voisi poistaa kun olen melko eloisa eikä keskittyminen aina oikein onnistu. Näinpä konsoli peleineen päivineen jää päälle usein vaikken sitä pelaakkaan kun saan päähäni mennä saunaan, lähteä kauppaan tai tekemään ruokaa.
Lopputekstien rullatessa, mietin ettei kuitenkaan jättänyt samanlaista jälkeä kuin Fallout 4 teki - vielä ainakaan. Falloutin miljöö ja tunnelma radioineen päivineen oli vaan jotain todella mieleenpainuvaa.

Anyway, pelihän oli kyllä ihan mahtava. Loppukliimaksia ei kuitenkaan oikein tullut kun juonikuviot oli selitetty jo pelin edetessä melko hyvin. Aloitin samantien uuden kierroksen pääjuonen kera. (Vaimolle valehtelin ettei loppunut kun on tekemättömiä sivutehtäviä, tästä on vähän huono omatunto vaikka pitääkin tavallaan paikkansa.. :confused:).
Ajattelin tällä uudella kierroksella kokeilla kasvien ja eläinten kasvatusta jollain syrjäisellä outpostilla. Koko outpost konsepti on minulla vielä kokematta, en vain nähnyt tarvetta kun oli niin kova kiire touhuta tehtäviä. Ainiin, tämä hössötys että NG+ on jotain mullistavaa.. Niin ei. Ei tässä ole mitään ihan oikeasti mullistavaa mielestäni. Raikkaalta tämä silti tuntuu aloittaa alusta! Johtuuko näistä NG+ muutoksista? Kyllä varmasti ainakin osittain :) Edelleen 2023 GOTY peli minulle :)
 
Ylös Bottom