Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Väliaikastatusta täältäkin, lv64, reilut 180h. Pääjuonta 5 tehtävää tehtynä. Planeettoja skannattuna sitten sitäkin enemmän. 406 'fully surveyed'.Nyt on yks mittapuu saavutettu, lvl50 ja vielä jaksaa, kyllä tämä jonain päivänä läpikin menee
Mulla on joku sama vika näiden avaruus-scifi pelien kanssa. Pelasin tunteroisen, mutta ei tähän mitään isompaa paloa tullut. Tosin sama on käynyt jo fallout4:sen ja 76:sen kanssa, vaikka 4:sen lopulta pelasinkin VR:nä läpi. Ehkä tätä hitaasti pelailee läpi.Nyt pitää kyllä vain myöntää että tämä peli menee ikävä kyllä samaan kategoriaan kuin Skyrim ja kaikki muutkin Bethesda pelit: Eivät vain ole minulle.
Tässä sentään kävi sellainen kaari että minulla oli hauskaa jonkin aikaa. Ensimmäiset 5 tuntia oli aikamoista pakkopullaa ja meinasin lopettaa siihen. Sen jälkeen 35 tuntiin asti minulla oli jopa ihan hauskaa, mutta siitä eteenpäin iski taas aikamoinen tylsyys ja 40 tunnin kohdalla pistin alkuviikosta pillit pussiin eikä ole edes tehnyt mieli palata pelin pariin.
Pääsin tarinassakin jopa niin pitkälle että ymmärrän miten tuo NG+ tulee toimimaan, mutta vaikka tarina jonkin verran itseäni kiinnostaa, ei sekään pystynyt pitämään minua pelin parissa.
En nyt ehkä sen tarkemmin lähde erittelemään mikä tässä pelissä tökkii, mutta voisin tiivistää fiilikseni yhteen sanaan: "Harmi". Odotin tältä peliltä aika paljon ja odotin että pitäisin siitä, mutta harmittavasti näin ei käynyt.
Miten ei voi kiinnostaa? En keksi millään mitään mielenkiintoisempaa asiaa kuin avaruus. Ihmiset ovat erilaisia, mutta tämä ei mene mulla jakeluun.Mua ei myöskään avaruus/scifi juuri kiinnosta.
Kaikkein alimmat fpst (noin 5) olen löytänyt planeetoilta joissa on vehreää kasvustoa, eläimiä, sadetta ja siellä sprinttailee vauhdikkaasti skannaten. Välillä kyykähtelee ihan huolella tuollaisissa tilanteissa.Ruudunpäivitys ei pysy aina edes 30:ssä, ainakin joissain kaupungeissa tippuu paikoitellen selvästi.
Mua ei myöskään avaruus/scifi juuri kiinnosta mutta silti tämä peli koukuttaa kovasti tekemään kaikkea mitä siitä löytyy.
Oho! Aika alhaisiin lukemiin menee.Kaikkein alimmat fpst (noin 5) olen löytänyt planeetoilta joissa on vehreää kasvustoa, eläimiä, sadetta ja siellä sprinttailee vauhdikkaasti skannaten. Välillä kyykähtelee ihan huolella tuollaisissa tilanteissa.
Sehän mainittiin muistaakseni jossain, että vain osa planeetoista on ns. käsin tehtyjä. Pelissä on kuitenkin kai joku yli 1000 planeettaa, joten kaikkia ei sitten tosiaankaan ole käsin tehty, vaan suuri osa on No Man Skyn tapaan proseduraalisesti generoituja. Tuo sinunkin mainitsemasi planeetta lienee sellainen. En nyt ihan laiskuutena tuota juttua näkisi, vaan lähinnä asia, jota ei ole osattu ottaa huomioon, kun kuitenkin samaan aikaan on tuhansia ja tuhansia muita muuttujia, joita on otettu huomioon ja priorisoitu korkeammalle. Huvittava juttu toki tuo löytämäsi planeetta ja sen olosuhteet siellä oleviin löydöksiin nähden.Onhan tää kyllä hiukan koomista et esim nyt olen planeetan kuulla tutkimassa basea jossa happea on nolla, pakkasta 221 astetta ja painovoimaakin sen verran että pieni horjahdus pistää kiertoradalle, ja siitäkin huolimatta joka paikka on täynnä avattuja ruokabokseja, kaljapulloja sekä...makuupusseja. Melkosta porukkaa kun pitävät piknikkejä näissä olosuhteissa.
No pysyypähän kaljat kylmänä...kunhan on kirves mukana että voipi louhia sopivan kokoisia lastuja. Ja mikäs sen mukavampaa kuin mäiskiä kebabia kypärän visiiriin.
Varmaan Beth vetänyt mutkat suoriksi ja copypastettanut nää kaikki saman mallin mukaan, että kai sieltä löytyy se ensimmäinen base jostain maankaltaisesta paikasta missä tälläisessä olisi jotain järkeä. Laiskaa, laiskaa.
Veikkaan, että ne on kyllä osattu ottaa huomioon, mutta pelillisesti elämälle epäkelvolliset planeetat olisivat entistä turhempia, jos näillä ei olisi mitään muuta kuin jotain mineraaleja kerättävänä.En nyt ihan laiskuutena tuota juttua näkisi, vaan lähinnä asia, jota ei ole osattu ottaa huomioon, kun kuitenkin samaan aikaan on tuhansia ja tuhansia muita muuttujia, joita on otettu huomioon ja priorisoitu korkeammalle.
Hyvä huomio. Itsekin annoin golf pelistä aikoinaan kehittäjille palautetta siitä, että veden yli pystyi kävelemään. Vastasivat melkein samalla tavoin, kuin sinä, jolen hyvä muistaa tämäVeikkaan, että ne on kyllä osattu ottaa huomioon, mutta pelillisesti elämälle epäkelvolliset planeetat olisivat entistä turhempia, jos näillä ei olisi mitään muuta kuin jotain mineraaleja kerättävänä.
Kyseessä on kuitenkin peli, eikä simulaatio.
Vaikka en pelikehittäjä ole (ohjelmistokehittäjä kyllä muuten) niin oishan noi maailmat voitu luokitella niin, että niissä olisi vaikka erilainen sääntösetti jota se proseduraaligenerointi käyttäis. Sillä välttyis immersiota rikkovat jutut ainaki jollai tasolla.Veikkaan, että ne on kyllä osattu ottaa huomioon, mutta pelillisesti elämälle epäkelvolliset planeetat olisivat entistä turhempia, jos näillä ei olisi mitään muuta kuin jotain mineraaleja kerättävänä.
Kyseessä on kuitenkin peli, eikä simulaatio.
Samaa mieltä täysin. Mutta sen takia itse uskon, että tuota ei vain ole tullut huomattua niin valtaisan muun muuttujajoukon keskeltä. En uskoisi olevan sinänsä kovin vaikea toteuttaa, vaikken itsekään pelikehittäjä ole, joten sinänsä tässä mutuilen.Vaikka en pelikehittäjä ole (ohjelmistokehittäjä kyllä muuten) niin oishan noi maailmat voitu luokitella niin, että niissä olisi vaikka erilainen sääntösetti jota se proseduraaligenerointi käyttäis. Sillä välttyis immersiota rikkovat jutut ainaki jollai tasolla.