Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Street Fighter IV [X360]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zuor
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Street Fighter IV [X360]

Ei se arcadetikku jokaiselle ole kyllä mikään autowin. Mulla on ollu tosi vaikeeta niiden kanssa, kun arcadehalleissa ja kaverin tikulla oon koittanu sohia. Ei vaan vasen ranne tee liikkeitä yhtä nopeasti kuin sen käden peukalo.
Itselläni myös Xbox. Siksi: Fightpad!

Hmm... Mites toi D-padi tossa? Pelailen tässä justiinsa Xbox versiota, ja täytyy sanoa että pelot osotuivat todeksi. Aika karmea on pelata tikulla tai d-padilla. Koska d-pad laittaa esim loikkaamaan ylös kun yrittää nopeasti tehdä jotain liikettä ja tikussa on ehkä liian paljon liikkumavaraa. :D

Mutta eiköhän tämä tästä. Pitää vaan tolla tatilla yritellä. Sain ekat superit jo ilmoille (äh, ärsyttävät loikat! :'( )

Hyvä peli kuitenkin. Hauska pelata ja tarpeeksi haastava. Pitää vaan purra hammasta ja opetella elämään ton ohjaimen kanssa. Onneksi on muistissa noi vanhat SF2-liikkeet.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Superin omistajille kysymys: Onko Gouken paljon huonompi kuin normaalissa IV:ssä?

Noniin, en sitten vastustanut itseäni sen enempää, vaan pistin tilaukseen kun näin ton Arppiksenkin hakkaavaan peliä LIVEssä kuin viimosta päivää. :)

Testailen ensin tuota perusohjainta, ja päätän sen jälkeen jatkoinvestoinneista.

Noniin, en sitten vastustanut itseäni sen enempää, vaan pistin tilaukseen kun näin ton Arppiksenkin hakkaavaan peliä LIVEssä kuin viimosta päivää. :)

Testailen ensin tuota perusohjainta, ja päätän sen jälkeen jatkoinvestoinneista.

Haha, itseasiassa olen jo ajatellut hommata ton padin. Aika huono toi Xbox360 ohjain tohon peliin kuitenkin on.

Hmm... Mites toi D-padi tossa?
Poistaa se molemmat Xbox Dpadin viat, eli että suunta ei välttämättä aktivoidu kun se laatta ottaa reunoihin kiinni, ja se että kun koittaa painaa "pääilmansuuntaan", niin painalluksesta tulee helposti "väli-ilmansuunta".

Muutoin sen Dpadin tuntuma vaatii hieman totuttelua, kun se painautuu todella alas, eikä siinä ole sellaista tuntuvaa napsahdusta kun suunta aktivoituu. Tottumuskysymys.
Materiaali on kivan liukasta, ei tule peukkuun rakkoja tai tarvitse viritellä mitään kangassysteemeitä.

Päänapit on isoja ja niiden välillä on pieni tila, että peukalolla on helppo painaa kahta vierekkäistä yhdessä.

Ostin aikoinaan kaksi pelisessioihin. En ole katunut.

Noniin, nyt ostin... TEKKEN 6 arcade tikun! Koska sain Tekken 6:sen mukana. Pitänee vielä testailla sitä nyt. Mutta aivan varmasti on parempi kuin toi Xbox-padi. Tuntuukin jotenkin luotettavammalle. :)

E: Noniin, on vähän trainingissä vetäny pari kierrosta, ja tuntuu todella hyvältä tässä pelissä. Huomaa kyllä että esim. Dragon Punch ei oikein vielä luonistu tuosta vain, mutta harjoitus tekee mestarin. Olen ihan tyytyväinen tähän Tekken ohjaimeen. :)

Noniin, nyt ostin... TEKKEN 6 arcade tikun! Koska sain Tekken 6:sen mukana. Pitänee vielä testailla sitä nyt. Mutta aivan varmasti on parempi kuin toi Xbox-padi. Tuntuukin jotenkin luotettavammalle. :)

E: Noniin, on vähän trainingissä vetäny pari kierrosta, ja tuntuu todella hyvältä tässä pelissä. Huomaa kyllä että esim. Dragon Punch ei oikein vielä luonistu tuosta vain, mutta harjoitus tekee mestarin. Olen ihan tyytyväinen tähän Tekken ohjaimeen. :)

Ihan pätevä tikkuhan se on. Varsinkin tolleen ekaksi vehkeeksi. Itsellä tuollainen myös, tosin modattuna. Kuva löytyy edellissivun ensimmäisestä viestistä. Lähinnä kylläkin kakkos/kaveri tikkuna tuo itsellä ollut.

Dragon punchista sen verran että jos et ole vielä huomannut niin SFIV peleissä lähes jokaiselle (paljon mahdollista että ihan jokaiselle) ns srk liikkeelle toimii shortcutti eli kaksikertaa etuviistoon ja lyönti (tai esim kaksikertaa takaviistoon ja potku = fei longin tulipotku). Tolla vaan helposti tekee itselleen karhunpalveluksen, varsinkin jos pelaa muita pelejä joissa noita shortcutteja ei ole ja huomaa että ei osaakkaan tehdä tuota perus komentoa.

Ihan pätevä tikkuhan se on. Varsinkin tolleen ekaksi vehkeeksi. Itsellä tuollainen myös, tosin modattuna. Kuva löytyy edellissivun ensimmäisestä viestistä. Lähinnä kylläkin kakkos/kaveri tikkuna tuo itsellä ollut.

Dragon punchista sen verran että jos et ole vielä huomannut niin SFIV peleissä lähes jokaiselle (paljon mahdollista että ihan jokaiselle) ns srk liikkeelle toimii shortcutti eli kaksikertaa etuviistoon ja lyönti (tai esim kaksikertaa takaviistoon ja potku = fei longin tulipotku). Tolla vaan helposti tekee itselleen karhunpalveluksen, varsinkin jos pelaa muita pelejä joissa noita shortcutteja ei ole ja huomaa että ei osaakkaan tehdä tuota perus komentoa.

Ahaa, kiitos tiedosta, en tiennyt noista Shortcuteista. :)

Mä oon pelannut nyt enimmäkseen vain Ryu:lla, kun olen yrittänyt saada niitä liikeitä selkärankaan, kun se on tuttu hahmo ja osasin tehdä noi silloin SNES aikoina. Pitää hieman treenata noita muitakin hahmoja ja katsella millä sitä pärjää parhaiten.

Kiva saada apuja. :)

Toinen, ehkä käytännöllisempi shortcutti on niille 360 asteen pyöräytyksille, niille riittää pelkkä 225 asteen pyörähdys. Eli puoliympyrä ja vähän päälle.
Helpottuu hieman 'Gief ja Hakan.

Miksi muuten ihmiset valittavat tosta Sethistä niin paljon? Nojaa, pelaan peliä vielä easyllä koska en ole kauhean hyvä. Mutta enpä ole hävinnyt otukselle kertaakaan. Onko sitä sitten heikennetty tähän versioon?

Miksi muuten ihmiset valittavat tosta Sethistä niin paljon? Nojaa, pelaan peliä vielä easyllä koska en ole kauhean hyvä. Mutta enpä ole hävinnyt otukselle kertaakaan. Onko sitä sitten heikennetty tähän versioon?

Sen muistan jostain lukeneeni että tässä superissa kaikkein helpoin mode olisi entistäkin helpompi ja sit kaikkein vaikein taas entistäkin vaikeampi. Että saattaa se siitä johtua tuo Sethin helppous? Tai sitten osaat lukea peliä suhteellisen hyvin. Ei se kumminkaan kovinkaan vaikea vastus ole millään tasolla jos miettii vähän miten sitä yrittää voittaa.

Itse olen superissa arcadea pelannut vain ja ainoastaan sillä kaikkein vaikeimmalla. Siinämielessä noita arcade ukkoja on mun mielestä järkeistetty että ne pelaa aikapaljon siten kuin esim onlinessä pelaavat keskiverto vastaavat pelaa(Ken roiskii shoryukenejä, Chun alottaa kikonenillä ja perääntyy). Vanillassa mun tollanen ei omaan silmään ainakaan pistänyt.
Enivei. Ei tuo vaikeinkaan taso juurikaan vanillan vaikeinta vaikeampi ole. Sethiä joutuu yleensä paristi yrittämään, muut kaatu aika helposti.
Tosin hardest Cody on ainakin jollain hahmoilla tosi veemäinen. No onhan se elävä Cody myös. Sillä on kumminki periaatteessa 3 armorbreikkeriä ja onko sen erikoisliikkeistä ykskään unsafe? Esim Guylle, jolla tullu tätä superia eniten nyt aluks pelattua, Cody tuntuu yhestä hankalimmista matchupeista.

En pelaa ihan sillä oliko se "easiest" vai "very easy", vaan sillä easyllä. :)
Enkä mä usko että mä peliä luen kovin hyvin, mutta oon vaan aika varovainen ja suojaan paljon kun tappelen Sethiä vastaan. Yritän myös kampittaa sitä paljon ja niin poispäin.

Joo Cody on aika hankala, voitin vähän tuurilla sen.

Itse pelailen Arcadea sillä perus mediumilla, ja voin sanoa että Sethiä on helpotettu edellisestä osasta aika lailla.
Sen sijaan kummallisia vaikeustasorönsyilyjä tulee siinä kohdassa kun pitäisi taistella viimeistä hahmoa vastaan ennen "Fight your rivalia". Kerran siunaantui siihen kohtaan Ryu, joka noudatti raadollisesti netistä tuttua Ken-flowcharttia ja vastasi kaikkiin Hakanini liikkeisiin pelkällä täydellisesti ajoitetulla Shoryukenilla, mitään en saanut läpi.
Piti öljytä ja lähteä läpsimään pelkillä perusiskuilla.

Itse pelailen Arcadea sillä perus mediumilla, ja voin sanoa että Sethiä on helpotettu edellisestä osasta aika lailla.
Sen sijaan kummallisia vaikeustasorönsyilyjä tulee siinä kohdassa kun pitäisi taistella viimeistä hahmoa vastaan ennen "Fight your rivalia". Kerran siunaantui siihen kohtaan Ryu, joka noudatti raadollisesti netistä tuttua Ken-flowcharttia ja vastasi kaikkiin Hakanini liikkeisiin pelkällä täydellisesti ajoitetulla Shoryukenilla, mitään en saanut läpi.
Piti öljytä ja lähteä läpsimään pelkillä perusiskuilla.

Sama vika Keniä vastaan muutes. Aina tulee Dragon Punchia tai jotain muuta specialia, easylläkin. Ja joo, siinä ei auta muu kuin suojata ja vetää nopeita perusiskuja. Varsinkaan kun en vieläkää ole tottunut täysin tohon arcade tikkuun (vieläkään ei kaikki superit onnistu ihan aina). :)

E: Mutta nyt onneksi löysin hyvän tikku tutorial videon. Auttoi aika paljon, kun tajusin että voi olla kyykyssäkin ja tehdä noi "alaviistoon > alaviistoon > lyönti" -liikeet.

http://www.youtube.com/watch?v=JLxLEMxzjqM tuossa jos kiinostaa.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Pirhana sentään, kyllä hyvän tappelupelin tunnistaa sellaista pelatessaan. Näin päräyttävää meininkiä ei ole tullut vastaan sitten Tekken 3:n.

Ryun ja Kenin tarinatilat nyt siis takanapäin, ja toistaiseksi on ollut todella innostavaa mättöä. Liikkeet ovat Xbox-ohjaimella enemmän kuin hakusessa, ja tuon Shourykenin (menikö oikein?) viljeleminen kellistää hyvinkin usein, mutta tämä ei lannista todella tyydyttävän ja hiotun gameplayn ansiosta. Graafisesti peli on myös todellista karkkia.

Viimeksi Street Fighteriä pelasin nipalla enkä oikein tykästynyt, mutta nyt on kyllä ihan erilaiset tuulet mukana. Takaisin mättämään!

Paikkaa myös sentään jotenkin Alan Waken odottelua.

Nyt alkaa kyllä todella mennä hermo tuon sinisen kyrv... eikun Sethin kanssa. Tämän taistelutyyli on äärimmäisen paskamainen kaikkien animaatioliikkeidensä kanssa, eikä ekan rundin jälkeen ole oikein mitään jakoa. Ryulla, Kenillä ja Hondalla sain piestyä tämän hengiltä, mutta Ibuku saa papalta järkyttävää kyytiä.

Olisiko mitään neuvoja tuon kyykyttämiseen?

Itse pelasin alussa yhden erän pelejä. Kolmen erän peleissä Sethistä tulee julmattoman kova vastus, varsinkin alkuvaiheessa kun ei handlaa kaikkia liikkeitä.

Joo, tää toimii aika hyvin. Mä aloitin Very Easyllä ja nyt pelailen easyllä. Peli on todellakin helpompi kun on toi Arcade-tikku. Pitäs vaan pelata nyt hieman enempi, loistava pelihän tää on.

Ja, voin sanoa niille kenellä on Sethissä vaikeuksia, pelaatkaapas Tekken 6:sta. Se viimeinen bossi on niin halpamainen että oksat pois. :D

Ah, niinpä tietysti! Seth tosiaan hävitessään yhden erän ottaa käyttöön tuon uuden arsenaalin, joka tekee melkoisen selvää jälkeä. En tosin enää vaihda, kun olen kymmenen pelitunnin jälkeen päässyt aika mukavasti kahvaan kiinni.

Itse pelailen Easylla, ja vaikka perusliikehdintä lähteekin ihan kivuttomasti, ei taistelussa ole oikein erikoisliikkeiden suorituksesta toivoakaan. Syynä tälle on varmastikin osaksi tuo padi, jolla ei saa tarkkoja komentoja kirveelläkään.

Aiheutti muuten pientä repeilyä kun tajusin, että Sethillä on sama ääninäyttelijä kuin tuolla rakastetulla Crackdown-esimiehellä/selostajalla. ;)

Itse pelailen Easylla, ja vaikka perusliikehdintä lähteekin ihan kivuttomasti, ei taistelussa ole oikein erikoisliikkeiden suorituksesta toivoakaan. Syynä tälle on varmastikin osaksi tuo padi, jolla ei saa tarkkoja komentoja kirveelläkään.

Kannattaa vakavasti harkita tikun ostamista tai tekemistä, pelikokemus paranee huomattavasti (tätä osasit varmasti jo ounastella). Mitä nopeammin hankit Arcade-tikun sitä parempi, sillä padista tikkuun siirtyminenkin vaatii treenausta.

Ylös Bottom