Vastaus: Street Fighter IV [X360]
Ajattelin hommata pelin, mutta en ole ihan varma. Viimeksi pelasin Street Fighteria SNES:illä. Onko peliin vaikea päästä sisään?
Turha varmaan alkaa väittämään että peli olisi helppo, varsinkin jollekkulle joka ei ole pelisarjaa aiemmin suuremmin pelannut.
Ei Street Fighteriin silti mikään mahdottomuus ole sisään päästä. Kyllähän sitä pelaa ihan mielellään omatasoista seuraa ja tietokonetta vasten vaikka täysin nyyppä olisikin, mutta kyllä mä näen että peliin todella ihastuu vasta kun sitä rupeaa pelamaan "tosissaan", eli yrittää oikeasti oppia sen ja tulla hyväksi siinä. Se sitten onkin loppumaton prosessi jonka kanssa menee aikaa.
Ite aikanaan pelailin hyvinkin innokkaasti, mutta aivottomasti kaverien kanssa SNESillä Street Fighter kahta. Sit hankin itselleni Mega Drivelle SSF2:New Challengersin, jota pelasin myös tosi paljon (huvittavaa oli se että megadriven 3-nappisella ohjaimella napit toimi ensin lyönteinä ja startin painalluksella muuttuivat sitten potkuiksi
). Pleikka ykköselle hankin Alpha ensimmäisen joka tuntui (ja olikin) turhan vaikea. Pitkät latausajat ei helpottanu pelin peluuta yhtään. Ei tullut juurkaan pelattua. Vielä vähemmän innostusta herätti myös ensimmäiselle Pleikkarille hommaamani SF Ex(plus alpha?), eli ensimmäinen 3d-SF.
Noiden jälkeen tulikin sitten noin 10 vuoden tauko. GameCubella testasin hetken Capcom vs Snk:ta, mutta eihän sillä GC-ohjaimella mitään tullut
.
Sen jälkeen sitten reilu vuosi sitten tuli hommattua SFIV, joka on vienyt täysin mukanaan. Arcade stickit on hommattu ja SFIV:n pelikello näytti jotakuinkin 250 tuntia(mikä ainakin mulle on aivan sairaasti). Eli voisin sanoa että kyllä SFIV imaisi itseni mukaan vaikka en sitä hankinta hetkellä oikeasti osannutkaan vielä pelata. Alku oli hankalaa, mutta kyllähän se siitä.
Ja kyllä mun mielestä online-pelaamisen mahdollisuus on jo tänäpäivänä ehdoton tän pelin kanssa.
Suosittelen.