Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sudeki

Vastaus: Sudeki

Unreal-Hawk sanoi:
Fiksu päätös, kunpa en itsekään olisi koskaan saanut finaalia käsiini. En voi sanoa mitään muuta kuin sen, että olen pettynyt Climaxiin. Peli itsessään on ihan ok-tasoa, mutta se huomio mitä kyseinen peli "varasti" minulta, teki odotuksesta täyttä kärsimystä. Pelin ainoa onnistunut anti on varmaankin musiikki, sillä löydän taisteluista, hahmoista, grafiikasta, valikoista ja hahmonkehityssysteemistä niin paljon ongelmia ja tyhmiä ratkaisuja, että niistä kasaisi Taru Sormusten Herrasta kokoisen kirjan. Tosin, Sudeki on Xboxin toinen kaikkialla ilmestynyt J-RPG - ensimmäinen oli Metal Dungeon - joten kyllä se pahimmat tarpeet turruttaa. Voi Level 5 minkä teitte TFLO:lle.

No kohta on jo Fable oven takana, ja se oikeasti vaikuttaa erinomaiselta, eikä pelkästään ylihypetetyltä.
 
Vastaus: Sudeki

KonsoliFINin julkkarin mukaan Sudeki ilmestyy vasta 27 päivä, mutta ainakin Hämeenlinnan prismasta pelin jo saa, meinaan äsken meinasin kaappaista kouraani mutta ostin halvemmalla Freedom Fightersin (15e). Peliä ei varmaan ole vielä joka kaupassa julkaistu mutta jos haluaa omansa niin tulee hakemaan täältä vaan ;)
 
Vastaus: Sudeki

Vääräuskoista löpinää. ;)

Kaikki tuo kritiikki on ihan oikeutettua, mutta oma pelinautintoni ei niistä juuri häiriintynyt. Voi johtua Xboxin "ropejen" vähyydestä (ehkä oikeat vertailukohdat ovatkin Otogin kaltaiset toimintapelit, jotka Sudeki pieksee 10-0, imho ja flameshield), tai siitä etten ole PS2:n ropetarjontaan sen kummemmin tutustunut (koska FF:t sukkaa ja suurin osa muistakin on ihan persiistä, flameshield ver 2).

Tulipas tuuleteltua.

Sudeki toimii joka tapauksessa mainiona pohjana jopa erinomaiselle pelille, ja nykyistä versiota voisi käyttää vaikkapa pelisuunnittelun kursseilla esimerkkinä. Toivottavasti jatko-osalle näytettäisiin vihreää valoa, ja joku Climaxilla ymmärtäisi korjata lukuisat pikkumokat. Vähän huonolta tosin näyttää.

Täytyy vielä sanoa, että Hakkiz kirjoittaa nykyään ihan pätevää tekstiä. Pientä hiomista siellä täällä, mutta muuten varsin onnistunutta. Jatka samaan malliin.
 
Vastaus: Sudeki

Tuolla pelillä onkin suomessa näköjään korkeampi ikäraja kuin jenkeissä, jottei pikku pekka pelaisi peliä jossa on liian iso tissisiä tyttöjä :)
 
Vastaus: Sudeki

Dark Master sanoi:
näistä kommenteista voi olettaa että pian osta/myy palsta pursuaa sudekin myyjiä...
Ja tätä minä odotan innolla, koska pitäähän tämä kokea itsekin, vaikka kuinka huono olisikin.
 
Vastaus: Sudeki

Ei tule pursuamaan, kun kukaan ei sitä selvinpäin kehtaa ostaa :rolleyes:

Sarine sanoi:
Ja tätä minä odotan innolla, koska pitäähän tämä kokea itsekin, vaikka kuinka huono olisikin.

Niin minäkin luulin, nyt olen katkeroitunut Climaxille.
 
Vastaus: Sudeki

Unreal-Hawk sanoi:
Ei tule pursuamaan, kun kukaan ei sitä selvinpäin kehtaa ostaa :rolleyes:



Niin minäkin luulin, nyt olen katkeroitunut Climaxille.

Älä ny mussuta siinä. :) Iha hyvä se on, ei mulla ainakaan ole mitään sitä vastaan, ihan normaali JRPG.
 
Vastaus: Sudeki

Bushi sanoi:
Älä ny mussuta siinä. :) Iha hyvä se on, ei mulla ainakaan ole mitään sitä vastaan, ihan normaali JRPG.

Xboxin olematon "J-RPG" tarjonta on turruttanut mielesi, etkä enää muista millaisia oikeat J-RPG:t ovat. Jos ei ole kunnon vertailukohdetta, niin sitten Sudekista pitämisen voi ymmärtää.
 
Vastaus: Sudeki

Kyllä se minunkin mielestä ihan hyvä on. Vaikka parannettavaa löytyykin, mutta niin löytyy mistä tahansa pelistä. Jos ei mielytä niin älkää pelatko.
 
Vastaus: Sudeki

Unreal-Hawk sanoi:
Xboxin olematon "J-RPG" tarjonta on turruttanut mielesi, etkä enää muista millaisia oikeat J-RPG:t ovat. Jos ei ole kunnon vertailukohdetta, niin sitten Sudekista pitämisen voi ymmärtää.

Menee aiheesta hieman sivuun mutta menkööt. eikö phantasy star online ole kuitenkin J-rpg ja vielläpä hyvä sellainen (en tosin J-rpg pelejä hyvin tunne joten asiasta enemmän teitävät älkää mestatko jos meni ihan mönkään)
 
Vastaus: Sudeki

Unreal-Hawk sanoi:
Xboxin olematon "J-RPG" tarjonta on turruttanut mielesi, etkä enää muista millaisia oikeat J-RPG:t ovat. Jos ei ole kunnon vertailukohdetta, niin sitten Sudekista pitämisen voi ymmärtää.

Mussun, mussun. :) Ei vaan, eihän Sudeki nyt kauhean vahva J-RPG ole, mitä pelielementteihin tulee, mutta miksi pitäisi olla... kaikesta huolimatta luokittelen sen RPG-peliksi. Ja kyllä niitä JRPG pelejä on sen verran tullu pelattua, että luulen pystyväni sanomaan onko se vai ei - omasta mielestäni.
 
Vastaus: Sudeki

Itse sain lauantaina pelin hankittua, ja mitä olen sitä nyt pelannut niin erittäin hyvältä vaikuttaa, asiaa on auttanut luultavasti Hakkiksen arvostelu joka antaa odottaa jotain täysin huonoa tekelettä mutta osottautui kuitenkin hyväksi. RPG:nä ihan ok, mutta toiminta/seikkailu/ropena on jo melkein kiitettävää tasoa.
 
Vastaus: Sudeki

Samaa mieltä, ei se niin huono ole kuin on annettu ymmärtää... joskin nyt ymmärrän miksi Hakkiz oli tuohtunut siitä lopputaistelusta - en vieläkään ole täysin samaa mieltä.

Siihen on selkeä syy miksi "lopparit" ovat sellaisia kuin ovat.
 
Vastaus: Sudeki

Sarine sanoi:
Itse sain lauantaina pelin hankittua, ja mitä olen sitä nyt pelannut niin erittäin hyvältä vaikuttaa, asiaa on auttanut luultavasti Hakkiksen arvostelu joka antaa odottaa jotain täysin huonoa tekelettä mutta osottautui kuitenkin hyväksi. RPG:nä ihan ok, mutta toiminta/seikkailu/ropena on jo melkein kiitettävää tasoa.

Mjaha... No, ehkä parempi näin päin kuin aiheuttaa pettymyksiä. :eek:

Tosin eihän 6/10 vielä mikään täysin onneton arvosana ole, hieman alle keskiverron. Kuten tekstissä mainittiin, pelissä on hyviäkin puolia ja paljon potentiaalia. Henkilökohtaisesti pelissä tunnelman latistivat kuitenkin monet kliseet, tönkösti toteutetut taistelut ja jotenkin kunnianhimoton tarinointi ja pelirakenne. Se on kuin reaaliaikainen JRPG, mutta siitä puuttuu kaikki ne mahtipontiset piirteet, jotka tekevät JRPG:istä niin pidettyjä.

Henkilökohtaisesti esimerkiksi Galleon tarjosi Sudekia paljon miellyttävämmän seikkailukokemuksen. Se iskee juuri siellä, missä Sudeki pettää. Ensinnäkin siinä on charmikkaat hahmot, joiden seikkailut elää mielellään. Lisäksi pelissä on muutamia kutkuttavia puzzleja ja minun mielestäni varsin hauska kontrollimalli - Rhama juoksee, hyppii ja kiipeilee ihailtavasti. Harmi vain, että kamera ei oikein tahdo pysyä tuon jäntevän vauhtihirmun matkassa. :)
 
Ylös Bottom