Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sudeki

Eeppistä tosiaan... Mutta puhujat vaikutti vähän hassuäänisiltä, esim. 19 v. Bukin ääni oli kuin nelikymppiseltä puhujalta. TiLT sanoi jossain vaiheessa kylläkin, että ennakkoversiossa on tekijätiimin tekemä korvaava äänitys, jota kuitenkin kehuttiin aika vakuuttavaksi... Toivottavasti kyseessä oli juuri nämä väliaikaiset korvikeäänet. Noihin huutoihin kyllä alkaa varmasti kyllästyä pitkissä mättökohtauksissa, niitä tulee varmasti paljon. Eli olen ainakin saanut käsityksen että kun Sudekissa tapellaan, sitä tehään kauan. I'm loving it.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Chromium Alpha
Eeppistä tosiaan... Mutta puhujat vaikutti vähän hassuäänisiltä, esim. 19 v. Bukin ääni oli kuin nelikymppiseltä puhujalta. TiLT sanoi jossain vaiheessa kylläkin, että ennakkoversiossa on tekijätiimin tekemä korvaava äänitys, jota kuitenkin kehuttiin aika vakuuttavaksi... Toivottavasti kyseessä oli juuri nämä väliaikaiset korvikeäänet. Noihin huutoihin kyllä alkaa varmasti kyllästyä pitkissä mättökohtauksissa, niitä tulee varmasti paljon. Eli olen ainakin saanut käsityksen että kun Sudekissa tapellaan, sitä tehään kauan. I'm loving it.

Enpä tiedä... tottakai se Bukin ääni kuulostaa vanhemmalta, mutta toisaalta se sopii siihen todella hyvin. Ne muut äänet on jo kyllä sitten jo finaalitavaraa, siitä voi olla varma.

Niin, mitä niihin "huutoihin" tulee - se on kyllä totta, että osa saattaa muuttua hieman itseään toistaviksi, mutta onneksi jokaisesta kyvystä ja huudosta näyttäisi olevan ainakin pari kolme eri versiota... no se nähdään ensi kuussa?
 
kuulin muuttoin että Ailishinakin katsellaan fp kulmasta. Se tuskin olisi ollut välttämätöntä, ja luultavasti vähän jouhevammin kävisi kolmannesta persoonasta ohjailu. Itse ainakin tykkään kolmannen persoonan kamerasta räiskinnöissäkin. Näitä on ollut ainakin Max Payne ja kyllä tiedän paljon muitakin. Sellainen vaan on niin mukavaa verrattuna hitaaseen ja kömpelöön fp kameraan, vaikka se fp onkin hiukan realistisempi ja kammottavampi räiskintä ja kauhupeleissä
 
Etusivu-uutinen:
Brittiläisen Climaxin osin suomalaisvoimin työstämä, erittäin odotettu japanilaistyylinen roolipeli Sudeki on valmis ja menossa monistukseen.

Sudeki yhdistää reaaliaikaista Hong Kong tyylin elokuvamaista taistelumekaniikkaa ja roolipelielementtejä kymmenien hyökkäysliikkeiden, massiivisten taikojen ja satojen melee- sekä pitkänkantaman aseiden voimin, neljän sankarihahmon joutuessa pimeyden ja pahuuuden maailmaan satojen hirviöiden kanssa silmätysten.

Sudeki, Microsoftin yksistä loppuvuoden kovimmista pelijulkaisuista ilmestyy yksinoikeudella Xboxille. Pohjois-Amerikan pelikauppoihin Sudeki ilmestyy kuluvan kuun 20. päivä. Euroopan markkinoille pelin on määrä saapua noin kuukautta myöhemmin 27. päivä elokuuta.
Odotus helpottaa ja jännitys lisääntyy. ;)
 
Peli meni tilaukseen DVD Box Officesta ... hintaa 39.49. Huomennahan sen pitäisi rapakon sillä puolen ilmestyä. Toivottavasti lähtee heti eikä viikon päästä ja Kusti olisi tällä kertaa nopeampi kuin Riddickin kanssa. Saattaisi päästä pelailemaan ehkäpä jo kolmen viikon kulutta. :rolleyes:

No, tämähän ei ketään kiinnosta, joten siirrytään kiinnostavampaan aiheeseen, Sudekin ensimmäisiin arvioihin:

Maxim Online: 5/5

- Kehuja grafiikasta ja taistelun ja roolipelaamisen yhdistelmästä.

Times Online: 4/5

- Plussaa taistelusta ja pulmista, ei kuitenkaan kokonaisuutena kuulu "eeppiseen Final Fantasy -sarjaan".

OXM UK: 8.7/10

- Erinomainen seikkailu, uskomaton grafiikka, loistava tekoäly, yli 20 tuntia peliaikaa. Kököistä puolista mainittakoon ylihelppo FPS-taistelu, suoraviivaisuus ja liian tavanomaiset päähahmot. Kokonaisuus saa lehden kuitenkin lausumaan "We love Sudeki."
 
Siis kauheeta, Sudekinhan on ihan pakko kuulua Final Fantasy-sarjaan. Mitä me nyt voidaan tehdä, eikö tästä tuukkaan FF ykstoistaa? :eek: Siis nyt maailma on ihan pilalla kun tää ei ookkaan suora käännös Final Fantasyista Xmyllylle:(
 
Ihan hyviltähän arvostelut näyttää, mutta itseäni vähän masensi TeamXboxin arvostelu(7.9/10). OXM UKn arvostelu yltäisi sille tasolle mitä olen odottanut. En tiedä mistä johtuu, mutta pidän kuitenkin TeamXboxin arvostelua realistisempana.
 
Näyttääpi siltä, että Sudekin lyhyys ja KOTORin kaltaisen syvyyden puute nakertaa pisteitä. En kuitenkaan katso tätä välttämättä kovin vakavana kritiikkinä, koska hardcore-RPG:t ovat aivan liian aikaavieviä minulle. About 20 tunnin toiminta- ja puzzlepainotteinen seikkailu on se, mitä eniten kaipaisin ja oikeastaan seikkailua Sudekilta eniten odotakin.

EDIT: IGN:ltä 7.8/10. Samankaltaista kritiikkiä kuin TeamXboxiltakin. Ei paini RPG:nä Final Fantasyn tai KOTORin tasolla, mutta olen luottavainen pelin seikkailullisuuden tuomasta mielihyvästä ... ainakin siihen asti kuin saan pelin. :D

1UP: 5.5/10. Arvostelijan mielestä peli "käynnistyy" liian myöhään ja tarina ja hahmot ovat kökköjä. Taistelusta vähän plussaa. Eipä siinä sitten oikein muuta sanottukaan.

EDIT 2: GamePro: 4,5/5. Arvostelussa poikkeuksellisesti kehutaan tarinaa ja jopa ääninäyttelyä. Plussaa myös taistelusta ja pelin teknistä toteutusta. Ainoa pieni viilennys arvion lämpimään tunnelmaan tulee harvoista kameraongelmista ja pelin suoraviivaisuudesta.
 
Aivan kuten Hakkiz ohimennen mainitsi TiLT.tv:n keskustelussa, Sudeki olisi luultavasti menestynyt arvostelussa paremmin jos genre olisi ollut seikkailupeli tietyillä RPG:n ominaisuuksilla. Saattaapi olla että arvostelut ja mielipiteet taas kerran jakautuvat kahtia: Negatiivisempi/kriittisempi/kateellisempi/pettyneempi puoli ajattelee Sudekia kehnona RPG tekeleenä ja positiivisempi/toiveikkaampi/järkevämpi puoli mainiona ja uudenlaisena sekoituksena seikkailua ja RPG:tä.
Vaikka Sudeki kenties olisi kriitikoiden silmissä parempi teos seikkailuna, se tuskin myisi yhtä hyvin kuin "Vihdoinkin käänteentekevä japanilaistyyppinen roolipeli xboxille" :rolleyes:
Vaan itselleen rehellinen pelaaja tietää ettei tällä ole helvettiäkään väliä oman pelikokemuksen kannalta, ellei peli jää
arvostelun takia ostamatta.
 
Vastaus: Sudeki

Jesh... Yllättäen peli tipahti jo tänään (siis eilen... eh) postilootaan ja olenkin iltapäivästä asti sitä pelannut. Täytyy sanoa, että pelinä Sudeki ei ole susi, mutta ei tätä roolipelifriikkien kannata ostaa. Vaikka kohta on 10 tuntia pelikellossa, tarina ei ole kulkenut juuri lainkaan alkuasetelmasta eteenpäin. Lisäksi hahmot ovat selvästi huonompia ja pinnallisempia kuin tällaisilta "roolipeleiltä" toivoisi.

Sitä vastoin pelimaailmat ovat oikein mielenkiintoisia ja rohkaisevat seikkailemaan. Peli tuntuukin enemmän seikkailulta kuin roolipeliltä, aivan kuten vähän ounastelin. Yksityiskohtaisia ja interaktiivisia ympäristöjä on mukava tutkiskella varsinkin kun väripaletti on Xbox-peliksi poikkeuksellisen kirkas. Pelissä on vain todella harvoja hahmoja, joiden kanssa ei voisi puhua. Hahmoilta saa joskus sivutehtäviä (ei tosin mitään erityisen kiinnostavia sellaisia), joidenkin kanssa voi käydä kauppaa ja joskus tarjolla on vain hieman ylimääräistä tietoa pelimaailmasta tai kyseistä hahmosta.

Mutta eihän sitä loputtomiin jaksa ravata paikasta toiseen höpöttämässä, jos pelissä ei ole mitään pelattavaa sisältöä. Sudekin sisältö koostuu pitkälti taistelusta, vaikka joitain hahmojen erikoiskykyjä kysyviä puzzlejakin on tarjolla. Taistelusysteemi on siinä mielessä monipuolinen ja "roolipeliksi" poikkeuksellinen, että pelissä voi käyttää sekä lähitaistelua että pitkän kantaman aseita (FPS). Pitkän kantaman aseet ovat tosin melkein kuin huijausta: liipaisin pohjassa ympyrää juokseva pelaaja on mahdoton vastus pelin liian hidasliikkeisille vihollisille. Lähitaistelussa kombosysteemin hallitseminen on yllättävän vaikeaa, koska iskujen ajoituksen on oltava prikuulleen oikea. Sitten pelissä on tietysti tuhovoimaisia Skill Strikeja sekä kertalaakista tappavia Spirit Strikeja, jotka ovat mukavaa katsottavaa. Harmi että jälkimmäisen saamiseen joutuu kyllä puurtamaan tavallisten iskujen kanssa melkoisen kauan.

Katsomisesta puheen ollen Sudeki näyttää oikein kivalta. Paikoin se on pudottaa silmät päästä, paikoin se ei ole juurikaan monia PS2-pelejä kauniimpi. Reaaliaikaisten varjojen käyttö on minusta tässä pelissä huono ratkaisu, koska niistä ei ole mitään pelillistä hyötyä, ja ne vievät vain turhaan laskentatehoa. Ne eivät edes aina tee peliä paremman näköiseksi, päinvastoin. Koska varjoja ei piirretä kovinkaan pitkälle, on välillä "hauska" katsoa kun esimerkiksi tunnelissa pienen matkan päässä kaikki näyttää täysin valoisalta, vaikka oikeasti koko käytävä onkin varjojen peittämä. Sudeki kärsii myös ruudunpäivityksen tahmailusta, joskaan mistään vakavasta ongelmasta ei ole kyse.

Niin ja sitten ne äänet. Voi kakka ettei olekaan näin huonoa ääninäyttelyä ennen Xbox-peliin saatu. Jotkut hahmot kuulostavat ihan siedettäviltä, mutta joidenkin äänet on varmasti äänitetty täysin tietämättä itse kontekstia. Äänensävyt ovat tilanteisiin nähden poskellaan ja kaikkein koomisinta on se, että jopa pikku poika saattaa puhua kuin karhealla äänellä raastava ukko. No, musiikki on onneksi ihan kuunneltavaa.

Tässä nyt hieman omia mietteitäni pelistä. En siis ole päässyt Sudekia läpi, joten mielipiteet voivat vielä muuttua, mutta ainakin tässä vaiheessa peli tuntuu "ihan kivalta", mutta kuitenkin todella kaukaiselta siihen nähden mitä sen alkujaan piti olla. Jääpähän kakkoseen tavoiteltavaa...
 
Vastaus: Sudeki

Hakkiz sanoi:
Jesh... Yllättäen peli tipahti jo tänään (siis eilen... eh) postilootaan ja olenkin iltapäivästä asti sitä pelannut. Täytyy sanoa, että pelinä Sudeki ei ole susi, mutta ei tätä roolipelifriikkien kannata ostaa. Vaikka kohta on 10 tuntia pelikellossa, tarina ei ole kulkenut juuri lainkaan alkuasetelmasta eteenpäin. Lisäksi hahmot ovat selvästi huonompia ja pinnallisempia kuin tällaisilta "roolipeleiltä" toivoisi.

Sitä vastoin pelimaailmat ovat oikein mielenkiintoisia ja rohkaisevat seikkailemaan. Peli tuntuukin enemmän seikkailulta kuin roolipeliltä, aivan kuten vähän ounastelin. Yksityiskohtaisia ja interaktiivisia ympäristöjä on mukava tutkiskella varsinkin kun väripaletti on Xbox-peliksi poikkeuksellisen kirkas. Pelissä on vain todella harvoja hahmoja, joiden kanssa ei voisi puhua. Hahmoilta saa joskus sivutehtäviä (ei tosin mitään erityisen kiinnostavia sellaisia), joidenkin kanssa voi käydä kauppaa ja joskus tarjolla on vain hieman ylimääräistä tietoa pelimaailmasta tai kyseistä hahmosta.

Mutta eihän sitä loputtomiin jaksa ravata paikasta toiseen höpöttämässä, jos pelissä ei ole mitään pelattavaa sisältöä. Sudekin sisältö koostuu pitkälti taistelusta, vaikka joitain hahmojen erikoiskykyjä kysyviä puzzlejakin on tarjolla. Taistelusysteemi on siinä mielessä monipuolinen ja "roolipeliksi" poikkeuksellinen, että pelissä voi käyttää sekä lähitaistelua että pitkän kantaman aseita (FPS). Pitkän kantaman aseet ovat tosin melkein kuin huijausta: liipaisin pohjassa ympyrää juokseva pelaaja on mahdoton vastus pelin liian hidasliikkeisille vihollisille. Lähitaistelussa kombosysteemin hallitseminen on yllättävän vaikeaa, koska iskujen ajoituksen on oltava prikuulleen oikea. Sitten pelissä on tietysti tuhovoimaisia Skill Strikeja sekä kertalaakista tappavia Spirit Strikeja, jotka ovat mukavaa katsottavaa. Harmi että jälkimmäisen saamiseen joutuu kyllä puurtamaan tavallisten iskujen kanssa melkoisen kauan.

Katsomisesta puheen ollen Sudeki näyttää oikein kivalta. Paikoin se on pudottaa silmät päästä, paikoin se ei ole juurikaan monia PS2-pelejä kauniimpi. Reaaliaikaisten varjojen käyttö on minusta tässä pelissä huono ratkaisu, koska niistä ei ole mitään pelillistä hyötyä, ja ne vievät vain turhaan laskentatehoa. Ne eivät edes aina tee peliä paremman näköiseksi, päinvastoin. Koska varjoja ei piirretä kovinkaan pitkälle, on välillä "hauska" katsoa kun esimerkiksi tunnelissa pienen matkan päässä kaikki näyttää täysin valoisalta, vaikka oikeasti koko käytävä onkin varjojen peittämä. Sudeki kärsii myös ruudunpäivityksen tahmailusta, joskaan mistään vakavasta ongelmasta ei ole kyse.

Niin ja sitten ne äänet. Voi kakka ettei olekaan näin huonoa ääninäyttelyä ennen Xbox-peliin saatu. Jotkut hahmot kuulostavat ihan siedettäviltä, mutta joidenkin äänet on varmasti äänitetty täysin tietämättä itse kontekstia. Äänensävyt ovat tilanteisiin nähden poskellaan ja kaikkein koomisinta on se, että jopa pikku poika saattaa puhua kuin karhealla äänellä raastava ukko. No, musiikki on onneksi ihan kuunneltavaa.

Tässä nyt hieman omia mietteitäni pelistä. En siis ole päässyt Sudekia läpi, joten mielipiteet voivat vielä muuttua, mutta ainakin tässä vaiheessa peli tuntuu "ihan kivalta", mutta kuitenkin todella kaukaiselta siihen nähden mitä sen alkujaan piti olla. Jääpähän kakkoseen tavoiteltavaa...

oliko ihan final tuote vai se beta?
 
Vastaus: Sudeki

Hakkiz sanoi:
Jääpähän kakkoseen tavoiteltavaa...
...Jos tulee.

Aika ristiriitaisia arvosteluja on peli saanut :confused: Kaippa tämäkin jollakin keinolla yritetään saada mutta ostamaan uutena en mene. Minkäslainen se vaikeustaso niissä taiseteluissa on yleensä ollut? Onko kuolema korjannut univelkoja monestikin? Vai onko tämäkin juostaan taistelut läpi ja tapetaan kaikki silmät kiinni meininkiä?
 
Vastaus: Sudeki

Sarine sanoi:
...Jos tulee.

Aika ristiriitaisia arvosteluja on peli saanut :confused: Kaippa tämäkin jollakin keinolla yritetään saada mutta ostamaan uutena en mene. Minkäslainen se vaikeustaso niissä taiseteluissa on yleensä ollut? Onko kuolema korjannut univelkoja monestikin? Vai onko tämäkin juostaan taistelut läpi ja tapetaan kaikki silmät kiinni meininkiä?

Niin, no toivottavasti jatkoa tulisi edes joskus. Olisi sääli, jos Sudekin mielenkiintoinen peliuniversumi vedettäisiin vessanpöntöstä alas. Lisäksi pelimoottorissa on lupausta, pientä optimointia ja viimeistelyä se vain kaipaisi. Eihän Microsoftin ja Climaxin tarvitsisi enää tehdä kuin hieman enemmän laadukasta sisältöä; talo on valmis, nyt se pitäisi vain sisustaa. :)

Sudekin vaikeustaso on aika passeli. Se ei tapata pelaajaa jatkuvasti samaan paikkaan, mutta koskaan ei silti ole turvallinen olo. Monet viholliset voivat onnistuessaan tehdä tuhoisaa jälkeä. Itse olen keskittynyt vielä toistaiseksi hahmojen energian vahvistamiseen, joten osumia on varaa saada melko runsaasti. Nyt kun saisi vielä hieman tehokkaampia hyökkäyksiä ja aseita, niin taistelut eivät venyisi niin pitkiksi kuin nyt.

Omat tekoälykaverit eivät valitettavasti selviydy taisteluissa yhtä hyvin kuin pelaaja. Ne monesti keskittyvät vain yhteen viholliseen, joka ei ehkä ole edes se kaikkein vaarallisin, unohtaen samalla muut vaarat. Koska lähitaistelu ei vieläkään suju kovin hyvin, olen keskittynyt pitkän kantaman aseisiin. Niillä on muutenkin hyvä antaa taustatukea tekoälyhahmoille esimerkiksi manaamalla vihollisia "hidastusloitsulla".
 
Vastaus: Sudeki

huhhuh... olen pelannut peliä 5-6 tuntia ja sen perusteella voisin sanoa, että on yksi turhimmista peliostoista jota olen ikinä tehnyt. Hakkiz on pelannut ilmeisestikin rutkasti enemmän ja tarjosi jo mielipiteitään, mutta jaanpa tuntemuksia nyt myös omasta kokemuksesta.

ensinnäkin.. taistelysysteemi on mielestäni aivan hirveä. Olen keskittynyt lähinnä lähitaisteluun ja skill striken kanssa leikkimiseen. Kaikki neljä hahmoa on jo "avattu" ja itse en hirveän monipuoliseksi voisi tuota taisteluosuutta sanoa. Kombojen tekeminen onnistuu helposti, mutta käytännössä ei ole mitään väliä minkä nappiyhdistelmän teet. Kunhan vain osaat A:ta tai X:ää painaa mukavasti tahdissa, niin kyllä hahmosi tulee perässä. Vihollisten torjuminen on taasen tehty täysin mahdottomaksi käyttää, jos haluaa saada jotain aikaiseksi. Torjuminen tapahtuu oikean liipasimen kautta, mutta kilven esille saamisessa kestää jo tuhottaman kauan. Eli taistelu kokonaisuudessaan ei mielestäni ole mitenkään kytköksissä siihen kuinka taitavasti osaat pelata, vaan siihen kuinka kehittynyt hahmosi on. In a bad way.

Graafisesti ihan hienon näköinen, mutta valitettavasti välillä hieman tahmaava peli on. Maailma on piristävän värikäs ja leppoisa, mutta tätäkin kokonaisuutta rikkovat taisteluosoissa esiintyvät täysin käsittämättömät verimäärät ja tienposkilla lojuvat ruumiit. Kuvitelkaa My Little Pony -maailma, jossa vastaan tulee välillä poneja, jolta on pää revitty irti. "Happy Tree Friends" in a bad way.

Uudelleen syntyvät ruukut (mitä rikkoessaan löytyy siis yleensä käyttöesineitä, kuten healthia, rahaa jne.) ovat todella turhauttavia. Pakkohan ne on aina käydä rikkomassa matkan varrella yhä uudestaan. Täytyy vielä mainita keskustelut, jotka ovat myös aivan hirveää päiviteltävää. Hahmoilla on täysin typeriä lauseita keskustellessa ja yleensä koko keskustelun aikana käytettävät lauseet ovat jo heti alussa valittavana. Informoiva puolikin jutteluissa on täysin mitäänsanomaton.

tässä oli siis muutamia asioita, joita on pelatessa tullut vastaan.
 
Vastaus: Sudeki

17 tuntia taulussa ja loppupomon kanssa tappelen. Nämä myöhemmät pomotaistelut kestävät kyllä aivan liian pitkään, kun niissä ei voi mitään monipuolisia taktiikoita käyttää. Tämä johtuu siitä, että lopparit pakotetaan mättämään vain yhdellä hahmolla. Siis mitä ihmettä Climaxilla on oikein ajateltu? Ensin suunnitellaan neljä erilaista hahmoa eri erikoiskykyineen ja sitten kuitenkin pakotetaan pelaamaan vain yhdellä! Helkkari jos olisin tiennyt, että loppupomo pelataan juuri tuolla hahmolla (en kerro kenellä), olisin saattanut jopa hieman kehittää sen iskuja. Nyt joudun mättämään huonoilla arvoilla järkyttävän paljon energiaa omaavaa heppua. Jo edellisessä pomossa toistelin mukavat 20 minuuttia prikuulleen samaa kaavaa. Mitenköhän kauan tätä saa sohia...

Mutta tietyllä tapaa peli on kyllä parantunut loppua kohden. 10. pelitunnin jälkeen pelissä nimittäin alettiin nostaa jopa tarinaa hieman esiin. Ei se missään nimessä kovin yllätyksellinen ole (kiitos spoilaavien mainospuheiden), mutta sentään jotain juonellistakin eloa peliin onneksi saatiin, tosin monien kannalta varmaankin aivan liian myöhään.

Sudeki on minulle pettymys. Vaikka minusta on jopa parempi, että tämä ei ole japanilaisroolipelien vuoropohjaisella kaavalla toteuttettu, pelissä on aivan liikaa selkeitä suunnittelumokia ja epäloogisuuksia. Sudekissa on kaikki ainekset erinomaiseen ja jopa länsimaisen ja japanilaisen roolipelikulttuurin yhdistävään peliin, mutta valitettavasti Climax ei ole osannut leipoa aineksista niin mehevää kakkua kuin joku kokeneempi olisi tehnyt. Ja juuri tämän takia toivoisin pelille jatko-osaa, jotta näin potentiaalinen konsepti voitaisiin hyödyntää kunnolla. Nyt Microsoft ja Climax ovat ainakin saaneet paljon palautetta pelin heikkouksista, mikä varmasti helpottaisi uuden pelin suunnittelua. Toivottavasti Microsoft näkee pelissä piilevän potentiaalin ja antaa Climaxille toisen mahdollisuuden. Tosin suuresti epäilen Shane Kimin ollessa ruorissa...
 
Vastaus: Sudeki

Pirusti harmittaa mutta taidan antaa pelin ainakin toistaseksi olla kun ei raha kasva puussa... Ja sille on taas paljon enemmän käyttöä nyt koulujen alettua... Kesällä ei jaksanut pelata kun voi olla ulkona ja nyt ei pelejä voi ostaa kun rahat menee välipala-automaattiin ja pikaruokaloihin, kun kesäkeitto teki mieli jättää väliin... ;)
 
Vastaus: Sudeki

Chromium Alpha sanoi:
Pirusti harmittaa mutta taidan antaa pelin ainakin toistaseksi olla

Fiksu päätös, kunpa en itsekään olisi koskaan saanut finaalia käsiini. En voi sanoa mitään muuta kuin sen, että olen pettynyt Climaxiin. Peli itsessään on ihan ok-tasoa, mutta se huomio mitä kyseinen peli "varasti" minulta, teki odotuksesta täyttä kärsimystä. Pelin ainoa onnistunut anti on varmaankin musiikki, sillä löydän taisteluista, hahmoista, grafiikasta, valikoista ja hahmonkehityssysteemistä niin paljon ongelmia ja tyhmiä ratkaisuja, että niistä kasaisi Taru Sormusten Herrasta kokoisen kirjan. Tosin, Sudeki on Xboxin toinen kaikkialla ilmestynyt J-RPG - ensimmäinen oli Metal Dungeon - joten kyllä se pahimmat tarpeet turruttaa. Voi Level 5 minkä teitte TFLO:lle.
 
Ylös Bottom