Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Superstars V8: Next Challenge - Online-kisasessiot

MrSoulfire

New Member
Kun jo lähes 10, ellei ylikin on hankkinut tämän pelin, näin asialiseksi avata pelille ketjun tällekin alueelle.

HOX!! HOX!!

Olemme konsolikuskien kesken perustaneet Quakenetin puolelle irc-kanavan, jossa voi keskustella tästä ja muista ajopeleistä ja sopia online-sessioita. Toki muistakin kuin ajopeleistä saa puhua. Kanavan nimi on #varikkosuora. Osallistuaksesi tarvitset irc-clientin, kuten MIRC, Hydrairc, Trillian. Macillekin on omat clienttinsä ja jos joku ne minulle kertoo, lisään ne listaan. Jos et halua asentaa koneellesi clienttiä, voit käyttää selainpohjaisia sovelluksia. Linkit niihin tässä:
WebIrk.dy.fi ja QuakeNet Web IRC (qwebirc) Ja näitäkin löytyy lisää.

Pieni käytöskirja konsolikuskeille.

-Älä törmäile tahallasi. Vahinkoja sattuu ja jos pahasti käy, niin kohteliasta on jäädä odottamaan että hiekalle pukkaamasi kilpakumppani pääsee edellesi.
-Älä oikaise shikaaneja. Kanttareiden päältä saa ajaa, mutta törkeitä oikomisia ei hyvällä katsota. Jos esim. shikaani menee liian myöhäisen jarrutuksen takia suoraksi ja hyödyt siitä ohittamalla, niin päästä ohittamasi kilpakumppanit takaisin edellesi.
-Peittelystä. Ohituslinjan saa peittää, mutta toivottavaa on, että suoralla ei ajeta sik-sakia, vaan sitä ajolinjaa muutetaan kerran ja sen jälkeen jos kaveri vaihtaakin toiselle puolelle, sitä ei enää peitetä. Kunnon kuski osaa sitten jättää jarrun myöhäiselle pitääkseen sijoituksensa.
-Älä lähde kisasta kesken pois, vaikka et pärjäisikään.
-Olkaa kärsivällisiä uusien kuskien kanssa. Kaikki eivät ole Räikkösiä ekoissa kisoissa.
-Älkääkä missään nimessä kostako, jos joku on tönäissyt. Hyvin tuomittavaa.


Nämä ovat vain ohjeita, mutta odotamme että näitä pääpiirteiltään noudatetaan. Voi olla nimittäin kutsut kisoihin tiukassa, mikäli sikailua esiintyy. Tavataan lähtöviivalla.

Muistakaa. Kisaa ei ensimmäisessä mutkassa voiteta, mutta hävitä sen siinä voi. Maltilla matkaan. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Superstars V8 Racing: Next Challenge - Online kisasessiot

Kun jo lähes 10, ellei ylikin on hankkinut tämän pelin, näin asialiseksi avata pelille ketjun tällekin alueelle.

No Vompatti ja Lost07? Pienimuotoista kisaa illemmalla. Sanotaanko ysin jälkeen?

EDIT: Muokkaan tähän avauspostaukseen hiukan käyttäytymisohjeita. Vaikka tuskin meistä kukaan tulee sikailemaan kisoissa.

Joo mulle käy tänään ainankin vähän aikaa jos nyt saadaan Vompattikin kiinni, niin aina parempi.
En tiedä onko mun kaverit Salo ja Zetor saaneet peliä jo?, mutta tuun linjoille noin 19.30-20.00 ja tosta eteenpäin olen siellä yö myöhään.

Kisa ohjeet voisivat olla vaikka näin: ( tämä mallina...tee jotkut ).
Lyhyesti.. kisa ohjeet, joita on noudatettava: Lue nämä ohjeet huolella.
Perään ja kylkeen ajot kielletty ja lisäksi kiilailu, ( mutta tekevälle saattaa joskus tapahtua ).
Jos ajaudut ulos radalta älä tule ajolinjalle jos takaa tulee kisaajia.
Ajolinjaa jos haluaa vaihtaa saa vaihtaa vain kerran.
Lisäksi oikominen ja ulkokurvin puolella kaahailu kielletty.
 
Vastaus: Superstars V8 Racing: Next Challenge - Online-kisasessiot

Kiitos pojat oppitunnista. Mutta kivaa oli silti. Imolassa pystyin vähän kiusaamaan Lost07:aa. Mutta muuten oli hankalaa. Treenausta yksinpelin puolella odotettavissa.
 
Vastaus: Superstars V8 Racing: Next Challenge - Online-kisasessiot

Itse aloin illalla treenaamaan ykkös osan puitteissa et sais hiukan tuntumaa, vpd:stä illalla tilasin tän joten oisko loppuviikosta mitään nettisessioita? Perjantaina esim, mahdollisesti jo torstaina?
 
Vastaus: Superstars V8 Racing: Next Challenge - Online-kisasessiot

Itse aloin illalla treenaamaan ykkös osan puitteissa et sais hiukan tuntumaa, vpd:stä illalla tilasin tän joten oisko loppuviikosta mitään nettisessioita? Perjantaina esim, mahdollisesti jo torstaina?

Luulisi että peli on sinulla jo torstaina. Ja jos on niin torstaina olen ainakin valmis pelaamaan. Vaikka yömyöhään.

Eilisissä kisoissa tuli huomattua, että tuo 10 kierrosta on melko hyvä määrä satunnaisiin kisoihin. Jos ja kun joskus ajamme sen mestaruussarjan, niin 20 kierrosta olisi mielestäni paras. Tuosta renkaiden kulumisesta en ole vielä ihan varma. Tuntuu jotenkin kiveen hakatulta se renkaiden kuluminen. Ajat miten tahansa, ne loppuvat parille vikalle kierrokselle. Korjatkaa jos olen väärässä.
 
Vastaus: Superstars V8 Racing: Next Challenge - Online-kisasessiot

Kyl ainaki ykkös osas on hiukan eroa renkaiden kulumisessa, eilen just huomasin. Ajotavalla ja jarrutuksilla oli eroa pitkäs kisassa, yhdes kisas kulu renkaat noin neljässä kierroksessa, ja toisessa kymmennen kierroksen paikkeilla.

Itse olen sitämieltä, et vaikka 20 kierroksen kisassa renkaat kuluis tasan 15 kierroksen kohdalla, niin se luistelu tekee kisasta mielenkiintoisempaa, sillä silloin huonompikin kuski voi pärjätä parempien kuskien virheiden jälkeen.

Tai jos joku on nopea, mutta ei tasainen, niin tasainen kuski voi kuitata ohi toisen virheestä.


Ja jos peli tosiaan torstaina tulee, niin itsekkin voin ajaa vaikka lauantai aamuun asti :D (vaimo lähtee keskiviikkona reissuun lapsen kanssa ja tulee lauantai aamulla :D)
 
Vastaus: Superstars V8 Racing: Next Challenge - Online-kisasessiot

Eilisissä kisoissa tuli huomattua, että tuo 10 kierrosta on melko hyvä määrä satunnaisiin kisoihin. Jos ja kun joskus ajamme sen mestaruussarjan, niin 20 kierrosta olisi mielestäni paras. Tuosta renkaiden kulumisesta en ole vielä ihan varma. Tuntuu jotenkin kiveen hakatulta se renkaiden kuluminen. Ajat miten tahansa, ne loppuvat parille vikalle kierrokselle. Korjatkaa jos olen väärässä.

Samaa mieltä kierrosmäärästä. 10 on siinä kaudessa ehkä vähän liian lyhyt, 15 voisi olla hyvä, mutta koska sitä ei ole vaihtoehtona, niin 20 saa minun ääneni. Näihin satunnaisiin kisoihin tuo 10 käy aika näppärästi.

Kyllä sillä ajotavalla on merkitystä. Epäilin ensimmäisen osan kanssa aivan samaa ja epäilin myös sitä, että renkaat kuluvat sekä edestä, että takaa ihan samaa vauhtia. Siispä tein silloin pienen testin. Heti lähdön jälkeen auto sivuun, jarrua pikkuisen päälle ja sitten takapyörät lyömään tyhjää. Aikani kun siinä sudittelin, niin sain takarenkaat punaiselle kun eturenkaat eivät olleet vielä kuluneet lainkaan. Sen jälkeen kun lähdiin ajamaan, niin jarrutukset onnistui ihan kohtuullisesti, auto kääntyi hyvin mutkiin mutta takapää oli aivan tautisen liukas. Eli kyllä se mokoma toimii. Eilen taas Imolassa säästelin renkaita jarrutuksissa ja kiihdytyksissä ja sitten viimeiselle kierrokselle runttasin sen minkä pääsin. Lopputuloksena nopein kierrosaika 10 kierroksen kisan viimeisellä kierroksella.
 
Vastaus: Superstars V8 Racing: Next Challenge - Online-kisasessiot

Kiitos pojat oppitunnista. Mutta kivaa oli silti. Imolassa pystyin vähän kiusaamaan Lost07:aa. Mutta muuten oli hankalaa. Treenausta yksinpelin puolella odotettavissa.

Joo ei mitään kiva oli ajella, vaikka meitä ei ollut kuin kolme plus konekuskit.
Olen aika huono tuolla Imolassa ja jäin eilen mun enkoista pari sekunttia.Osa syy hitauteen on takasuoralla oleva shikaani.En osaa oikein ajaa sitä milloinkaan kovaa, kun pelkään liikaa oikomista johon siinä helposti sortuu.Eikä se notkomutka yhdistelmäkään ole helppo.
Mulle ainankin tuottaa vaikeuksia, kun ajan BMW M5.

Kannattaa treenata online kisoissa on sitten helpompaa ajaa, kun tietää ajolinjat ja jarrutus paikat.Joko treenausta time ajoissa tutustua muutamalla kierroksilla rataan kuin rataan tai ajaa sitten championship.
 
Vastaus: Superstars V8 Racing: Next Challenge - Online-kisasessiot

... vpd:stä illalla tilasin tän joten oisko loppuviikosta mitään nettisessioita? Perjantaina esim, mahdollisesti jo torstaina?

Luulisi että peli on sinulla jo torstaina. Ja jos on niin torstaina olen ainakin valmis pelaamaan. Vaikka yömyöhään. .

Käy tuo torstai näillänäkymin.
Teenkö minä?
Mihin kellon aikaa aloitetaan?
Ilmoitetaanko salakoodi tänne vai otetaanko kylmästi ajajat kaverilistalle ja kerrotaan siellä salakoodi kisaan?

Jos julkistetaan täällä näin voi liittyä nekin jotka eivät ole kaverilistoilla, mutta jos OlderSpaceMan ajo / käyttäytymisohjeita ei noudateta, niin jatkossa salasanaa ei julkisteta täällä ( jos se nyt julkistetaan ollenkaan ).Ajo / käyttäytymisohjeet ekassa viestissä.
 
Vastaus: Superstars V8 Racing: Next Challenge - Online-kisasessiot

Pitääpä hommata peli ja tulla ajelemaan . Pistäkää ystävä pyyntö Nimellä:D. kaifos
Paanalla nähdään pari päivää varmaan mennee ennenkuin peli tulee ,näyttää olevan monesta paikasta loppu:eek:.
 
Vastaus: Superstars V8 Racing: Next Challenge - Online-kisasessiot

Käy tuo torstai näillänäkymin.
Teenkö minä?
Mihin kellon aikaa aloitetaan?
Ilmoitetaanko salakoodi tänne vai otetaanko kylmästi ajajat kaverilistalle ja kerrotaan siellä salakoodi kisaan?

Jos julkistetaan täällä näin voi liittyä nekin jotka eivät ole kaverilistoilla, mutta jos OlderSpaceMan ajo / käyttäytymisohjeita ei noudateta, niin jatkossa salasanaa ei julkisteta täällä ( jos se nyt julkistetaan ollenkaan ).Ajo / käyttäytymisohjeet ekassa viestissä.

1. Tee vain.
2.Minä pääsen lähtöviivalle ysin jälkeen. (riippuu ihan siitä mihin aikaan vaimo palaa töistä.)
3. Ilmoitetaan koodi nyt aluksi ketjussa. Vaikka neljän merkin mittainen.
4. Vaikkapa R1, R2, R2, L1.

Jos sikailijoita ilmaantuu paikalle tämän koodin julkaisun takia, koodit ilmoitetaan jatkossa psn-viestinä. Tai vaikka pre-race chatissa, jos sellainen jaksetaan tehdä.

EDIT: Tuosta Imolan shikaanista. Näkisin että sen voi ajaa niin että leikkaa ensimmäistä kanttaria ihan reippaasti. Radalla tietysti pyritään ajamaan, mutta ei ole kovin mielekästä varsinkaan kilpailutilanteessa ajaa sitä täysin puhtaasti. Imolassahan esim. F1-kisoissa aikanaan se on sovittu kuskien kokouksessa että toisen puolen renkaat saavat jopa ylittää kanttarin. Jos kielletään renkaiden radan ulkopuolella käynti kyseisessä shikaanissa, niin ongelmaksi muodostuu valvonta. Lisäksi... pari kertaa kun olen offlinessa luullut että nyt se meni rataa pitkin putkeen, niin replay on kertonut toista. Joten ehdotan että siinä saa leikata, mutta maltilla tietysti. Radallahan me pyrimme ajamaan. Mielipiteitä?
 
Vastaus: Superstars V8 Racing: Next Challenge - Online-kisasessiot

1. Tee vain.
2.Minä pääsen lähtöviivalle ysin jälkeen. (riippuu ihan siitä mihin aikaan vaimo palaa töistä.)
3. Ilmoitetaan koodi nyt aluksi ketjussa. Vaikka neljän merkin mittainen.
4. Vaikkapa R1, R2, R2, L1.

Jos sikailijoita ilmaantuu paikalle tämän koodin julkaisun takia, koodit ilmoitetaan jatkossa psn-viestinä. Tai vaikka pre-race chatissa, jos sellainen jaksetaan tehdä.

1.Ok mä teen, mutta ehkä huomiseen menee ilmoituksen teko.
2.Varmaan sitten kannattaa klo 21.30 vetää eka startti? , mutta en tiedä sitten pääseekö Vompatti kun muistaakseni hänelle kävi GTP kisojen aikana tiistai parhaiten mut katotaan ketä tulee.
3.Joo ilmoitetaan, mutta jos ei noudateta ensimmäisessä viestissä olevia aja / käyttäytymisohjeita eli sikailua tapahtuu niin jatkossa kisa koodit ilmoitetaan vain herrasmieskuskeille psn-viestinä.
4.Ok.
 
Vastaus: Superstars V8 Racing: Next Challenge - Online-kisasessiot

No niin peli oli lähtenyt tänään VPDstä hyvällä tuurilla huommena paanalle illalla!
Taitaa klo:21 jälkeen olla porukkaa siellä kisailemassa ?
Kunhan kartottaa porukan ketä sais mukaan niin vois sit lähi tulevaisuudessa ottaa
Champpions sarjan!:D
 
Vastaus: Superstars V8 Racing: Next Challenge - Online-kisasessiot

No niin peli oli lähtenyt tänään VPDstä hyvällä tuurilla huommena paanalle illalla!
Taitaa klo:21 jälkeen olla porukkaa siellä kisailemassa ?
Kunhan kartottaa porukan ketä sais mukaan niin vois sit lähi tulevaisuudessa ottaa
Champpions sarjan!:D

Jos Ahvenanmaalta tilasit kuten mä ni tuskin tulee huomisensi vaikka oma pelikin lähti jo klo 10 aamulla, yleensä menee paripäivää ja nyt viel lakko
 
Vastaus: Superstars V8 Racing: Next Challenge - Online-kisasessiot

Jos Ahvenanmaalta tilasit kuten mä ni tuskin tulee huomisensi vaikka oma pelikin lähti jo klo 10 aamulla, yleensä menee paripäivää ja nyt viel lakko
No joo enpä sit tiedä millo tulee ? Mut toivossa on hyvä elää sanoi kirppu!;)
 
Vastaus: Superstars V8 Racing: Next Challenge - Online-kisasessiot

Jos saa salasanasta vähän purnata, niin jatkossa helpottaisi DFGT omistajien elämää jos salasana koostuisi vain napeista R1 ja L1. Jostain syystä tuo peli ei rekisteröi noita muita nappeja, joten pelkkää salasanan kirjoittamista varten täytyy laittaa perusohjain päälle, vaihtaa se ykkösohjaimeksi, kirjoittaa salasana ja vaihtaa ratti takaisin ykkösohjaimeksi.

Imolan shikaani on tosiaan aika mahdoton tuomita ja valvoa. Kunhan ei älyttömäksi oikomiseksi mene, että siihen joutuu jarruttamaan ja kääntämään sekä oikealle, että vasemmalla, niin mennään jo aika hyvillä linjoilla. Jos omatunto kolkuttaa shikaanin jälkeen niin tietää, että on tullut leikattua liikaa :)

En tosiaan ihan tuosta torstaista sillä tavalla tiedä, tässä on nyt ilmeisesti vähän kuviot muuttuneet. Mutta uskoisin pääseväni kuitenkin jossain kympin maissa viimeistään mukaan. Saattaa olla, että pääsen jo yhdeksältä. Selviää tässä tällä viikolla jossain vaiheessa.
 
Vastaus: Superstars V8 Racing: Next Challenge - Online-kisasessiot

Jos saa salasanasta vähän purnata, niin jatkossa helpottaisi DFGT omistajien elämää jos salasana koostuisi vain napeista R1 ja L1. .

Näin tehdään. Eli Sir Lost... Ota tämä huomioon, kun teet lobbya. Vaikkapa R1,L1,L1, R1. Jatkossa muuten voisi tehdä niin, että se hostaa jolla on paras yhteys piuhan päässä. Itselläni on nuhainen 4/1, joten tuskin hostailen ikinä.
 
Vastaus: Superstars V8 Racing: Next Challenge - Online-kisasessiot

... porukkaa siellä kisailemassa ?
Kunhan kartottaa porukan ketä sais mukaan niin vois sit lähi tulevaisuudessa ottaa
Champpions sarjan!:D

Näin olisi tarkoitus teen kisa sessio ilmoituksen tänään tänne.

Mitä tohon champioship sarjaan tulee niin siitä keskustellaan varmasti enenmmän erikseen ja katsotaan monta siihen sitten saadaan mukaan.
 
Vastaus: Superstars V8 Racing: Next Challenge - Online-kisasessiot

Näin tehdään. Eli Sir Lost... Ota tämä huomioon, kun teet lobbya. Vaikkapa R1,L1,L1, R1. Jatkossa muuten voisi tehdä niin, että se hostaa jolla on paras yhteys piuhan päässä. Itselläni on nuhainen 4/1, joten tuskin hostailen ikinä.

Jep, jep R1 ja L1 jep.
Mulla piuhalla 8/2.
Lisään tähänkin, että teen kisa sessio ilmoituksen tänään tänne.
 
Vastaus: Superstars V8 Racing: Next Challenge - Online-kisasessiot

Oisko mitään mahdollisuutta päättää huomista rataa/ratoja jo nyt, jotta vois edes hiukan tutustua rataan etukäteen, dirtin suurin ongelma itellä just se ku ei koskaa kisojen alkaessa muista ratoja
 
Ylös Bottom