Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

jotenkin outo systeemi, luulis et kaik radat ois sit aluks lukittuja :S

Klo 10.40 lähti ahvenanmaalta paketti, et luulis olevan torstai aamupäiväl tääl :)

Kyllä se sieltä kolahtaa...
Jep on vähän outo, kun yksin pelistä ei tavallaan hyödy paljoa mitään paitsi ne kuuluisat trophyt.
Mutta mulle on tärkeämpää kunnon online peli ja siellä hyvien tai huippu vääntö kisojen ajot.
Olen sitä mieltä että tässä pelissä jos missä nyt saa kunnon vääntöjä eikä tarvitse olla mestari.

Edelleen suosittelen tätä autopeliä teille ketkä tykkäätte ajaa "kunnon" rata-autopelejä ja myös sinulle Inkkari ;)
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Mistä kuvakulmasta pelaatte?:p Tarkotan lähinnä onko tuo ratin takaa kuva kulma pelattavissa (siis hyvä). Mut yleensä tuosta hoodista näkee paremmin.
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Ite täs nyt tota edellisosaa pelasin kuitenkin ratilla, ja tuntuu et opettelen tänkin ratilla pelaamaan...ratilla pelates ainoa järkevä ja oikea kuvakulma on ohjaamosta, joten sillä ite ainakin tuun ajamaan.

Mutta esim Dirt 2:ssa porukka pelaa konepeltikuvakulmista ja ainakin ite kärsin siitä kovasti, kun muita ei häiritse kun rapa lentää silmille, tässähän ei sitä ongelmaa tosin ole...

Ois kyl kiva pelata ainakin joskus tätäkin onlinessa silleen et kaik pelais ohjaamonäkymästä
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Itselläkin on alkanut kiinnostamaan tämä peli. Piti sitten laittaa tilaukseen. Ehkä loppuviikosta voisi päästä pelaamaan.
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Muuten tekisinkin noin, mutta kun tässä pelissä oikean tatin tomintoa ei voi muuttaa. Se on vain ja ainoastaan sivuille katselemiseen. Sinänsä hölmö aivopieru Black Beanilta.

Ja seuraava hölmö aivopieru on se, että ratilla ajaessa ei voi mitenkään katsella sivuille... En edes tiennyt, että tässä pelissä on tuo ominaisuus ennen kuin luin kirjoituksesi.

ratilla pelates ainoa järkevä ja oikea kuvakulma on ohjaamosta, joten sillä ite ainakin tuun ajamaan.

Eipä sitä nyt ihan noin voi sanoa, että ohjaamonäkymä on ainut ja oikea ratilla pelatessa. Minua itseasiassa häiritsee melkein enemmän ratilla kuin padilla ohjaamosta ajaminen. Kun on jo siinä nenän edessä yksi ratti, niin ei paljoa tee mieli katsella toista siinä ruudulla. Varsinkin kun niin usein autopeleissä siinä on pienoinen lagi liikkeissä/ratti kääntyy vähemmän ruudulla, niin alkaa häiritsemään todella paljon. Harvoissa autopeleissä ohjaamonäkymä on toteutettu niin hyvin, että se oikeasti tuntuu fiilikseltään kaikista parhaalta kuvakulmalta. Rally Trophy PC:llä on tällaisesta pelistä hyvä esimerkki. Ferrari Challengen sisäkuvakulma oli myös hyvä, sitä en kyllä ole paljoa pelannut ratilla.

Tässä pelissä kylläkin kannattaa opetella ajamaan sisältä, täytyy itsekin koittaa jos siitä jotain tulisi. Nimittäin ongelma on se, että se on ainut näkymä peilien kanssa. On tullut onlinessa töpeksittyä, ajettua toisten perään, ulos radalta ja mitä milloinkin kun on yrittänyt katsoa mikä on tilanne takana. DFGT:ssä se nappi on sentään tuossa oikealla peukalolla hyvin hollilla, mutta G25:n omistajilla ongelma on vielä isompi, kun nappi mistä katsotaan taakse sijaitsee shifterissä. Tuon vuoksi melkein kannattaa aloittaa totuttautuminen ohjaamonäkymään, jos miettii noiden kahden välillä kumpaa ryhtyisi käyttämään.
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

G25:n omistajilla ongelma on vielä isompi, kun nappi mistä katsotaan taakse sijaitsee shifterissä. Tuon vuoksi melkein kannattaa aloittaa totuttautuminen ohjaamonäkymään, jos miettii noiden kahden välillä kumpaa ryhtyisi käyttämään.

<Pitääpä testailla kuvakulmat kuha peli tulee. myös tuo G25: kun satun sen omistamaan.
Mutta jos tuo on padilla lepposa pelata pelailempa sillä.:p
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Ajan vain kopista.
Mutta jos ei ole ikinä ajanut ja aloittaa ajamaan koppikuvakulmasta, niin aluksi auton rajojen tunteminen tuo hankaluuksia etenkin jos on katurata ( tässä ei ole ).
Myös kierrosajat putoavat ainankin aluksi huonompaan suuntaan jonkin verran.

Joissain peleissä taas autojen äänet ovat paljon paremmat sisäkulmasta, kuten Ferrari Challengessa aivan mahtavat.
Mutta oli äänet miten tahansa niin kopista tulen aina ajamaan...lähempänä aitoa näkymää.
Ainut murhe mikä tuli mieleen on koppikuvakulmassa yleensä, ettei taustapeli ole oikeassa kohdassa eli harvoin näkee koko taustapeiliä ja siten siitä taakse.
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Ajan vain kopista.

Harmi kyllä, vaikka koppinäkymä onkin kohtuullisen hyvin toteutettu, ei piirtoetäisyys riitä tarpeisiini. Joten ajan konepeltinäkymällä. Täytyy kyllä vielä jossain vaiheessa kokeilla miten ratin takaa onnistuu, mutta toistaiseksi mennään konepelliltä.
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Ei näkyny peliä :/ tosin ihan hyvä ku tänää o dirt sessiot, huomenna on koko päivä aikaa treenata sit
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Kertokaas muuten et mimmonen se dynaaminen sää tässä pelissä on??? Itseä kans kiinnostaa tää peli mm. tämän sään takia joten oisi kiva tietää että miten se toimii ja miten se vaikuttaa pelissä, esim. kuinka kauan rata kestää kuivua. (kierroksissa)?
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Kertokaas muuten et mimmonen se dynaaminen sää tässä pelissä on??? Itseä kans kiinnostaa tää peli mm. tämän sään takia joten oisi kiva tietää että miten se toimii ja miten se vaikuttaa pelissä, esim. kuinka kauan rata kestää kuivua. (kierroksissa)?

Dynaaminen sää muuttuu, dynaamisesti! Eli radan kuivuminen on suhteutettu kierrosmäärään. Sanoisinkin, että rata on kuivunut kisan viimeisillä metreillä yhtä paljon 20 kierroksen kisassa kuin 3 kierroksen kisassa. 3 kierroksen kisassa muutokset siis tapahtuvat paljon nopeammin. Yleisesti esimerkiksi tuo kumin jääminen rataan vaikuttaa sillä tavoin, että jarrutuspaikoissa ja kiihdytyksissä on enemmän pitoa. Sitten taas jos on ollut renkaiden kuluminen päällä, niin huomaa kuluneilla renkailla, että sivuttaispito on heikompi, mutta rataan jääneen kumin ansiosta pitkittäispitoa löytyy. Vesikelillä on tullut vähemmän ajettua pitkiä kisoja, joten siitä en osaa vielä niin tarkkoja analyysejä antaa.
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Parit kysymykset:

Onko sade kelillä koko rata märkä vai voiko esim. muutama 'taka' mutka olla kuiva sateella?
Voiko sade alkaa yllärinä esim. kisan puolivälissä?

Onko sisältä ajaessa pyyhkimet päällä sateella?

Lueskelin ettei Online kisojen kalustoa pysty säätämään yhtään?

Renkaat, onko eri tyyppisiä, esim. itse vaihdettavissa kisan aikana kovemmat/pehmeämmät vai onko ne aina 'yhtä puuta'?
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Joo ole vompatti huoleti, kyllä minä tämän hommaan. Päästään sitten vetämään porukalla kunnon petsejä. Kuinka pitkiä kisoja on mahdollista vetää onlinessä?? Varikkokäynnit??
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Joo ole vompatti huoleti, kyllä minä tämän hommaan. Päästään sitten vetämään porukalla kunnon petsejä. Kuinka pitkiä kisoja on mahdollista vetää onlinessä?? Varikkokäynnit??
20 kiekkaa on max, ja varikon läpi voi ajaa mut ei siel mitää tapahdu, voitais ottaa 1-2 pakollista läpiajoa, sen vert voi varmaa suomikuskiin luottaa et siel kans käydään?
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Onko sade kelillä koko rata märkä vai voiko esim. muutama 'taka' mutka olla kuiva sateella?

Koko rata on märkä. Ajoura sitten tietysti alkaa kuivua pikkuhiljaa.

Voiko sade alkaa yllärinä esim. kisan puolivälissä?

Ei.

Onko sisältä ajaessa pyyhkimet päällä sateella?

Ei ole, tässä sadekisat ajetaan "sateen jälkeen", eli rata on märkä ja siinä lähdetään ajamaan sateen jo lakattua. Kisoissa ei sada koskaan.

Lueskelin ettei Online kisojen kalustoa pysty säätämään yhtään?

Ei pysty. Time-trialissa pystyy, mutta siinä ajetaan itsekseen (tai muiden kanssa, mutta muiden autot ei näy, pelkästään ajat tulevat) kelloa vastaan.

Renkaat, onko eri tyyppisiä, esim. itse vaihdettavissa kisan aikana kovemmat/pehmeämmät vai onko ne aina 'yhtä puuta'?

Onlinessa ei tosiaan pysty. Offlinessa sen sijaan on kuivalla kelillä soft, normal ja hard seokset ja märällä kelillä wet ja intermediate.
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Tämän tyyppisissä kisoissa ei yleensä kyl sateella ees ajeta, vaan just sateen loputtua
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Ajaa ne F1:ssäkin. ;/

Juu mut ei näis vakioautosarjois, esim eurosportil näytettävää wtcc sarjaa on monesti tullu ootettua et pääsisi lähtee et sade loppuu, välil ku ei lopu ni vedetään kisa turva-auton perässä
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Juu mut ei näis vakioautosarjois, esim eurosportil näytettävää wtcc sarjaa on monesti tullu ootettua et pääsisi lähtee et sade loppuu, välil ku ei lopu ni vedetään kisa turva-auton perässä

Itseasiassa toi on ihan hyvä kisailun kannalta. Kun ajetaan kuivumassa olevalla radalla niin ohituksissa on oma mausteensa, kun pitää päättää että uskaltaako sinne märällä puolelle mennä kun edellä ajavalla on se kuiva, pitävä ajolinja.
 
Vastaus: Superstars V8 Next Challenge [PS3]

Offtopic:
Pallossa on 2 eri puolta eli suurin osa ajaa jonossa ettei mene kisa ihan pipariksi kun kiskaisee ohituksen jälkeen pitkäksi kun ei märällä pysähdykkään.

Mutta mutta, syksyllä meinasin tuon SCC:n hommata mutta se jotenkin hiipui ajatuksista vähitellen.
Tämän SSV8NC:n voisin hommatakin tässä lähiaikoina, mennee välipalana kun ei toi 'Messias' tunnu tulevan elinaikanani. :/
 
Ylös Bottom