Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Suvaitsevaisuus

Angle

New Member
Täytyy kyllä sanoa, että kun kaikenlaisia foorumeja lueskelee, niin pelaajat ovat kyllä todella suvaitsevaista väkeä ja todellisia maailmankansalaisia. :)

Todella hieno asia. Merkki myös älykkyydestä ja järjestä.
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Suvaitsevaisuuskin tarkoittaa erilaisia asioita eri ihmisille. Ylisuvaitsevaiseksi itseäni en laskisi, mutta paljon kyllä siedän kakkaa ennen kuin napsahdan. :)
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Homouteni on opettanut minulle suvaitsevaisuudesta paljon.

Itsellä ei ole mitään homoja vastaan. En voisi tälloin katsoa esim. elokuvia koska show-bisneksessä on paljon homoseksuaaleja. Kulissi-liitot ovat myös täyttä totta. :D

David Hayter:

"I have nothing but love for the gay community (and pretty much every community, in principle). And if I were homophobic, I would be forced to stop hanging out with roughly 53.5% of my very closest friends. I work in show business, people... I know (and like, and respect) more gay people than I do straight people."

mm. Ian McKellen(X-Men, LOTR) on homoseksuaali.
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Itse en menisi (video)pelaajia varauksettomasti suvaitsevaiseksi kehumaan. Fiksustakin porukasta löytyy aina se peruskasa ahdasmielisesti tai muuten vinoituneesti ajattelevia yksilöitä, jotka eivät osaa katsoa asioita kuin omalta kantiltaan. Sellaisia löytyy niin keskustelufoorumeilta, verkkopeleistä kuin oikeasta elämästäkin. Mutta keskimäärin katsottuna voit Angle hyvinkin olla oikeassa.

PS. Kaikista suvaitsevaisimmat ihmiset taitavat silti löytyä niistä lukuisista läheisistämme, jotka jaksavat katsoa meidän pelaajien loputonta pelaamista. ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Mikä muu opettaisikaan suvaitsevaisuutta enemmän, kuin itsensä suvaitseminen? Käytin Painlessin viestiä häikäilemättömästi "punch-linena" joita yleensä säestää rumpufilli, kuten huonojen vitsien ystävät tietävät. Myöskin kiinnosti tietää kuka suvaitsee "vakavalla asialla leikkimisen", vai rajoittuuko suvaitsevaisuus siihen tyypilliseen suoraselkäiseen totisuuteen.

Loppukevennykseksi aihetta hipaiseva kuva.
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Mikä muu opettaisikaan suvaitsevaisuutta enemmän, kuin itsensä suvaitseminen? Käytin Painlessin viestiä häikäilemättömästi "punch-linena" joita yleensä säestää rumpufilli, kuten huonojen vitsien ystävät tietävät. Myöskin kiinnosti tietää kuka suvaitsee "vakavalla asialla leikkimisen", vai rajoittuuko suvaitsevaisuus siihen tyypilliseen suoraselkäiseen totisuuteen.

Loppukevennykseksi aihetta hipaiseva kuva.
Harvinaisen surkea syy ja selitys tuollaisen kuvan laittamiselle toisen homouteen liittyen. Ei mene läpi. Linkkisi ja reaktiopostit siihen liittyen poistettu.
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Harvinaisen surkea syy ja selitys tuollaisen kuvan laittamiselle toisen homouteen liittyen. Ei mene läpi. Linkkisi ja reaktiopostit siihen liittyen poistettu.

No huh huh, tais mennä tuo läppä aika lailla monelta ohi? Ihan selvähän se oli että tuolla rumpufillillä koitettiin tehostaa vitsiä. Miten punainen nappi nyt ylipäänsä liittyy homouteen? Aika vilkas mielikuvitus saa olla jos tuosta napista tulee peräreikä mieleen niinkuin joillai näytti tulevan :)

KonsoliFIN siis ei suvaitse huonoja vitsejä? :D
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

KonsoliFIN siis ei suvaitse huonoja vitsejä? :D
Ei jos ne kohdistuvat suoraan yksittäiseen jäseneen tai tämän taustaan.

Huonoja vitsejä lauotaan tällä boardilla päivittäin, mutta ajatusta voi niissäkin käyttää. Linkkihän itsessään oli "ansa", mutta sitä voidaan käyttää myös päinvastaiseen tarkoitukseen.
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Lasken itseni myös tähän kirjavaan suvaitsevaisten liberaalismieliseen yhteisöön :D Koto Suomessa oli kaveripiirit samaa mallia, vaan toisin on täällä ulkopuolella. Ihmiset ovat tietyistä uskonnollisista tai poliittisista taustoista johtuen hieman takaperoisia tämänkin aiheen kanssa. Kovasti vaativat että heidät pitää hyväksyä vaikka samalla eivät hyväksy muita... Järjestään huomannut että skandinaavit ovat tässäkin asiassa edistyneempia, tosin tottahan toki meilläkin on parantamisen varaa.

Muutenkin hieman vakavampien pelaajien keskuudessa on jo ihan yleensä käytännön pakosta täytynyt jotain ajattelutoimintaa matkivaa kehittyä sinne pääkoppaan. Ei siinä paljoa ehdi strategisoinnin ohella ruveta vihaamaan jotakuta jongin eriäväisyyden takia, hyvä niin. Muutenkin nuo eriäväisyydet on enemmänkin kiinnostava piirre ihmisessä.

Edit: Tuli tuossa aamutunteina mietittyä että paljonkohan tässä pelaajien suvaitsevaisuudessa on jotain tekemistä tiedonhalun, pelkojen ja sen uskaltamisen kanssa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Itselläni ei ole mitään pahaa sanottavaa homoista tai bi-seksuaaleista. :) Ihmisiähän hekin ovat ja en ikinä arvostelisi ihmistä seksuaalisen suuntautumisen takia. Tietenkin tässäkin on rajansa, en sietäisi tietystikkään sitä, että (tarkennan että mies:D) homoseksuaali lähentelisi minua, koska se ei ole minun juttuni. :) Mutta toisaalta, eipä sellaista tilannetta ole tullut vastaan vaikka homoja tunnen. Pari bi-naista on kyllä yrittänyt tulla iholle aikoinaan ja eipä tuo ajatuksena häiritse. :D Ja jos jollekkin ei nyt tullut selväksi, niin olen siis itse hetero, ainakin vielä toistaiseksi. ;)

Asioiden suvaitseminen on vaikeampaa toisille, pitkälti varmaankin juontaa lapsuudesta sekin. Minulla on ollut suhteellisen "vapaa" lapsuus ja nuoruus, vaikka väärin tehdessä on kyllä puhuteltu ja jonkinlaista rangaistustakin on tullut aina kehiin. Kai tuo jo yksistään on vaikuttanut siihen, että olen avoin ja suvaitsevaisempi ilmiöitä ja ihmisiä kohtaan. :)

Huumoria!

Tuo ei ole tarkoitettu siis loukkaukseksi mihinkään suuntaan, enkä tahdo "vähemmistöä" syrjiä! :)
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Varmasti monet pelaajat ovat "tutkija-luonteita". Tietysti tämä riippuu siitä mitä pelaa.

Eikös tutkijat ole avoimia uusille asioille?


Itsestä voin kertoa, että MGS tai oikeastaan Kojima on saanut minut ajattelemaan asioita, kuten sotaa, kunnioittamaan muiden ihmisten näkemyksiä ym. uudella tavalla. Ihmisen täytyy välillä tunnustaa, että on väärässä.

Hyvä esimerkki kahden ihmisen kitkattomasta symbioosista/avoimuudesta on Coenin veljekset(Menetetty Maa). Herrat ovat veljeksiä eivätkä kuulemma riitele ikinä. He kuuntelevat toisiaan/näyttelijöitä ja toinen ehdottaa jotain muuta ja tämä vain ajattelee että hyvä idea! Tehdään niin.

Näyttelijät kertoivat, että hyvä ilmapiiri tarttuu kaikkiin jolloin työskentely on helppoa. Kannattaa katsoa myös Making of-dokumentit. ;)
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Kumma juttu että topicista tuli homo aiheinen keskustelu. Mitä itse näen konsolipelaajista niin ei me olla suvaitsevaa väkeä sillä miten selitetään konsolisodat/sota.

Itse olen mielestäni melko suvaitseva, mutta en anteeksiantava ja homoista semmonen maininta että olen nähnyt niin paljon umpihomoja telkkareista ja sun muista jutuista että suoraan sanoen kammoan heitä. Heittäkääpä nyt pari fiksumpaa äijää puhumaan näistä asioista ja älkääkä pahentako omaa kuvaani homoista (<<tällä tekstillä viittaan miessukupuoliseen homouteen).
Tai sitten itse en tiedä noista fiksuista homoista yhtään, Ian McKellen tuli yllätyksenä minulle, siinä fiksu ja mukavan tuntunen jätkä.

Itsellänikin on melko tiukat rajat suvaitsevuuden kanssa joista tuskin vähän aikaan tulen muuttumaan.
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Pelaajathan nyt voivat pelien ulkopuolella varmasti suvaita vaikka mitä, mutta näin peliasioissa sitä on joskus kusessa jos sattuu olemaan nainen tai lapsi. En lähtisi pelaajien suvaitsevaisuutta kehumaan, en omaanikaan, sillä on tietynlaisia peli-ihmisiä joita en voi itsekään sietää.

... Kaikkea ämmittelyä sitä saikin sietää silloin kun PS1 oli se ainoa katu-uskottava valinta ja N64 se "pentujen ja muijien konsoli".
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Suvaitsevaisuus

homoista semmonen maininta että olen nähnyt niin paljon umpihomoja telkkareista ja sun muista jutuista että suoraan sanoen kammoan heitä.
Joku saattaisi tätä kutsua stereotypiaksi.
Imo aika tyhmää jonkin "telkkarissa nähtyjen homojen takia" vetää yhtäläisyysmerkit kaikkiin homoihin. Eiköhän sinne töllöön juuri eksykin nämä todelliset "pusipusi-puppelipojat", joista näkee jo 100m päähän, että tikkari maistuu paremmin, mitä piirakka.
E: Ja vielä selvennykseksi: En ole homoseksuaali.
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Miksi tunnette tarvetta ilmoittaa heteroseksuaalisuudestanne? Ei kai se liity mitenkään asiaan tai tekemiinne pointteihin?

Ajatus tiukoista rajoista suvaitsevaisuuden suhteen on jotenkin oksymoroninen. Eikö se juuri tarkoita sitä, että ei ole kovin suvaitsevainen?
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Joku saattaisi tätä kutsua stereotypiaksi.
Imo aika tyhmää jonkin "telkkarissa nähtyjen homojen takia" vetää yhtäläisyysmerkit kaikkiin homoihin. Eiköhän sinne töllöön juuri eksykin nämä todelliset "pusipusi-puppelipojat", joista näkee jo 100m päähän, että tikkari maistuu paremmin, mitä piirakka.
E: Ja vielä selvennykseksi: En ole homoseksuaali.

En tee tuosta yleistystä kaikkiin homoihin ja siis puhun noista umpihomoista.
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

En tee tuosta yleistystä kaikkiin homoihin ja siis puhun noista umpihomoista.

Homofobia on kyllä hassu juttu... varsinkin kun se perustetaan johonkin mitä on nähty telkkarissa. Homo se on se umpihomokin, eli kerrotko miten normaali ja umpihomo eroavat toisistaan? Samasta asiasta taitavat molemmat kuitenkin diggailla.
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Homofobia on kyllä hassu juttu... varsinkin kun se perustetaan johonkin mitä on nähty telkkarissa. Homo se on se umpihomokin, eli kerrotko miten normaali ja umpihomo eroavat toisistaan? Samasta asiasta taitavat molemmat kuitenkin diggailla.
Suurin osa tähän ketjuun kirjoittaneista tuskin edes tunnistaisi homoa, jos sellaisen tapaisi. Tai jos työkaveri olisi homo. Tai sukulainen. Ihmisillä on ihmeellisiä mielikuvia homoista.

Yksi asia nyt täytyy kuitenkin paljastaa: homomiehet eivät ala umpimähkäisesti iskeä heteromiehiä. Ainakaan yhtään sen enempää, kuin heteronaiset alkavat umpimähkäisesti iskeä heteromiehiä. Homot eivät ole mitään seksiaddikteja joiden elämän sisältö on pelkkien lihallisten ilojen hakemista.
 
Ylös Bottom